Alternatywa dla PowerCommander i tuning silnika za grosze?

Temat na forum 'Tuning, Mapowanie' rozpoczęty przez wiktor008, Wrzesień 28, 2015.

  1. wiktor008

    wiktor008 Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 2, 2013
    Posty:
    382
    Browary:
    0
    Miasto:
    Milton Keynes (North side)
    Motocykl:
    yamaha ybr 125, suzuki GS500F, honda CBF600, Kawasaki ER650F Ninja
    Czy warto cos takiego kupic i zainstalowac:

    http://www.ebay.co.uk/itm/NITRO-X-F...650R-06-now-/390529674010?hash=item5aed61eb1a

    Czy to w ogole ma sens; Opis jest ogromny i same zalety w nim sa zachwalane ale jakos to dziwnie wszystko tanio i na zbyt prosto brzmi; "Just plug and play" i ponoc nie trzeba byc specjalista ani nawet jechac na dyno. Wasal napisal ze warto i daje okolo 20Km wiecej ale nie wiem czy powaznie napisal czy sobie robi jaja ze mnie (jak zazwyczaj);
    Wiekszosc originalnych Power commanderow to po kilka stowek nawet stoi a tu mamy uwierzyc ze za niecale 50 Pandow mam miec uniwersalne lekarstwo na wszelkie bolaczki z regulacja mieszanki i dodatkowy tuning mocy o az tak spore wartosc?
    W mojej kawie jest zalozony sportowy filtr powietrza firmy BMC i ponadto sam dokladalem wydech Delkevic - ostatnia puche. Nie mam stwierdzonych jakis problemow z obrotami czy zwiekszonym spalaniem i innymi; czasem tylko go lubi przydusic na ulamek sekundy po odjeciu i okreceniu gazu oraz strzelic z wydechu, czasem nawet seria kilku malych strzalow. (bez aluzji o strzalach prosze);
    Jednak napytakajac sie na te ustrojstwo producent zapewnia zoptymalizowanie wszelkich niedogodnosci zwiazanych ze zmiana czesci dolotowych i wydechowych oraz uzyskanie wiekszej mocy poprzez dobranie sportowych parametrow map wtryskow elektronicznie sterowanych;
    Moj moto z 2006 roku jest juz w sumie na tyle nowoczesna jednostka by dalo sie zrobic jakies usprawnienie; To tak a propo klopotu u kolegi ktory zmienial w MT07 wydech i ma zwiekszone spalanie czy inne problemy;
    U mnie problemow generalnie nie ma ale jesli daloby sie wycisnac bez uszczerbku dla zywotnosci silnika troche wiecej koni i momentu obrotowego przy okazji tych zmian jakie juz wnioslem, i wlasnie poprzez taki modul dodatkowo usprawnic dzialanie silnika to czemu nie. Te siedemdziesiat pare koni w oryginale to nie jest jakas gigantyncza moc a tej nigdy za wiele;

    Co sadzicie o takich wynalazkach? Czy smialo mozna to zastosowac czy lepiej unikac i isc w cos markowego. Czy to w ogole ma sens w motocyklu takiej klasy jak ER6..?? Moze ktos to zalozyl i cos moze napisac z wlasnego doswiadczenia szczegolnie w takiej maszynie jak ta;
     
  2. Michal95

    Michal95 Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 10, 2013
    Posty:
    519
    Browary:
    96
    Miasto:
    Birmingham
    Motocykl:
    YamaSaki
    Nie wiem ocb z tym "power commanderem" ani czy jest wiekszy sens inwestowac w motocykl klasy bardziej miejskiej. Wiem tylko ze po zabiegu nizej wymienionym mozesz osiagnac okolo 85km na kole i przy dobrym przelozeniu jakies 150mph+- :D wiadomo ze to tylko podstawowe zmiany wymienione nizej oczywiscie skopiowalem to od kolesia ktory sciga sie w supertwinach ale mysle ze po zmianie map etc bez ruszania silnika dal bys rade uciagnac jeszcze z 15km+-
    radicool radiator
    Dynopro 'ramair' airbox

