Identyfikacja

Temat na forum 'Recenzje i Opinie' rozpoczęty przez Vampimar, Grudzień 4, 2019.

  1. Vampimar

    Vampimar Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Sierpień 4, 2008
    Posty:
    143
    Browary:
    3
    Miasto:
    Kielce PL
    Motocykl:
    kawasaki vn900 classic
    Czy mógłby mi ktoś powiedzieć co to za motocykl? Dostałem go w spadku
     

    Attached Files:

    Schwartz lubi to.
  2. CezaaR

    CezaaR ©zeski ma®yna®z

    Dołączył:
    Sierpień 14, 2016
    Posty:
    4242
    Browary:
    1936
    Miasto:
    Dziupla w Br☆3
    Motocykl:
    Padlnia. Bestia, Zabka
    To chyba ogar
    Silnik 023 to lata 80 chyba
    Jest umnie taki na wichurze ale 2 kołowy
    Ten to isnty trik z USA
    Fajny zabytek
    Napewno bardzo unikatowy
     
    Vampimar lubi to.
  3. piwko78

    piwko78 Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Wrzesień 12, 2014
    Posty:
    1830
    Browary:
    1638
    Miasto:
    pomiędzy Gloucester a Bristol
    Motocykl:
    Honda Transalp 650 /cezeta 477 175
    Silnik Dezamet stosowany w motorowerach ogar kadet motorynka itp . Lampa i zbiornik komar . Siodełko kadet. Przedni błotnik jawka kaczka . Na moje oko to wytwór właściciela ;) czyli jakiś składak w latach 80-90 ludzie robili różne dziwne/fajne projekty
    --- Post updated ---
    Po naklejce wnioskuję ze skrzynia 3 biegowa wiec silnik pewnie z motoroweru Romet chart bo tam były skrzynie 3 biegowe
     
    polly_20, Vampimar i komarecki lubiąto.
  4. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    4093
    Browary:
    3560
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    Tez uwazam ze to wyduma . Byla trojkolowa motorynka nazwa handlowa chyba ,,rydwan" ale to jest zlepek starszych czesci....no chyba ze jakis zaginiony prototyp to w tedy niezly zarytasik ale i tak silnik dezameta nie licuje z resztą szpejow moim zdaniem
     
  5. Vampimar

    Vampimar Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Sierpień 4, 2008
    Posty:
    143
    Browary:
    3
    Miasto:
    Kielce PL
    Motocykl:
    kawasaki vn900 classic
    Dzięki chłopaki. Na wiosnę spróbuję go odpalić. Nie był on używany przez ponad 10 lat. Wcześniej był na chodzie. Jakieś rady zanim to zrobię? Wizualnie to nie problem bo w detailingu 15 lat robiłem ale Mechanik że mnie marny
     
  6. piwko78

    piwko78 Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Wrzesień 12, 2014
    Posty:
    1830
    Browary:
    1638
    Miasto:
    pomiędzy Gloucester a Bristol
    Motocykl:
    Honda Transalp 650 /cezeta 477 175
    Gaźnik wyczyść i sprawdź czy zbiornik nie jest zardzewiały bo jak stal tyle lat pusty to napewno też wymaga wyczyszczenia .
     
    CezaaR i Vampimar lubią to.
  7. Vader

    Vader Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2009
    Posty:
    1016
    Browary:
    725
    Miasto:
    Adres zmieniam częściej niż gacie
    Motocykl:
    Między innymi Komar:-)
    Chart miał zupełnie inną konstrukcję[​IMG]

    Po przekopaniu archiwów i uważnych oględzinach zdjęć orzekam:
    SAMORÓBKA
    Takich spoin zakłady rometa by nie wypuściły za bramę.
    Tylne amortyzatory WSK/WFM, koła wyglądają mi na MZ TS/ES
    250
    Silnik może być zarówno dwu jak i trzybiegowy z zewnątrz się niczym nie różnią. w dwu biegowym jednak dźwignia zmiany biegów pozostaje w pozycji w jakiej jest bieg, w trzybiegówce wracała na miejsce tak jak we współczesnych motocyklach.
    Rama i siedzenie i przedni zawias to romet kadet z wcześniejszej serii kiedy jeszcze stosowano dodatkowy uchwyt silnika za głowicę
    (co potwierdza przypuszczenie że silnik może być trzybiegowy ponieważ później wycofano je z produkcji)
    Błotnik słusznie zidentyfikowano jako pochodzący z kaczki.


