Ktm 950 sm Sprzeglo - jaki plyn ???

Temat na forum 'Silnik, sprzęgło i napęd' rozpoczęty przez Martinez, Marzec 26, 2015.

  1. Martinez

    Martinez Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Marzec 23, 2009
    Posty:
    590
    Browary:
    0
    Miasto:
    M-cr
    Motocykl:
    950 SM, 300 2T
    Zrobilem rozeznanie z tym moim sprzeglem i na dzien dobry okazuje sie ze jest malo plynu tzn. po zdjeciu dekielka od zbiorniczka zauwazlem ze po kilkukrotnym podpompowaniu klamka sprzegla praktycznie CALY plyn zostaje wessany do ukladu (CALY tzn zostaje pusty zbiorniczek) po wczorajszym odpowietrzeniu rano poprawy nie bylo a jest nawet gorzej gdyz podczas jazdy po okolo 2 minutach nie dotylania sprzegla klamka robi sie miekka i sprzegla nie ma "at all" dopiero po zatrzymaniu zgaszeniu silnika i podpompowaniu klamka sprzeglo wraca na nowo.

    Teraz pytanie jaki plyn urzyc do tego ustrojstwa, w manualu mowia cos o jakims specjalnym mineralnym oleju SAE10 Motorex cluch fluid 75 ktorego nie moge nigdzie znalezc - tutaj pytanie do specow czy mozna to zastapic jakims innym plynem. Tak czy siak bede musial wymienic caly plyn bo przeciez nie wiem czym jest zalany a raczej nie powinno sie mieszac takich plynow.

    Nie mam servisu KTM-a pod nosem bo kupil bym co zalecaja wiec czekam na porady :)
     
  2. moto

    moto Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Kwiecień 20, 2008
    Posty:
    4346
    Browary:
    222
    Miasto:
    London
    Motocykl:
    KTM
    Kiedys slyszalem juz od kumpla ze ten LHM do zawieszen citroena jest idealny i duzo tanszy niz w KTM; http://www.opieoils.co.uk/p-907-motul-lhm-plus-mineral-fluid-for-citroen-hydraulic-systems.aspx

    Poczytaj wiecej na KTM forum; http://www.ktmforum.co.uk/forumdisplay.php?f=159


    NA szybko znalazlem to; http://www.ktmforum.co.uk/general-discussion/66102-magura-clutch-oil-bleeding.html

    Kevin to jeden z lepszych fachowcow od KTM na forum i poleca AutomaticTransmissionFluid;

    Buy two syringes of ebay or a vets and 1m of small bore clear plastic tube from B&Q. Some people sell the complete bleeding kit on ebay.


    Attach about 150mm of tube to each of the syringes.
    Fill one syringe with ATF (any AutomaticTransmissionFluid from any garage or car parts shop)
    Take the top of the master cylinder and suck it dry with the other syringe.
    Undo the slave cylinder nipple and take it off and clean it out incase mud is in there.
    Replace the nipple but leave it 1 full turn out and attach the full syringe.
    Push the syringe to force ATF through the system. Around 40ml will do it easy. Keep the level of the master cylinder down by sucking out as required, or just let it overflow
    Dont worry if it leaks from the threads of the nipple on the slave.
    When it is done, tighten the nipple, detact the clean syringe and then set the level in the master cylinder to 4mm below top.
    Clean up the rubber bellows thing inside the top, make sure it is not kinked and refit it.
     
  3. xxtreme

    xxtreme Tuner Motorynek

    Dołączył:
    Lipiec 2, 2008
    Posty:
    5837
    Browary:
    640
    Miasto:
    EU
    Motocykl:
    Ride like satan, live like God :P
    Tylko mineralny bo tam masz Magure chyba, nie? Nie wlewaj zadnych DOt-ow bo uszkodzisz pompe.
     
  4. Martinez

    Martinez Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Marzec 23, 2009
    Posty:
    590
    Browary:
    0
    Miasto:
    M-cr
    Motocykl:
    950 SM, 300 2T
    I o taka porade mi wlasnie chodzilo :D ATF-u ci u mnie dostatek, zachacze o jakas apteke bo strzykawek brak i do dziela - dam znac co i jak jak tylko sie z tym uporam

    Podziekowal :)

    Tak masz racje pompa to Magura

    Sprawdzilem ten ATF to jest fully synthetic i teraz to juz nie wiem co robic ????
     
  5. moto

    moto Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Kwiecień 20, 2008
    Posty:
    4346
    Browary:
    222
    Miasto:
    London
    Motocykl:
    KTM
    Kup najtanszy mineralny ATF w Halfordsie moze... albo podjedz do swojego lokalnego mechanika ze strzykawka, potrzebujesz 50ml.
     
