Campervan

Temat na forum 'Inne, Niemotocyklowe' rozpoczęty przez Waldek, Grudzień 18, 2016.

  1. Waldek

    Waldek Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Kwiecień 4, 2009
    Posty:
    30
    Browary:
    0
    Miasto:
    Bristol
    Motocykl:
    Romet 49
    Cześć.
    Po kilku latach jeżdżenia na moto przesiadłem się do camper'a. Pewnie nie ma wiatru we włosach, ale mogę wziąć gitarę, zapasy wody, żarcia surfboard i spać na plaży w South Wales. Są tu jacyś sympatycy vw t4? Chciałbym się trochę poznać na tym modelu i samodzielnie dokonywać napraw. To silnik 2.4 d.
     
  2. Zed

    Zed Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Wrzesień 28, 2012
    Posty:
    481
    Browary:
    58
    Miasto:
    Welshpool
    Motocykl:
    Honda VFR800X Crossrunner
  3. bazyl

    bazyl Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 15, 2014
    Posty:
    740
    Browary:
    441
    Miasto:
    sw19
    Motocykl:
    junakm10, Intruder 1400, honda1800, HD roadking,kredens.
  4. Waldek

    Waldek Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Kwiecień 4, 2009
    Posty:
    30
    Browary:
    0
    Miasto:
    Bristol
    Motocykl:
    Romet 49
    Dzięki. Zastanawiałem się czy ktoś z was posiada garaż i narzędzia do " restauracji " mojego camper'a. Jakkolwiek skończyłem z motocyklem dalej doceniam klimat ludzki. Te kilka razy kiedy byłem na zlotach to był fajny czas. Teraz realizuje wolność w inny sposób i nie ograniczam przyjaźni do rzeczy. Może się przydać moja pomoc w zamian. Zajmuje się między innymi spawalnictwem
     
  5. Wasal

    Wasal Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Wrzesień 2, 2009
    Posty:
    3893
    Browary:
    920
    Miasto:
    Londyn
    Motocykl:
    cbr600rr07
    Ja choruje za camperem ale te co mi sie podobaja kosztuja 35-45k a jak na auto na weekend to duzo.

    Mam znajomego anglika ktory sciaga z calego swiata ale te stare i handluje, odrazu mowie on nigdy nir naprawia ttlko zleca komus robote.
     
    Eski i BigMick lubią to.
  6. impostor1981

    impostor1981 Kat Komarków

    Dołączył:
    Sierpień 20, 2010
    Posty:
    2365
    Browary:
    33
    Miasto:
    Coventry/Rabka Zdroj
    Motocykl:
    MT-09 83 Street Rally (los wariatos, bananos na twarzos non stopos) ; GPZ 500 S "OSIOLEK"; BMW F650
    Miałem ten silnik w Audi C100 jedyna bolączką to był napinacz paska kinowego i wiskoza i łożysko podtrzymujące wentylator. Generalnie enie lubię wiskozy, silnik się lubial grzać. I z tego co pamiętam to dostęp do jednej ze świec zarowych był ciężki. Reszta motor miał przeleciane ok 500k i ładnie wszystko grało. Tylko ten motorek to bardzo słaby do takiego sprzętu. Idealny tutaj jest 150km 2,5TDI

    Sent from my D6603 using Tapatalk
     
  7. Waldek

    Waldek Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Kwiecień 4, 2009
    Posty:
    30
    Browary:
    0
    Miasto:
    Bristol
    Motocykl:
    Romet 49
    Dzięki. Jak na razie odpukać... Ma nawiniete 670. 000 km i odpala każdorazowo. Trochę dymu na początek :D no i brzmi jak autobus zimnym porankiem. Ale w trasie super :) chce zamontować rozkładany dach, webasto, kuchenkę itd 2.4 d daje rade
     
  8. Wasal

    Wasal Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Wrzesień 2, 2009
    Posty:
    3893
    Browary:
    920
    Miasto:
    Londyn
    Motocykl:
    cbr600rr07
    Te rozkladane dachy sa super.
    Zobacz na dachy hilo.
     
