Bez sprzegla.

Temat na forum 'Technika Jazdy' rozpoczęty przez Virus, Kwiecień 28, 2015.

  1. Virus

    Virus Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Marzec 5, 2015
    Posty:
    292
    Browary:
    83
    Miasto:
    Hertfordshire
    Motocykl:
    BMW R1200GSA
    Wybaczcie mi ale spotkalem duzo osob, ktore robily wielkie oczy na haslo: zmiana biegu bez uzycia sprzegla... oczywiscie jedynie "do gory"...

    Ogolnie eksperci od takiej formy zmiany uwazaja, ze nastepuje duzo plynniej, szybciej oraz sladowo wplywa na mniejsze zuzycie sprzegla... czyli niby pozytywnie...

    No wiec wyprobowalem to osobiscie... przyspieszajc, zblizajac sie do momentu kiedy to powininem wysprzeglic, ulozylem - przygotowalem sie do zmiany , delikatnie jakby naciskajac na stopke, odpuscilem doslownie na sekunde manetke i.... kontynuujac kontrolowany nacisk - bieg samoczynnie wskoczyl.... WOW !

    ... no ale co dalej... w jaki sposob tak naprawde ten manewr wplywa na moja technike jazdy... doszedlem do tego, ze jest to raczej niemozliwe i niezdrowe do wykonania z 1 na 2, jako ze musimy oczywiscie pokonac "przestrzen - N"... sam nie wiem... poza tym, ok zmniejszam czas zmiany biegu podczas przysieszania... ale o ile? kilka sekund......

    Trudno sie przyznac ale chyba nie mam okreslonego zdania....


    Co Wy na to powiecie?
     
    #1 Virus, Kwiecień 28, 2015
    Ostatnia edycja: Kwiecień 29, 2015
  2. riddickber

    riddickber Kat Komarków

    Dołączył:
    Kwiecień 20, 2009
    Posty:
    3328
    Browary:
    668
    Miasto:
    carlisle
    Motocykl:
    Ducati Panigale V4s
    zaluz sobie quickshifter
     
  3. Virus

    Virus Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Marzec 5, 2015
    Posty:
    292
    Browary:
    83
    Miasto:
    Hertfordshire
    Motocykl:
    BMW R1200GSA
    ok stary, ale albo jestem taki tepy albo naprawde nie kminie o co c'mon... ile zyskasz dzieki nawet Qsh?
    nie wiem czy rozumiesz o co mi sie rozchodzi... a moze to tylko kwestia preferencji...
     
  4. popekbialy

    popekbialy Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Sierpień 19, 2012
    Posty:
    1081
    Browary:
    29
    Miasto:
    NORTHAMPTON
    Motocykl:
    CBR600rr3 :)CBR600F3 :)CBR600F4:)CBR1000RR:)kawa636:(
    Pocwicz to troche az zacznie ci to plynie wyhodzic wtedy powinnienes odczuc ruzice. Czasem nawet na drodze taki ulamek sekundy ratuje zycie ;)
     
  5. riddickber

    riddickber Kat Komarków

    Dołączył:
    Kwiecień 20, 2009
    Posty:
    3328
    Browary:
    668
    Miasto:
    carlisle
    Motocykl:
    Ducati Panigale V4s
    zaloz to zobaczysz ile zyskasz (chyba jeszcze nie uzywales na to wychodzi)a taka zmiana bez uzycia sprzegla hmmmm ,opini bedzie milion i kazda inna


    ps.z quickshifterem zmiana trwa ulamki sekundy
     
  6. popekbialy

    popekbialy Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Sierpień 19, 2012
    Posty:
    1081
    Browary:
    29
    Miasto:
    NORTHAMPTON
    Motocykl:
    CBR600rr3 :)CBR600F3 :)CBR600F4:)CBR1000RR:)kawa636:(
    wow :) to mu pomoze skoro taki inteligenty to moze wyjasnisz działanie takowego uzadzenia i powiesz jakie sa róznice i dlaczego ktos wpadł na pomysł takowego uzadzenia ?
     
  7. riddickber

    riddickber Kat Komarków

    Dołączył:
    Kwiecień 20, 2009
    Posty:
    3328
    Browary:
    668
    Miasto:
    carlisle
    Motocykl:
    Ducati Panigale V4s
    pan google i tam masz wszystko opisane a i tu na forum byla juz o tym mowa chyba

    ps.a zmiana bez uzycia sprzegla i jak sie nie ma QS to tylko przy agresywnej jezdzie a i ak nie jest to co zainstalowany QS
    PS.jak nie uzywales QS to wez sobie u dealera zamow jazde probna gdzie moto ma zainstalowany QS wtedy bedziesz wiedzial po co to jest i jaka jest roznica w zmianie biegu
     
  8. mati779

    mati779 Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Październik 19, 2013
    Posty:
    75
    Browary:
    0
    Miasto:
    macclesfield
    Motocykl:
    r6
    ja nie uzywam jak zapierdalam i czy to w gore czy czasami w dol, musisz dobrze opanowac miedzygaz i dobrac obroty. Do jazdy turystycznej lagodniej wychodzi z musnieciem sprzegla. Co do zmiany z 1 na 2 przy starych sprzetach szkoda skrzyni, przy nowszych biegi wchodza bez problemu :p
     