  6. Martinez

    Martinez Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Marzec 23, 2009
    Posty:
    590
    Browary:
    0
    Miasto:
    M-cr
    Motocykl:
    950 SM, 300 2T
    Tak wiec zrobie ;)
     
  7. xxtreme

    xxtreme Tuner Motorynek

    Dołączył:
    Lipiec 2, 2008
    Posty:
    5837
    Browary:
    640
    Miasto:
    EU
    Motocykl:
    Ride like satan, live like God :P
    Poszukaj atf mineralny.
     
  8. tomekc

    tomekc Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Październik 24, 2010
    Posty:
    1865
    Browary:
    1
    Miasto:
    Redditch
    Motocykl:
    Trampek XL650, TDM900
    Jak juz grzebiesz przy wysprzegliku, upewnij sie ze to nie seria -trzeba by wymienic calosc wtedy (dla swietego spokoju), to znana bolaczka lc8. Napełnianie od dolu jak najbardziej powinno dac rade
     
  9. MrK

    MrK Kat Komarków

    Dołączył:
    Czerwiec 26, 2008
    Posty:
    3052
    Browary:
    3
    Miasto:
    UK
    Motocykl:
    RC8, Super Duke R
  10. meduzzzz

    meduzzzz Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Maj 17, 2010
    Posty:
    1727
    Browary:
    4
    Miasto:
    .
    Motocykl:
    .
    jak odpowietrzalem swoja magure to kupilem najnormalniejszy z halfordsa mineralny(do citroenow jakis). Kup sobie wiecej(tzn oin juz jest sprzedawany w duzych butlach) to i tak nie duze pieniadze sa bo jak sie dobrze zapowietrzylo, albo bron boze jakis baran wlal tam dot4, to moze bedziesz musial moczyc to w misce jak ja robilem - tak czy siak musialo postac przez noc bo jak z rana sie wzialem do roboty to bylo juz cacy(krasnoludki naprawily ::D )
     
  11. MrK

    MrK Kat Komarków

    Dołączył:
    Czerwiec 26, 2008
    Posty:
    3052
    Browary:
    3
    Miasto:
    UK
    Motocykl:
    RC8, Super Duke R
    Akurat odpowietrzenie sprzegla to jest pare minut, nie straszcie go :) I wystarcza taka mała buteleczka z palcem w d... No moze nie za pierwszym razem ;)

    Gorzej bo nie wie co jest zalane aktualnie i raczej wymienilbym calosc. Odkrecic przewod od slave cylindra, odkrecic slave, wylac z niego wszystko, zalac najlepiej jak sie da nowym plynem, dokrecic przewod, zalac zbiorniczek, odkrecic dolny odpowietrznik i poczekac az zacznie leciec. Wtedy wystarczy podpompowac pare razy, odpowietrzyc pompę, sprawdzic dol, pozniej gore i zrobione.
     
  12. Martinez

    Martinez Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Marzec 23, 2009
    Posty:
    590
    Browary:
    0
    Miasto:
    M-cr
    Motocykl:
    950 SM, 300 2T
    Zrobilem tak jak Mrk napisal, wszystko zdemontowalem wylalem ustrojstwo przeplukalem czystym plynem zamontowalem zalalem swiezym plynem odpowietrzylem i na dzien dobry klamka pracuje sporo ciezej tzn. czuc ze dziala :) niestety nie testowalem bo troche pozno a mam szacunek do sasiadow wiec bede probowal jutro. Jak to nie pomoze to wymieniam silownik
     
  13. MrK

    MrK Kat Komarków

    Dołączył:
    Czerwiec 26, 2008
    Posty:
    3052
    Browary:
    3
    Miasto:
    UK
    Motocykl:
    RC8, Super Duke R
    Tam był zdaje sie problem z designem, bo oryginalnie w 950SM jest tylko jeden o-ring na tłoczku i od ciepla silnika lubiło sie to rozszczelniać.
    Jakbys potrzebowal slave cylinder to daj znac, bo chyba gdzies mam standard w garazu od Duke'a a to powinno być to samo.
    Jakbys nie mial co z kasą robic to mzesz zainwestowac w taki: http://www.adventure-spec.com/default/oberon-clutch-slave-cylinder-ktm-lc8-950-990-adventure-se.html lub http://www.sigutech.com/english/e-kupplungsmitnehmerzylinder/
    Te mają jak widac lepsze uszczelnienie tłoczka. Miałem oba i oba są naprawdę dobre.