    #8 Wasal, Grudzień 19, 2016
    Ostatnia edycja: Grudzień 19, 2016
    Waldek lubi to.
  9. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3956
    Browary:
    3416
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    Mam pytanie .podepne sie do tematu. Od dawna po glowie chodzi mi ,a umnie mysl do czynu czolga sie czasami i rok,mysl o nabyciu wana w celach wycieczkowych plus czasami wzocic mxa lub dwa (normalnie mam przyczepy) nie ma to byc wiec nic z szafkami zlewem czy mozliwoscia defekowania do lodowki turystycznej. Generalnie to jestem sprecyzowany ze ma to byc T5 jak najbardziej oszklony do ktorego wsadze (sam zrobie) lozko typu rock end roll ktore da sie czasami z niego szybko wyjac.
    Teraz pytania moje do tych co wiedza a nie domyslajà sie w kwesti konkretnie t5 :
    1. Czy unikac silnika 2.5 jak ognia i skupic sie na nudnym 1.9? Czy tez bez paniki ? Auto nie bedzie sluzyc w bussinesie budowlanym tyrajàc dzien w dzien tylko na weekendy i wakacje .....maskotka rodzinna.
    2. Skrzynia biegow ? Slyszalem ze te 6cio biegowe stosowane w 2.5 potrafia miec problem z jakims zatar iem szostego biegu, pofobno przy rozbiorce dokonuje sie jakiegos dodatkowy otwor smarujacy zapobiegajàcy temu??? Ktos cos wie?
    2.a. czy automat to napewno problem niebawem?? Nieokrywam nie jestem zwolennikiem automatu ale na te wakacje z racji ze zmienilem glowne auto w domu na malucha to mabylem sobie ma predce na wakavje sharana i tak wyszlo ze w automacie i w sumie nie takie to glopie choc nie niezbedne.
    3. NAJWAZNIEJSZE PYTANIE.
    Wiadomo sa wersje swb i lwb czym sie roznia wiadomo , to jakies 30 cm wiecej przestrzeni bagazowej. Wole wiec lwb ale czy na przyklad nie jest tak ze na takim promie czy eurotunelu taka roznica nie sprawi ze wywali mnie w inna kategorie cenowa biletow?? Wiem to moge sobie sprawdzic ale len jestem a moze ktos wie i odpowie?
    Mam nadzieje ze ktos przebrnie tres postu i cos sie dowiem .
     
  10. CezaaR

    CezaaR ©zeski ma®yna®z

    Dołączył:
    Sierpień 14, 2016
    Posty:
    4148
    Browary:
    1862
    Miasto:
    Dziupla w Br☆3
    Motocykl:
    Padlnia. Bestia, Zabka
    Ja chce kupic t5 lwb ( dla mnie idealny)tylko zastosowanie inne.
    Dlugiscia sie rozni I cenna I napisem.
    Co do silnika jak bylo dbane to jest ok

    Dam recencje kumpla Pl od 20 lat regeneruje wtryski I pompy potem sprzedaje najmniej robil napraw ( silnik 2.4 I 2.5 diesel oczywiscie)
    1.9 to silnik jak n.a. duzego vana taki troche zamaly przebiegi maja srednio 400/ 460tys km I dopiero mozna sie martwic
    Sam mial moze z 5 t4 I 3 lub 4 t5
     
    komarecki lubi to.
  11. piwko78

    piwko78 Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Wrzesień 12, 2014
    Posty:
    1739
    Browary:
    1495
    Miasto:
    pomiędzy Gloucester a Bristol
    Motocykl:
    Honda Transalp 650 /cezeta 477 175
    2.5 odpuść nie wiem czy kolega Pitu to czyta ale jak przeczyta to pewnie coś napisze . Krótko mówiac w ciagu roku wymienił tyle części że szok. Padło turbo, skrzynia(automat) , półośki, egr,kolektor, I pewnie jeszcze coś o czym nie pamiętam . Do tego spalanie ok 10l / 100 km więc eksploatacja nie jest tania. Wymiana oleju to chyba 8L ,
    w chwili obecnej jest już na sprzedasz
     