    Uruchamianie nie powinno stanowić problemu.
    Zabić ten silnik naprawdę trudno( sam odpaliłem silnik komara który był utopiony w jeziorze przez jakieś 20 lat) jednak jak wiadomo czas nie huj i nie staje dla nikogo.
    1. wykręcić świece zapłonową
    2. zdjąć lewy dekiel (najpierw odkręć kopkę i dźwignię zmiany biegów
    3. ręką obrócić koło zamachowe w kierunku zgodnym z kierunkiem zegara. Jeżeli silnik się obraca wsadzić palec w otwór na świece i sprawdzić czy jest sprężanie. Jeśli cokolwiek wypycha palec z dziury to znaczy że powinien odpalić jak dostanie paliwa.
    4 skoro już masz to wszystko rozkręcone to sprawdź czy jest iskra, przerwę na elektrodzie i na młoteczku przerywacza.
    5. jeśli jest iskra to zalej mu jakieś 5cm/3 paliwa bezpośrednio w cylinder, wkręć świece i kopnij kilka razy. jak nie załapie po piątym koniaku to coś jest nie tak. Jeśli zdetonował w wydech przynajmniej dwa pierdy to już jesteś na dobrej drodze.
    6 Sprawdź zbiornik paliwa czy go ruda nie zjadła,wymień przewód paliwowy na nowy i przezroczysty (dorzuć filtr paliwa firmy MAN 8zł a dupe ratuje).Odkręć kranik i obserwuj jak paliwo płynie, zalej paliwa w gaźnik komora pływakowa powinna napełnić się w jakieś 5-10 sek i poziom paliwa w przewodzie powinien się ustalić,jeśli tak się nie stało to zawiesił się pływak i za chwilę paliwo zacznie kapać na boki. Jak poziom paliwa sie ustali pompkę wciśnij szybko 3 razy a potem wciśnij i przytrzymaj jakieś 3-5 sek (powinieneś w tym czasie widzieć że poziom paliwa w przewodzie paliwowym się zmienia.
    7 kopnij 3 razy, jeśli nie odpali użyj legendarnego słowiańskiego zaklęcia zapewniającego szczęście i powodzenie kierowcom i mechanikom z całej polski ( kurwa mać) i kopnij jeszcze 5 razy. jeśli nadal nie ma śladu życia wykręć świecę, sprawdź czy jest mokra (czyli czy paliwo dochodzi) jak dochodzi to coś z zapłonem jak nie dochodzi to gaźnik.
    8. W RAZIE NIEPOWODZEŃ I BRAKU POMYSŁÓW:
    Wyszukaj na messengerze FB gościa znanego jako Anakin Vader ( ma zdjęcie na komarku jako profilowe), zmów modlitwę żeby akurat nie spał (biada grzesznikowi który zakłóci mu sen) przedstaw się ładnie, przypomnij o jaką maszynę chodzi i opisz problem.

    PS. NIE ZAPOMNIJ ŻE TO DWUSUW I DAJ OLEJU DO BENZYNY
    (zdziwilibyście się ilu ludzi po latach potrafiło zapomnieć a przypominali sobie w chwili zatarcia silnika
    PS.2 Jeśli to model z trzybiegową skrzynią biegi należy wrzucać BARDZO delikatnie i z wyczuciem.
    Jedną z przyczyn wycofania z produkcji były właśnie te delikatne automaty do zmiany biegów które łatwo uszkodzić a w dzisiejszych czasach znalezienie zamiennika graniczy z cudem (do tej pory gdzieś mi się wala w polsce taki silnik do którego nigdzie nie mogłem znaleźć automatu.
    Ciekawostką jest też niewielka różnica w wymiarach wału korbowego który w 3ce jest minimalnie szerszy
     
    #7 Vader, Grudzień 6, 2019 o godzinie 21:27
    Ostatnia edycja: Grudzień 6, 2019 o godzinie 23:17
    polly_20, Vampimar, Rob and 2 others like this.
  8. piwko78

    piwko78 Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Wrzesień 12, 2014
    Posty:
    1830
    Browary:
    1638
    Miasto:
    pomiędzy Gloucester a Bristol
    Motocykl:
    Honda Transalp 650 /cezeta 477 175
    Vader książki powinieneś pisać coś w stylu Haynes ;)
     
    polly_20 i CezaaR lubią to.
  9. Ciaho

    Ciaho Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Wrzesień 9, 2008
    Posty:
    223
    Browary:
    1
    Miasto:
    Londyn
    Motocykl:
    Honda Hornet 600,Honda ST1300 Pan European,Honda CBR1000RR7,Honda VFR1200F
    Jest tu troche z Simsona SR2
     
  10. Vader

    Vader Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2009
    Posty:
    1016
    Browary:
    725
    Miasto:
    Adres zmieniam częściej niż gacie
    Motocykl:
    Między innymi Komar:-)
    F1020004.JPG
    To jest simson SR2
    nie widzę na tych zdjęciach nic wspólnego (poza śrubkami i nakrętkami)
     
    CezaaR lubi to.
  11. Vampimar

    Vampimar Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Sierpień 4, 2008
    Posty:
    143
    Browary:
    3
    Miasto:
    Kielce PL
    Motocykl:
    kawasaki vn900 classic
    --- Post updated ---
    Tak szczegółowego opisu nigdy bym się nie spodziewał. Serdecznie dziękuję
     
    CezaaR lubi to.

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!