    Bored throttle bodies
    Billet inlet cam & modified exhaust cam
    Gasflowed cylinder head
    JE 12.5:1 high compression pistons
    Lightweight flywheel
    Sigma Slipper Clutch
    programmable ECU

    Power Commander quickshifter



     
  3. peta111

    peta111 Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Lipiec 11, 2011
    Posty:
    257
    Browary:
    0
    Miasto:
    londyn/hanwell
    Motocykl:
    yamaha xj6
    tylko pytanie czy koszt tych bajerow nie przewyzszy kosztow za jakie mozna kupic calkiem
    szybka maszyne w standarcie.chyba gra nie warta swieczki.
     
  4. qbartx

    qbartx Nabywca Suszarki

    Dołączył:
    Wrzesień 20, 2015
    Posty:
    6
    Browary:
    0
    Miasto:
    Bristol
    Motocykl:
    Yamaha FZ1N Fazer
    Kazda zmiana w dolocie/wydechu niesie ze soba konsekwencje. Z niektorymi zmianami ecu radza sobie dobrze z niektorymi juz nie do konca. Niektorym wyjdzie zmiana czegokolwiek na plus niektorym na minus.
    Rozwiazanie wyzej jest przyslowiowym podcieraniem dupy szklem.
    Jesli to ma byc zrobione porzadnie to tylko piggyback (power commander etc) i wystrojone do prawidlowego afr bo wtedy uzyskasz max mocy z silnika niewazne czy to auto/motocykl/gokart.
     
  5. FazerNaFazie

    FazerNaFazie Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2011
    Posty:
    575
    Browary:
    1
    Miasto:
    walthamstow
    Motocykl:
    fzs600 streetfightered, Z750, daytona,st1050 "kaloryfer"
    mialem to w z750 i traktowal bym to raczej jak bizuterie niz czesc tuningowa :D ja osobiscie to nie odczulem zadnej ruznicy. dzialanie jest proste i polega na oglupianiu ecu zmieniajac odczyty temperatury powietrza na dolocie
     
  6. Wasal

    Wasal Kat Komarków

    Dołączył:
    Wrzesień 2, 2009
    Posty:
    3349
    Browary:
    559
    Miasto:
    Londyn
    Motocykl:
    cbr600rr07
    Chcesz wiecej mocy zmien motocykl, szkoda walic kase w padake.
     
  7. Michal95

    Michal95 Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 10, 2013
    Posty:
    519
    Browary:
    96
    Miasto:
    Birmingham
    Motocykl:
    YamaSaki
    Jesli ta zmiana jest robiona z glowa i "profesionalnie" nie moze wyjsc lepiej lub gorzej efekt musi byc tylko jeden. Jesli raz wychodzi gorzej a raz lepiej to fachowiec kiepski ;) er650 to typowy commuter i ciezko bedzie inwestowac pare funtow zeby przynioslo to skutki. Szybkim motocyklem zawsze mozna pomalu ale wolnym szybko sie juz nie da. Sprzedaj to i kup sobie jakis w srednim wieku plastik 600 rzedowy i wtedy bedziesz sie mogl bawic :)
     
  8. wiktor008

    wiktor008 Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 2, 2013
    Posty:
    382
    Browary:
    0
    Miasto:
    Milton Keynes (North side)
    Motocykl:
    yamaha ybr 125, suzuki GS500F, honda CBF600, Kawasaki ER650F Ninja
    O Panie... Z tej listy domyslam sie ze koszt tych wszystkim modyfikacji przekroczylbym wartosc samego motocykla pewnie o 100%.. To juz jest wtedy kwestia gustu robienie takich rzeczy i przerobki raczej pod kategorie torowe.. Bo z ekonomicznego punktu widzenia to nie mialoby to kompletnie zadnego sensu.. Az tak sie w tym model nie lubuje. Mi chodzilo o rozwianie watpliwosci dotyczacych kupowania czegos takiego z ebaya gdzie sprzedawca zachwala i przekonuje w opisie o rzekomo potwiedzonym dzialaniu takiego gotowca dla konkretnego silnika. Ma tam niby byc kilka trybow dla pracy silnika i to pod jednym przyciskiem..
    Zmiana wszystkiego w osprzecie silnika by wyciagnac z niego wiecej mocy nie miesci sie w ramach topiku.