    komarecki lubi to.
  12. Grzesiek yama

    Grzesiek yama Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Marzec 27, 2017
    Posty:
    301
    Browary:
    204
    Miasto:
    Londyn, Swanley
    Motocykl:
    BMW R1200GSA,XJR1300sp
    Cezar Stary silnik 2.5d był nie do zajechania i mogę się założyć że to ten motor twój znajomy tak chwali ale on byl.montowany w t4.
    Miałem 2 t4 obie w wersji multivan i to były świetne sprzęty.
    Jeśli chodzi o t5 to już zupełnie inny silnik jest na pompowtryskach koła zębate zamiast rozrządu itd. teoretycznie powinien być lepszy ale niestety nie jest.
    Miałem t5 2.5 również w wersji Multivan wyposażenie świetne obrotowe siedzenia 2 webasto itd, ale sprzedałem po nie całym roku, silniki 2.5 mają wiele wad szybko pada pompa wody i miesza się olej ż płynem, wypierają się i zrywają wielowpusty w skrzyni biegow i na polosiach najczęściej gdzieś na autostradzie w nocy:eek:. T5 pali dużo więcej niż t4. Byłem nim w Polsce 3 razy ż czego 1 zawarł się przegob ( powrót na lawecie ż pod magdeburga do świecka), potem jeden przelot ok a kolejny ż rodzina padły jakieś czujniki i od Holandii do pl bez turbo jechałem z górki do 110km dało się rozpędzić pod górkę ( okolice hanoveru) spadki do 50km i 3 bieg , masakra po powrocie sprzedałem ż dużym uśmiechem.
    Zaznaczam że dbam.o swoje sprzęty wymieniam oleje najczęściej przed czasem i nie kupuje najtańszych zamienników ale t5 ż sił imiem 2.5 to porażka szczególnie tym najmocniejszym 170km.
    Osobiście jeśli nie planujesz jeździć nim do pl i wystarczają ci prędkości przelotowej 120-130km/h to weź 1.9 sprawdzony , oszczędny i mało awaryjny silnik.
    Jak.bedzie ci mało mocy to.bez problemu za parę stowek zrobisz mapę na 135km i będziesz zadowolony.
    Zapomniałem dodać 2.5 w t5 ma już aluminiowy blok jest się podatny na przegrzanie,poczytaj opinie w necie.
    Zaznaczę że mój miał poniżej 100k przebiegu, a t4 jedną sprzedałem jak miała 580k a druga przy 380k.
     
    komarecki lubi to.
  13. CezaaR

    CezaaR ©zeski ma®yna®z

    Dołączył:
    Sierpień 14, 2016
    Posty:
    4148
    Browary:
    1862
    Miasto:
    Dziupla w Br☆3
    Motocykl:
    Padlnia. Bestia, Zabka
    Pompa wody to lipa juz w kazdym vanie lub w wiekszosci nowszych.
    Musiales miec hujowy egzeplarz;)
    Zartuje nie sa niezawodne....jak wszystko
    Ja przy Vito urywalem pompe wspomogania x 3 przez 1 rok ( jak dobrze pamietam ) a .ze ona jest elementem silnika ( silnik Aluminiowy szybko sie przegrzewal )tylko spawanie....i kolejny tax itp.
    --- Post updated ---
    Mielismy t5 1.9 z 2009
    Od nowosci n.a. fimie p.o. roku biegi sie zgubily n.a. rondzie przy eltham;)
    Ciagle czujniki sie pie****ly
    P.o. servisie to jeszcze zapierdalal ale tydzien p.o. to juz taka padlina. Ze ***
     
  14. Wasal

    Wasal Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Wrzesień 2, 2009
    Posty:
    3893
    Browary:
    920
    Miasto:
    Londyn
    Motocykl:
    cbr600rr07
    Te vany sa naprawde ladne ale jak was czytam to jak kupno miny.

