'01 Dragstar 650 utrata mocy i nie pali

Temat na forum 'Silnik, sprzęgło i napęd' rozpoczęty przez zdanek, Październik 29, 2017.

  1. zdanek

    zdanek Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Październik 5, 2017
    Posty:
    24
    Browary:
    8
    Miasto:
    Corby
    Motocykl:
    Yamaha XVS650A DragStar Classic
    Witam wszystkich, może ktoś miał podobny problem.

    Wczoraj wyjechałem, na krótką trasę, już byłem na powrocie gdy nagle mimo odkręcania manetki silnik w ogóle nie reagował i zaczął powoli gasnąć. Następnie juz nie zapalił. Raz zakręcił i pochodził troche, wrzuciłem bieg i padł. Ogólnie nie było z nim nigdy żadnych problemów i serwisowany regularnie.

    Zacznę go dziś sprawdzać, może ktoś podałby jakieś wskazówki.

    Dziekuje i pozdrawiam
     
  2. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    822
    Browary:
    101
    Miasto:
    Vadstena
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    no chlopie, moto zgasl i nie pali... troche malo informacji podales ;)
    po pierwsze wykrec swiece i sprawdz, czy jest iskra, potem bedziemy myslec dalej.
     
    CezaaR lubi to.
  3. zdanek

    zdanek Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Październik 5, 2017
    Posty:
    24
    Browary:
    8
    Miasto:
    Corby
    Motocykl:
    Yamaha XVS650A DragStar Classic
    Mało, ale nic więcej się nie wydarzyło :) Silnik w ogóle nie reagował po dodawaniu gazu i zgasł. A potem już wiadomo. Kręci normalnie, czasami da się usłyszeć zapłon ale nic to nie daje. Jak pisałem wyżej, raz zaskoczył i po chwili zgasł. Gdy odpalił na dłużej, po wrzuceniu biegu padł znowu.

    Napisze coś więcej jak sprawdze świece. Dzieki
     
  4. piasek

    piasek Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Maj 31, 2011
    Posty:
    1652
    Browary:
    579
    Miasto:
    Addlestone
    Motocykl:
    Yamaha Tenere XT660Z
    Stosunkowo prosta konstrukcja bez nadmiaru elektroniki wiec jak zwykle trzeba sprawdzic czy sa 3 podstawowe rzeczy potrzebne do pracy sinika: paliwo, powietrze, iskra.
     
  5. arek1985

    arek1985 Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Sierpień 14, 2017
    Posty:
    40
    Browary:
    17
    Miasto:
    chester
    Motocykl:
    xv 1700
    mi to wlasnie wyglada na brak paliwa
     
    komarecki lubi to.
  6. komarecki

    komarecki Kat Komarków

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3268
    Browary:
    2568
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    Ide dalej mi to wyglada na zdechlà pompe paliwa.
    Nie pytam o paliwo w baku i ewentualà potrzebe wlàczenia reserwy.
    Paliwo do pompy dochodzi? Odepnij wezyk za pompa i zobacz cxy zacznie dobijac cisnienie tam jest typowa pompa jak w gaznikowcach co dobija do chwili zamkniecia sie plywakow wiec to ze po przekre eniu kluczyka nie wlacza sie jeszcze o niczym nie swiadczy. Czesto ulegaja upaleniu platynki na stykach wylàcznika cisnieniowego ulokowanego na jej tyle .
    O bezpieczniki nie pytam tak jak o paliwo w baku ;)
     
  7. zdanek

    zdanek Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Październik 5, 2017
    Posty:
    24
    Browary:
    8
    Miasto:
    Corby
    Motocykl:
    Yamaha XVS650A DragStar Classic
    Witam, już po sprawie. Bezpiecziki sprawdzone, świece wykreciłem i dają iskrę. Pompka działa. Jak poskładałem wszystko do kupy odpalił jakby nic sie nie stało. Więc tak naprawde nie wiem co się stało :). Bedę sie przyglądał.

    Dziekuje za szybką odpowiedź wszystkim i pozdrawiam.

    Z.
     