    To bylo do odpowiedzi Michala 95 - pozniej zaskoczylo na stronie ze tyle odpowiedzi juz.
     
  9. qbartx

    qbartx Nabywca Suszarki

    Dołączył:
    Wrzesień 20, 2015
    Posty:
    6
    Browary:
    0
    Miasto:
    Bristol
    Motocykl:
    Yamaha FZ1N Fazer
    Zmiana samych komponentow bez mieszania w kompie juz z zalozenia nie moze byc profesjonalna ;)( Przeczytaj jeszcze raz moj post ;) )
     
  10. wiktor008

    wiktor008 Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 2, 2013
    Posty:
    382
    Browary:
    0
    Miasto:
    Milton Keynes (North side)
    Motocykl:
    yamaha ybr 125, suzuki GS500F, honda CBF600, Kawasaki ER650F Ninja
    Przeczytalem i tylko utwiedzilem sie w przekonaniu i zdrowym rozsadku. Zgadzam sie z wami tu wszystkimi w 100% bo i ciezko sie nie zgodzic. Chcialem tylko roziwac watpliwosci (moze i dla takich co je jeszcze maja i przyszlych pokolen jezdzcow szukajacych info); Szkoda tylko ze sprzedawcy takich gadzetow ewidentnie nabijaja ludzi w butelke.Wkrotce bede zakladal temat o drugim duzym moto po ER6 tylko tym razem juz typowo sport; Dzieki za opienie o tym produkcie;

    ps.Pozostalo by tylko ewentualnie zapytac czy znacie moze jakis warsztat gdzie robia maping i ustawianie parametrow silnika na hamowni tylko po zmianie wydechu i dolotu (sam filtr) by lepsza wydajnosc ustawic - w hrabstwie Buckinghamshire najlepiej i ile taka zabawa kosztuje co bym sie mogl pozastanawiac czy jechac do magikow cos pomeczyc to moto i lepiej wyregulowac jak sie da);
     
  11. qbartx

    qbartx Nabywca Suszarki

    Dołączył:
    Wrzesień 20, 2015
    Posty:
    6
    Browary:
    0
    Miasto:
    Bristol
    Motocykl:
    Yamaha FZ1N Fazer
    wiktor008,to akurat bylo do Michal95 ;)
    Swoja droga to badziew na zasadzie tych prostych powerboxow do diesli zapewne(rezystor na czujniku temp paliwa. ). Jesli ktos wydebi od sprzedawcy lub znajdzie ten schemat to bardzo latwo dojsc co to robi i ktore czujniki oszukuje.
     
  12. wiktor008

    wiktor008 Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 2, 2013
    Posty:
    382
    Browary:
    0
    Miasto:
    Milton Keynes (North side)
    Motocykl:
    yamaha ybr 125, suzuki GS500F, honda CBF600, Kawasaki ER650F Ninja
    Czyli co? Zaniza temp powietrza by mieszanka była bogatsza czy ją zawyza co innego?
     
  13. Wolfhound

    Wolfhound Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Listopad 9, 2014
    Posty:
    172
    Browary:
    16
    Miasto:
    London
    Motocykl:
    jakies suzuki czy cos...
    Przeciez tego czytac sie nie da, ludzie zlitujcie sie... ,,zawyza'' , ,,zaniza'' , ,,oszukuje'' piszecie to w ten sposob jak by to bylo tak proste jak jeXXanie lecz wogole nie macie pojecia o czym piszecie - sorry za szczerosc lub jesli kogokolwiek urazilem.

    Bardzo bym byl wdzieczny gdyby to forum nie bylo przerostem formy nad trescia i wypowiadali sie tylko ludzie ktorzy maja jakies pojecie w danym temacie bylo by to bardzo pomocne tym ktorzy tego pojecia wlasnie nie maja :)

    Twoje Oryginalne moto (prosto od producenta) jest tak zaprogramowane(komputer) by osiagnac optymalna moc w danym zakresie obrotow przy optymalnym spalaniu w danym konkretnym silniku.

