Regulator rectifier w CBR 600 fs 2002

Temat na forum 'Instalacja elektryczna' rozpoczęty przez arthemide, Marzec 31, 2013.

  1. arthemide

    arthemide Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 17, 2011
    Posty:
    993
    Browary:
    0
    Miasto:
    Streatham Common Londyn
    Motocykl:
    CBR 600 RR
    Heja wszystkim!

    W mojej cbr 600 fs pada reulator z czteromiesieczna czestotliwoscia. To zaczyna sie robic kosztowny problem i uciazliwy zarazem, bo kupno nowego regulatora zawsze trwa kilka dni. Za kazdym razem rowniez bateria byla do wymiany.

    Po piatkowej wycieczce do Oxfordu, po przejechaniu blisko 300 km, kto by sie spodziewal, ze akumulator wyczerpie sie prawie do cna? Skad wiem, ze regulator? Objawy sa mi znane po ostatniej historii z listopada. Alternator jest ok, moto ciagnie na wyczerpanej baterii kiedy osiagnie swoje 5k rpm, kiedy obroty spadaja, zaczyna poszarpywac. Ostatecznie, kiedy nie dostaje wystarczajacej ilosci energii kontrolki na dispayu pokazuja niedorzeczne informacje. Po zatrzymaniu obroty na obrotosciomierzu pokazuje zero, pomimo, ze silnik kreci. Wczoraj naladowalam akku na full na wolnym ladowaniu, dzis zrobilam rundke okolo 15 mil w jedna strone, jazda A406, trzymalam obroty powyzej 6k rpm, jazde powrotna trzeba bylo rozpoczac na popych. Ledwo do domu dojechalam, na kazdych swiatlach nie schodzilam z 5k rpm, na ostatnim zakrecie moto padlo, trzebabylo je przepchac ostanie 200 metrow, na szczescie tylko 200 metrow.

    Do systemu mam dopiety gps track, ktorego i tak malo uzywam, wiec wiekszosc czasu jest w module spoczynkowym. Wczesniejsze testy nie wykazywaly masywnego poboru energii.

    Sprawdzalam kostke laczaca alternator z kablem do regulatora - procz zwyklego brudu styki sa zdrowe, profilaktycznie przeczyscilam styki, oskrobalam, gdyby miala sie na nich jakas sniedz znajdowac.

    Sprawdzialam wszystkie kostki w okolicach akumulatora, wszystkie sa ok.

    Jakos od konca listopada do okolo lutego po odpaleniu moto i tylko w czasie kiedy stalo na ssaniu, czesto widzialam jak sie unosi dym z okolic wlotu powietrza z przodu. Zapach raczej topionej gumy anizeli przepalajacych sie kabli. Podnosilismy zbiornik paliwa, ogladalismy kable i przewody, ale nie bylo niczego, co mogloby dotykac silnika.

    Tak, wiem, trzeba przetestowac okablowanie, czy nie ma gdzies zwarcia, ale mechanika zobacze dopiero we wtorek.

    Czy mial juz ktos podobne problemy? Jest jakas tego przyczyna?
    Juz mi powtarzano, ze elektryka to slaby punkt Hondy, ale zeby rowno co 4 miesiace?

    Pozdrawiam

    arthe
     
  2. arthemide

    arthemide Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 17, 2011
    Posty:
    993
    Browary:
    0
    Miasto:
    Streatham Common Londyn
    Motocykl:
    CBR 600 RR
    Ilmor, tez uzywam HID. Od poczatku jak kupilam moto, swiatla wymienilam na xenony. Regulator z Electrex, firma jaka mi polecano. Zastanawiam sie nad tanszym chinskim rozwiazaniem, moze bedzie bardziej odporne na przegrzanie?

    Akku nowe od listopada. Yuasa.
     
