Nierówna praca silnika, "check hose" i sprzęgło; yamaha yzf r125

Temat na forum 'Silnik, sprzęgło i napęd' rozpoczęty przez ooskaar, Lipiec 23, 2017.

  1. ooskaar

    ooskaar Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Lipiec 23, 2017
    Posty:
    202
    Browary:
    19
    Miasto:
    Cardiff
    Motocykl:
    Yamaha YZF R125
    Przebieg: 2000mil
    Rok: 2013

    1.
    Po odpaleniu silnika po Nocy, jest zauważalna nierówna praca silnika, małe wachania na obrotomierzu. Dodatkowo, jak gwałtownie i lekko obrócę przepustnice po czym wrócę to normalnej pozycji to jest zjawisko podobne do "zadławienia" ale tylko przez sekundę (tego nie ma akurat na filmiku-mogę nagrać) Podsyłam linka na yt


    2.
    I od razu żeby nie zaśmiecać: posiadam 3 gumowe wężyki u spodu motorku. Z tego co wyczytałem z manuala i innych forum, wychodzą prawdopobnie ze zbiornika paliwowego, baterii i układu chłodzenia. Czy to jest normalne, ze one tak wystają? Na zdjęciach u producenta nic nie jest widoczne: czy po prostu celowo zamazują, bo nieestetycznie wygląda?
    [​IMG]

    3.
    Nurtuje pewnie pewna sprawa związana z "check hose" od filtra powietrza. W manualu jest napisane, aby sprawdzić czy nie występuje w nim woda, bądź jakikolwiek brud. W moim przypadku występuje coś w rodzaju złoto-żółtawego "oleju". Dlaczego występuje taka sytuacja, świadczy to o jakichś przeciekach bądź coś podobnego?
    mogę podesłać fotkę
    [​IMG]

    4.
    Po wyregulowaniu sprzęgła według manuala (10-15mm luzu) jak wyczuć moment, w którym sprzęgło trzeba wcisnąć na tyle mocno, aby zmienić bieg bez żadnych obaw, iż sprzęgło było wciśnięte zbyt lekko?ponieważ rozumiem, ze sprzęgła nie trzeba, a raczej nie powinno się dociskać do końca manetki? (Z tego co zrozumiałem z większości filmików)
    Czy prawidłowy zakres wciśnięcia sprzęgła to będzie moment od początku fricton zone bądź ciut więcej, kiedy motocykl zaczyna jechać z jedynki?

    Czy kierować się wtedy charakterystycznym dźwiękiem "KLIK" podczas wciskania sprzęgła(występuje w około połowie zakresu -o ile ten dźwięk jest normalny?) po czym zmieniać bieg za pomocą nogi?
    Ogólnie znam zasadę zmiany biegów, przestudiowałem multum filmików, w tym przypadku chodzi mi konkretnie o sprzęgło.

    Podejrzewam, że dla niektórych pytania będą się wydawać komiczne, ale każdy kiedyś zaczynał, teraz nadeszła moja kolej:)


    Wrzuciłem wszystko w jeden temat, żeby niepotrzebnie zaśmiecać nowymi tematami w innych działach. Mam nadzieje, ze jest to dopuszczone, jeśli nie, to przeniosę kolejno do odpowiednich działów.

    Dzięki,
    Pozdro
     
    #1 ooskaar, Lipiec 23, 2017
    Ostatnia edycja: Lipiec 23, 2017
  2. CezaaR

    CezaaR Czeski marynarz

    Dołączył:
    Sierpień 14, 2016
    Posty:
    3572
    Browary:
    1375
    Miasto:
    Dziupla w Br☆3
    Motocykl:
    Padlnia
    Podciagnij te flaki do gory
    Any niedotykaly gleby
    Tak one musze tam Byc
    Kiedy robiles servis szefie?
     
  3. ooskaar

    ooskaar Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Lipiec 23, 2017
    Posty:
    202
    Browary:
    19
    Miasto:
    Cardiff
    Motocykl:
    Yamaha YZF R125
    Jedyne co to MOT, robione miesiąc temu, które robił właściciel dzień przed gdy kupiłem motor.

    Jeżdżę dopiero miesiąc, także tez zbytnio doświadczenia nie posiadam co do samego serwisowania. Opieram się głównie na manualu i na tym co polecają sprawdzić/wymienić po przejechaniu xyz mil.
    Dzisiaj zabrałem się za czyszczenie i smarowanie łańcucha i jego naciąg, dolanie płynów, więc same podstawy tak naprawdę.

