Filtering in UK: porady, tipy, How to, czego unikać

Temat na forum 'Technika Jazdy' rozpoczęty przez ooskaar, Wrzesień 16, 2017.

  1. ooskaar

    ooskaar Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Lipiec 23, 2017
    Posty:
    213
    Browary:
    21
    Miasto:
    Cardiff
    Motocykl:
    Yamaha YZF R125
    Witam,

    Zakładam temat z myślą, aby dowiedzieć się nieco więcej na ten temat, szczególnie od bardziej doświadczonych rajderów, którzy natknęli się bądź nie na pewne sytuacje, których lepiej unikać, wystrzegać się, odpuścić w pewnym momencie, właśnie podczas filtrowania.

    Wiem, że jest pełno poradników czy to na yt czy innych stronach, ale zawsze lepiej posiadać te wiedzę od osób, które już coś "przeszły", bądź miały styczność z jakąś nieprzyjemna sytuacją (niestety) i mogą się wypowiedzieć na ten temat.

    Jest to dość powszechne wśród bike-ów, wiadomo.. szczególnie w UK, gdzie zatłoczenie dróg towarzyszy nam bardzo często. Mnie nurtują pewne pytania, które często sobie rozkminiam: czy to było bezpiecznie, co mógłbym zrobić lepiej, poprawić, odpuścić. Przykładowo: dojeżdżam do świateł i mijam już ostatnie samochody, które stoją po lewej i po prawej, co w takiej sytuacji jest bardziej bezpieczne/legalne: jeśli jest miejsce przed pasami, wbijać się przed jeden z samochódów na lewy bądź prawy pas i mieć auto za sobą(często kosztem ominięcia ciągłej lini co jest oczywiście nielegalne, ale może bezpieczniejsze?), czy stać na środku przed linią ciągłą na wysokości innych aut po dwóch stronach, czekać na zielone i starać się szybko ruszyć, byleby tylko zdążyć przed samochodem(co na mokrej nawierzchni raczej nie ma racji bytu) który stosunkowo powinienem ustąpić, ale jest wiele baranów (chociaż nie wszyscy), których zżera zazdrość i zrobią wszystko, żeby wydusić ze swojego sprzęgła całą piekielną moc.. Aby tylko dogonić motocykl i za wszelką cenę go nie wpuścić (No, bo jak to on tak, szybciej ode mnie..?) ;dlatego tu rodzi się milion pytań odnośnie bezpieczeństwa i brania poprawki na takie nieszczęsne sytuacje, ponieważ niestety nie wszyscy kierowcy zdają sobie sprawę z tego, ze filtering jest czymś legalnym.

    Myślę, że przyda się początkującym - mi, jak i doświadczonym, wiedzy nigdy za wiele:)

    Czekam na konkretne porady, co by jazda była przyjemniejsza, mniej stresująca i bezpieczna!

    Pozdro
     
  2. krycek

    krycek Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Kwiecień 17, 2014
    Posty:
    1394
    Browary:
    761
    Miasto:
    Londyn TW14
    Motocykl:
    SM
    Unikałbym przerw w kolumnie samochodów, bo często ludzie są wpuszczani z podporządkowanej i może sie to skończyć średnio.
    Cos się tyczy filtrowania to wole raczej bliżej lini jezdni niż krawężnika, jak jest możliwość jak i na 3 pasmowej raczej ta przerwa przylegająca do najszybszego pasa - raczej niż ta druga. Ogólnie to dużo praktyki trzeba i po pewnym czasie zaczynasz pewne rzeczy robić intuicyjnie. Trzeba planować kilka kroków do przodu najlepiej, przepisy tez czasem złamiesz - wyjścia nie ma. Czego nie cierpię to jak L'ka stoi na boxie dla rowerów - dostaje białej gorączki
     
  3. mirusiek

    mirusiek Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 10, 2011
    Posty:
    546
    Browary:
    616
    Miasto:
    UK
    Motocykl:
    Yamaha V-max 1200
    Ja tam filtruje w swoim tempie. Jade tak jak czuje sie bezpiecznie i wiem ze zatrzymam sie na czas jak cos.
    Nie zanczy ze sie wloke ale tez nie szaleje pomiedzy autami. Staram sie tez obserwowac kierowcow samochodow co robia. Jak patrza na pas obok zjezdzaja delikatnie do lini to wiem ze przymierza sie do zmiany pasa itp. Wzmorzona uwaga i rozwaga, jazda bez szalenstw to chyba zloty srodek pomiedzy autami.
     
