Regeneracja Amortyzatora BMW

Temat na forum 'Rama i zawieszenie' rozpoczęty przez Doctor Lukas, Kwiecień 5, 2018.

  1. krycek

    krycek Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Kwiecień 17, 2014
    Posty:
    1184
    Browary:
    598
    Miasto:
    Londyn TW14
    Motocykl:
    SM
    Poszedłeś na łatwiznę - było arduino wstawić do sterowania tym krokowym, dodać moduł do Bluetooth i sterować wszystkim z telefonu
    A tak na serio - dobra robota :D
     
  2. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3546
    Browary:
    2843
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    A ja to widze przeciwnie ....nie lepiej bylo kompmetnie zdjac servo mechanizmy??? Po diabla dodatkowy ciezar skoro i tak wymaga manualnej obdlugi? Zdecydowanie ja bym poszedł tą drogą. Poza tym skoro motor nie posiada centralki to co teraz ? Zero dostepu do regulacji tłumien? Ja bym je pozdejmowal dajac dostep do recznej manipulacji.
     
  3. Doctor Lukas

    Doctor Lukas Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Marzec 3, 2013
    Posty:
    180
    Browary:
    24
    Miasto:
    Croydon
    Motocykl:
    r1200gs,CCM 644
    Dzieki !
    Jest Arduino i moduł tylko pytanie jest czy tak naprawde komuś to potrzebne ? Jak by to był moj własny projekt to pewnie jeszcze podłaczył bym puls z navi i samo by sie utwardzało ...
    To naprawde był projekt w strone komfortu i praktyczności a mniej w strone elektroniki oraz oczywiście koszty ...
    Nie robie takich projektow na codzień wiec pewnie siedział bym nad tym programatorem z tydzień ... tak czy inaczej mozliwości sa otwarte dla właściciela ;)


    Sent from my iPhone using fingers ...shock absorber rebuilds...
     
    krycek lubi to.
  4. Doctor Lukas

    Doctor Lukas Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Marzec 3, 2013
    Posty:
    180
    Browary:
    24
    Miasto:
    Croydon
    Motocykl:
    r1200gs,CCM 644
    Tez tak kombinowałem ale niestery silniczki krokowe sa tak zabudowane ze nie ma mozliwości ich zamiany na manualne sterowanie to było najprostrze rozwiazanie elektronika jest na osobnym kablu podłacza sie ja tylko do regulacji odbicia i tak naprawde przy takim zawieszeniu regulujesz to tylko raz lub dwa a czasami tylko potrzebujesz naciag sprezyny zmienić.
    Tak czy inaczej sprzet działa poprawia dramatycznie komfort jazdy a koszt tego zestawu razem z naprawa był jakies 450 wiec za te pieniadze wiele nie powymyślasz myśle ze nawet najtańszy zeataw jaki znajdziesz kosztował by dwa razy tyle



    Sent from my iPhone using fingers ...shock absorber rebuilds...
     
    komarecki lubi to.
  5. Doctor Lukas

    Doctor Lukas Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Marzec 3, 2013
    Posty:
    180
    Browary:
    24
    Miasto:
    Croydon
    Motocykl:
    r1200gs,CCM 644
    Kolejny GS kolejny Öhlins
    Tym razem emulsyjny przebieg 60K mil
    działał do samego końca ale nie tak jak przewidział to producent ;) stracił praktycznie cała regulacje odbicia. mozna powiedziec ze był luźny jak gacie na sznurku.
    Lecz nigdy nie stracił oleju.
    Powinienem to zrobic juz dawno temu ale jakos nigdy nie było czasu ...

    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]


    Sent from my iPhone using fingers ...shock absorber rebuilds...
     
    kostan77 i komarecki lubią to.
  6. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3546
    Browary:
    2843
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    Kiedy bedą foty z nabijania gazu? To mnie najbardziej ciekawi.
     
  7. Doctor Lukas

    Doctor Lukas Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Marzec 3, 2013
    Posty:
    180
    Browary:
    24
    Miasto:
    Croydon
    Motocykl:
    r1200gs,CCM 644
    Przy najblizszej okazji ... ale według mnie najciekawszym procesem jest napełnianie olejem przy uzyciu pompy pruzniowej . Nabijanie gazem jest tak ciekawe jak pompowanie koła ...


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  8. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3546
    Browary:
    2843
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    Tak i nie bo mozna napelnic bez pompy prozniowej byle zrobic to dokladnie i noe zostawic pecheza do zrobienia bez pompy i juz mozna to obejzec na yt mam kumpla co to robi zreszta przeszkolony.
    Wiec to mnie mniej interesi. Mnie interesi jak nabijasz gaxem , jakim gazem , do jakiego cosnienia itp.
     
  9. Doctor Lukas

    Doctor Lukas Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Marzec 3, 2013
    Posty:
    180
    Browary:
    24
    Miasto:
    Croydon
    Motocykl:
    r1200gs,CCM 644
    Gaz zawsze taki sam Azot co do ciśnienia to zalezy od amortyzatora np: Ohlins od 6 -12bar zalezy od wielkosci zbiornika skoku typu amora emulsyjny czy z oddzielnym zbiornikiem gazu przewaznie producent ustala wartość ciśnienia jezeli nie znam cisnienia a posiadam sprawny amortyzator to sprawdzam nacisk w kilogramach przy otwartym i skompresowanym wtedy wiem ile mniej wiecej bylo reszta to doświadczenie ...
    podnoszac troszke ciśnienie mozna usztywnić zawieszenie ale nie przesadnie z reszta najgorsze co moze sie stać to wypcha uszczelniacz... cisnienie w skompresowanym amortyzatorze dochodzi do 20 bar


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    komarecki lubi to.
  10. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3546
    Browary:
    2843
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    No wlasnie tak sie zastanawialem z kad brac wartosc cosnienia bo ja nigdzie noe natrafilem na jakies tabele czy cos na amorach nie ma chyba raczej adnotacji. No wlasnie a ta sama zawsze nir moze byc bo rozne skoki i rozne srednice tloka...
     
  11. Doctor Lukas

    Doctor Lukas Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Marzec 3, 2013
    Posty:
    180
    Browary:
    24
    Miasto:
    Croydon
    Motocykl:
    r1200gs,CCM 644
    Przygody z Öhlins tym razem R1150Gs
    Jest to amortyzator z przegroda olej i gaz nie maja ze soba kontaktu regulowane jest tylko odbicie i naciag sprezyny
    IMG_1185.JPG IMG_1195.JPG IMG_1206.JPG IMG_1209.JPG IMG_1222.JPG IMG_1216.JPG



    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  12. kostan77

    kostan77 Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Listopad 26, 2009
    Posty:
    1608
    Browary:
    268
    Miasto:
    London/SW16
    Motocykl:
    BMW R1200 GS
    Ja pierpapier Apple robi tez butle z gazem
     
  13. Doctor Lukas

    Doctor Lukas Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Marzec 3, 2013
    Posty:
    180
    Browary:
    24
    Miasto:
    Croydon
    Motocykl:
    r1200gs,CCM 644
    Kazdy powazny uzytkownik telefonu musi posiadac butle pasujaca do zegarka czy aparatu ...bo jak by to wygladało ?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    kostan77 lubi to.
  14. Wasal

    Wasal Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Wrzesień 2, 2009
    Posty:
    3643
    Browary:
    726
    Miasto:
    Londyn
    Motocykl:
    cbr600rr07
    Widac fanboy apple

    Sent from my SM-G960F using Tapatalk
     

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!