Dziwna praca silnika i zapach benzyny wokol motora CBF1000

Temat na forum 'Silnik, sprzęgło i napęd' rozpoczęty przez Raf., Lipiec 6, 2017.

  1. Raf.

    Raf. Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Listopad 20, 2015
    Posty:
    114
    Browary:
    6
    Miasto:
    London
    Motocykl:
    Honda CBF 1000 FAB 2011
    Witam.
    pisałem wczoraj ten post ale jakims cudem zniklo wszystko.
    Mam problem z moim motorem(Honda CBF FA-B 2011).
    Silnik dziwne się zachowuje,caly czas nierówno chodzi,wogole nie chodzi jak 1000 tylko jak kosiarka , jak już jest cieply to cos w nim stuka(takie mechaniczne stuknięcia na wolnych obrotach).
    Kilka razy pytałem już mojego mechanika czemu silnik tak chodzi to zawsze zapewnia mnie ze wszystko jest ok.(Robie u niego coroczny serwis i przegląd).
    Nieznam się na silnikach ale wiem ze cos jest nietak.
    Dodatkowo w trakcie jazdy jak puszcze manetke gazu to szczela cos tam przy rurach wylotowych czy tłumiku,niewiem dokładnie gdzie.
    Dziwi mnie tez ze jedna z czterech rur wylotowych jest czysta,wyglada prawie jak nowa, a reszta brudne,przepalone jak to stare rury. Dziwne co ?
    Myslalem ze może niepali mi na jeden cylinder , ale sciaglem fajke ze swiecy i silnik zachowuje się gorzej,znaczy ze chyba pali na ten cylinder co ?
    Dodam ze serwo przy tłumiku mi się popsulo jakiś czas temu wiec odlaczylem linki z tłumika i tak se te serwo jest tam na dole ale odlaczone.Moze to te serwo mi psuje prace silnika ??
    I ostatnia sprawa, jak już dojade na miejsce to czuje zapach benzyny wokół motora, może gdzies tam z przodu przy rurach wylotowych,niewiem dokładnie gdzie. Ciezko stwierdzić.Smierdzi na tyle ze jak stoje kilka metrow od motora to czuc.
    Niestety niemam teraz czasu szukac nowego mechanika bo pracuje długo i używam motora do jazdy,wiec zdecydowałem się najpierw napisac tu. Może ktoś mi jakos pomoze,moze da mi jakiś pomysl na to??

    dzięki wszystkim z góry za wypowiedzi.
     
  2. CezaaR

    CezaaR Trolli pogromca
    Członek Załogi

    Dołączył:
    Sierpień 14, 2016
    Posty:
    3241
    Browary:
    1236
    Miasto:
    Dziupla w Br☆3
    Motocykl:
    Padlnia
    Ja bym rozebral I odpalil

    Stuki....to moze korba
    --- Post updated ---
    Jak o benzynie mu poniedziales?
    To tez nic nie mowil
    Co za mechanik bezstresowy
     
  3. Raf.

    Raf. Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Listopad 20, 2015
    Posty:
    114
    Browary:
    6
    Miasto:
    London
    Motocykl:
    Honda CBF 1000 FAB 2011
    Co bys rozebral i odpalil ?
    Nie niemowilem mu o benzynie bo zaczelo smierdziec tak od tygodnia.
    Mowilem mu tylko o tym ze silnik chodzi dziwnie i nierowno
     
  4. Slawcbr

    Slawcbr Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 11, 2012
    Posty:
    425
    Browary:
    81
    Miasto:
    Walkden/G.Manchester
    Motocykl:
    Honda CBR 125/Honda CBF600sa4,cbf1000a7
  5. Raf.

    Raf. Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Listopad 20, 2015
    Posty:
    114
    Browary:
    6
    Miasto:
    London
    Motocykl:
    Honda CBF 1000 FAB 2011
    Widzialem te eliminatory ale czy to cos da ?
     