  8. komarecki

    komarecki Kat Komarków

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3268
    Browary:
    2568
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    Takie samo naprawy sà najgorsze...... odnajdzie sie problem gdzies sto mil od domu nocà podczas ulewnego deszczu....tak jak to zwykle bywa :)
     
  9. zdanek

    zdanek Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Październik 5, 2017
    Posty:
    24
    Browary:
    8
    Miasto:
    Corby
    Motocykl:
    Yamaha XVS650A DragStar Classic
    Dokładnie, na szczęscie w moim przypadku motor odmowil posluszenstwa jakies 2 mile od domu. Pod gorke ale dopchalem :) i dzisiaj jak gdby nigdy nic.

    Pozdro
     
  10. pioszc

    pioszc Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Marzec 3, 2016
    Posty:
    207
    Browary:
    95
    Miasto:
    essex
    Motocykl:
    suzi-k7 /zx1000
    Odpowietrzenie zbiornika paliwa ? Podcisnie zrobilo sie i pompa niedawala rady dymac ?
     
    zdanek lubi to.
  11. zdanek

    zdanek Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Październik 5, 2017
    Posty:
    24
    Browary:
    8
    Miasto:
    Corby
    Motocykl:
    Yamaha XVS650A DragStar Classic
    Chyba twoja myśl bedzie najbizsza prawdy. Jakas godzine wczesniej zatankowalem, weszlo 13 litrow, zrobilem jakies 20km i wlasnie stalo sie to co pisalem wyzej w temacie.
    Czy Twoim zdaniem problem sie powtorzy i lepiej odpowietrzyc zbiornik i przewody zawczasu??

    Dzieki
     
  12. pioszc

    pioszc Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Marzec 3, 2016
    Posty:
    207
    Browary:
    95
    Miasto:
    essex
    Motocykl:
    suzi-k7 /zx1000
    Przedmuchaj przewody.
    Jezeli sa bardzo nisko wyprowadzone troche blota wystarczy .
     
  13. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    822
    Browary:
    101
    Miasto:
    Vadstena
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    akurat odpowietrzenie baku bardzo latwo sprawdzic - wtedy, gdy juz nie jedzie, otworz bak - jesli to podcisnienie w baku sie wytworzylo, to moto zacznie dzialac jak marzenie, a problem pojawi sie znowu po kolejnych paru km
    z doswiadczenia - to raczej nie to, mialem taki problem w wsk, ale nigdy w japoniach
     
  14. komarecki

    komarecki Kat Komarków

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3268
    Browary:
    2568
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    Mialem raz w japoncu , ale w ukladzie bez pompy a ta raczej ciagnie z wieksza sila niz grawitacja , poza tym zwlaszcza zaraz po tankowaniu przy zatkanym odpowietrzeniu nie nastàpil by ten efekt.
    Moim ,rowniez , zdaniem to nie to , ale mylic sie jest rzeczà ludzkà.
     
  15. kato77

    kato77 Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2011
    Posty:
    449
    Browary:
    286
    Miasto:
    Hertfordshire
    Motocykl:
    Honda CBR XX 1100 Super-Blackbird
    Panie Zdanek, posluchaj smiesznej sytuacji (objawy byly te same ...) a moje moto pali na dotyk, niezaleznie od pogody I temp.

    .... nawet nie musialem wyjechac z garazu.

    Jak sie zabralem do wymiany swiec (podnioslem bak dosc wysoko zeby wyciagnac Air-boxa) to spadl mi jeden z gumowych wezykow (zeslizgnal sie). Po zlozeniu calosci, przez chwile moto palilo ale zaraz gaslo. Mysle sobie, pewnie zimny, nie palilem go dzisiaj, dam mu troche ssania, przekrecam dzwignie manualnego ssania (mam gaznik, nie FI) I moto pali na strzala - od razu, jak zawsze.
    Niestety po chwili to samo. Traci swoje regularne "idle" I sie cos dlawi, nie reaguje na manetke jak powinno. Co wiecej, wbijam jedynke zeby ruszyc I sprawdzic co bedzie pod obciazeniem - prawie gasnie, taczka jak chuj, nie chce ruszyc z miejsca.

    Lekko poirytowany, konsultuje temat z najlepszym mechanikiem z KENT, dostaje kilka cennych informacji I opcji do sprawdzenia ale glowna jest taka, ze jestem cymbal i sie z bakiem siluje (wezyki mi spadaja). Klopot w tym, ze juz nie wiedzialem co spadlo I z czego spadlo, dwa luzne mialy wisiec kolo amorka.