  9. popekbialy

    popekbialy Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Sierpień 19, 2012
    Posty:
    1081
    Browary:
    29
    Miasto:
    NORTHAMPTON
    Motocykl:
    CBR600rr3 :)CBR600F3 :)CBR600F4:)CBR1000RR:)kawa636:(
    riddickber nikt nie pyta gdzie to jest na forum tylko kolega z forum zapytał sie o uzywanie tej techniki. jezeli dobze pamietam nazywało sie to power shift, i ogulnie hodziło aby skrucic czas przy zmianie biegów . jezeli poczytasz troszke o tym było to uzywane jeszcze zanim wprowadzon QS. a idzac za tym tropem i zagłebiajac sie w temat QS po co jest stosowany ? odpowiedz :) aby skrucic czas :) nie wiem jak w nowych sprzetach bo najnowesze co miałem to 2012 gixer ale w sprzetach które katuje czyli lata 90 i poczatek00 niema problemu z uzywaniem tej techniki. a nawet wracajac z roboty czasem sie przydaje jak w łape zimno :) wiec riddickber sam nie doczytałes a komus proponujesz aby poszukac :naughty:
     
  10. impostor1981

    impostor1981 Kat Komarków

    Dołączył:
    Sierpień 20, 2010
    Posty:
    2365
    Browary:
    33
    Miasto:
    Coventry/Rabka Zdroj
    Motocykl:
    MT-09 83 Street Rally (los wariatos, bananos na twarzos non stopos) ; GPZ 500 S "OSIOLEK"; BMW F650
    Moje 3 grosze. Jak by nie było różnicy to nikt Qs by nie wymyślił i nikt by nie używał. Dla mnie sprzęgło zostało zamontowane z jakiegoś powodu. Jasne ze się da bez sprzęgła, sam parę razy tak robiłem ale do mnie to nie przemawia. Natomiast jak pojeździlem 1000cc z Qs to jest zajebiste. Maneta na 100% i przed czerwona krecha tylko bieg bez opuszczania gazu. Czyli na pełnej p i z d z i e non stop. Piękna rzecz. Bez Qs bym soe nie odważył tego robić na pełnym.gazie.
     
  11. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    4456
    Browary:
    3952
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    Cale te wbijanie biegow bez spezegla ma sens w skrzyniach motocyklowych i wuekszej krzywdy im nie robi bo to skrzynie o stale zazebionych zebatkach zalaczanie biegu odbywa sie przez zapiecie sprzegiel klowych wiec nie ma problemu. Oszczedza sie czas i minimalizuje usluzgi sprzegla po zmianie , montowanie extrasow przez was wymienianych jak najbardziej ma sens jak sie gania po torze i nspeawde walczy o punkty zreszta dla mnie zawsze jest lekko smieszne te tuningowanie sprzetow przez gosci co i tak jezdza tym tylko po drogach i co najwyrzej od swieta na tor pojada poganiac tam z gaciami pelnymi strachu to jak ci na gs z full touratech osprzetem co tylko w niedziele objezdzaja okolice domu.
    A tak wracajac do tematu to czasami jezdze bez sprzegla bije w gore i czasami w dol tez nawet mam opanowane zatrzymywanie sie na swiatlach z wbiciem neutralu choc to juz wymaga lekkiej wprawy w obslodze gazu, ale przydaje mi sie to gdy tocze sie w miescie z kubkiem, popijanej kawuchy, w lewej lapie :p
     
    bazyl lubi to.
  12. Virus

    Virus Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Marzec 5, 2015
    Posty:
    292
    Browary:
    83
    Miasto:
    Hertfordshire
    Motocykl:
    BMW R1200GSA
    Kolego komarecki... Ot to to :)

    ...codziennie jeżdżąc tam czy siam, nie muszę wykręcać najlepszych czasów żeby sie zakwalifikować...I tak jak powyżej któryś z kolegów zanotował: ile motocyklistów tyle opinii...

    Ktoś, gdzieś w jakimś artykule napisał ze nawet podczas zwykłego cruizingu przenosisz technikę jazdy na kolejny lewel.... Osobiście - Don't think So.... Racja, fajnie doskonalić sie w każdej dziedzinie... Niemniej jednak ktoś "lubi frytki z ketchupem a ktoś z majonezem"....
     
  13. Wasal

    Wasal Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Wrzesień 2, 2009
    Posty:
    4119
    Browary:
    1082
    Miasto:
    Londyn
    Motocykl:
    Yamaha MT10
    Na torze uzywalem zawsze ale na drodze nie widze sensu, uzywam hm nie wiem jak laraja te nowe qs w nowych sprzetach.
     