  6. Slawcbr

    Slawcbr Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 11, 2012
    Posty:
    425
    Browary:
    81
    Miasto:
    Walkden/G.Manchester
    Motocykl:
    Honda CBR 125/Honda CBF600sa4,cbf1000a7
    Czytałem na forum cbf1000, że w nowych cbf te servo padają jak muchy. Honda będzie chciała jakieś 300-400 funa za operacje(wg. ludzi z forum cbf). Możesz się pokusić o zamontowanie eliminatora. Wyskakują jakieś błędy?
     
    CezaaR lubi to.
  7. Raf.

    Raf. Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Listopad 20, 2015
    Posty:
    114
    Browary:
    6
    Miasto:
    London
    Motocykl:
    Honda CBF 1000 FAB 2011
    No. Naczytalem sie juz o tych serwach wtedy jak mi padl.
    Za drogi interes zeby serwo wymieniac.

    Niepodpinalem go jeszcze pod komputer. Musial bym znalesc jakiegos fachowca z komputerem. Myslisz ze serwo robi mi jakies problemy ? Moze tlumik wymienic ?
    Niewiem. Czekam na pomysly.
    Poczytam jeszcze posta. Cbf od ciebie.
    Dzieki
     
  8. Slawcbr

    Slawcbr Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 11, 2012
    Posty:
    425
    Browary:
    81
    Miasto:
    Walkden/G.Manchester
    Motocykl:
    Honda CBR 125/Honda CBF600sa4,cbf1000a7
    Może po zamontowaniu servo eliminatora będzie lepiej- 45 elek vs kilka stówek za wymiane całego servo....
     
  9. Raf.

    Raf. Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Listopad 20, 2015
    Posty:
    114
    Browary:
    6
    Miasto:
    London
    Motocykl:
    Honda CBF 1000 FAB 2011
    No. A co ogolnie z tymi problemami ? Moze tlumik trzeba wymienic i eliminatora wsadzic? Bo w sumie powinno byc serwo zainstalowane nie?
     
  10. CezaaR

    CezaaR Trolli pogromca
    Członek Załogi

    Dołączył:
    Sierpień 14, 2016
    Posty:
    3241
    Browary:
    1236
    Miasto:
    Dziupla w Br☆3
    Motocykl:
    Padlnia
    Ja bym zaibstalowal to servo dla samej satysfakcji:)
    A Co do benzyny dziwna sprawa
    Moze mechanik cos pogrzebal
     
  11. Raf.

    Raf. Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Listopad 20, 2015
    Posty:
    114
    Browary:
    6
    Miasto:
    London
    Motocykl:
    Honda CBF 1000 FAB 2011
    Mowisz nowe serwo kupic ? Bardziej sie chyba oplaca nowy tlumik.
    Ale myslisz ze dziwna praca silnika , nierowna praca i stukanie moze byc wszystko spowodowane tlumikiem i brakiem serwa ?
     
  12. ChaoticBiker

    ChaoticBiker Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Luty 10, 2014
    Posty:
    160
    Browary:
    67
    Miasto:
    Edinburgh
    Motocykl:
    Honda CB1100, do tego jednorozec, pszczólka, klex, wieprz i inne
    ewidentnie nie przepala dobrze, paliwo leci w tlumik i tam stoi, dlatego strzela, dlatego smierdzi.
    Motur chodzi za bogato.
    Mozliwe, ze winne serwo,bo jak nie dziala no to tak krzywo wszystko bedzie tez, bo przeciez serwo otwiera i zamyka wydech.
    Jak serwo odlaczyles to masz blad w kompjutrze i bajk chodzi w "limp mode", bedzie za bogato i za malo mocy.

    To wiesz, co masz za problem, a pytasz, co jest problemem.
    Serwo wywalic najlepiej i zmienic tlumik, albo servo eliminator. I zobacz, co wtedy bedzie.
     
    CezaaR lubi to.
  13. Raf.