    Temat wygooglowany, zdjecia z manuala Hondy porownalismy. Przy wspolpracy z uczynnym AVE z "dziupli" dochodzimy "ktory wezyk wchodzi na ktorego dzyndzla".

    5832508c.jpg

    Zamiast na penisa skierowanego na wschod (po srodku), ja zakladalem weza na dolnego penisa X.

    fuelfilters3.jpg
     
    zdanek, just_me i CezaaR lubiąto.
  16. komarecki

    komarecki Kat Komarków

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3268
    Browary:
    2568
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    No tak ale mu sie zpsulo i naprawilo sam wezyk nie wrocil na miejsce. Taki sam vacu zawor jest np w st1100. Dziala tak samo jak kazdy kranik podcisnieniowy.
    Swojà drogà mozna by sprawdzic u kolegi czy wezyk podcisnjen nie jest luzny i czy zawor nie przycina sie bo u mnie w st1100 padla mi kiedys i kompletnie go pominalem i tak jezdzilem do konca .....konca silnika ;)
     
  17. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    822
    Browary:
    101
    Miasto:
    Vadstena
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    oczywicie, wiekszosc gaznikowcow ma kranik podcisnieniowy, wezyk z krocca dolotowego (tam gdzie sie podlacza wakuometry) musi wtedy byc podlaczony do kranika, podcisnienie odciaga membrane w kraniku i puszcza paliwo;
    i tak jak przedmowca powiedzial - jak wezyk spadnie, to dupa blada i paliwo nie leci :) to moze byc to
     
  18. zdanek

    zdanek Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Październik 5, 2017
    Posty:
    24
    Browary:
    8
    Miasto:
    Corby
    Motocykl:
    Yamaha XVS650A DragStar Classic
    Witam raz jeszcze. Wczoraj miałem dokładnie ta sama sytuacje. Odpalił na dotyk pochodził 15 min. Pracował idealnie... wiec jedynka i i rura w drogę. Po 10km to samo. Stracił moc i padł. Przywloklem go do domu. Po 30min w garażu odpalił bez problemu. Gość który mi go przywiózł stwierdził że śmierdzi paliwem ale wg niego to nie paliwo czy mechanika. Problem z elektryka. Wyciągnąłem przewód i faktycznie raz daje prąd na świece raz nie. Nie wiem czy to cewka czy pradnica czy przewody. Wiec czeka mnie rozbiórka i sprawdzanie krok po kroku.

    Jak coś ustale od razu napisze może komuś się przyda.

    Pozdrawiam
     
    just_me i Tofik lubią to.
  19. komarecki

    komarecki Kat Komarków

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3268
    Browary:
    2568
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    No dawaj dawaj nic mnie tak nie wkorza na tym forum jak tematy z problemami ktorych zalozyciele nie piszà na koncu co jednak bylo bo im sie nie chce i mAjà w zadku a zeby forum bylo przydatne tk wlasnie ten finalny post jest najwazniejszy.
    Ale to jak iskra zanika???
    Ty masz pompe zewnetrznà czy w baku?
    Klopot z zaplonem raczej obkawial by sie raptownym gaszeniem silnika , ty to opisujesz ze zgasniecie silnika poprzedza strata mocy /brak reakcji na manetke a to wskazuje na niedobor paliwa / spadek jego poziomu w komorach plywakowych przed jego kompletnym skonczeniem.
     
    just_me lubi to.
  20. zdanek

    zdanek Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Październik 5, 2017
    Posty:
    24
    Browary:
    8
    Miasto:
    Corby
    Motocykl:
    Yamaha XVS650A DragStar Classic
    --- Post updated ---
    Źródło: https://www.denniskirk.com/learn/how-to-diagnose-motorcycle

    Cytat:
    "If your motorcycle starts and runs fine, but then dies once it warms up, there could be a wire somewhere in the ignition circuit that is losing connectivity as it warms. If this is the case, you may have to purchase or have a shop test your coils with a load tester. You might also be able to simulate the heat by using a heat gun to warm the coils. You can then test the coils as they are being warmed up."

    Co wy nato? Miał ktoś podobnie??
     

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!