Podstawowe Trackday FAQ - Czyli co, gdzie i jak na torze.

Temat na forum 'Trackdays, Jazda na Torze' rozpoczęty przez Arnie, Czerwiec 3, 2008.

  1. Arnie

    Arnie Szaman

    Dołączył:
    Kwiecień 12, 2008
    Posty:
    5581
    Browary:
    438
    Czas ruszy? te nasze forum troszk?! Wpad?em na pomys? aby przet?umaczy? troch? tekstów które móg?by si? przyda? u?ytkownikom.

    Na dobry pocz?tek odpowiem na par? pyta? które mog? mie? osoby wybieraj?ce si? na jakikolwiek tor wyscigowy...

    Czy potrzebuje prawo jazdy aby uczestniczy? w je?dzie na torze ?

    Jest to uzale?nione od toru i firmy która organizuje trackday. Niektóre bezwzgl?dnie wymagaj? prawa jazdy, dla innych wystarczy tak zwane ograniczone ( do 33 bhp), a na niektórych nawet si? zdarza ze nie s? sprawdzane wogole. Najlepiej jest bezpo?rednio si? skontaktowa? z firma organizuj?c? i si? upewni? bo w przypadku odmowy wpuszczenia na tor nikt nam nie zwróci pieni?dzy.

    Co jest nam potrzebne na torze ?

    Motocykl ( ca?kiem oczywiste :D ), kask ( który musi spe?nia? standardy bezpieczenstwa ), r?kawice, buty, oraz jedno albo dwu-cz??ciowy ( spinany pe?nym zamkiem ) kombinezon skórzany. Niektóre firmy maja wypozyczelnie motocykli jak na przyk?ad Focuesd Events. I tak naprawd? w 99% wspomniane wcze?niej prawo jazdy :)
    Je?eli masz miejsce w plecaku albo znajomi jada samochodem jaka? ma?a skrzynka narz?dziowa zawsze si? przyda. Je?eli posiadasz jakie? podstawowe cz??ci zapasowe równie? poleca?bym zabra? ( d?wigni? sprz?g?a/hamulca etc.)

    Czego sie spodziewa? podczas samego dnia ?

    Z regu?y ka?dy dzie? zaczyna si? od rejestracji oko?o 7.30am. Podczas rejestracji nale?y wype?ni? wszystkie formularze które zostan? nam przedstawione, musisz podpisa? ze robisz wszystko na w?asn? odpowiedzialno?? oraz poda? dane kontaktowe do osoby w razie wypadku.
    Prawid?owa rejestracja nagradzana jest opaska na r?k? która pó?niej jest sprawdzana przy wje?dzie na sam tor.
    Oko?o godziny 8.30am odbywa si? wprowadzenie. Kto? z organizatorów poinformuje o zasadach na torze, rozk?adzie jazd poszczególnych grup etc. Pokazane zostan? równie? wszystkie flagi oraz zostanie omówione ich znaczenie na torze. Wprowadzanie jest obowi?zkowe i otrzymuje si? po nim druga opask? na r?k? bez której nie zostaniemy dopuszczeni do jazdy.

    Podczas zwyk?ego trackday zazwyczaj s? 3 grupy: Pocz?tkuj?cy (Novice), ?rednio-zaawansowani (Intermediate) oraz Zaawansowani (Advnaced). Je?eli to jest twój pierwszy raz na torze z pewno?ci? powiniene? zabookowac grup? Pocz?tkuj?cych. Novices z regu?y udaj? si? na tor jako ostatni. Nie ma co si? martwic je?eli oka?e si? ze twoje umiej?tno?ci przewy?szaj? reszt? uczestników z twojej grupy, gdy? zostaniesz przesuni?ty do bardziej zaawansowanej w takim przypadku. Je?eli natomiast w szybszej grupie b?dziesz zatrzymywa? innych w zakr?tach mo?esz si? równie? spodziewa? zmiany. Kazda grupa zostanie wywo?ana na tor przez system audio z pitach. Jedna sesja trwa oko?o 15-20 min. To oznacza ze zawsze b?dziesz mia? 30-40 minut przerwy pomi?dzy z wyj?tkiem przerwy na lunch która trwa godzin?. Jazda odbywa si? do godziny 5pm albo do zachodu s?o?ca w zale?no?ci od pory roku. Kazdy powinien otrzyma? 6-7 sesji na torze. Moze si? wydawa? ze nie du?o ale b?dziesz wystarczaj?co zm?czony po nich. Ostatnio na Brands Hatch zrobi?em 120 mil w ci?gu dnia i tyle w ?rednio robi na innych torach.

