Przegrzewa się maszyna POMOCY!

Temat na forum 'Silnik, sprzęgło i napęd' rozpoczęty przez Kenzi, Luty 2, 2018.

  1. Kenzi

    Kenzi Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Listopad 6, 2016
    Posty:
    80
    Browary:
    31
    Miasto:
    Londyn
    Motocykl:
    Honda CBR F4
    Witam wszystkich sympatyków dwóch kółek,

    Opisuje szybko mój poroblem bo każda chwila działa na moją i jej niekorzyść.

    A więc skrótami..

    Zacząłem jeździć po prawie roku nieużytkowania...

    opisuje to co zauważyłem.

    -wskazówka termometru idzie na czerwone pole
    -nie zawszę włącza się wentylator
    -wyrzyguje mi płyn chłodniczy


    Dziś grzebałem przy niej i chciałem wymienić płyn, no bo może po długiej przerwie sie jej należy a nie wiem czy kiedykolwiek było to robione. A więc..


    Jak odkręciłem śrubę spustu płynu to wyciekło raptem pare kropel a gdy odkręciłem korek od chłodnicy to zalana była pod korek,

    Kolejny krok.

    Zaglądam do zbiorniczka a tam taka susza jak po dobrym ziole :) #pdk
    zalałem zbiorniczek do max kreski, odpaliłem bestię zagrzała się (nawet zagotowała) i znów wywaliło płyn.
    Odpaliłem również na odkręconej chłodnicy i żadnych bąbelków nie uświadczyłem.

    Martwi mnie fakt ze jak chciałem zmienic płyn to nic nie wyleciało.
    Czy to oznka zatkanej chłodnicy?
    Bo na chłopski rozum tak można diagnozować,
    Dodam również ze sprawdzałem węże i są gorące, chłodnica tak samo.
    A płyn nie chce wylecieć.

    Chyba mu dobrze w niej i postanowił zagościć na dłużej..

    Napiszcie co polecacie bo koniec końców w koncu ją szlag trafi a tego byśmy nie chcieli.

    Myślę że dość dobrze sprecyzowałem problem.

    Pozdrawiam was!
     
  2. komarecki

    komarecki Kat Komarków

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3268
    Browary:
    2568
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    Ale na pewno odkrecasz spust plynu chlodzàcego??? O ile w ogole taki jest to miesci sie w muszli ,obudowie pompy....choc nie zawsze. Czemu nie spuscisz plynu odkrecajac waz na pompie?
    Skoro chlodnica goraca i weze to plyn jes w calym ukladzie na plaszczu cylindrow tez bo jak by sie zagrzal.
    Grzeje ci sie po czerwone na postoju czy w czasie jazdy tez?

    Co z wentylatorem? Odlacz kabel od kego czujnika i przytknij do cokolu czujnika na wlaczonym zaplonie powinien ruszyc wentylator.
    Typowy problem w obwodzie wentylatora w starszych hondach to brak masy na chlodnicy ktora jest mocowana za posrednictwem gumowych elementow do ramy. Nie ma mimusa na chlodnicy to nie zadziala wentylator. Minus na chlodnicy doprowadzony jest kable i podlaczony oczkiem pod jedna ze srub mocujacych wentylator.......stalowa sruba + miedziowane oczko + aluminiowa chlodnica = idealne ogniwo galwaniczne wiec koroduje tam strasznie.
     
    just_me i Kenzi lubią to.
  3. Kenzi

    Kenzi Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Listopad 6, 2016
    Posty:
    80
    Browary:
    31
    Miasto:
    Londyn
    Motocykl:
    Honda CBR F4
    Wiesz, przejrzałem cały youtube jak wymienic płyn, odkreciłem mam nadzieje odpowiednią śrube i wyleciało pare kropel, a wiesz zaopatrzyłem się konkretnie w wymiane płynu 5litrowa bańka miska pod motor odkręcam śrubę a tu 3 krople. Myślę WTF? jutro od rana zakasam rękawy i biore się za to bo to mój środek transportu do pracy, zdejmę wąż przy pompie i tak spuszczę płyn, bo jak nim ugniatam to podchodzi pod korek w chłodnicy, a co do grzania,

    dziś na postoju jak dolałem do zbiorniczka zagrzał sie na czerwone pole i dopiero jak zgasiłem to załączył się wentylator gdy już wyrzygiwał płyn,

    ostatnio na światłach ta sama sytuacja lekki korek był dojezdzam do świateł, dym, cieknący płyn, przypału tylko narobiłem.

    i musze jakos to naprawic a nie jestem jakims specjalistą od tych spraw także zasięgam porad gdzie się da. Mam nadzieję że to nie jest żadna poważna usterka.
     
