Rejestracja
Dodaj do Ulubionych Odpowiedz
Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1

    Skąd
    Swindon (poprzednio Oxford)
    Posty
    502
    Browary
    12
    Moto
    Aprilia Caponord ETV 1000

    Domyślnie Popsuta cewka zapłonowa w silniku V2 twin spark

    Wczoraj jad?c jak co rano w ta sam? tras? nagle zacz??a mi miga? kontrolka EFI od komputera pok?adowego - silnik straci? sporo mocy, chodzi niestabilnie i ci?zko wkr?ci? go na obroty. Pomysla?em - waln??a ?wieca lub cewka zap?onowa. Dzi? rano rozebra?em motor i zmieni?em ?wiece na inne. Odpalam - to samo . Dla pewno?ci odkr?ci?em jeszcze raz ?wiece i sprawdzi?em czy cewka daje iskr? na dobr? ?wiec?. 3 cewki daj? iskr? ale czwarta nie. Well na 95% to cewka do wymiany. Pod??cz? w tryb diagnostyczny - je?li komp mi poda b??d "34" to znaczy, ?e na 100% ta cewka jest do kitu.
    Teraz moje pytanie do lepiej zorientowanych - Czy mog? tym motorem je?dzi??
    Potrzebuj? moto codziennie na krótkie trasy, a uporanie si? z problem zajmie mi troch? czasu. To jest silnik dwu cylindrowy w uk?adzie V i na ka?dy cylinder przypadaj? po dwie ?wiece (uk?ad Twin Spark), wi?c nawet na jednej ?wiecy b?dzie dochodzi? do zap?onu mieszanki paliwowej. Pono? montuje si? po dwie ?wiece tylko w du?ych cylindrach by poprawi? spalanie na wysokich obrotach. je?li b?d? je?dzi? ostro?nie tzn. do 4.000 obr/min to czy mo?e to mie? wp?yw na ?ywotno?? silnika i czy nie spowoduje to wi?kszych k?opotów?
    Moto odpala bez problemu i je?dzi te? bez wi?kszych problemów.
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  2. #2

    Skąd
    Londyn SL2
    Posty
    1,645
    Browary
    9
    Moto
    VMX1200, VF1000FE

    Domyślnie

    no to chyba sobie odpowiedziales na pytanie?
    latac, jebac i sie nie bac

  3. #3

    Skąd
    London/Lublin/Bochnia
    Posty
    868
    Browary
    19
    Moto
    Yamaha FJ1200 3XW, FZS600

    Domyślnie

    Jasne, ?e nic si? nie stanie i mo?esz tak przez jaki? czas je?dzi?. Je?eli jedna ?wieca daje iskr? to mieszanka paliwowa jest spalana i jedyne co tracisz to tak jak zauwa?y?e?: nieco mocy.
    HIGH OCTANE BLOOD

  4. #4

    Skąd
    Londyn SL2
    Posty
    1,645
    Browary
    9
    Moto
    VMX1200, VF1000FE

    Domyślnie

    a tak na marginesie to jak masz stare cewki (cewka/kabel/fajka) i masz kupowac nowa, to za te same pieniadze oplaca sie przerobic uklad na typ nowoczesny(coil over plug)
    ja to zrobilem u siebie w vmaxie i bardzo poprawilo to prace silnika, w vf-ie, ktora buduje tez beda, pozatym tracisz okolo kilograma zbednej wagi, no i platanine kabli/cewek itd.
    jesli cie to interesuje to poczytaj tutaj:
    http://www.vmaxforum.net/showthread.php?t=5766

    takze jesli beda pasowac fizycznie, to nie zastanawialbym sie nad upgrade-m. stare cewki zawsze mozesz sprzedac na ebayu...

    wiecej info na priv.
    latac, jebac i sie nie bac

  5. #5

    Skąd
    Swindon (poprzednio Oxford)
    Posty
    502
    Browary
    12
    Moto
    Aprilia Caponord ETV 1000

    Domyślnie

    Cewka kupiona i ju? wys?ana na mój adres. Koszt: 50.98 GBP Z motocykli aprilli to wlasnie caponord ma najdrozsze cewki niestety i na dodatek jest to jedna z 3-ech najcz??ciej psuj?cych si? rzeczy w tym motorze. Jest oczywi?cie pewien patent, ale wymaga on ma?ych przeróbek a wi?c i zdolno?ci. Ka?da cewka od samochodu renault z silnikiem 1,6 l jest dok?adnie taka sama wewn?trz, ale ró?ni si? obudow? i tu trzeba troche poprzerabia? wykorzystuj?c elementy starej. Zrobie ten patent i b?d? wozi? jako zapasow? jak tylko zamontuje te zamówiona na miejsce uszkodzonej.
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  6. #6

    Skąd
    Jawor k.Legnicy
    Posty
    602
    Browary
    9
    Moto
    Alpha Moto Niedaszow

    Domyślnie

    Fajny temat i niezly patent wlodek1980. Z tego co sobie moge wyobrazic to jest tylko troszke zabawy z kablami (przerobienie tych dochodzacych do cewki na wtyczki do poszczegolnych cewek na swiecach)

  7. #7

    Skąd
    Londyn SL2
    Posty
    1,645
    Browary
    9
    Moto
    VMX1200, VF1000FE

    Domyślnie

    Cytat Napisał Przemo Zobacz post
    Fajny temat i niezly patent wlodek1980. Z tego co sobie moge wyobrazic to jest tylko troszke zabawy z kablami (przerobienie tych dochodzacych do cewki na wtyczki do poszczegolnych cewek na swiecach)
    tez tak myslalem zanim sam nie zrobilem, ale musze powiedziec, ze jest to bajecznie proste. jedynie co potrzebujesz to tak jak mowilem COP-y, instalacje do nich i luzne kostki i piny (crimps), troche kabli
    i tak jak mowilem, za cene nowej cewki, ktora konstrukcyjnie i tak nie daje rady, mozna na ebayu kupic zestaw 4 COP-sow i zajebiscie poprawic kulture pracy silnika. w miedzyczasie stare cewki sprzedajesz na ebayu i tak naprawde wychodzisz na zero. dobry patent. polecam.
    latac, jebac i sie nie bac

 

 

Podobne wątki

  1. Dziwne odgłosy na gorącym silniku
    By orzech in forum Silnik, sprzęgło i napęd
    Replies: 10
    Ostatni post / autor: 16-01-2011, 23:18
  2. Szumy w silniku, ZX6R G1
    By tolas in forum Silnik, sprzęgło i napęd
    Replies: 36
    Ostatni post / autor: 22-07-2010, 22:01
  3. V twin inaczej
    By Michal 13 in forum Motocykle
    Replies: 6
    Ostatni post / autor: 04-02-2010, 21:52
  4. Uciazliwe tykanie w silniku
    By Mikos-24 in forum Silnik, sprzęgło i napęd
    Replies: 23
    Ostatni post / autor: 22-12-2009, 21:52
  5. V-Twin
    By Vampimar in forum Motocykle
    Replies: 96
    Ostatni post / autor: 10-06-2009, 23:25

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
angliapolska.pl
i love Quidco Green
Free accounting software