Jaki płyn hamulcowy?

Temat na forum 'Układ hamulcowy' rozpoczęty przez Jareq, Styczeń 17, 2011.

  1. Jareq

    Jareq Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Wrzesień 5, 2010
    Posty:
    116
    Browary:
    0
    Miasto:
    Yeovil, Somerset / Złotoryja, Dolnośląskie
    Motocykl:
    CBR 600 f4i / Sachs b-805 2004/ ZX10-R NINJA
    ;) Witam wszystkich?
    Kolejne moje pytanko zwiazane z przygotwaniem moto. (cbr 600 f4i )
    Jesli zmieni?em przewody hamulcowe na przewody w stalowym plocie to czy moge zalac p?yn hamulcowy 5.1? (na deklu master cylinder jest napisane use dot 4 only) jakie sa wasze opinie?
    I jeszcze jedno co sadzicie o klockach ferodo?
    Z góry dzieki za porady:good:
     
  2. wrobel

    wrobel Kat Komarków

    Dołączył:
    Czerwiec 20, 2010
    Posty:
    2381
    Browary:
    3
    Miasto:
    Oxford/Surrey
    Motocykl:
    Coming soon.
    No moc mozesz ale po co? Wydaje mi sie ze ze jak sie nie pocina po torze to po co zalewac 5.1 ktory trzeba wymieniac znacznie czesciej niz zwykly dot 4? A podczas zwyklej codzienniej jazdy nie poczujesz roznicy.
     
  3. Jareq

    Jareq Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Wrzesień 5, 2010
    Posty:
    116
    Browary:
    0
    Miasto:
    Yeovil, Somerset / Złotoryja, Dolnośląskie
    Motocykl:
    CBR 600 f4i / Sachs b-805 2004/ ZX10-R NINJA
    Sorki zapomnia?em dodac ze planuje kilka td w tym sezonie a p?yn wcale taki drogi nie jest:)
     
  4. wrobel

    wrobel Kat Komarków

    Dołączył:
    Czerwiec 20, 2010
    Posty:
    2381
    Browary:
    3
    Miasto:
    Oxford/Surrey
    Motocykl:
    Coming soon.
    Sprawa wyglada nastepujaco:
    Dot 5.1 ma wyzsza temperature wrzenia (270 C) nizeli Dot 4(230 C). Tylko ze Dot 5.1 ma wieksza higroskopijnosc, wiec szybciej absorbuje wode z powietrza, wiec wymaga znacznie czestrzej wymiany niz dot 4. Bo jak jest woda w plynie, to tracisz hamulce. Jezdzac normalnie lub nawet na tracku to bym sie nie bawil w dot 5.1 no chyba ze chce ci sie czesto zmieniac :) Pozdro!
     
  5. lis

    lis Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Luty 9, 2010
    Posty:
    464
    Browary:
    0
    Miasto:
    chatham
    Motocykl:
    Suzuki gsxr 750 k5
    tylko taki jaki jest zalecany przez producenta !!!
     
  6. xxtreme

    xxtreme Tuner Motorynek

    Dołączył:
    Lipiec 2, 2008
    Posty:
    5318
    Browary:
    19
    Miasto:
    EU
    Motocykl:
    Ride like satan, live like God :P
  7. Jareq

    Jareq Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Wrzesień 5, 2010
    Posty:
    116
    Browary:
    0
    Miasto:
    Yeovil, Somerset / Złotoryja, Dolnośląskie
    Motocykl:
    CBR 600 f4i / Sachs b-805 2004/ ZX10-R NINJA
  8. xxtreme

    xxtreme Tuner Motorynek

    Dołączył:
    Lipiec 2, 2008
    Posty:
    5318
    Browary:
    19
    Miasto:
    EU
    Motocykl:
    Ride like satan, live like God :P
  9. aro1982

    aro1982 Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 16, 2010
    Posty:
    156
    Browary:
    0
    Miasto:
    Londyn Torun
    Motocykl:
    gsxr750
  10. Wasal