  4. w0jtek

    w0jtek Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Maj 22, 2013
    Posty:
    54
    Browary:
    12
    Miasto:
    Sheffield
    Motocykl:
    XJR1300
    Może pompa nie pracuje tak jak powinna...
     
  5. CezaaR

    CezaaR Trolli pogromca
    Członek Załogi

    Dołączył:
    Sierpień 14, 2016
    Posty:
    3243
    Browary:
    1236
    Miasto:
    Dziupla w Br☆3
    Motocykl:
    Padlnia
    Czy pompa pracuje ?
    Czy termostat jest sprawy?
    --- Post updated ---
    Weze moga byc gorace I bez plynu
     
  6. Kazeex

    Kazeex Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Kwiecień 9, 2017
    Posty:
    95
    Browary:
    22
    Miasto:
    Bedford
    Motocykl:
    Hayabusa
    Stawiam na termostat.
     
  7. popekbialy

    popekbialy Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Sierpień 19, 2012
    Posty:
    1069
    Browary:
    28
    Miasto:
    NORTHAMPTON
    Motocykl:
    CBR600rr3 :)CBR600F3 :)CBR600F4:)CBR1000RR:)kawa636:(
    Termostat wywal.mugl sie zblokowac. jak bedzie to samo to pompa.
     
    Alex600 lubi to.
  8. rudy

    rudy Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Kwiecień 13, 2010
    Posty:
    449
    Browary:
    21
    Miasto:
    Leicester
    Motocykl:
    Yamaha TDM 900
    sprawdz czy wezyki ktore idą do glowki chlodnicy,czyli odpowietrzenie i zasilanie nie sa podlaczone odwrotnie,no chyba ze nie bylo nic grzebane
     
  9. gabik

    gabik Władca Szerszeni
    Członek Załogi

    Dołączył:
    Sierpień 3, 2008
    Posty:
    5375
    Browary:
    439
    Miasto:
    HP13
    Motocykl:
    SV650S, R6, MZ ES175 1961, GS500 , MG Nevada 750, Husky SM610, R1150RT, Ducati 999s, T ST 675
    A moze poprostu masz babel powietrza w chlodnicy?

    Sent ftom MI6 using Tapatalk
     
  10. Alex600

    Alex600 Kat Komarków

    Dołączył:
    Listopad 30, 2010
    Posty:
    2741
    Browary:
    339
    Miasto:
    milton keynes
    Motocykl:
    KTM 450 EXC
    jak popek pisze-wywal termostat najpierw-powinno byc oki
     
  11. komarecki

    komarecki Kat Komarków

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3268
    Browary:
    2568
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    Jak by termostat stal to latwo to stwierdzic bez rozkrecania... temperatura bedzie na czerewonym a chlodnica bedzie zimna lub letnia . Lapiesz w lapy weze te ciensze od ktotkieho obiegu beda goràce a grobe zwlaszcza gorny bedzie chlodny i tyle czarow w tym nie ma.
    Mi tylko raz zablokowal sie termostat ale jak najbardziej moze tak byc. Wentylator nie ruszy bo czujnik jest w chlodnicy a ta jest letnia.
     
  12. Kenzi

    Kenzi Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Listopad 6, 2016
    Posty:
    80
    Browary:
    31
    Miasto:
    Londyn
    Motocykl:
    Honda CBR F4
    właśnie chodzi o to że chłodnica jest gorąca, także chyba termostat jest ok
    --- Post updated ---
    spróbuje zrzucic stary płyn przez węże bo jak odkręcam śrubę to nic nie leci, więc jedyny ratunek spuścic z węża. Jak zaleje nowym płynem i odpowietrze to dam cyne.
     
  13. komarecki

    komarecki Kat Komarków

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3268
    Browary:
    2568
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    Dxialanie pompy teoretycznie juz powinienes widziec przy odkreconym korku wlewu plynu przy chlodnym silniku jak dodasz znacznie obrotow to mensk plynu powinien sie nagle zapadac. Pytanie czy jak jedziesz naflozszej prostej to tez osiaga czerwone pole? Czy tylko na postoju? Jak moj termostat stal to czerwone bylo nawet w xzasie jazdy a gdy termostat otwiera to uklad powinken sie wychladzac w czasie jazdy o ile jest konyynuowana. Sprawdz ten wentylator.
    Dwa razy spotkalem sie ze pompa nie pompowala raz w starej ntv gdzie lopatki znikly ze starosci i rax kumpla z forum w ktm gdzie rotor zgubil klin....
     
