kompresja

Temat na forum 'Silnik, sprzęgło i napęd' rozpoczęty przez Martin78, Czerwiec 4, 2013.

  1. Martin78

    Martin78 Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Lipiec 6, 2011
    Posty:
    28
    Browary:
    0
    Miasto:
    stafford
    Motocykl:
    Kawasaki zl 600
    Witam potrzebuję pomocy w Motocyklu kawasaki zl600 eliminator mechanik powiedział że nie ma kompresji wiem że można to sprawdzić odpowiednim przyrządem może ktoś z forumowiczów posiada takowy ? i miałby ochote w taka piękną pogode przejechac sie do Stafford :)
     
  2. Martin78

    Martin78 Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Lipiec 6, 2011
    Posty:
    28
    Browary:
    0
    Miasto:
    stafford
    Motocykl:
    Kawasaki zl 600
    Ok kompresja sprawdzona tzn. brak kompresji na wszystkich cylindrach mechanik zasugerował możliwośc przeskoczenia łańcuszka rozrządu .
    Z pewnoscią znajdzie się ktoś kto potrafi to ustawić .. ?
     
  3. gabik

    gabik Motorynek Kat

    Dołączył:
    Sierpień 3, 2008
    Posty:
    5559
    Browary:
    541
    Miasto:
    HP13
    Motocykl:
    SV650S, R6, MZ ES175 1961, GS500 , MG Nevada 750, Husky SM610, R1150RT, Ducati 999s, T ST 675
    ano da sie jak masz serwisowke to srednio myslacy polak zrobi :D pozdro
     
  4. Martin78

    Martin78 Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Lipiec 6, 2011
    Posty:
    28
    Browary:
    0
    Miasto:
    stafford
    Motocykl:
    Kawasaki zl 600
    Jak napisałem to tylko sugestia że łańcuszek przeskoczył a mogą być jakieś inne przyczyny ?
     
  5. wojtek78

    wojtek78 Guest

    Teoretycznie moga byc. Np. walniete pierścienie we wszystkich cylindrach albo pogiete zawory po spotkaniu z tlokami -np po zerwaniu łańcuszka rozrzadu lub po jego przeskoczeniu. Ew. wypalone zawory/gniazda zaworowe (moim zdaniem najmniej prawdopodobne, ze we wszystkich cylindrach naraz). Zacznij od sprawdzenia tego ustawienia rozrzadu.
     
  6. Martin78

    Martin78 Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Lipiec 6, 2011
    Posty:
    28
    Browary:
    0
    Miasto:
    stafford
    Motocykl:
    Kawasaki zl 600
    Łańcuszek jest cały policzyłem łancuszek według instrukcji ale nie jestem pewny w jakiej pozycji powinien być wał,wypalone zawory są raczej mało prawdopodobne ponieważ awaria nastąpiła nagle i podczas jazdy
     
  7. wojtek78

    wojtek78 Guest

    To prawdopodobnie przeskoczyl i teraz sie modl, zeby glowica nie byla do robienia bo szlag mogl zawory trafic.
     
  8. Martin78

    Martin78 Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Lipiec 6, 2011
    Posty:
    28
    Browary:
    0
    Miasto:
    stafford
    Motocykl:
    Kawasaki zl 600
    Żadnych uszkodzeń na pod pokrywą zaworów nie widać wszystko ładnie się kręci zawory chodzą oczywiscie nie moge stwierdzić co dzieje sie od strony tłoków, musze tylko znac położenie wału żeby stwierdzic czy faktycznie łańcuszek przeskoczył .
     
  9. FazerNaFazie

    FazerNaFazie Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2011
    Posty:
    575
    Browary:
    1
    Miasto:
    walthamstow
    Motocykl:
    fzs600 streetfightered, Z750, daytona,st1050 "kaloryfer"
    Odkrec pokrywe zaworow i wykrec świece, wsadz długi srubokret w otwór po świecy (pomoże Ci to sprawdzic w jakim polozeniu jest tlok) w górnym położeniu tłoka powinieneś mieć albo otwarty zawór wylotowy albo oba zamknięte jeśli jest inaczej to masz problem.
     
  10. wojtek78

    wojtek78 Guest

    Z tego co widze, to polozenie walu ma byc nastepujace: znaki IN i Ex maja byc w pozycji na zewnatrz tak jak na rysunku z lancuszkiem a 4ty cylinder ma byc w TDC czyli w najwyzszym polozeniu. znaki IN i EX w polozeniu do siebie a cylinder 1wszy ma byc w TDC. TDC sprawdz tak jak Fazer pisal. Po ustawieniu walu w pozycji 4cylinder w TDC szukaj znakow na kole zeby zobaczyc czy sie z czyms pokrywaja (tak dla pewnosci). Pozniej jak juz dokrecisz napinacz to powoli krec kolem na biegu zeby sie ponownie upewnic czy nic sie nie poprzestawialo w miedzyczasie i czy nie ma jakichs dziwnych objawow. Jezeli wal i walki rozrzadu byly w pozycjach jak opisalem i nic nie musiales zmieniac, to czeka Cie zrzucanie glowicy i sprawdzenie zaworow - wlewajac od gory do kazdego troche benzyny - jak wycieka to zawory do wymiany albo kupno calej glowicy. To drugie moze sie okazac bardziej oplacalne.
     