    Wasal Kat Komarków

    Dołączył:
    Wrzesień 2, 2009
    Posty:
    2423
    Browary:
    39
    Miasto:
    Londyn
    Motocykl:
    cbr600rr07
  11. luk

    luk Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2010
    Posty:
    18
    Browary:
    0
    Miasto:
    London
    Motocykl:
    H-D Sportster XL 883R, Honda VRX 400, M-72
    Witam
    A ja mam takie pytanko. Jaki jest zalecany p?yn hamulcowy do H-D Sportster 883R (2007) (o ile taki jest). Co polecacie? Jest taka sprawa ze plyn ucieka mi przewodem (przedni hamulec). Nieszczelny jest. Nie zauwazylem tego wczesniej i ostatnio sprawdzilem i prawie pusto. Czy moge poprostu dolac plyn czy trzeba odpowietrzac? Chyba obejdzie sie bez odpowietrzenia bo hamule dobrze dzialaja. Co myslicie? I przy okazji prosilbym o krotka instrukcje wymiany w razie czego. Z gory dziekuje.
     
  12. paski27

    paski27 Kat Komarków

    Dołączył:
    Lipiec 6, 2010
    Posty:
    2176
    Browary:
    0
    Miasto:
    Poole
    Motocykl:
    kawi
    . ale cieknie ci czy sie zmniejsza poziom poprzez zuzywanie klockow? najpierw bym sprawdzil nieszczelnosci. no a odpowierzenie to podstawa a do tego potrzebujesz wezyk z 3m zeby byly na dwa hamulce i klucz nr8. a plyn mozesz sobie zmienic wiec od ciebie zalezy co wlejesz. moze buc dot4 racing (tylko jego nie dolewaj lecz zmiencaly) a jak cie nie interesuja zbytnio osiagi hamowania to wlej zwykly dot4 i tez bedzie dobrze.
     
  13. luk

    luk Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2010
    Posty:
    18
    Browary:
    0
    Miasto:
    London
    Motocykl:
    H-D Sportster XL 883R, Honda VRX 400, M-72
    No wlasnie widac wyciek bardzo slaby.
     
  14. wrobel

    wrobel Kat Komarków

    Dołączył:
    Czerwiec 20, 2010
    Posty:
    2381
    Browary:
    3
    Miasto:
    Oxford/Surrey
    Motocykl:
    Coming soon.
    Najpierw bym radzil naprawic to zeby nie cieklo
     
  15. Ender

    Ender Kat Komarków

    Dołączył:
    Grudzień 16, 2008
    Posty:
    2897
    Browary:
    16
    Miasto:
    Didcot...
    Motocykl:
    VN 900 B7F R.I.P. --> VN 900 B8F ---> VN1700 Classic Tourer + KTM 620 SC :P
    mo?e jaki? link chocia? podaj....
     
  16. aro1982

    aro1982 Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 16, 2010
    Posty:
    156
    Browary:
    0
    Miasto:
    Londyn Torun
    Motocykl:
    gsxr750
  17. krak_fotoguard

    krak_fotoguard Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Lipiec 11, 2008
    Posty:
    1321
    Browary:
    1
    Miasto:
    Caterham Surrey
    Motocykl:
    Marauder; Yamaha FZ1 Grand Tourismo
    ciekn?ce hamulce naprawia?? po co?
    w kieszeni trzeba tylko wozi? butelke z p?ynem i dolewa? zanim zechce si? zahamowa?.
    A najwy?ej jak kiedy? pod ci?nieniem zrobi si? fontanna to b?dzie zabawnie.

    A na powa?nie, hamulce to najwa?niejsza cz??? pojazdu tu? przed oponami, a ty chcesz je?dzi? na niesprawnych hamulcach?

    LUK!
    Cz?owieku, jak je?dzisz poza drog? publiczn? to rób jak chcesz, najwy?ej zniszczysz jakie? krzaki, ale jak je?dzisz na drodze to szanuj ?ycie i mienie innych.

    Nie rób jaj, wymie? przewody, nie musisz kupowa? cudacznych w oplotach, standardowe s? znacznie lepsze ni? sparcia?e, pop?kane i ciekn?ce.
    Pewnego dnia naci?niesz klamk? a p?yn wytry?nie i po hamulcach, albo nakapie na tarcze i te? masz ciekawie.