    Przewa?nie na torze s? instruktorzy którzy s?u?? darmowa porada. Je?eli b?dziesz wystarczaj?co szybki, w bieganiu nie na torze :), mo?esz z?apa? jedna darmowe sesje z takim instruktorem na ogonie. Bedzie on pod??a? za tob? na torze i ogl?da? twoje linie, podsumowuj?c co wymaga poprawy i udzieli wskazówek. Mo?esz nast?pnie jecha? za nim i uczy? si? prawid?owej linii. Normalnie zawsze jest kto? kto oferuje us?ugi zwi?zane z oponami i kolami. Czasami mo?na spotka? kogo? kto pomo?e profesjonalnie ustawi? zawieszenie w twoim moto. No i na samym ko?cu (zaraz po medykach i obs?udze toru ) napewno b?dzie dost?pny fotograf który z?apie ka?de twoje kolano na torze i wy?le ci zdj?cia na poczt?, pó?niej ju? mo?esz si? nimi chwali? przed ka?dym znajomym jakiego masz :D

    Najwa?niejsza porada na ten dzie?? Zrelaksuj si? i baw si? dobrze! Zapewniam cie ze nie pobijesz ?adnych rekordów i nie b?dziesz najszybsza osoba na torze, wiec nawet nie warto ryzykowa?. Je?eli jednak si? uprzesz to najprawdopodobniej sko?czysz bardzo zdenerwowany albo wyl?dujesz w szpitalu. Je?li kto? cie wyprzedza pozwól mu to zrobi?, jest szybszy od ciebie. Je?eli zdecydujesz si? na po?cig ryzykujesz tylko niepotrzebnie swoim zdrowiem i swoja maszyna.

    Czy b?dzie dost?pne paliwo na torze ?

    Z tym bywa ro?nie i najlepiej jest sprawdzi? z firma organizuj?c?. Niektóre tory maja stacje benzynowe na miejscu, niektóre nie. Cze?? poinformuje cie jak dotrze? do najbli?szej stacji poza torem. Je?eli mo?esz zawsze zatankuj jak najwi?cej paliwa przed pierwsza jazda. Druga opcja, je?eli jeste? vanem, to zabra? ze sob? kanister benzyny.

    Czy b?dzie dost?pny jaki? bufet ?

    Zapewne, ale mo?e on si? ró?nic pomi?dzy miejscami. Zaczynaj?c od zwyk?ego baru z kanapkami do pe?nej restauracji. Cos b?dzie napewno. Nie polecam jednak je?? du?o pomi?dzy sesjami. Jakas ma?a przek?ska wystarczy.
    Najwa?niejsze to aby pami?ta? o spo?ywaniu odpowiedniej ilo?ci p?ynów (nie alkoholowych:p )

    Czy musz? przygotowa? mój motocykl do jazdy na torze ?

    Tak naprawd? nie musisz robi? nic. Doradzi?bym odkr?ci? albo zaklei? ta?ma lusterka, które nie s? nam wogole potrzebne. Na torze nie powiniene? patrze? za siebie. Je?eli kto? chce cie wyprzedzi? to jest to jego odpowiedzialno?? ?eby zrobi? to bezpiecznie i bez wp?ywu na twój tor jazdy. To nie s? wy?cigi ale jazda dla przyjemno?ci! Patrzenie do tylu tylko zdekoncentruje ciebie od tego co jest przed tob? co nie zawsze jest dobre. I je?eli odkr?cisz lusterka to masz jedna mniej rzecz do wymiany w razie wypadku :p

    Niektórzy ludzie odkr?caj? czy tez zaklejaj? ta?m? tablice rejestracyjne. Dlaczego ? Hmmm, by? mo?e chc? oni mie? mo?liwo?? pokrycia szkód w razie kraksy z firmy ubezpieczeniowej i nie chc? mie? ?adnych dowodów pokazuj?cych ze faktycznie rozbili si? oni na torze a nie na zwyk?ej drodze. Zadna firmy ubezpieczeniowe nie ubezpiecza jazdy na torze w zwyk?ej polisie drogowej. Czasami nawet si? zdarza ze ubezpieczyciele wysy?aj? swoich ludzi na tor i robi? oni notatki na temat motorów które tam przebywaj?. Lepiej jest unikn?? odmowy wyp?aty pieni?dzy od ubezpieczyciela który przedstawi dowód ze nasz wypadek mia? miejsce na torze a nie na drodze kilka dni pó?niej.