    ooskaar lubi to.
  4. Slawcbr

    Slawcbr Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 11, 2012
    Posty:
    433
    Browary:
    84
    Miasto:
    Walkden/G.Manchester
    Motocykl:
    Honda CBR 125/Honda CBF600sa4,cbf1000a7
    Tak jak pisze Mirusiek. Bez szaleństw, w swoim tempie. Nie czuj sie jakoś mentalnie przmuszony żeby szybciej jechac , bo jestes na motocyklu. Jak dam rade się przecisnać do poczatku kolumny samochodów na swiatlach to ustawiam się z przodu i po zmianie świateł raźno ruszam do przodu:). Jeżeli trzeba przekroczyć tą linię np jednym kołem to nie widzę problemu o ile nie blokujesz przejścia przechodniom. Czasami ustawię się za(lub obok) pierwszym samochodem jeżeli nie moge dojechac do przodu, albo wiem że zablokuje przejscie.
     
    #4 Slawcbr, Wrzesień 16, 2017
    Ostatnia edycja: Wrzesień 16, 2017
  5. defender

    defender Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Luty 24, 2014
    Posty:
    166
    Browary:
    64
    Miasto:
    SL2
    Motocykl:
    Honda VT 125
    Uwazac na wszelkie hybrydy priusy bo to gwarantowane klopoty ;)
     
    Ms B, piwko78 i mirusiek lubiąto.
  6. mirusiek

    mirusiek Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 10, 2011
    Posty:
    546
    Browary:
    616
    Miasto:
    UK
    Motocykl:
    Yamaha V-max 1200
    Swiete slowa. :)
     
    CezaaR lubi to.
  7. Slawcbr

    Slawcbr Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 11, 2012
    Posty:
    433
    Browary:
    84
    Miasto:
    Walkden/G.Manchester
    Motocykl:
    Honda CBR 125/Honda CBF600sa4,cbf1000a7
    Nie znacie się. VW golf, wszelkiej maści BMW, white van drivers, taxi drivers, kobiety za kierownicą, a jeszcze gorzej to ciapaczka kierowca niewiele gorsza od swojej męskiej odmiany.
     
    rafal827 lubi to.
  8. MUSKETEER

    MUSKETEER Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Luty 22, 2013
    Posty:
    962
    Browary:
    117
    Miasto:
    Northampton
    Motocykl:
    CBR1000RR
    Traktuj kazdego na drodze jak idiote, wtedy nic cie nie zaskoczy.
     
  9. Begiet

    Begiet Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Wrzesień 7, 2017
    Posty:
    85
    Browary:
    84
    Miasto:
    Peterborough
    Motocykl:
    FZS600 Fazer
    Popieram zdecydowanie!!! Polecam zwrócic uwage na mały szczegół - anglicy bardzo nie lubią uzywać kierunkowskazów co może się dla nas szczególnie niemiło zakończyć. Zawsze licze na to, że ktoś w każdej chwili może zrobić kretyński manewr rodem z rosyjskich filmików o cymbałach na drodze i jakoś mi tak się lepiej jeździ :) Yo, pzdrrrrr
     
  10. CezaaR

    CezaaR ©zeski ma®yna®z

    Dołączył:
    Sierpień 14, 2016
    Posty:
    4480
    Browary:
    2212
    Miasto:
    Dziupla w Br☆3
    Motocykl:
    Padlnia. Bestia, Zabka
    Ja tam uwazam.ze saczàc korki ....
    Zassysajac spaliny makowka mysi pracowac
    Najgorzej w lato mi sie filtruje


    Cycki
    Cycki
    Cycki
    Wszedzie .....
     