    Raf. Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Listopad 20, 2015
    Posty:
    114
    Browary:
    6
    Miasto:
    London
    Motocykl:
    Honda CBF 1000 FAB 2011
    Hej. Dzieki za wypowiedz. Zaczne od eliminatora. Ktos cos wie gdzie kupic w uk ? Czy tylko ebay ?

    Jesli tylko zaloze eliminator to bedzie ok ? Chodzi mi o to co z tym zaworem w tlumiku ? Zostaje on tam w pozycji otwartej jak niema serwa ? Jak to jest ?
    Dzieki
    --- Post updated ---
    A co to limp mode ?
     
  14. Slawcbr

    Slawcbr Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 11, 2012
    Posty:
    425
    Browary:
    81
    Miasto:
    Walkden/G.Manchester
    Motocykl:
    Honda CBR 125/Honda CBF600sa4,cbf1000a7
  15. Raf.

    Raf. Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Listopad 20, 2015
    Posty:
    114
    Browary:
    6
    Miasto:
    London
    Motocykl:
    Honda CBF 1000 FAB 2011
  16. Slawcbr

    Slawcbr Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 11, 2012
    Posty:
    425
    Browary:
    81
    Miasto:
    Walkden/G.Manchester
    Motocykl:
    Honda CBR 125/Honda CBF600sa4,cbf1000a7
    Ese-h02 to dla cbf1000fa. Upewnij sie przed zakupem.

    Sent from my XT1580 using Tapatalk
     
  17. Raf.

    Raf. Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Listopad 20, 2015
    Posty:
    114
    Browary:
    6
    Miasto:
    London
    Motocykl:
    Honda CBF 1000 FAB 2011
    Hej a co z tym stukaniem w silniku jak jest cieply i na wolnych obrotach i co z ta rura jedna czysta ? Jakis pomysl co to może być ?
     
  18. gabik

    gabik Władca Szerszeni
    Członek Załogi

    Dołączył:
    Sierpień 3, 2008
    Posty:
    5375
    Browary:
    439
    Miasto:
    HP13
    Motocykl:
    SV650S, R6, MZ ES175 1961, GS500 , MG Nevada 750, Husky SM610, R1150RT, Ducati 999s, T ST 675
    ciakawa awaria.. moze inny mechanik bo ten sie nie znaa ?

    jak stuka w zaleznosci od temperatury to moga byc zawory
     
  19. Raf.

    Raf. Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Listopad 20, 2015
    Posty:
    114
    Browary:
    6
    Miasto:
    London
    Motocykl:
    Honda CBF 1000 FAB 2011
    No. tez tak myslalem ale sciaglem fajke ze swiecy i silnik wariowal. znaczy ze pali na ten cylinder nie?
    --- Post updated ---
    trochę mnie myla te eliminatory. Patrze online na to i raz na zdjęciu jest eliminator z 2 wtyczkami a raz z jedna. Czemu tak ?
    --- Post updated ---
    A co do tego tłumika bo pytałem ale chyba pytanie zostało niezauważone. Chdzi mi o to ze jeśli zaloze eliminator to oryginalny tłumik może zostać ? Ten zawor w nim zostanie w pozycji otwartej i niebedzie sprawial problemów ??
    --- Post updated ---
    Hej.
    serwo eliminator dotarlo dziś do mnie. Jutro go zaloze i zobaczę czy cos się zmieni.
    Co do tych stukow na cieplym i jednej rurze czystej ?? jakies dalsze pomysły ?
     
  20. komarecki

    komarecki Kat Komarków

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3268
    Browary:
    2568
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    Ten serwo eliminator .....no to ma sens jak masz juz akcesoryjny wydech zalozony ale ty masz nadal orginal z tego co rozumiem i kto wie moze przepustnica jest ciagle zamknieta???? Co z sondà lambda ? Nadal jest ? Dziala? Bo ta ma sporo do kwestji wzbogacania mieszanki?
     

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!