Problem z silnikiem YAMAHA XS 1100

Temat na forum 'Silnik, sprzęgło i napęd' rozpoczęty przez Lukasz_Ice, Marzec 11, 2012.

  1. Lukasz_Ice

    Lukasz_Ice Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Wrzesień 12, 2009
    Posty:
    112
    Browary:
    0
    Miasto:
    London, Hounslow
    Motocykl:
    VFR800 VTEC
    Witam kupilem Yamahe XS 1100 wersja US z 1980 roku (jako niesprawna) , motorek ladnie odpala ale dymi strasznie , sprawdzadlem kompresje i wynosi 10-0-8-10 wiedz jest cos nie tak. Moje pytanko co moze byc przyczyna pierscienie czy uszczellka pod glowiaca?? Motor jest w idealnym stanie jak na te lata i niby ma przejechane 18 tys mil ( nie wyglada na wiecej) . Z tego co czytalem to te silniki przejedzaja bez problemu 100 tys km i sa nawet pod 300 tys, moze jest ktos na forum co zajmuje sie klasykami i wie co moze byc przyczyna w tym modelu ??
     
  2. FazerNaFazie

    FazerNaFazie Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2011
    Posty:
    580
    Browary:
    0
    Miasto:
    walthamstow
    Motocykl:
    fzs600 streetfightered, Z750, daytona,st1050 "kaloryfer"
    Jesli pokazuje Ci zerowe ci?nienie na gaze i ostro kopci to ja bym stawia? na pekniety/dziurawy t?ok. Gdyby by? zawor uszkodzony to tez by? niemial ci?nienia ale by nie kopcil, znowu pier?cienie albo uszczelka to by sie zgadza?o ale by mia? jakie? ci?nienie(napewno nie 0) ewentualnie mo?esz spróbowa? wlac troch? oleju do gara i zmiezyc jeszcze raz jak poka?e Ci wi?ksze ci?nienie to mog?o by wskazywa? na pierscionki. Ewentualnie najgorszy przypadek to by?by pekniety cylinder. Tak czy inaczej masz itak silnik do rozbiórki niestety
     
  3. tomekc

    tomekc Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Październik 24, 2010
    Posty:
    1878
    Browary:
    0
    Miasto:
    Redditch
    Motocykl:
    Trampek XL650, TDM900
    A moze cos z zaworami nie tak (podparty na cylindrze bez komprechy) lub co gorsze wypalone gniazdo. Nie obejdzie sie raczej bez ?ci?gania glowicy, wtedy zobaczysz co i jak...........Ale wczesniej looknac by trzeba na luzy zaworowe.
    Gratulacje super klasyka, ogarniesz to i bedzie dlugo sluzyl.................
     
  4. jacek8811

    jacek8811 Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Listopad 23, 2008
    Posty:
    165
    Browary:
    0
    Miasto:
    Southampton
    Motocykl:
    SHL M-11
    Pierwsze co zrób to ?ci?g pokryw? i zobacz co z zaworami, mo?liwe ?e który? stan?? w prowadnicy. Co do kopcenia to prawdopodobnie wina starych uszczelniaczy zaworowych, po prostu stwardnia?y ze staro?ci ale je?li odpalisz silnik i troch? popracuje to powinien przesta? kopci?. Je?eli faktycznie ma ten przebieg to nic tylko pogratulowa? takiego zakupu.
     
  5. rafkrak

    rafkrak Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Październik 14, 2011
    Posty:
    172
    Browary:
    0
    Miasto:
    Norwich/Krakow
    Motocykl:
    honda cbr 600 f3
    moze byc podparty zawor . lub zatarty w prowadnicy zdejmij pokrywe zaworow wykrec swiece i sprawdz czy sie otwieraja i zamykaja , jezeli sie zablokowal i nie pracuje zawor to glowica do zrzucenia i juz ,
     
  6. Lukasz_Ice

    Lukasz_Ice Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Wrzesień 12, 2009
    Posty:
    112
    Browary:
    0
    Miasto:
    London, Hounslow
    Motocykl:
    VFR800 VTEC
    dzieki za odpowiedz, przy przyplywie wolnego czasu sciagne dekiel i zobacze co tam sie dzieje
     