  14. riddickber

    riddickber Kat Komarków

    Dołączył:
    Kwiecień 20, 2009
    Posty:
    3328
    Browary:
    668
    Miasto:
    carlisle
    Motocykl:
    Ducati Panigale V4s
    wlasnie po to sie moto miedzy innymi kupuje by te jak to ty zwiesz extraksy montowac ,moto to skarbonka bez dna ,tuninguje sie nie po to by zaraz moto na tor zabierac tylko zeby miec czym poszpanowac :lol:
     
  15. Michal95

    Michal95 Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 10, 2013
    Posty:
    526
    Browary:
    121
    Miasto:
    Birmingham
    Motocykl:
    YamaSaki
    QS skraca czas zmiany biegow ale moim zdaniem co jest w nim lepsze niz skracanie czasu to to ze mozna zmieniac biegi szybko i sprawnie w srodkowym zakresie obrotow bez zwalniania czy szarpania... od kiedy mam wiekszy motocykl to bawie sie w power-shift non-stop i tak jak komarecki prawi jest to w miare bezpiecznie ale trzeba wiedziec kiedy mozna a kiedy nie. Oczywiscie przy odkeconej manecie na 100% mozna zmieniac biegi bez sprzegla... nie wiem jak w innych sprzetach ale moim zdaniem dziala to dopiero przy koncu obrotow to jak masz koniec obrotow przy 16k to 14-15k/rpm dopiero cos z tego bedzie tak jest u mnie. Oczywsicie w srodkowym zakresie tez mozna sprawnie zmienic bieg bez sprzegla a sa na to dwa sposoby "taki mi sie wydaje" jedna to puscic manetke i w tym samym czasie wbic bieg do gory tylko musisz to zrobic bardzo szybko zanim moto zacznie zwalniac bo wtedy juz chamujesz skrzynia i biegu nie wrzucisz. Droga metoda wedlug mnie, jedziesz na 2 biegu popuszczasz delikatnie manetke ale zeby motocykl dalej ciagnal do przodu tylko badzo delikatnie i wtedy wbijasz bieg, efekt jest prawie jak QS nawet u mnie na gazniku to dziala tylko ze motocykl nie ciagnie tak bardzo jak przy uzyciu QS bo on odcina zaplon i wtedy bieg gladko wchodzi. QS jest zajebisty a najbardziej podoba mi sie zmiana biegu w srodkowym zakresie np. 5-6k/rpm wtedy jest taki delikatny wybuch i czasem nawet fajny plomyk poleci z komina.
     
  16. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    4456
    Browary:
    3952
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    Eee to zart ?tak?ze motor zeby sxpanowac?
    Ufff juz myslalem ze ty powaznie :bash:
    No wlasnie skarbonka jak nsjbardziej idzie tylko o to czy jak koles sobie zaklada power commander to czy najpierw wykorzystal naprawde choc 85% mocy orginalnej wersji?
     
  17. riddickber

    riddickber Kat Komarków

    Dołączył:
    Kwiecień 20, 2009
    Posty:
    3328
    Browary:
    668
    Miasto:
    carlisle
    Motocykl:
    Ducati Panigale V4s
    ja na powaznie eeetam;)
     
  18. popekbialy

    popekbialy Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Sierpień 19, 2012
    Posty:
    1081
    Browary:
    29
    Miasto:
    NORTHAMPTON
    Motocykl:
    CBR600rr3 :)CBR600F3 :)CBR600F4:)CBR1000RR:)kawa636:(
    czyli według co niektórych tu QS uzywa sprzegła ? :) jest dokładnie ta sama zasada tylko elektronika odcina zapłon na hwilke aby ułatwic przebicie biegu czyli to samo co roboisz przebijając bez sprzegła :) róznica jest taka ze elektronika robi to z wieksza dokładnoscia
     
  19. GregoR

    GregoR Nabywca Suszarki

    Dołączył:
    Maj 16, 2014
    Posty:
    8
    Browary:
    2
    Miasto:
    Cheshire
    Motocykl:
    HD
    Np zwykla stara java 350. Tez bez sprzegla biegi mozna wbijac bo jest polsprzeglo w dzwigni zmiany biegow.
    A hardcorowo np junak jak sie linka zerwie. Miedzy kazdym biegiem mozna bylo wylapac luz jak sie kola zebate nie zazebialy. Wymagalo to jednak praktyki i obycia ze skrzynia junaka. Ja 20 lat przejezdzilem junakiem i wiele razy linka sie od sprzegla urwala a do domu daleko. Wiec zostaly tylko hamulce i biegi. I dalo sie.

    P.S.
    Wy tu o wynalazkach techniki i zmianie biegow przy obrotomierzu na czerwonym polu a ja tu ze starociami z muzeum wyjechalem. He he :)
     
    bazyl lubi to.
  20. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    4456
    Browary:
    3952
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    no w jawie byla taka krzywka co podciagalasprzeglo faktycznie tak w 50% tego co reczna dzwignia kumpyl nawet ruszac tak potrafil, tez mialem jawine.
    no i junakiem tez kilka sezonow panie greg poganialem milo spotkac kogos kto tak samo w arkana motocyklizmu wchodzil bo zadko sie zdarza tu na forum :)
     

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!