witam serdecznie i proszę o poradę.poprzedni akumulator padł po półtorarocznej eksploatacji, został wymieniony w ramach gwarancji, kolejny podczas czterotygodniowego postoju się rozładował, po naładowaniu motocykl odpalił, na drugi dzień akumulator znowu spadł do 11,3V, wyjąłem go z motocykla i ładowałem przez trzy godz, doszedł do 12,6V , po ośmiu godz spadł do 12,4V po kolejnych 12 godz trzyma 12,4V Jak sprawdzić co w instalacji go rozładowuje ? od czego zacząć ? z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam
alarm lub jakies podobne badziewie? co to za motocykl w ogole? ewent. nieprofesjonalnie zainstalowane gniazdko usb czy cos....
Yamaha royal star xvz 1300, alarmu nie ma, gniazdo było, już go zdemontowałem, teraz zobacze czy nadal będzie gubił
bedziesz potrzebowac multimetr i rozbic tak jak na filmiku krok po kroku nawet badziewie jak ponizej da rade https://www.screwfix.com/p/lap-mas830b-digital-multimeter-600v/75337 podlaczyc w szeregu tak jak pokazane na filmiku i ustawic na Ampery [DC] i jak jakas wartosc wyskoczy powyzej zera to wyciagac bezpiecznik/i jeden po drugim az sie odnajdzie w ktory obwodzie jest zwarcie do masy.
akumulator podpięty do motocykla nie traci napięcia, po naładowaniu do pełna (12 godz ładowania) motocykl odpalił czterokrotnie, za piątym już nie napięcie po tych próbach spadło do 11,8V, chyba muszę wymienić aku po raz kolejny
Pozostaje jeszcze alternator i regulator napiecia do sprawdzenia, jakis watek na forum napewno znajdziesz. Sa tu milosnicy jednych i drugich
szukam już czegoś nowego, bije się z myślami, myśle o żelowym, będzie bardziej wytrzymały ? polecicie coś ? może ebay ? https://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-Y...ry-YTX20L-BS-Maintenance-Free/123754925958?ep
Poszukaj do modelu. Z reguły nowe generację są dobre Ja przy swoim ostatnio zakręcilem po 2 3 tygodniach... A silnik nie mały. Zakręcil jak młoda w łóżku
wiesz co a ja bym zapalil ten motor RAZ a nie piec razy i sie nim przejechal....szukacie dziury w calym --- Post updated --- nie zelowy nie oznacza e bedzie b wytrxymaly o ile pozycja aku nie wymaga tego nie ma co sie pchac w zelowy na sile .
Jak długo Ci wytrzymał ten aku? Może regulator walniety przeladowuje skoro to kolejny raz. Koledzy dobrze radzą zbadaj regulator czy wszystko działa poprawnie bo następnym aku kleknie. Po odpaleniu masz mieć w okolicach 13,7 Volta przygazowka max 14 z groszami jak pokaże więcej 15,16 volt to regulator za duże napięcie podaję i do wymiany. Jeżeli napięcie będzie koło 13 po przygazowaniu to znowu podaję za niskie i przy wiekrzyszch obciążeniach światła długie nie doladowujesz aku i też pada szybciej. Jak byś był w okolicy to ci mógłbym sprawdzic akumulator ile mu zostało pojemności ale po 4 zapaleniach sugeruje że już mu zostało niewiele. Sent from my POT-LX1 using Tapatalk
Nowe alu nigdy nie jest w pelni naladowane. W teorii powinno sie je doladowac. Albo podladuj przed wlozeniem, albo podlacz, odpal i przejedz sie a nie gas i sprawdzaj jak szybko sie rozladuje.
13.7 to napewno nie jest wlasciwe ladowanie w motocyklu japonskim ja bym dodal 1v . koles non stop kreci rozrusznikiem a nie jezdzi . jedno zakrecenie rozrusznikiem potrzebuje dobrych pare minut pracy silnika by zbilansowac strate. polecem zmierzyc ladowanie i owszem ale rowniez w koncu sie przejechac a nie tylko zapalac motocykl na minute i gasic
no nie. na zapalonych swiatlach powyzej 1.5k do 2k powinno dojsc do okolo 14.6 do 14.85 i to jest ok jesli chodzi o japonjie. zawsze sprawdzac na swiatlach (o ile sa wylaxzane) sprawdzanie na wolnych obrotach nic nie daje przy np nadpalonej diodzie pokaze jakies ponad 13 a dodasz obrotow i nagle sie okaze ze lafowabie zaxzyna spadac .....bo dopiero uszkodzona dioda bedzie pod obciazeniem. a do tematu....kolefa narazie pisze ze ladyje aku zapala motor kilka razy i potrm aku zdycha.....to nie tedy droga....jeszcze raz mowie owszem mozna zmierzyc ladowanie dla swietego spokoju ale przede wszystkim pora exploatowac normalnie pojazd. jak kupowalem ponaf rok temu mojego ktm koles dal mi nowy aku w pudelku mowiac ze ten w moto to trup..... .....ani razu go nawet nie dolafowywalem do dzis a moyor czasami i miesiac nie odpalany....ale jak juz zapale to jezdze i niby zly aku dziala swietnie.
temat załatwiony, kupione nowe aku i po sprawie, stary był ładowany jako wyjęty z motocykla i gubił napięcie z godziny na godzinę, nie będę ryzykował jazdy z takim akumulatorem, bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi i podpowiedzi, na pewno zapamiętam na przyszłość opisywane wskazówki, pozdrawiam serdecznie
@komarecki No z tymi wartosciami ladowania to trzeba ostroznie, moze on juz ma zalozonego chinczyka tak jak ja tylko o tym nie wie, a chinczyki z tego co widze slabiej laduja. Po Twoich wartosciach co powyzej dales az 'ze strachu' przelecialem po forum do mojego motocykla i przelecialem bo 20+ filmikach ktore nagralem i maja w zasiegu obiektywu usb charger& voltage indicator. I tak: na wolnych obrotach, swiatlo pozycyjne ma na stale wlaczone + komorka + gopro ledwo 12.2v, 3-5k 13.7-8v a jak chwile postalem z wylaczonym silnikiem ale przekrecona stacyjka gdzie swiatlo przednie jest na stale wlaczone to przez jakies 10minut ladowalo 14.1v jak juz akumulator sie doladowal to regulator obnizyl spowrotem na 13.7. Napiszesz "cos slabo ci ten chinczyk laduje" no ale poki co nie mialem problemu aby motorka zapalic nawet po miesiacu postoju, albo po 5 krotnej probie odpalenia sekunda po sekudzie [probowalem wiechac na chodnik i gasl mi na wysokim krawezniku ] edit: jestem slepy, nie widzialem ze temat zamkniety
mialem sporo motocykli i najnozsze ladowanie przy sprawnym i obciazonhm ukladzie mam w ktm i wynosi stale 14.5 v w czasie jazdy.(mam voltomierz na desce) w kazdym japoncu 14.8 o bnizanie do 13.7 ?????? no wlasnie takie ladowania ma sie na chinskich reglerach. wszystko fajnie do puki exploatacha to zapali poganial....ale jak z takim reglerem przyjdzie ci sta w korkach w miescie na swiatlach co rusz i z wlaczajacym sie wentylatorem to mozesz sie zdziwic. dla tego ja do pracy ich noe uzywam iniepolecam. ale juz raz o tym pisalem