    ooskaar, patryczysko, Sly and 4 others like this.
  11. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    4456
    Browary:
    3952
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    Faktycznie ciezko udzielic porady.....kwestia wprawy i tyle i jak mowia - jedz swoim tempem nie przesadzaj i nie daj sie poganiac jakims mistrzom prostej.
    Ale fakt tak jak ten troll krycek pisze , przerwa w trafiku to potencjalne miejsce gdzie jakis przyglop w aucie moze sie wykazac. Ja jade szybciej w ciasnych korkach jak auta stoja zdezak w zdeze bo gdzie koles ma skrecic gdy nagle korek ulega dekompresji natychmiast wzmagam uwage
    Ale mam jedna fajnà porade udzielonà mi przez starego kuriera gdy sam zaczynalem...powiedzial mi : patrz na przednie kola aut. ..i ja tak robie automatycznie wierzcie lub nie ale tnàc w dlogich ,,korytarzach " lukam w dal po kolach , nie caly czas ocz.. :) tak smigne spojrzeniem obie strony co jakis czas w dal...poki kola stoja horyzontalnie jest ok jak tylko w oko wpadnie mi kolo wylazace z szeregu wywalone (skrecone) reka zaciska mi sie na chamulcu....znaczy gosc sie szykuje do jakiejs super tajnej akcji skok w bok....:D ocz tyczy sie to korkow stojacych lub czlapiàcych.
    Powiem tylko ze mam to na tyle opanowane w moim zwyrodnialym umysle ze wierzcie lub nie ale juz kilka razy mialem tak ze czlapie po jakiejs uliczce szukajàc domu gdzie robie deliverke i nagle raptownie chamuje sam nie wiem czemu i lapie sie zaraz ze zrobilem tak bo mi wzrok poszedl po zaparkowanym aucie przy krawezniku w ktorym ktos zostawil skrecone kola....no serio wiem wiem to nie swiadczy dobrze o mojej psychice ...:D
    A poza tym jak sie ktos w aucie uprze to doswiadczenie nie pomorze i tak cie gosc zaskoczy
     
  12. pioszc

    pioszc Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Marzec 3, 2016
    Posty:
    207
    Browary:
    95
    Miasto:
    essex
    Motocykl:
    suzi-k7 /zx1000
    dokladnie jak komarecki uczy.
    dodalbym chetnie jeszcze jedna rzecz-
    im mniejsza roznica predkosci pomiedzy filtrowanym i filtrujacym tym wieksza szansa na unikniecie niechcianych sytuacji.
     
  13. piasek

    piasek Kat Komarków

    Dołączył:
    Maj 31, 2011
    Posty:
    2244
    Browary:
    1081
    Miasto:
    Addlestone
    Motocykl:
    Yamaha Tenere XT660Z
    I uwazaj na kurierow motocyklowych, to sa dopiero swiry :p
     
    Sly, CezaaR i komarecki lubiąto.
  14. patryczysko

    patryczysko Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 7, 2010
    Posty:
    236
    Browary:
    45
    Miasto:
    Windsor
    Motocykl:
    Hayabusa
    Jak widzisz policje jedz mniej wiecej przepisowo a jak nie to wymijaj jak sie da.Wyjatkiem sa wlochy tam nawet wieksza wolna amerykanka niz w londynie..I kazdy jezdzi jak chce:screamcat:
    A tak na powaznie to nie rob nic na sile jak masz pewnosc ze dasz rady jedz, a jak chociaz male watpliwosci to odpusc bo lepiej czasami dojechac pare minut pozniej ale calym i zdrowym
     
  15. riddickber

    riddickber Kat Komarków

    Dołączył:
    Kwiecień 20, 2009
    Posty:
    3328
    Browary:
    668
    Miasto:
    carlisle
    Motocykl:
    Ducati Panigale V4s
    W Polsce lepiej tego nie robic to jak igranie ze smiercia heeee
     
  16. ooskaar

    ooskaar Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Lipiec 23, 2017
    Posty:
    213
    Browary:
    21
    Miasto:
    Cardiff
    Motocykl:
    Yamaha YZF R125
    Właśnie, a jak to jest gdy jest droga jednopasmowa, a po lewej stronie jezdni dróżka dla rowerów ale na tym samym pasie, niczym odgrodzone, żadnych krawężników, tylko namalowany czerwony pas i miejscami znak roweru. Możemy z niej korzystać czy nie? Ostatnio tak właśnie wymijałem, pewien chłop mnie strąbił, podjechałem do niego i się pytam
    -w czym ma problem,
    - on tłumaczy że motocykle po prawej jeśli chcą filtrować a samochody po lewej jeśli
    - ja na to, ze przecież jest pas dla rowerów, to dlaczego nie mogę z niego korzystać?
    -Odpowiedział, ze to dla rowerow, nie dla motorów i żebym trzymał się prawej strony.
    Nie kłóciłem się, bo w sumie nie byłem pewny, ale przemyślajac to sobie, w sumie miał rację, bo jeśli już niektórzy myślą o motocyklistach, to raczej robią miejsce im z prawej strony, aczkolwiek, na ten pas dla rowerów samochody nie najeżdżają, wiec jak to jest?