    A jak nie dociera do ciebie instynkt samozachowawczy to przemówi do ciebie facet z MOT, nie przejdzie testu.
    Ryzykowa? kombinowa? a i tak trzeba b?dzie kupi?.

    Czasami ludzie mnie zadziwiaj? :/ naklejki, ?wiecide?ka, pierdo?y kupuj? po 100 funtów, a na najwa?niejsze w kwestii bezpiecze?stwa i eksploatacji "nie maj? kasy"
     
    #17 krak_fotoguard, Maj 29, 2011
    Ostatnia edycja: Maj 29, 2011
  18. jawa

    jawa Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Sierpień 19, 2009
    Posty:
    1273
    Browary:
    5
    Miasto:
    West London a kiedys West Midlands UK
    Motocykl:
    Kiedys KTM...teraz dlugo dlugo nic
    Co oznacza "czesto zmieniac" ? Ostatnio zalalem wlasnie 5.1 bo manual tak mowi mimo ze na pokrywce zbiorniczka pisze DOT 4 only... DOT 4 zalecalo sie zmieniac co 2lata.... a jak jest z 5.1 ?
     
  19. krak_fotoguard

    krak_fotoguard Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Lipiec 11, 2008
    Posty:
    1321
    Browary:
    1
    Miasto:
    Caterham Surrey
    Motocykl:
    Marauder; Yamaha FZ1 Grand Tourismo
    jestem pewien ?e 100% odpowiedzi kiedy p?yn nadaje si? do wymiany to trzeba by zastosowa? specjalny miernik pokazuj?cy zawarto?? wody w p?ynie.
    Gdzie? co? takiego widzia?em.
    A tak na oko to skoro to rajdowy, wyczynowy itd, do DOT 5.1 po prostu chyba jest zrobiony o wymianie przed ka?d? ci??k? prac? hamulców.
    Przecie? przed wy?cigami nikt si? nie zastanawia ile kosztuje buteleczka p?ynu tylko lej? nowe.
    I tak zapewne zosta?o opracowane przez speców.

    trafi?em na takie co?, ale wcze?niej widzia?em z cyfrowym wy?wietlaczem
    http://cgi.ebay.co.uk/Brake-Fluid-Conductivity-Meter-Tester-Bleeder-/400179491476?pt=UK_Hand_Tools_Equipment&hash=item5d2c8e7294
     
    #19 krak_fotoguard, Maj 29, 2011
    Ostatnia edycja: Maj 30, 2011
  20. wiesiu46

    wiesiu46 Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Listopad 18, 2011
    Posty:
    210
    Browary:
    0
    Miasto:
    leicester
    Motocykl:
    HONDA CBR600Fi 2001
    siemka

    mam cbr600f 2001 , w manualu jest napisane ze powinienem stosowac plyn hamulcowy DOT 4 , czy sa jakies dobre firmy plynow hamulcowych ktore warto stosowac czy wystarczy kupic jakis tani obojetnie jakiej firmy? dzieki za info ;)

    moze taki bedzie dobry Motul RBF 600 Dot 4 Fully Synthetic ;)

    http://www.ebay.co.uk/itm/Motul-RBF...arts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item337a5bd858

    wg mnie to te plyny hamulcowe roznia sie tylko temp. wrzenia znalazlem 3 rodzaje plynow i wydaje mi sie ze chyba ten drugi powinien byc spoko bo po co placic wiecej za roznice tylko ok 13 stopni wrzenia

    MOTUL DOT 4 100% synthetic fluid
    Dry boiling point 245 °C / 473 °F
    Wet boiling point 158 °C / 316 °F
    9funtow

    MOTUL RBF 600 FACTORY LINE RACING BRAKE FLUID 500ML DOT 4 100% synthetic fluid
    boiling point : 593°F / 312° C
    15funtow

    MOTUL RBF 660 FACTORY RACING BRAKE FLUID DOT 4 RBF660 100% FULLY SYNTHETIC RACE
    Very high boiling point : 617°F / 325° C
    18f

    w sumie roznica 3funtow ale czy da mi to cos te 13 stopni wrzenia
     

Poleć forum