    Zalecane jest sprawdzenie i obni?enie ci?nienia opon. Normalnie go?ciu od opon albo instruktor na torze udzieli porady na ten temat. Spodziewaj si? do obni?enia ci?nienia do 30psi, powód tego jest taki ze opony b?d? pracowa?y du?o bardziej i nagrzej? si? mocniej ni? na zwyk?ej drodze. Podczas kiedy si? nagrzewaj? ci?nienie wzro?nie a nikt nie chce nadmiernie napompowanych kol.

    Podstawa jest sprawdzenie poziomu oleju, ?a?cucha etc.

    Co si? dzieje je?eli tego dnia pada deszcz ?

    Zmokniesz :D Anulowanie ca?ego dnia wymaga za du?o pracy (tak naprawd? jazdy s? anulowane tylko w przypadku ?niegu czy lodu) wiec najpewniej b?dziesz ?miga? w deszczu. Je?eli pogoda b?dzie naprawd? z?a, sesje mog? zosta? wstrzymane do momentu kiedy si? troch? przeja?ni. Je?eli dzie? si? zacznie ju? nic nie mo?na zrobi?, nie udzielane s? zwroty pieni?dzy czy tez data nie jest zmieniana.

    Czy b?d? si? ze mnie na?miewa? za bycie wolnym na torze ?

    Zawsze b?dzie kto? wolniejszy od ciebie! je?eli jednak ty jeste? ta osoba, no có?, nic nie mo?na ju? tym zrobi? :) Widziano ludzi na motorach wogole nie przeznaczonych do jazdy na torze i je?d??cych z 5-centymetrowymi 'chiken strips'. Czy s? oni wolni ? Tak. Czy spowalniaj? innych ? Nie ! To jest tor i jest tam masa miejsca, nawet tak du?o ze czasami sam b?dziesz zaskoczony. Na przyk?ad Donnington Park jest 10 metrów szeroki. Je?eli kto? nie mo?e ciebie wyprzedzi? to jest tylko ich problem.

    Kilka przydatnych linków:
    UK Trackdays - Car and Bike Track Days at Racing Circuits across the World
    Motorcycle Trackdays In The UK 2009
    MotorSport Vision - A New Era in British Motorsport
    Focused Events: Bike Track Days, track, tracks, day, uk, book, events, circuit, circuits, days, car, motorcycle, motorbike, Car Track Days, UK Track Days, Euro Track Days, Bike Events, Car Events, car racing, bike racing, motor racing, silverstone, b
     
    #1 Arnie, Czerwiec 3, 2008
    Ostatnia edycja: Maj 7, 2009
    Overwhelmed lubi to.
  2. moto

    moto Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Kwiecień 20, 2008
    Posty:
    4338
    Browary:
    216
    Miasto:
    London
    Motocykl:
    KTM
    Dobry post.
    Kawal dobrej roboty :)
     
  3. Pavelsky

    Pavelsky Guest

    Dzieki za info. Wyczerpuje moje zapytania w tym temacie w sposob wystarczajacy.
     
  4. FreeMonk

    FreeMonk Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 3, 2008
    Posty:
    138
    Browary:
    2
    no to sie nam Adrianek napracowal:), tylko jedno pytanie, piszac to opierales sie tylko na zasadach silverstone? bo sam wiesz co kraj to obyczaj, nie znam szczegolow sesji na torze poznan ale z tego co mi wiadomo to nie jest tak dopracowane jak w powyzszym opisie.

    a no i bym zapomnial, zanimi zasmiece form to zpaytam, moze przdalyby sie tu teksty z jakimis poradami techniczymi itp. dotyczacyc maszyn? mam sporo artykulow ktore mozna sensownie skrocic i przepisac, mi osobiscie sie przydaly, jesli ktos zaczyna dlubanie przy motocyklu to jest bardzo pomocne, dobrze opisane krok po kroku no i wiesz co Cie czeka zanim wybebeszysz sprzeta.
     