    Sent from my SM-G925F using Tapatalk
     
  15. Buszek

    Buszek Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Kwiecień 24, 2015
    Posty:
    1951
    Browary:
    1151
    Miasto:
    Kirkcaldy
    Motocykl:
    Triumph speed four
    2.5tdi v6 zarąbisty silnik dopóki się nie zjeb.... :tearsofjoy: nie No tak serio mój ojciec to miał tylko w audi, dobrze się zbierał, mocy dużo więcej niż 1.9 ale... padł termostat to trzeba było wymieniać rozrząd żeby się do niego dostać... ogólnie miał auto 2002 rocznik kupił jakieś 10lat temu i w ciągu 3 lat posiadania jego musiał prawie 15k w niego włożyć na same naprawy, ale to ten silnik jak chłopaki piszą co w t4 był


    Znajomy również kupił 2.5 allroad i jemu tez się sypał jak kur... ;)
     
  16. Grzesiek yama

    Grzesiek yama Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Marzec 27, 2017
    Posty:
    301
    Browary:
    204
    Miasto:
    Londyn, Swanley
    Motocykl:
    BMW R1200GSA,XJR1300sp
    Panowie to są zupełnie różne silniki,
    W t4 było 2.5 tdi r5, piec cylindrów w rzędzie i te silniki są naprawdę dobre jak by się dało kupić t5 ż tym silnikiem to był by to naprawdę dobry zestaw, one miały 88, 102 i 150 km w Anglii najczęściej trafiają się 88km. Najlepszy był 102 i mapa na 145 id i jak przecinka i jest oszczędny przy pr 140-150 na trasie pali ok 8.5-9, natomiast 2.5 w t5 to również r5 tyle że na pomppwtryskach kołach zębatych zamiast paska i aluminiowy blok , 130km są jeszcze w miarę ale również elektronika szwankuje 170km ma jeszcze więcej problemów.
    A ten o którym pisze Buszek nie byl.montowany w vanach tylko w osobowkach najczęściej a6 i tam do 2003 r wyciekły się walki rozrządu, dlatego ten silnik ma zla sławę, a generalnie póki jeździ jeździ to dość fajnie.
     
    komarecki lubi to.
  17. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3956
    Browary:
    3416
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    Straszne neewsy :(
    T4 jakos malo sie podoba t5 bardziej a to ma byc hooby car a nie mul roboczy wiec musi cieszyc oko rownie. Slyszalem wlasnie zw 1.9 z mapowaniem niesle goni. W sumie ten moj durny shqran ma 1.9 i zaskoczyl mnie zwawoscia , jest tez w automacie i zaskoczyl mnie mimo to ekonomià :confused: no naprawde niezly - piwrwszy moj vw w zyciu. Btw jak by ktos chcial kupic sharana 2006 auto to bede sprzedawal za dwa tygodnie jak wroce z pl i bedzie smiesznie niska cena kupiony byl w sierpniu emergency tylko po to by pojechac do pl , pojedzie teraz jeszcze raz i wiecej go juz nie potrzebuje jak cos to na priv.
    Jeszcze jakies opinie i porady?
    Z tymi transporterami jest jak z defenderami ......czy to swietny egzemplaz czy strup zardzewialy ,zatarty , bez jedynki i przebity rosnàcym drzewem - buy now 5k ono:confused::confused: jakas zbiorowa chalucynacja ....i zeby to faktycznie bylo takie jak legenda glosi ale tak nie jest zwlaszcza z defenderami.
    To co ten slabszy 2.5 w t5 to jeszcze moze byc czy nie tykac panie grzesiek yama??
     
  18. krytek

    krytek Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 4, 2013
    Posty:
    832
    Browary:
    459
    Miasto:
    leicester
    Motocykl:
    BMW R1200 GSA LC , KTM EXC-F 350 SIX DAYS
    ...a dlaczego T4 ?
     
  19. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3956
    Browary:
    3416
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    Rozwin ?:rolleyes:
     
  20. krytek

    krytek Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 4, 2013
    Posty:
    832
    Browary:
    459
    Miasto:
    leicester
    Motocykl:
    BMW R1200 GSA LC , KTM EXC-F 350 SIX DAYS
    tzn dlaczego VW T4? a nie Trafic, Transit , Vivaro itd... ?
     

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!