    Kenzi lubi to.
  14. Kenzi

    Kenzi Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Listopad 6, 2016
    Posty:
    80
    Browary:
    31
    Miasto:
    Londyn
    Motocykl:
    Honda CBR F4
    spróbuje zrzucic stary płyn przez węże bo jak odkręcam śrubę to nic nie leci, więc jedyny ratunek spuścic z węża. Jak zaleje nowym płynem
    Na prostej jest normalnie, gorzej właśnie w korku, na światłach wtedy sie przegrzewa a i to nie zawsze, może zapowietrzony rzeczywiście układ jest. Zaraz sprawdzę pompę tak jak napisałeś.
     
  15. Sly

    Sly Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 3, 2011
    Posty:
    634
    Browary:
    385
    Miasto:
    Doncaster
    Motocykl:
    Honda dominator, zx6r J, WSK
    Sorry za off top ale, skoro się grzeje to znaczy że za wolno jeździsz ;)
     
    STANLEJEK1985 i komarecki lubią to.
  16. komarecki

    komarecki Kat Komarków

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3268
    Browary:
    2568
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    No kur.....ze ja na to niewpadlem.....:mad:...
    Proste rozwiàzania sà najlepsze :) niepotrzebnie sie zatrzymujesz.
    .......
    No jak chlodzi sie w czasie jazdy to chyba nie termostat chyba ze sie otwiera ale tylko do polowy...ja siw z tym nke spotkalem ....nie sprzeczam sie z tymi co twierdza ze to termostat.
    Ale jesli chlodnica jest goràca w chwili gdy coolant sie gotuje to termostat jest otwarty to po pierwsze a po drogie wentylator powinien chodzic gdy wrze plyn jesli nie chodzi to on jest winien. Ja bym plynu nawet nie zmienial . Ten wentylator sprawdz jak mowie kabel na czujniku odlàcz i przytknij do cokolu czujnika nigdzie indziej no i wlaczona stacyjka.
    Jak nke zadziala to przytknij kabel do masy pojazdu rama silnik jak ruszy znaczy czy ze brak masy na chlodnicy jak nie no to bezpiecznik.w pierwszej probie przy przytknieciu kabla do cokolu czujnika jesli ruszy wentylator no to czujnik nie dziala.
    Oczywiscie olej moja wypowiedz jesli wentylator dziala gdy plyn sie gotuje ;)
     
    Kenzi lubi to.
  17. Kenzi

    Kenzi Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Listopad 6, 2016
    Posty:
    80
    Browary:
    31
    Miasto:
    Londyn
    Motocykl:
    Honda CBR F4
    Zaraz sprawdzę ten wentylator tak jak mówisz ale zanim to zrobię podziele się tym co zaobserwowałem.

    Zmieniłem płyn bo nie wiem czy kiedykolwiek było to robione i stary płyn taki mętny był ala kawa z mlekiem, to raz, zagrzałem go pod czerwone pole i o dziwo wentylator zadziałał tuż przed czerwoną kreską ale raptem na pare sekund, temperatura lekko spadła, podgazowałem i jak temperatura podskoczyła wyżej niż ostatnim razem to wentylator nie ruszył, wchodziła temperatura na czerwone pole i zgasiłem go, po chwili wentylator ruszył, to dwa.

    Co ciekawsze załączyła się kontrolna oleju.
    Niski poziom oleju może wywoływać w/w przyczyny?
     
  18. krycek

    krycek Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Kwiecień 17, 2014
    Posty:
    1223
    Browary:
    588
    Miasto:
    Londyn TW14
    Motocykl:
    SM
    Sprawdź ten czujnik i wentylator proszę bo tu wróżenie z fusów się robi ...
     
  19. CezaaR

    CezaaR Trolli pogromca
    Członek Załogi

    Dołączył:
    Sierpień 14, 2016
    Posty:
    3243
    Browary:
    1236
    Miasto:
    Dziupla w Br☆3
    Motocykl:
    Padlnia
    Moze wplynac moim zdaniem
     
  20. caballito

    caballito Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Listopad 11, 2008
    Posty:
    202
    Browary:
    34
    Miasto:
    Warszawa
    Motocykl:
    CBR 600
    Odniosę się do tego że płyn nie wyleciał po odkręceniu śruby spustowej przy pompie. Nigdy nie wyleci jeśli najpierw nie odkręcisz korka chłodnicy bo robi się podciśnienie. Dlatego trzeba korzystać z serwisówki a nie youtube.

    Druga sprawa, jeśli płyn przypominał kawę z mlekiem to mógł być zmieszany z olejem co może oznaczać walniętą uszczelkę pod głowicą. Pytanie czy węże jak się nagrzeją to są twarde?
     
    CezaaR lubi to.

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!