Wymiana oleju w lagach -robic samemu?

Temat na forum 'Serwis, Moj garaż' rozpoczęty przez tomekc, Lipiec 7, 2011.

  1. tomekc

    tomekc Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Październik 24, 2010
    Posty:
    1878
    Browary:
    0
    Miasto:
    Redditch
    Motocykl:
    Trampek XL650, TDM900
    No wiec moto ma korki spustowe u dolu lag, uszczelniacze wygladaja ok -pomyslaem o samodzielnej wymianie oleju w lagach. Mam manual dotyczacy ilosci oelju (oraz rodzaju) i szczeliny powietrznej. Czy myle sie ze w skrocie mam:
    1. Poluzowac korek u gory lag
    2. Zdjac lage -spuscic olej dolnym/bocznym korkiem spustowym, zalozyc korek spowrotem
    3. Zalac od gory lagi atf w celu przeplukania (podpomopowac kilka razy bez sprezyny???)
    4. Zlac atf
    5. Zakrecic korek spustowy, zalac odpowiednia ilosc oleju, podpomopowac, sparwdzic szczeline powietrzna -jesli ok wlozyc sprezyne i zakrecic korek gorny


    Cos pominalem czy jestem calkowiecie w czarnej dupie?????
     
  2. strombolit

    strombolit Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 26, 2008
    Posty:
    370
    Browary:
    0
    Miasto:
    Coventry
    Motocykl:
    SUZUKI gt750 K (CZAJNIK).BSA A50 ROYAL STAR.M-72
    Jak nie bedziesz wymienial uszczelniaczy to nie musisz wymontowywac lagi,zaoszczedzisz troche czasu i roboty.Jak bedziesz wykrecal korek ten od gory to uwazaj bo wystrzela, a jak bedziesz wkrecal spowrotem to pamietaj zeby nie pozamieniac ich miejscami i uwazaj na gwint bo latwo poniszczyc,
    A plukanie to benzyna bedzie lepiej zrobic to ci wymyje lepiej caly syf.
     
  3. gabik

    gabik Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Sierpień 3, 2008
    Posty:
    4417
    Browary:
    13
    Miasto:
    HP13
    Motocykl:
    SV650S, R6, MZ ES175 1961, GS500 , MG Nevada 750, Husky SM610, R1150RT, Ducati 999s, T ST 675
    :good post:
     
  4. tomekc

    tomekc Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Październik 24, 2010
    Posty:
    1878
    Browary:
    0
    Miasto:
    Redditch
    Motocykl:
    Trampek XL650, TDM900
    Czyli lagi zostaja w motorze zakrecone w polkach????????? -odkrecil bym gorna nakretke polki zeby odciazyc korek. No i sprezyne mam wyjac jak sadze bo poziom oleju sie mierzy bez sprezyny i na skompresowanej ladze. Zamiast benzyny moze breake cleanera uzyc? Bardzo te korki strzelaja?????
     
  5. Daemonum

    Daemonum Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Czerwiec 15, 2011
    Posty:
    23
    Browary:
    0
    Miasto:
    Spalding
    Motocykl:
    Yamaha XVS 650 Dragstar
    wydaje mi si? i? p?ukanie benzyn? nie jest najlepszym rozwi?zaniem...
    ja p?uka?em tym samym olejem którym zalewa?em
    nowym ofkorz :D
    nie ruszaj ?adnych nakr?tek, dostaniesz w oko spr??yn? i ?adna ci? ju? nie zechce...
    i jednak ja lagi wyci?ga?em
    wygodniej dla mnie tak w?a?nie by?o wymienia?...

    btw poziomu oleju nie mierzysz
    jak masz manuala to tam jest czarno na bia?ym ile masz go wla?.
     
  6. strombolit

    strombolit Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 26, 2008
    Posty:
    370
    Browary:
    0
    Miasto:
    Coventry
    Motocykl:
    SUZUKI gt750 K (CZAJNIK).BSA A50 ROYAL STAR.M-72
    Ja jak nie wymieniam uszczelniaczy to nie wymontowuje lag ,nie trzeba wtedy wkrecac lagi w imadlo i jest poprostu wygodniej,ale to moje preferencje jak masz ochote je wymontowac to prosze bardzo.Korki mocno nie wyskakuja o ile moto nie stoi na przednim kole::D Sluchaj wez znajdz gdzies ile mililitrow wchodzi do lagi bedzie latwiej do odmierzenia.
     
  7. Michal 13

    Michal 13 Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Kwiecień 30, 2009
    Posty:
    1158
    Browary:
    1
    Miasto:
    N London
    Motocykl:
    Suzuki GSXR 600
    imo benzyna raczej moze zniszczyc uszczelniacze gumowe wiec break cleaner jest o wiele lepszym rozwiazaniem. lagi mozna zostawic w polkach ale lepiej je wyciagnac zeby dobrze przeplukac z syfu. i tak chyba musisz sciagnac kolo, zeby dostac sie do tych srub spustowych, wiec zeby wyciagnac lage to zajmie ci moze 5 min wiecej, ale chociaz wiesz ze porzadnie wykonales robote

    mi zadne korki nie strzely ale ja mam zawieszenie up side down wiec moze dlatego, a kolo bylo w powietrzu. w moim przypadku ta czesc w ktora wchodzi srebna czesc lagi poprostu ladnie zsunela sie na dol. w kazdym razie korki i tak musisz odkrecic zeby wlac nowy olej a jak juz bedziesz zupelnie demotowal korki z tloczka(u mnie byly poloczone pretem z tloczkiem ale jam regulacje przedniej zawiechy wiec chyab dlatego byly polaczne) to wyciagni sprezyne i zmierz sobie od razu czy nie weszla juz na service limit.