    Co do tej L-ki na boxie: mówisz o L-ce na motorze, które filtrując ustawiają się na samym początku boxu dla rowerów, mając za sobą samochód? Co by nie było, mam l-ke i w sumie tak robię ciągle, wiec wpadka ;) (jeśli mówimy o tym samym), ale czy jest to tdozwolone czy nie?

    Wlasnie to jest to co o pisałem: ustawianie się na początku po środku i starać się "wyrwać", żeby samochód nie dogonił i żeby można było się ustawić na pasie lewym bądź prawym, ale problem się zaczyna gdy jest mokro- to wtedy chyba po prostu wbijać się spokojnie na pas gdzie jest jakaś luka blisko i spokojnie ruszyć

    Tez się często ustawiam obok, ale znajdą się głupki, co stoją za mną i nie puszczają jak zaczynamy ruszać a to jest już trochę niebezpieczne, bo jestem blisko auta przede mną, a skupiam się na lusterku co się dzieje, żeby sie wcisnąć, a to kwestia sekundy niepatrzenia na przednie auto i bam-gdy ostro zachamuje.

    Wiem, ze jak się nie czuje na siłach to po prostu odpuścić, tak jak radzicie, albo stać w korkach i jechac wężykiem Haha
    zastanawiam się po prostu czy jest jakieś rozwiązanie skuteczne
    Rozumiem, ze w tych brykach głównie ciapaki siedzą z tego co zauważyłem i dlatego ich unikać?

    Dokładnie, to tylko pare minut później, a o wiele mniej stresu, bezpiecznie, cało i zdrowo
     
    #16 ooskaar, Wrzesień 17, 2017
    Ostatnia edycja: Wrzesień 17, 2017
  17. krycek

    krycek Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Kwiecień 17, 2014
    Posty:
    1394
    Browary:
    761
    Miasto:
    Londyn TW14
    Motocykl:
    SM
    Staram się nie filtrować od strony krawężnika, a dróżka dla rowerów - jak sama nazwa wskazuje jest dla rowerów ;)
    A te box'y dla rowerów - tez są jak nazwa wskazuje :D
     
  18. Buszek

    Buszek Kat Komarków

    Dołączył:
    Kwiecień 24, 2015
    Posty:
    2114
    Browary:
    1304
    Miasto:
    Kirkcaldy
    Motocykl:
    Triumph speed four
    Ooskar ale ty tak serio z tym wyprzedzaniem z lewej? :

    Rule 165
    You MUST NOT overtake:
    • if you would have to enter a lane reserved for buses, trams or cycles during its hours of operation

    Rule 163
    Overtake only when it is safe and legal to do so. You should
    • only overtake on the left if the vehicle in front is signalling to turn right, and there is room to do so


    Tak na szybko daje tobie urywki. Osobiscie wkur... mnie jak w pracy jade autobusem i wjezdzajac w korku na przystanek zdarza sie ze jakis kretyn zwlaszcza na skuterze, mimo zostawienia mu miejsca z prawej, wkleja sie miedzy mnie a kraweznik. Kiedys go nie zauwaze i bedzie placz :tearsofjoy:
     
    ooskaar i CezaaR lubią to.
  19. CezaaR

    CezaaR ©zeski ma®yna®z

    Dołączył:
    Sierpień 14, 2016
    Posty:
    4480
    Browary:
    2212
    Miasto:
    Dziupla w Br☆3
    Motocykl:
    Padlnia. Bestia, Zabka
    Buszek
    Skutezysta to niemotocyklista ;)
     
  20. krycek

    krycek Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Kwiecień 17, 2014
    Posty:
    1394
    Browary:
    761
    Miasto:
    Londyn TW14
    Motocykl:
    SM
    Cały fun psujesz
     

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!