    #10 wojtek78, Czerwiec 6, 2013
    Ostatnio edytowane przez moderatora: Czerwiec 6, 2013
  11. Martin78

    Martin78 Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Lipiec 6, 2011
    Posty:
    28
    Browary:
    0
    Miasto:
    stafford
    Motocykl:
    Kawasaki zl 600
    Ok zaczynam czaić zobacze jutro, dzieki all
     
  12. wojtek78

    wojtek78 Guest

    Powodzenia i trzymam kciuki. Poprzedni post edytowalem 3 razy - ostatni raz widze, ze juz po Twoim wpisie.
     
  13. Martin78

    Martin78 Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Lipiec 6, 2011
    Posty:
    28
    Browary:
    0
    Miasto:
    stafford
    Motocykl:
    Kawasaki zl 600
    IMAG0004.jpg IMAG0002.jpg Witam ponownie, załączam fotkę ze znakami ustawienia wału ( tak sądze) zaznaczone czarnym kółkiem znaki pokrywają się i wtedy 4 tłok jest w maksymalnej pozycji ( góra) położenie wałków rozrządu jest poprawne względem siebie tzn zgadza sie ilosc oczek ale oznaczenia In Ex są w złych pozycjach fotka nr 2 .Wygląda na to że łańcuszek przeskoczył na wale o jakieś 3 oczka ,no a teraz jak sie za to zabrać ?
     
  14. wojtek78

    wojtek78 Guest

    Znajdz napinacz, poluzuj i przestawiaj walki. Potem naprez ponownie i tyle. Jestem jeszcze w pracy wiec musisz w serwisowce sam znalezc gdzie on jest. Pozdro
     
  15. Martin78

    Martin78 Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Lipiec 6, 2011
    Posty:
    28
    Browary:
    0
    Miasto:
    stafford
    Motocykl:
    Kawasaki zl 600
    Żeby przestawić walki to muszę je odkręcić bo odkręcenie zębatek na wałku chyba nie wchodzi w grę
     
  16. wojtek78

    wojtek78 Guest

    Chodzi o przestawienie walkow razem z zebatkami. Musisz pokombinowac. Jak sie nie da z zalozonym lancuszkiem bo wciaz za ciasno to go zssun. Tylko pamietaj zeby Ci sie wal nie przestawil. Przydalaby Ci sie para rak do pomocy to latwiej bys mial.
     
  17. Martin78

    Martin78 Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Lipiec 6, 2011
    Posty:
    28
    Browary:
    0
    Miasto:
    stafford
    Motocykl:
    Kawasaki zl 600
    Bez odkrecenia wałków chyba sie nie obejdzie strasznie tu ciasno jest ..

    Ustawiłem ,częsciowo poskręcałem ale niestety musiałem oddać manometry więc nie wiem czy operacja się udała spubuje odpalić jutro ale jakoś nie widze tego :/
     
  18. wojtek78

    wojtek78 Guest

    Dopiero dotarlem do domu. Ustawiles bez odkrecania czegokolwiek? Kreciles walem pare razy dla sprawdzenia czy nic nie stuka i czy przy IN i EX w pozycji do wewnatrz rowniez znak na wale pokrywa sie z jakims? Szkoda, ze oddales przyrzad bo teraz ponowny pomiar kompresji nalezaloby zrobic przed odpaleniem. Odpalenie od razu ryzykowne, chociaz przy przeskoczeniu o tyle zabkow to obawiam sie, ze juz i tak masz po zaworach.
     
  19. Martin78

    Martin78 Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Lipiec 6, 2011
    Posty:
    28
    Browary:
    0
    Miasto:
    stafford
    Motocykl:
    Kawasaki zl 600
    Musiałem zdjąć oba wałki , jeszcze nie sprawdziłem pozycji wewnątrz In ex , nic nie stuka ,co do zaworów to niektóre samochody mają silniki bezkolizyjne może ten też tak ma :)

    Wygląda na to że silnik umarł ,rozrząd ustawiony na 100% poprawnie, kompresji brak wiec czeka mnie demontaż głowicy ..i sezon chyba z głowy
     
  20. wojtek78

    wojtek78 Guest

    No to lipa. Wspolczuje. Tez to przerabialem kiedys.
     

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!