    Gdy robisz tzw tunning mechaniczny w silniku sterowanym Komputerem (filtr powietrza, przelot na wydechu, zmiana ukladu zaplonowego) musisz byc swiadomy ze zaden producent owego produktu tuningowego nie zagwarantuje ci polepszenia pracy silnika(wiekszy moment, wiecej mocy, mniejsze spalanie przy opt. zakresie obr) bez ingerencji i prawidlowego skonfigurowania parametrow sterowania praca wlasnie silnika.

    W najlepszym wypadku moc pozostanie niezmieniona :)

    Sa rozne powody dla ktorych ludzie przerabiaja oryginaly: niektorzy musza miec glosne moto i zmiana tlumika na przelot daje pozadany efekt ognia ktory leci z rury juz nie wspominajac o dzwieku ktory powoduje u nich wzwod przy danym zakresie obrotow. - Tacy prawdopodobnie nie beda potrzebowac power Commander czy Dyno.

    Jesli natomiast ty chcialbys poprawic spalanie w swoim moto mozesz kupic power commander lub dyno udac sie do profesjonalistow ktorzy zestroja ci fure jak Chopinowe pianino.

    To ze to nie gaznik to pewnie juz wiesz ;) Rowniez jak i tutaj nie chodzi o ustawienie jednego parametru, takze zadne rezystorki zadne tranzystorki - to nie elektronika analogowa tylko cyfrowa od jakichs kilkunastu lat juz :)

    Uklady mikroprocesorowe i ich programowanie.

    Odnosnie nowych chinskich wynalazkow z eBay to rosyjska ruletka takze - powodzenia :)
     
  14. Wasal

    Wasal Kat Komarków

    Dołączył:
    Wrzesień 2, 2009
    Posty:
    3349
    Browary:
    559
    Miasto:
    Londyn
    Motocykl:
    cbr600rr07
    Ja ci powiem krotno zamknij temat to jest H . U . J . O . W . E i nadaje sie na bombke na choinke.
     
  15. FazerNaFazie

    FazerNaFazie Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2011
    Posty:
    575
    Browary:
    1
    Miasto:
    walthamstow
    Motocykl:
    fzs600 streetfightered, Z750, daytona,st1050 "kaloryfer"
    Nie do końca masz tu racje. Bo nowy sprzęt akurat optymalnie do największej możliwej mocy w każdym zakresie obrotów zestrojony NIE JEST. Może 15 lat temu tak było. Teraz musza sie liczyć z normami emisji spalin i hałasu to raz. Dwa to silniki w tzw commuterach to w większości wypadkow zdławione jednostki ze sportów wiec jak ktos ma czas/pieniądze i chęci to akurat z nich idzie wycisnąć sporo więcej jak z tego optymalnego fabrycznego strojenia
     
  16. Wolfhound

    Wolfhound Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Listopad 9, 2014
    Posty:
    172
    Browary:
    16
    Miasto:
    London
    Motocykl:
    jakies suzuki czy cos...
    Fazer, wiem o co ci chodzi o normach emisji spalin nie chcialo mi sie juz rozpisywac.. to wiekszosc akurat wie, ale wlasnie nie wie lub mysli ze nie ma znaczenia ze owy sprzet z danym katalizatorem czyli ukladem wylotowym ma zaprogramowana dana wlasnie mape paliwa przy czym zmieniajac cos powinna juz byc nieco inna.

    Kazdy now sprzet jest zestrojony do najwiekszej mozliwej mocy :) - tego nie napisalem - nie tworz slow ;)

    A trzy.. ;) jak ktos juz tu pisal nie oplaca sie wkladac czasu i pieniedzy tylko kupic juz konkretnie nie zdlawiony sprzet

    Tak wogole to nie napisalbym tego gdyby mnie nie wk..ili :D

    dobra juz sie nie udzielam... oddaje glos do studia :D
     

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!