    sam myslalem ze to mega wyzwanie ale okazlo sie ze czynnosc jest dosc banalna tylko posiedz w necie i znajdz instrukcje jak to sie robi w twoim moto albo podobnym - na you tube jest masa tego
     
  8. tomekc

    tomekc Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Październik 24, 2010
    Posty:
    1878
    Browary:
    0
    Miasto:
    Redditch
    Motocykl:
    Trampek XL650, TDM900
    Ok, lagi zostaja na moto, amma manuala wiec wiem ile na lage idzie, jest tam tez podana wartosc szczeliny powietrznej doz mierzenia na skompresowanej ladze i bez sprezyny w srodku -robic to?. No i jeszcze po wlaniu przeplukiwacza (atf albo brake cleaner) przepomopowac kilka razy i to samo po wlaniu swierzego oleju tak?????? Zawias mam tradycyjny (gruba rura na dole)
     
  9. xxtreme

    xxtreme Tuner Motorynek

    Dołączył:
    Lipiec 2, 2008
    Posty:
    5328
    Browary:
    20
    Miasto:
    EU
    Motocykl:
    Ride like satan, live like God :P
    Szczelina powietrzna jest najwazniejszym wyznacznikiem wlasciwego poziomu oleju. Nie bez powodu jest podawana. To, ze wlejesz zalecana ilosc oleju nie swiadczy, ze bedzie ona wlasciwa. Bez rozebrania calego teleskopu nie usuniesz wszystkiego oleju chyba, ze bedziesz cierpliwy i dlugo czekal az wszystko zleci. Ilosc podana w manualu jest na suchy teleskop.
    Wlewajac tyle co zaleca serwisowka, szczelina bedzie mniejsza. Wiec mierz ja nim wlejesz wszystko. No chyba, ze chcesz miec twardzsze zawieszenie wtedy mozesz ja zmniejszyc.
     
  10. strombolit

    strombolit Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 26, 2008
    Posty:
    370
    Browary:
    0
    Miasto:
    Coventry
    Motocykl:
    SUZUKI gt750 K (CZAJNIK).BSA A50 ROYAL STAR.M-72
    w takim przypadku musisz wymontowac amor i trzymac go pionowo podczas pomiaru.
     
  11. plamersky

    plamersky Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 21, 2010
    Posty:
    687
    Browary:
    0
    Miasto:
    lasy, lasy a niedaleko więzienie (dla kobiet)
    Motocykl:
    WRRRRRRRRRRRR
    moim zdaniem powinenes wymontowac lagi sprwadzic sprezyny i usunac dokladnie stary olej. to moze 5-10 min roboty dluzej ale zawsze warto wiedziec co masz w moto. przypatrz sie dokladnie jak wyciagasz sprezyny bys pozniej nie pomylil jak je bedziesz wsadzal spowrotem.
     
  12. kLiMeNz

    kLiMeNz Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Wrzesień 3, 2009
    Posty:
    63
    Browary:
    0
    Miasto:
    Peterborough
    Motocykl:
    RSV-R
    Tylko ?adnego brake cleanera, nafty, wody ani wachy nie lej do amora! Tylko nowy olej. Lagi wyj??. Zmierzy? d?ugo?? spr??yny i porówna? z service limit. Nie pomieszaj cz??ci lewego i prawego amora. Nie musz? chyba dodawa?, ?e wyj?te elementy amora uk?ada? b?d? wiesza? w mo?liwie ekstremalnie czyste miejsce. Tak jak koledzy wspominali youtube + serwisówka = ogólny obraz prac.
    Porada: zanim wyjmiesz lagi z pó?ek poluzuj górne korki amora, b?dzie ?atwiej.
    Dasz rad?
     
  13. Bigos

    Bigos Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 27, 2009
    Posty:
    821
    Browary:
    0
    Miasto:
    London/Lublin/Bochnia
    Motocykl:
    Yamaha FJ1200 3XW, FZS600
    Co wy si? tak boicie czyszczenia benzyn? ekstrakcyjn??!? Za ka?dym razem rozbieram amortyzatory na najdrobniejsze cz??ci, wszystko po kolei czyszcz? benzyna, rury teleskopowe i golenie w ?rodku równie?, a potem czyszcz? je szmatk? na pr?cie. Nie zostaje w ?rodku ani gram starego oleju i ani jeden brud. Przy taki8ej operacji lepiej od razu wzi?? pod uwag? wymian? uszczelniaczy, bo nigdy nie wiadomo czy zaraz po nape?nieniu lag nowym olejem nie puszcza ze staro?ci. Przy zalewaniu oleju nale?y zaopatrzy? si? w strzykawk? i dola? go dok?adnie tyle, ile przewidzia? producent motocykla, gdy? zbyt du?a ilo?? oleju mo?e skutkowa? wywaleniem uszczelniaczy. Przy zak?adaniu uszczelniaczy trzeba uwa?a?, ?eby wargi uszczelniacza si? nie podwin??y, wbija? go równo i do dobijania u?y? starego uszczelniacza. W ?adnym wypadku nie nale?y t?uc niczym w nowy uszczelniacz.
     

Poleć forum