Popsuta cewka zapłonowa w silniku V2 twin spark

Temat na forum 'Instalacja elektryczna' rozpoczęty przez LoganOx, Luty 1, 2011.

  1. LoganOx

    LoganOx Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Październik 10, 2009
    Posty:
    556
    Browary:
    4
    Miasto:
    Swindon (poprzednio Oxford)
    Motocykl:
    Aprilia Caponord ETV 1000
    Wczoraj jad?c jak co rano w ta sam? tras? nagle zacz??a mi miga? kontrolka EFI od komputera pok?adowego - silnik straci? sporo mocy, chodzi niestabilnie i ci?zko wkr?ci? go na obroty. Pomysla?em - waln??a ?wieca lub cewka zap?onowa. Dzi? rano rozebra?em motor i zmieni?em ?wiece na inne. Odpalam - to samo :(. Dla pewno?ci odkr?ci?em jeszcze raz ?wiece i sprawdzi?em czy cewka daje iskr? na dobr? ?wiec?. 3 cewki daj? iskr? ale czwarta nie. Well na 95% to cewka do wymiany. Pod??cz? w tryb diagnostyczny - je?li komp mi poda b??d "34" to znaczy, ?e na 100% ta cewka jest do kitu.
    Teraz moje pytanie do lepiej zorientowanych - Czy mog? tym motorem je?dzi??
    Potrzebuj? moto codziennie na krótkie trasy, a uporanie si? z problem zajmie mi troch? czasu. To jest silnik dwu cylindrowy w uk?adzie V i na ka?dy cylinder przypadaj? po dwie ?wiece (uk?ad Twin Spark), wi?c nawet na jednej ?wiecy b?dzie dochodzi? do zap?onu mieszanki paliwowej. Pono? montuje si? po dwie ?wiece tylko w du?ych cylindrach by poprawi? spalanie na wysokich obrotach. je?li b?d? je?dzi? ostro?nie tzn. do 4.000 obr/min to czy mo?e to mie? wp?yw na ?ywotno?? silnika i czy nie spowoduje to wi?kszych k?opotów?
    Moto odpala bez problemu i je?dzi te? bez wi?kszych problemów.
     
  2. wlodek1980

    wlodek1980 Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Czerwiec 30, 2008
    Posty:
    1469
    Browary:
    0
    Miasto:
    Londyn SL2
    Motocykl:
    VMX1200, VF1000FE
    no to chyba sobie odpowiedziales na pytanie?
     
  3. Bigos

    Bigos Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 27, 2009
    Posty:
    821
    Browary:
    0
    Miasto:
    London/Lublin/Bochnia
    Motocykl:
    Yamaha FJ1200 3XW, FZS600
    Jasne, ?e nic si? nie stanie i mo?esz tak przez jaki? czas je?dzi?. Je?eli jedna ?wieca daje iskr? to mieszanka paliwowa jest spalana i jedyne co tracisz to tak jak zauwa?y?e?: nieco mocy.
     
  4. wlodek1980

    wlodek1980 Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Czerwiec 30, 2008
    Posty:
    1469
    Browary:
    0
    Miasto:
    Londyn SL2
    Motocykl:
    VMX1200, VF1000FE
    a tak na marginesie to jak masz stare cewki (cewka/kabel/fajka) i masz kupowac nowa, to za te same pieniadze oplaca sie przerobic uklad na typ nowoczesny(coil over plug)
    ja to zrobilem u siebie w vmaxie i bardzo poprawilo to prace silnika, w vf-ie, ktora buduje tez beda, pozatym tracisz okolo kilograma zbednej wagi, no i platanine kabli/cewek itd.
    jesli cie to interesuje to poczytaj tutaj:
    http://www.vmaxforum.net/showthread.php?t=5766

    takze jesli beda pasowac fizycznie, to nie zastanawialbym sie nad upgrade-m. stare cewki zawsze mozesz sprzedac na ebayu...

    wiecej info na priv.
     
  5. LoganOx

    LoganOx Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Październik 10, 2009
    Posty:
    556
    Browary:
    4
    Miasto:
    Swindon (poprzednio Oxford)
    Motocykl:
    Aprilia Caponord ETV 1000
    Cewka kupiona i ju? wys?ana na mój adres. Koszt: 50.98 GBP :( Z motocykli aprilli to wlasnie caponord ma najdrozsze cewki niestety i na dodatek jest to jedna z 3-ech najcz??ciej psuj?cych si? rzeczy w tym motorze. Jest oczywi?cie pewien patent, ale wymaga on ma?ych przeróbek a wi?c i zdolno?ci. Ka?da cewka od samochodu renault z silnikiem 1,6 l jest dok?adnie taka sama wewn?trz, ale ró?ni si? obudow? i tu trzeba troche poprzerabia? wykorzystuj?c elementy starej. Zrobie ten patent i b?d? wozi? jako zapasow? jak tylko zamontuje te zamówiona na miejsce uszkodzonej.
     
  6. Przemo

    Przemo Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 30, 2008
    Posty:
    560
    Browary:
    0
    Miasto:
    Jawor k.Legnicy
    Motocykl:
    Alpha Moto Niedaszow
    Fajny temat i niezly patent wlodek1980. Z tego co sobie moge wyobrazic to jest tylko troszke zabawy z kablami (przerobienie tych dochodzacych do cewki na wtyczki do poszczegolnych cewek na swiecach)
     
  7. wlodek1980

    wlodek1980 Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Czerwiec 30, 2008
    Posty:
    1469
    Browary:
    0
    Miasto:
    Londyn SL2
    Motocykl:
    VMX1200, VF1000FE
    tez tak myslalem zanim sam nie zrobilem, ale musze powiedziec, ze jest to bajecznie proste. jedynie co potrzebujesz to tak jak mowilem COP-y, instalacje do nich i luzne kostki i piny (crimps), troche kabli
    i tak jak mowilem, za cene nowej cewki, ktora konstrukcyjnie i tak nie daje rady, mozna na ebayu kupic zestaw 4 COP-sow i zajebiscie poprawic kulture pracy silnika. w miedzyczasie stare cewki sprzedajesz na ebayu i tak naprawde wychodzisz na zero. dobry patent. polecam.
     

Poleć forum