Problem z ABS Aprilia Dorsoduro 750 2013

Temat na forum 'Układ hamulcowy' rozpoczęty przez s_hado_w, Styczeń 2, 2020.

  1. s_hado_w

    s_hado_w Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Listopad 15, 2019
    Posty:
    14
    Browary:
    11
    Miasto:
    Leicester
    Motocykl:
    Aprilia Dorsoduro 750 ABS
    Witam wszystkich, mam problem z ABS w mojej Dorsoduro 750. Ogólnie czasami zapala się kontrolka ABS i nie wiem ci się dzieje. Ostatnio zauważyłem ze czujnik ABS przy tylnym kole jest jakoś blisko pierścienia ABS, prawie go dotykał. Jako ze ten moto mam od nie dawna pomyślałem ze sprawdzę czy koło dobrze ustawione itp. Wiec pociagnalem troszkę łańcuch, ustawiłem koło i dokrecilem z odpowiednim momentem. Czujnik dalej był jakoś blisko pierścienia. Podliczyłem wiec mała podkładkę pod śrubę czujnika i teraz jest pewnie jakoś z 2 mm od pierścienia. Pojechałem na przejażdżkę, wszystko pogaslo - myśle super. Niestety po jakichś 30 km problem powrócił. Znowu ABS się swieci
    Czy ktoś może coś doradzić? Jaki powinien być odstęp między czujnikiem a pierścieniem? Myślałem tez o wymianie płynu i odpowietrzaniu systemu, nie wiem czy w Aprilii na coś trzeba uważać przy tym?
    Dodam ze klocki z tylu maja jakieś 3mm grubości - nie wiem czy to może być tez przyczyna?
    Z góry dzięki za wszelkie info.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  2. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    4342
    Browary:
    3788
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    A zapala sie na chwile i potem gasnie czy jak juz sie zapali to swieci reszte jazdy?
    Gap zrobilbym od 1 do max 2mm ale se pogoogluj ile apprilia zaleca zobacz na czujniku czy nie ma sladu ze ze rdzen cewki ocieral o tarczke.
    A poza tym ja bym pomiezyl kable czujnikow omomierzem z jednoczesnym ich wyginaniem czesto kable ulegaja uszkodzeniu w miejscu gdzie ten najwiecej pracuje wraz z zawiasem to byly jedyne moje awarjie abs s motocyklach jakie miewalem *** :)
    ***- nie dotyczy motocykli marki BMW ;)
     
  3. s_hado_w

    s_hado_w Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Listopad 15, 2019
    Posty:
    14
    Browary:
    11
    Miasto:
    Leicester
    Motocykl:
    Aprilia Dorsoduro 750 ABS
    Dzięki za odpowiedz Komarecki.
    Ogólnie to przy zapaleniu moto kontrolka miga a jak zacznie się jechać to gaśnie albo raczej gasła czyli tak jak powinno być w Aprilli. Teraz jak wyłapie błąd to po uruchomieniu silnika miga ale jak zacznie się jazdę to zamiast gasnąć zapala się ciągłym światłem i tak już zostaje do wyłączenia zapłonu. Czujnik przytarty nie był, posprawdzam przewody miernikiem jak sugerowałeś. Rozumiem ze sprawdzam tylko ciągłość czy musi być jakiś konkretny opór?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  4. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    4342
    Browary:
    3788
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    Ale to juz masz za kazdym razem czy czasami dziala czasami nie ?
    No on ma miec odpowiedni opòr ale raczej bym sie skupil na samej ,,ciaglosci" tylko ten pomiar warto robic z jak pisalem lekkim ,,molestowaniem" tego kabla bo on moze tracic contakt np przy jakims tam ugieciu gdu zawieszenie pracuje ocz tak przedni jak i tylni czujnik choc z tego co piszesz problem nie pojawia sie w czasie jazdy tylko od razu na poczatku gdy uklad dokonuje diagnostyki na pieewszych metrach jazdy...
    A zwroc uwage czy obie dzwignie chamulcowe odbijaja do konca czy po wlaczeniu stacyjki np nie swieci ci sie swiatlo stopu bez wciskania chebla ... w hondah np to by nie mialo znaczenia a juz w bmw jak najbardziej niewiem jaki uklad jest w aprilli.
     