    #4 FreeMonk, Czerwiec 9, 2008
    Ostatnio edytowane przez moderatora: Kwiecień 26, 2009
  5. Arnie

    Arnie Szaman

    Dołączył:
    Kwiecień 12, 2008
    Posty:
    5581
    Browary:
    438
    pisz posty, jak cos ciekawet bedzie to przypne na gore i kazyd bedzie sobie mogl przeczytac :) do roboty :twisted:
     
  6. lehoom

    lehoom Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Lipiec 14, 2008
    Posty:
    157
    Browary:
    0
    Miasto:
    tutej
    Motocykl:
    Prosiak HD i inne
    No to ?em se poczyta? trochie. I siem dowiedzia? trochie. Np. ?e musz? sobie sprawic ubranko na tor, czyli kolejny miesi?c na fasolce z puszek. :D No i crash pad`y wypada?oby za?o?y?... :D pzdr.
     
  7. cebul

    cebul Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Lipiec 10, 2008
    Posty:
    255
    Browary:
    1
    Miasto:
    Redditch
    Motocykl:
    Triumph Daytona 600
    Dobry temat, dobry kawa? solidnej roboty, !!!
     
  8. Krzysiek

    Krzysiek Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 27, 2009
    Posty:
    124
    Browary:
    4
    Miasto:
    Derby
    Motocykl:
    Yamaha R6, Ducati 749, Aprilia RSV4 F
    To sie nazywa Kawal Dobrej Roboty... Czytalem z zaciekawieniem...Pozdro
     
  9. Ender

    Ender Kat Komarków

    Dołączył:
    Grudzień 16, 2008
    Posty:
    3462
    Browary:
    141
    Miasto:
    Didcot...
    Motocykl:
    VN 900 B7F R.I.P. --> VN 900 B8F ---> VN1700 Classic Tourer + KTM 620 SC :P
    brzmi fajnie, az chce sie wybrac :)
    pytanie: czy mnie z moim vulkanem wpuszcza na tor ??
     
  10. Orzech

    Orzech Guest

    Dzieki za info:) wlasnie mialem pytac bo 6 maja na cadwell leca a to moj pierwszy trackday w Anglii. W polsce bylem 3 razy na Poznianiu i powiem ze organizacja srednia, jesli nie beznadziejna, jedyny taki tor w Polsce wiec maja to gdzies. a treningi takie jak np z Grandys Duo to troche troche drogie, 700 zlotych to sporo kasy jak na polske. a my latalismy wtedy ja kosztowalo 60 chyba zlotych za kilka sesji, to bylo niezle tanio ale wolna amerykanka, 40 albo i wiecej ludzia, kazdy na innym poziomie i innym sprzete:) ale wtedy jescze moj poczciwy bandzior 1200 zrobil zamieszanie nie male:p choc wszystko starlem co bylo do starcia, lacznie z wydechem:p pozdrawiam
     
  11. motomi

    motomi Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Kwiecień 21, 2009
    Posty:
    24
    Browary:
    0
    Miasto:
    Rugby
    Motocykl:
    Kawasaki Z 750/ gsxr 750 k4
    zajebiscie to zrobiles!!!! dzieki wielkie za info teraz jest przejzyscie i wszyscy wiedza o co chodzi!!! kawal dobrej roboty!!
     
  12. chudy zx9r

    chudy zx9r Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Luty 22, 2009
    Posty:
    72
    Browary:
    0
    Miasto:
    london
    Motocykl:
    zx9R...zx6RR....cz175
    ..no i teraz tylko czekac az kupie drugie moto i mam nadzieje ze kiedys wyskoczymy ekipa....pozdro:peace:
     
  13. ADIX

    ADIX Kat Komarków

    Dołączył:
    Luty 14, 2009
    Posty:
    2403
    Browary:
    25
    Miasto:
    Swindon
    Motocykl:
    YZF-R1 5VY, GSXR1000 K1, YZF-R1 b14, KTM 990 Adv
    Mam pytanko :
    -ile osob moze wejsc ze mna na pita?
     