    Podejrzewam, ze czeka mnie wymiana oleju i filtrów, bo nie jestem pewny, aby poprzedni właściciele (bylo ich 2) się tym zajmowali, chyba, ze zajmują się tym na MOT.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  4. CezaaR

    CezaaR Czeski marynarz

    Dołączył:
    Sierpień 14, 2016
    Posty:
    3572
    Browary:
    1375
    Miasto:
    Dziupla w Br☆3
    Motocykl:
    Padlnia
    Mot to badanie techniczne itp niemyl z servisem
    Sprawdz w manualu co ile olej do frytek trzeba wymienic (.ja bym wymienil)
    Od razu ( niezaszkodz&)swiece
    filtr I filtr powietrza jak jest w tej mniejszej r6

    Co do tego kliku to za **@ nie wiem o co Ci chodzi
    --- Post updated ---
    Co do naciagu linki sprzegla olej manual
    Ustaw pod swoja reke naciag any bylo wygodnie itp
    Jakies klik itp zawsze Bedzie slychac
    Niektore motungi przy wrzucaniu 1go biego ( 1do gory?:tearsofjoy:?)lekko szarpie
    Najpierw wyczuj ten motocykl
    W jezdie wszefie
    Pozdro
     
    #4 CezaaR, Lipiec 23, 2017
    Ostatnia edycja: Lipiec 23, 2017
  5. ooskaar

    ooskaar Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Lipiec 23, 2017
    Posty:
    202
    Browary:
    19
    Miasto:
    Cardiff
    Motocykl:
    Yamaha YZF R125
    Wymianę oleju i filtru silnikowego muszę przeprowadzić na pewno.

    Świece: ogólnie w manualu jest napisane aby sprawdzić i wyczyścić świece po 3500mil a wymiana 7000mil. Mam przejechane 2000mil. Myślisz, ze warto wymieniać pomimo tego?

    Filtr powietrza: tak samo jak ze świecami.

    Jeśli polecasz wymianę pomimo tego, ze w manualu jest tak napisane, to od razu się za to zabieram


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  6. CezaaR

    CezaaR Czeski marynarz

    Dołączył:
    Sierpień 14, 2016
    Posty:
    3572
    Browary:
    1375
    Miasto:
    Dziupla w Br☆3
    Motocykl:
    Padlnia
    moto ma 4 lata
    wymienisz bedziesz wiedzial co masz
    kupno 1tra oleju fitrow swiecy to stosunkowo nie duzy koszt liczmy penie 40 d0 60elek
    trudne to niejest na spokojnie sam to zrobisz
     
  7. ooskaar

    ooskaar Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Lipiec 23, 2017
    Posty:
    202
    Browary:
    19
    Miasto:
    Cardiff
    Motocykl:
    Yamaha YZF R125
    Fakt, warto w to zainwestować, koszta nie są duże a może się tylko polepszyć.

    Co do tego odgłosu "klik" w sprzęgle: to jest bardzo podobny do tego, gdy się wciska hamulec i ten ten dźwięk w pewnym momencie następuje, jakby "włącznik/wyłącznik". Jeśli ciężko skojarzyć nagram filmik, zdecydowanie ułatwi sprawę


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  8. Aroon77

    Aroon77 Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Maj 16, 2017
    Posty:
    81
    Browary:
    30
    Miasto:
    Boston
    Motocykl:
    Honda NT700V
    Jest tam wyłącznik jak to nazwałeś, on gasi silnik jak wrzucisz bieg , a nie schowasz stopki bocznej. W niektórych motocyklach nie odpalisz puki nie wciśniesz sprzęgła. Spoko to cykanie nie jest grozne
     
  9. ooskaar

    ooskaar Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Lipiec 23, 2017
    Posty:
    202
    Browary:
    19
    Miasto:
    Cardiff
    Motocykl:
    Yamaha YZF R125
    Dobrze wiedzieć.
    Czyli tak naprawdę nie ma nic wspólnego z tym, jak mocno trzeba wciskać sprzęgło, aby gładko i bez problemu przechodzić wyżej, bądź redukować. Myśle, ze będę po prostu wciskał do końca manetki i powinno być Ok.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  10. CezaaR

    CezaaR Czeski marynarz

    Dołączył:
    Sierpień 14, 2016
    Posty:
    3572
    Browary:
    1375
    Miasto:
    Dziupla w Br☆3
    Motocykl:
    Padlnia
    Jedno Ci pozostaje
    Jezdic jezdic I uczyc sie sprzetu
     

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!