    CezaaR lubi to.
  5. s_hado_w

    s_hado_w Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Listopad 15, 2019
    Posty:
    14
    Browary:
    11
    Miasto:
    Leicester
    Motocykl:
    Aprilia Dorsoduro 750 ABS
    Szczerze powiem ze to zależy od dnia. Czasami zapali się od razu po ruszeniu, czasami po jakimś czasie jazdy. Z tym ze jak już się zapali raz konkretnego dnis to już przeważnie zostaje, i nawet wyłączenie zapłonu nic nie zdziała - błąd wyskakuje zaraz po rozpoczęciu jazdy.
    Dźwignie raczej tez odbijają bo stop napewno się nie pali sam z siebie ale sprawdzę raz jeszcze dokładnie.



    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  6. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    4342
    Browary:
    3788
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    Czyli skoro blad pojawia sie przy jezdzie a nie chamowaniu ja bym nie szukal problemu w samym module abs tylko wlasnie czujniki instalacja tp skoro jestes przekonanny ze kwestjie kabli od czojnikow przod o tyl masz na pewno sprawdzone ( a to najwiekszy podejzany) to nastepny krok to klasycznie przeglad wszzelkich kostek od czujnikow , stwrownika ... zasilenia ....luzny zasniedzialy bezpiecznik itp i td....:(....organoleptyka srosowana. Ladowanie masz ok w moto ? Spadki napiecia tez noga wywolac wylaczenie ukladu abs. Z tego co widzialem nie masz tam ukladu dwuobwodowego wiec kwestja stanu plynu nie wchodzi w gre ale wiadomo lepiej sprawdz czy w pompach jest go tyle ile ma byc zwlaszcza tyl skoro piszesz ze klockow tam juz niewiele zostalo.
     
  7. s_hado_w

    s_hado_w Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Listopad 15, 2019
    Posty:
    14
    Browary:
    11
    Miasto:
    Leicester
    Motocykl:
    Aprilia Dorsoduro 750 ABS
    Dzieki raz jescze za wszystkie podpowiedzi komarecki. Tak jak piszesz - błąd wyskakuje przy normalnej jeździe a nie hamowaniu. No i dzięki za podniesienie na duchu ze to raczej nie pompa ABS
    Ladowanie raczej tez ok, jak narazie nie było problemu z odpalaniem czy tym podobne - ale sprawdzę miernikiem przy okazji.
    Jak będę miał trochę czasu to posprawdzam sobie wszystko na spokojnie i będę się odzywał


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  8. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    4342
    Browary:
    3788
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    Zapomnialem dopisac co zazwyczaj dopisuje .... ,, ale moge sie mylic " :D
     
  9. s_hado_w

    s_hado_w Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Listopad 15, 2019
    Posty:
    14
    Browary:
    11
    Miasto:
    Leicester
    Motocykl:
    Aprilia Dorsoduro 750 ABS
    I cały dobry nastrój poszedł w pi**u



    Sent from my iPhone using Tapatalk
    --- Post updated ---
    Odkopuje temat…
    Przez pare ostanich miesiecy ABS nie dawal o sobie znac wiec myslalem ze juz bedzie wszytko ok.
    Az tu nagle wczoraj, lampka znow sie zapalila:mad: i teraz jest "on" caly czas. teraz nawet jak wylacze zaplon i wlacze ponownie to juz sie pali ciaglym swiatlem (a nie miga jak poprzednio). Odlaczylem aku na pare minut - nic, sprawdzilem bezpiecznik ABS - caly….. Lampka ABS swieci sie non stop:(
    Czy w takim wypadku bedzie jakias inna diagnoza czy tez trzeba zaczac od czujnikiow, kalbi itp.?
     

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!