  14. lara

    lara Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Lipiec 8, 2009
    Posty:
    15
    Browary:
    0
    Miasto:
    Poznan
    Motocykl:
    Yamaha FZ1 Fazer
    KOREKTA DOT TORU POZNA? :spoko:

    Czy potrzebuje prawo jazdy aby uczestniczy? w je?dzie na torze ?

    NIE

    Co jest nam potrzebne na torze ?

    Motocykl ( ca?kiem oczywiste ), kask ( który musi spe?nia? standardy bezpieczenstwa ), r?kawice, buty, oraz jedno albo dwu-cz??ciowy ( spinany pe?nym zamkiem - w Poznaniu nie ma takiego wymogu ) kombinezon skórzany. Nie ma wypozyczalni motocykli.
    Je?eli masz miejsce w plecaku albo znajomi jada samochodem jaka? ma?a skrzynka narz?dziowa zawsze si? przyda. Je?eli posiadasz jakie? podstawowe cz??ci zapasowe równie? poleca?bym zabra? ( d?wigni? sprz?g?a/hamulca etc.)

    Czego sie spodziewa? podczas samego dnia ?

    Z regu?y ka?dy dzie? zaczyna si? od rejestracji oko?o 8.30am. Podczas rejestracji nale?y wype?ni? wszystkie formularze które zostan? nam przedstawione, musisz podpisa? ze robisz wszystko na w?asn? odpowiedzialno?? oraz poda? dane kontaktowe do osoby w razie wypadku.
    Potem kontrola techniczna i pomiar g?osno?ci, po których otrzymujesz naklejki, które upowaznia Cie do wjazdu na tor.
    Prawid?owa rejestracja nagradzana jest opaska na r?k? która pó?niej jest sprawdzana przy wje?dzie na sam tor.
    Oko?o godziny 8.30am odbywa si? wprowadzenie. Kto? z organizatorów poinformuje o zasadach na torze, rozk?adzie jazd poszczególnych grup etc. Pokazane zostan? równie? wszystkie flagi oraz zostanie omówione ich znaczenie na torze. Wprowadzanie jest obowi?zkowe, ale nie ma dodatkowych opasek.

    Podczas zwyk?ego trackday zazwyczaj s? 3 grupy: Pocz?tkuj?cy , ?rednio-zaawansowani oraz Zaawansowani (zawodnicy). Je?eli to jest twój pierwszy raz na torze z pewno?ci? powiniene? zabookowac grup? Pocz?tkuj?cych. Je?eli oka?e si? ze twoje umiej?tno?ci przewy?szaj? reszt? uczestników z twojej grupy, gdy? zostaniesz przesuni?ty do bardziej zaawansowanej w takim przypadku. Je?eli natomiast w szybszej grupie b?dziesz zatrzymywa? innych w zakr?tach mo?esz si? równie? spodziewa? zmiany. Kazda grupa musi pilnowa? czasu, kiedy wyje?d?a na tor. Jedna sesja trwa oko?o 15-20 min. To oznacza ze zawsze b?dziesz mia? 30-40 minut przerwy pomi?dzy z wyj?tkiem przerwy na lunch która trwa godzin?. Kazdy powinien otrzyma? 6-7 sesji na torze. Moze si? wydawa? ze nie du?o ale b?dziesz wystarczaj?co zm?czony po nich.
    Przewa?nie na torze s? instruktorzy którzy s?u?? darmowa porada. Normalnie zawsze jest kto? kto oferuje us?ugi zwi?zane z oponami i kolami. Czasami mo?na spotka? kogo? kto pomo?e profesjonalnie ustawi? zawieszenie w twoim moto. No i na samym ko?cu (zaraz po medykach i obs?udze toru ) napewno b?dzie dost?pny fotograf który z?apie ka?de twoje kolano na torze i wy?le ci zdj?cia na poczt?, pó?niej ju? mo?esz si? nimi chwali? przed ka?dym znajomym jakiego masz


    Czy b?dzie dost?pne paliwo na torze ?

    Niedaleko toru Pozna? jest stacja benzynowa

    Czy b?dzie dost?pny jaki? bufet ?

    TAK

    Czy musz? przygotowa? mój motocykl do jazdy na torze ?