  7. Lukasz_Ice

    Lukasz_Ice Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Wrzesień 12, 2009
    Posty:
    112
    Browary:
    0
    Miasto:
    London, Hounslow
    Motocykl:
    VFR800 VTEC
    jest ktos kto chce mi silnik naprawic ? Sciagnolem dekiel i wszystko wyglada jak nowe dla mnie to strasznie dziwne
     
  8. FazerNaFazie

    FazerNaFazie Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2011
    Posty:
    580
    Browary:
    0
    Miasto:
    walthamstow
    Motocykl:
    fzs600 streetfightered, Z750, daytona,st1050 "kaloryfer"
    tak wlasnie myslalem, szkoda bo to byl by najmniejszy problem jak by sie zawor zawiesil. niestety jesli wali z komina ostro i ma zerowe cisnienie na gaze to cos nie teges z tlokiem po mojemu. myslalem tez ze pekniety cylinder ale sprawdzalem na necie i ta Twoja sztuka powietrzem chlodzona wiec to tez nie pasuje do dymienia. a jak z ubywaniem oleju???????? potrzymaj go troche na obrotach sprawdz olej przed odpaleniem i po zgaszeniu. jak bedzie duzy ubytek to sie gruba robota szykuje niestety :(. zucil bym okiem ale najwczesniej w przyszly weekend jak cos.
     
  9. wlodek1980

    wlodek1980 Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Czerwiec 30, 2008
    Posty:
    1469
    Browary:
    0
    Miasto:
    Londyn SL2
    Motocykl:
    VMX1200, VF1000FE
    przywiez mi silnik to ci go zrobie
     
  10. slomka84

    slomka84 Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Luty 5, 2012
    Posty:
    26
    Browary:
    0
    Miasto:
    Glasgow / Gdansk
    Motocykl:
    Suzuki RF9R/ Kawasaki KR-1S
    a kopresje jak robiles z odkrecana na maxa przepustnica ?

    roznica miedzy cylindrami nie powinna byc wieksza niz 10% i ponizej specyfikacji

    w wypadku kiedy cylinder nie ma wogole kopresji najplepiej zrobic test wycieku, cylinder w GMP (gorny martwy punkt) w trakcie suwu sprezania, podlanczasz sprezone powietrze przez tunel swiecy okolo 100psi , skrzynia na biegu zeby nie ruszyc tloka w dol. i nasluchujemy gdzie powietrze ucieka
    wydech - zawor wydechu
    filtr powietrza/gaznik - zawor dolotu
    wlew oleju - pierscienie
    spikac silnik woda z mydlem i jak sa gdzies babelki - to uszczelki
    jak silnik chlodzony ciecza to bedzie slychac syk z wlewu plynu

    im wiekszy wysiek tym glosniej slychac
     
  11. Lukasz_Ice

    Lukasz_Ice Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Wrzesień 12, 2009
    Posty:
    112
    Browary:
    0
    Miasto:
    London, Hounslow
    Motocykl:
    VFR800 VTEC
    silnik chlodzony powietrzem mokro w wydechu (olej kapie) , wlodek napisz mi na priw ile kosztuje sredni remont twoj tel adres itd moze sie dogadamy bo ja nawet czasu teraz nie mam srubki jednej odkrecic

    [Edit]

    poprawka na olej w wydechu, moze to byc tez paliwo :) bo wczesaniej byl problem z sciakajacym paliem na postoju do cylindrow i teraz kapie jeszcze cos czarnego
     
  12. Bigos

    Bigos Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 27, 2009
    Posty:
    821
    Browary:
    0
    Miasto:
    London/Lublin/Bochnia
    Motocykl:
    Yamaha FJ1200 3XW, FZS600
    Sprawd? luzy zaworowe, bo mo?e po prostu zawory na tym garze s? porz?dnie podparte i w tym problem.
     

Poleć forum