nie odpala

Temat na forum 'Instalacja elektryczna' rozpoczęty przez waldas78, Wrzesień 24, 2012.

  1. waldas78

    waldas78 Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Październik 1, 2009
    Posty:
    374
    Browary:
    3
    Miasto:
    jeszcze Londyn
    Motocykl:
    suzuki SV 650S
    silnik nie kreci

    zamieszczam temat w tym dziale gdyz sadze ze to elektryka

    wiec do rzeczy
    dzis rano pojecha??m do pracy a po robocie moto nie chcia?o odpalic nawet nie kreci (moto sta?o na deszczu)
    bateria jest ok po kilku probach pokaza? sie blad na wyswietlaczu (Fi) postawi?em moto do pionu i za ktorym razem zakreci? zatankowa?e i sytuacja sie powtarza .....
    czy to moze wilgoc w przewodach albo w przycisku uruchamiania silnika koniec koncem moto za ktorym razem zapala ale jest to denerwujace

    pomocy
     
    #1 waldas78, Wrzesień 24, 2012
    Ostatnia edycja: Wrzesień 24, 2012
  2. gabik

    gabik Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Sierpień 3, 2008
    Posty:
    4404
    Browary:
    11
    Miasto:
    HP13
    Motocykl:
    SV650S, R6, MZ ES175 1961, GS500 , MG Nevada 750, Husky SM610, R1150RT, Ducati 999s, T ST 675
    FI to chyba fuel injection wic zdawa mi sie ze tam cos nie gra, moze sonda lambda? albo rzeczywiscie woda wlazla gdzies w elektrykie, popatrz na kostki elektr czy nie ma gdzies sniedzi lub patyny na zlaczkach przeczysc i zabezpiecz przed zlozeniem moto
     
  3. blackmatt

    blackmatt Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Wrzesień 16, 2010
    Posty:
    238
    Browary:
    12
    Miasto:
    020/071
    Motocykl:
    HHornet 600F
    czasem w SV-lce nie zalewa fajek?
     
  4. Mr.Honda

    Mr.Honda Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Kwiecień 12, 2010
    Posty:
    1120
    Browary:
    0
    Miasto:
    NorthWest
    Motocykl:
    Fajne...
  5. Michal 13

    Michal 13 Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Kwiecień 30, 2009
    Posty:
    1157
    Browary:
    1
    Miasto:
    N London
    Motocykl:
    Suzuki GSXR 600
    a ktory rocznik masz tej sv-ki po modele przed liftem ( od 2004 chyba) mialy tendecje do zalewnia woda swiecy w pierwszym cylindrze. woda leciala spod kola prosto na fajke i ped wiatru wciskal wode do srodka. w nowszych modelach zastosowali taka przedluzke pod spodem chlodnicy, niby pomagala, ale czytalem ze ludzie i tak mieli problemy. odpal na kable, nie troche pochodzi albo spr zamienic swiece. wogole przeczysc wszystkie zlaczki acf 50 po mogly troche zesniedzieec albo podmoknac ( przy takiej pogodzie jak byla wczoraj to nic trudnego)

    a blad FI oznacza fault indicator z tego co wiem. czyli taki prosty system diagnostyczny . poszukaj na necie a znadziej jak zrobi sprzaczke do wyswietlenia bladu np F8, F34 a pozniej w indexie spr co to za blad to troche zawiezi krag podejrzenia
     
  6. gabik

    gabik Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Sierpień 3, 2008
    Posty:
    4404
    Browary:
    11
    Miasto:
    HP13
    Motocykl:
    SV650S, R6, MZ ES175 1961, GS500 , MG Nevada 750, Husky SM610, R1150RT, Ducati 999s, T ST 675
    A to ja cofam moje slowa o fuel injection

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
     
  7. waldas78

    waldas78 Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Październik 1, 2009
    Posty:
    374
    Browary:
    3
    Miasto:
    jeszcze Londyn
    Motocykl:
    suzuki SV 650S
    dziwna sprawa z tym odpalaniem silnik wogole nie kreci? a po czasie zakreci? ale tylko kiedy moto sta?o w pionie a nie na nozce bocznej dzis oby?o sie bez problemow podejrzewam ze woda sie dosta?a gdzies,,,,


    dzieki za wszystkie podpowiedzi moto chodzi jak ta lala
     
  8. Bigos

    Bigos Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 27, 2009
    Posty:
    821
    Browary:
    0
    Miasto:
    London/Lublin/Bochnia
    Motocykl:
    Yamaha FJ1200 3XW, FZS600
    W takim razie wszystko wskazuje na czujnik stopki bocznej, Spryskaj go WD40 i sprawd?, czy dzia?a poprawnie.
     
  9. tomekc

    tomekc Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Październik 24, 2010
    Posty:
    1878
    Browary:
    0
    Miasto:
    Redditch
    Motocykl:
    Trampek XL650, TDM900
    W dl 1000 mialem czujnik zyroskopowy (tip over sensor) czyli moto pod katem (przypuszczenie wywrotki) zaplon odciety. I co dziwne juz na wypracowanej bocznej stopce (byl spory luz, moto stalo bardziej nachylone), czujnik odbieral to jako wywrotke i zaplon odcinal!!! Mozliwe ze takie ustojstwo siedzi tez w sv-ce
     
  10. Ender

    Ender Kat Komarków

    Dołączył:
    Grudzień 16, 2008
    Posty:
    2897
    Browary:
    16
    Miasto:
    Didcot...
    Motocykl:
    VN 900 B7F R.I.P. --> VN 900 B8F ---> VN1700 Classic Tourer + KTM 620 SC :P
    ja bym sprawdzi? teori? Bigosa, mam podobnie w CBR-ce, ale chodzi o czujnik luzu, nie zawsze zaskakuje i wtedy dupa z odpaleniem na stopce.
     