    Tak naprawd? nie musisz robi? nic, ale dobrze jest zaklei? tablice rejestracyjne, aby w razie upadku nie mie? problemów z ubezpieczalni? :)

    Mozna ubezpieczy? jazdy na torze, ale ubezpieczenie na miesi?c kosztuje ok. 1500 z?

    pozosta?e info przekazane przez Arnie takie same

    Co si? dzieje je?eli tego dnia pada deszcz ?

    Zmokniesz - nie mo?na anulowa? dnia. Je?eli pogoda b?dzie naprawd? z?a, sesje mog? zosta? wstrzymane do momentu kiedy si? troch? przeja?ni. Je?eli dzie? si? zacznie ju? nic nie mo?na zrobi?, nie udzielane s? zwroty pieni?dzy czy tez data nie jest zmieniana.

    MOTOCYKLE
     
  15. filozoff

    filozoff Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Lipiec 29, 2009
    Posty:
    37
    Browary:
    0
    Miasto:
    London
    Motocykl:
    CBR954RR
    Ja jezdze do Brands Hatch, nigdy nie bylo problemu zebys sobie znajomych zabral, jak wczesnie rano przyjedziesz masz wiecej szans na pita dla siebie i blizej kibla & burger shota:D

    Do oryginalnego posta bym dodal ze warto zainwestowac w zapasowy zestaw kol z wetami (deszczowki) bo jak bedzie lalo caly dzien to na zwyklych gumach sobie nie pojezdzisz (szkoda sensu, zero przyjemnosci i pelne gacie) i 150f za trackday poszlo sie walic:( Ewentualnie mozesz stwierdzic ze szkoda pieniedzy w bloto i na pierwszym zakrecie, zwykle opony (i do tego zimne) + za duzo odwagi=szlif. Co wtedy? telefon do AA i sprobuj przekonac swoja firme ubezp. ze sie wywaliles na drodze przejzdzajac kolo toru w drodze z pracy :lol: (znam przypadki!)

    Radze kupic tanie kola + opony + tarcze na ebayu i poprosic zone albo kumpla zeby pojechali na tor autem, przy okazji wrzuc do samochodu krzesla, stolik kempingowy, pare narzedzi, itp zabawa na caly dzien!
     
  16. filozoff

    filozoff Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Lipiec 29, 2009
    Posty:
    37
    Browary:
    0
    Miasto:
    London
    Motocykl:
    CBR954RR
    A i przypomnialo mi sie pare innych rad. Zaklej predkosciomierz zeby cie nie ropraszal. Jesli masz glosny wydech, kup sobie wklad- tlumik (baffle), niekiedy maja limity dB, (z reguly 95dB przy 7000rpm dla 600tek), sprawdzaja kazdy moto. jesli chcesz zmierzyc czasy okrazen, z reguly maja ban na lap-timery, ale mozesz sobie ustawic kamere video na pit wallu, nagrywaj cale sesje, a jak wrocisz do chaty, poobliczaj czasy z kamery!
    Bardzo wazne jest tez nut-check. Posprawdzaj wszystkie sruby, nakretki, itp, moto moze sie porozkladac od wibracji. Jesli masz zamiar byc czestym bywalcem, polecam wire-lock (cienki drut przewlekany przez dziury w nakretkach), i lock-tite (klej do gwintow).

    Czy ktos ma jeszcze inne porady?
     
  17. serrano

    serrano Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 28, 2009
    Posty:
    808
    Browary:
    0
    Miasto:
    Bd, UK
    Motocykl:
    Zielony Zapierdalacz
    filozoff pytanko:
    ten klej do gwintow to na ktore nakladac??na wszystkie?:/
    czy jakies konkretne radzisz?
     
  18. xxtreme

    xxtreme Tuner Motorynek

    Dołączył:
    Lipiec 2, 2008
    Posty:
    5764
    Browary:
    486
    Miasto:
    EU
    Motocykl:
    Ride like satan, live like God :P

    Attached Files:

  19. xxtreme

    xxtreme Tuner Motorynek

    Dołączył:
    Lipiec 2, 2008
    Posty:
    5764
    Browary:
    486
    Miasto:
    EU
    Motocykl:
    Ride like satan, live like God :P
  20. xxtreme

    xxtreme Tuner Motorynek

    Dołączył:
    Lipiec 2, 2008
    Posty:
    5764
    Browary:
    486
    Miasto:
    EU
    Motocykl:
    Ride like satan, live like God :P

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!