    I oblukaj to w temacie symptomów uszkodzonego slave cylindra: http://www.ktmforum.co.uk/supermoto/86741-950sm-clutch-slave-symptoms.html
     
  14. MrK

    MrK Kat Komarków

    Dołączył:
    Czerwiec 26, 2008
    Posty:
    3052
    Browary:
    3
    Miasto:
    UK
    Motocykl:
    RC8, Super Duke R
  15. Martinez

    Martinez Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Marzec 23, 2009
    Posty:
    590
    Browary:
    0
    Miasto:
    M-cr
    Motocykl:
    950 SM, 300 2T
    Niestety zainteresowanie widze spore i juz po temacie :(

    Tak czy owak bede musial kupic, po tej wymianie plynu na klamce czuc ze sprzeglo dziala od pierwszego wcisniecia tzn. nie ma miekkiej klamki po przestanej nocy natomiast proba wbicia biegu na zapalonym silniku konczy sie tym samym co wczesnie czyli gasnie i tak kilka razy niezaleznie ile razy przepompuje klamka sprzeglo. Wczoraj troche polatalem i podczas jazdy jest ok tzn. juz nie ginie sprzeglo natomiast rano nie zmienilo sie nic.

    Kupie cylinderek i zobaczymy czy to cos zmieni (mam nadzieje ze tak)
     
  16. MrK

    MrK Kat Komarków

    Dołączył:
    Czerwiec 26, 2008
    Posty:
    3052
    Browary:
    3
    Miasto:
    UK
    Motocykl:
    RC8, Super Duke R
    Ale chwila, gaśnie bo dławi go bo sprzęgło łapie? Moze masz uszkodzony microswitch przy klamce sprzęgła albo wygiela się blaszka która go naciska? Bo z tego co opisujesz to wygląda ze sprzęgło pracuje prawidlowo (chyba ze czegos nie rozumiem)?

    Jak chcesz to poszukam w garazu od Duke'a, jestem pewien ze to bedzie to samo, moge ci wysłać i sobie sprawdzisz. Jesli pomoze to wyslesz mi Ł20 albo odeślesz, wedle uznania.
     
  17. Martinez

    Martinez Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Marzec 23, 2009
    Posty:
    590
    Browary:
    0
    Miasto:
    M-cr
    Motocykl:
    950 SM, 300 2T
    Tak jak piszesz gasnie bo go dlawi, sprzeglo mam wcisniete a mimo wszystko lapie. Na klamce sprzegla wyczuwam opor jak w przypadku normalnie dzialajacego sprzegla a mimo to go nie wysprzegla.

    Jak mialbys taka pompe na testa to bylbym wdzieczny, podeslij mi na PW namiar na paypala to podesle Ci kase tak czy inaczej pompe musze kupic a na wszelki wypadek wolal bym taka za £20-£30 uzywke wlozyc zeby sprawdzic czy to napewno jest to.

    Dzieki z gory

    Szperalem na jebaju i to takie same silowniki wiec bedzie pasilo ;)
     
    #17 Martinez, Marzec 28, 2015
    Ostatnia edycja: Marzec 28, 2015
  18. MrK

    MrK Kat Komarków

    Dołączył:
    Czerwiec 26, 2008
    Posty:
    3052
    Browary:
    3
    Miasto:
    UK
    Motocykl:
    RC8, Super Duke R
    No to jest, znalazłem. Zakladam, ze jest sprawny :) Wyślij mi adres na PW, w poniedzialek zorganizuję wysyłkę i sobie sprawdzisz czy to slave cylinder czy jednak master lub coś innego. Nie próbuj operować nim "na sucho", bo łatwo wtedy uszkodzić.

    [​IMG]
     
  19. Martinez

    Martinez Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Marzec 23, 2009
    Posty:
    590
    Browary:
    0
    Miasto:
    M-cr
    Motocykl:
    950 SM, 300 2T
    Tak dokladnie to ten
    Adres poszedl na PM
     
  20. Martinez

    Martinez Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Marzec 23, 2009
    Posty:
    590
    Browary:
    0
    Miasto:
    M-cr
    Motocykl:
    950 SM, 300 2T
    No i dupa, wymienilem silownik ktory podeslal mi Mrk i jest dokladnie to samo.

    Dobralem sie do sprzegla tj. zwalilem obudowe oblukalem czy podczas wciskania sprzegla wszystko chodzi jak powinno i wyglada ze tak.

    ALE po zdemontowaniu tarcz sprzeglowych i pomierzeniu ich wynik wychodzi taki - wiekszosc tarcz 2.50-2.55 jedna moze dwie podchodza pod niecale 2.60. Czy to moze byc problemem czy raczej sprzeglo powinno sie slizgac. Wiem ze w autach dziala to I tak i tak tzn. czasem mozna wrzucic bieg puscic sprzeglo i nic sie nie dzieje a czasem wogole nie mozna wbic biegu.

    Nigdy nie grzebalem przy sprzeglach w moto wiec nie jestem pewien co i jak

    Jesli juz uznacie ze to moze byc wina sprzegla czy wymieniac same tarcze czy caly komplet z przekladkami i sprezynami ???
     

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!