  11. waldas78

    waldas78 Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Październik 1, 2009
    Posty:
    374
    Browary:
    3
    Miasto:
    jeszcze Londyn
    Motocykl:
    suzuki SV 650S
    Powrocił problem z odpalaniem, po przekreceniu kluczyka jest dzwiek pracujacej pompy paliwa ale rozrusznik ani drgnie,moto odpala na pych, czy mozliwe ze wczesniejsze problemy i wyswietlanie na desce FI to poczatek psucia sie rozrusznika???
     
  12. Gunbass

    Gunbass Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Wrzesień 20, 2010
    Posty:
    490
    Browary:
    2
    Miasto:
    Oxford
    Motocykl:
    Poczciwa LC4
    sprawdz solenoid pewno odmawia juz posluszestwa a to czesty problem przy tak duzej wilgoci tu albo poprostu zacina juz
    P.S. albo jak kto woli 'starter relay switch'
     
    #12 Gunbass, Grudzień 22, 2012
    Ostatnia edycja: Grudzień 22, 2012
  13. waldas78

    waldas78 Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Październik 1, 2009
    Posty:
    374
    Browary:
    3
    Miasto:
    jeszcze Londyn
    Motocykl:
    suzuki SV 650S
    CO to ten solenoid???????????????????????????
     
  14. popekbialy

    popekbialy Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Sierpień 19, 2012
    Posty:
    979
    Browary:
    0
    Miasto:
    NORTHAMPTON
    Motocykl:
    CBR600rr3 :)CBR600F3 :)CBR600F4
    daj mu prąd odrazu na rozrusznik ja zatrybi to wiadomo bedzie ze solenoida do wymiany jak nie to tzeba bedie gdie indziej szukac
     
  15. Gunbass

    Gunbass Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Wrzesień 20, 2010
    Posty:
    490
    Browary:
    2
    Miasto:
    Oxford
    Motocykl:
    Poczciwa LC4
    to jest taki maly przelacznik gdzies schowany ktory daje prad na rozrusznik po wcisnieciu startera dziala tak jak popek mowi posc prosto prad na rozrusznik albo zrob mu zwarcie na najgrobszych kablach na solenoidzie wtedy powinien zaczac krecic jesli to nie rozrusznik a znajdziesz go latwo poprostu zlokalizuj rozrusznik i gruby kabel od niego i podazaj za tym kablem tylko nie ten od masy oczywiscie a i jak go znajdziesz to wez srubokret i zewrzyj te dwa grube przewody innych sie nie czepiaj a i iskrami sie nie przejmuj to norma chyba ze bak masz dziurawy hehe..
    mozliwe ze u ciebie to gowno jest pod siedzeniem i do niego tez idzie gruby kabel z akku
     
    #15 Gunbass, Grudzień 22, 2012
    Ostatnia edycja: Grudzień 22, 2012
  16. Grzesiek

    Grzesiek Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Wrzesień 22, 2012
    Posty:
    1394
    Browary:
    6
    Miasto:
    West Yorkshire
    Motocykl:
    YZ 250 F, XJ 6 Diversion
    Ludzie co wy gadacie, solenoid to jest cewka a to gdzie nalezy zewrzec przewody zeby zakrecil rozrusznik to jest najzwyklejszy przekaznik


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  17. Gunbass

    Gunbass Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Wrzesień 20, 2010
    Posty:
    490
    Browary:
    2
    Miasto:
    Oxford
    Motocykl:
    Poczciwa LC4
    Solenoid – cewka powietrzna (bez rdzenia ferrytowego) o jednej warstwie uzwojenia, służąca do wytwarzania jednorodnego pola magnetycznego. Stosowany jest tam, gdzie wymagane są niewielkie indukcyjności lub wysokie napięcia.czyli elektromagnes
     
  18. popekbialy

    popekbialy Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Sierpień 19, 2012
    Posty:
    979
    Browary:
    0
    Miasto:
    NORTHAMPTON
    Motocykl:
    CBR600rr3 :)CBR600F3 :)CBR600F4
    umnie solenoida była odrazu przy akumulatoże podłaczona na 3 kable czerwony od aku. czarny, i cienki niebieski a ja sie nie bawiłem w zwarcia tylko dawałem plus i minus odrazu do rozrusznika
     
  19. Grzesiek

    Grzesiek Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Wrzesień 22, 2012
    Posty:
    1394
    Browary:
    6
    Miasto:
    West Yorkshire
    Motocykl:
    YZ 250 F, XJ 6 Diversion
    to jest przekaznik ;)

    tu sie zgadza :)

    http://www.diaaut.home.pl/r3401c3x_pliki/image004.gif

    Tu jest rozrusznik, mozesz spiac dwie najwieksze sruby zeby zobaczyc czy dziala, ale lepiej jak nie odpala, wziac miernik i przeleciec po kolei, zaczalbym od sprawdzenia czy przychodzi napiecie (sygnal po wcisnieciu guzika startera) na przekaznik, jak jest to powod jest za przekaznikiem a jak nie to przed, moze po prostu p[rzewod jest przyciety przy kierownicy i czasem lapie a czasem nie

     
    #19 Grzesiek, Grudzień 23, 2012
    Ostatnia edycja: Grudzień 23, 2012
  20. waldas78

    waldas78 Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Październik 1, 2009
    Posty:
    374
    Browary:
    3
    Miasto:
    jeszcze Londyn
    Motocykl:
    suzuki SV 650S
    Jutro kupuje solenoide w ciemno 9 funta teraz pytanie gdzie sie znajduje w SV-ce ta solenoida nie chce na darmo rozkrecac pol motoru.czy bedzi e pod siedzeniem czy pod zbiornikiem??
     

Poleć forum