  3. tomekc

    tomekc Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Październik 24, 2010
    Posty:
    1865
    Browary:
    0
    Miasto:
    Redditch
    Motocykl:
    Trampek XL650, TDM900
    W tych regulatorach problemem jest przegrzewanie sie. widzialem juz patenty nawet z zakladaniem malych wiatraczkow z radiatorow od porcesora w kompach stacjonarnych.......Ale tez widzialem ze ludzie dla lepszego odprowadzenia ciepla ze spodu regulatora (gora ma aluminiowe zeberka) szlifowali farbe (izolartor) z kawalka ramy pod spodem regulatara i nakladali pod regulator paste pomagajaca odprowadzic cieplo (tez stosowana pod radiator procesora) w kompie. A cudem techniki jest polaczenie tych 2 rozwiazan, czyli wiatraczek na gorze i tasma ze sciagnieciem farby pod spodem! Powodzenia!
     
  4. tomekc

    tomekc Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Październik 24, 2010
    Posty:
    1865
    Browary:
    0
    Miasto:
    Redditch
    Motocykl:
    Trampek XL650, TDM900
    Problemy z regulatorami w hondach siegaja poczatkami polowy lat 90-tych, nie wiem jak w nowych czy cos poprawili. Kazde forum cbr 600, vfr, czy blackbirda ma watki o regulatorach i sposobami na radzenie sobie z nimi (najczesciej sprawdzajace sie sie w praktyce) -w odroznieniu od rozwiazan fabrycznych. Zostawili sobie taka furtke, skoro cale moto jest ok to moze cos w instalacji popsujmy:lol:
     
  5. tomekc

    tomekc Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Październik 24, 2010
    Posty:
    1865
    Browary:
    0
    Miasto:
    Redditch
    Motocykl:
    Trampek XL650, TDM900
    Doskonale Cie rozumiem,tez mysle ze rok 2000 (okolo) to dla samochodow czy motocykli byl okres przelomowy -zaczely byc inaczej projektowane, niestety na niekorzysc właścicieli. To co bylo proste i sie nie psulo, zaczelo byc niewymienne i usterkowe. A o tragedii rozpoczecia montazu hondy i yamahy we wloszech i hiszpanii to juz nawet nie wspomne...............
     
  6. arthemide

    arthemide Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 17, 2011
    Posty:
    993
    Browary:
    0
    Miasto:
    Streatham Common Londyn
    Motocykl:
    CBR 600 RR
    Illmor - sama malo sie znam. Przygladam sie kolegom co robia i w chwilach jak teraz, kiedy sa swieta i kazdy swietuje, sama sprawdzam co potrafie. Niestety calej instalacji nie sprawdze, nie znam napiec jakie powinny byc w kablach ani nie rozrozniam za bardzo tych kabli, jezeli nie widze skad wychodza. Jak cos jest zepsute - to widac na gole oko i nie trzeba byc ekspertem.

    No to chyba przegrzalam regulator z wlasnej winy... w zadupbu z boku jest troche miejsca, wiec mam tam wsadzona szczotke miedziana do swiec na kartonowym platku, troche kable ties, jakas torebke z rurkami do wymiany plynu hamulcowego. Wszystko lezy za regulatorem i zadna z tych rzeczy nie jest przytopiona, czy przypalona. Z reszta teraz jest zimno, wiec sama temperatura powietrza dobrze chlodzi cale moto.
     
  7. arthemide

    arthemide Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 17, 2011
    Posty:
    993
    Browary:
    0
    Miasto:
    Streatham Common Londyn
    Motocykl:
    CBR 600 RR
    Wczoraj czyscilam wtyczke laczaca alternator z regulatorem. Bateria byla naladowana na full. Przejechalam sie po A406 z 15 mil i dupa. Bateria znowu padla. Boje sie, ze akku tez do wymiany.
    Skoro wtyczki sa ok, to mam gdzies zwarcie. Dzis uslyszalam nowa teorie - same zarowki tez moga powodowac zwarcie. Mam kilka zapasowych, co moge - wymienie.
    O 17:00 odbieram reguator.
    Wezme ogrzewanie do garazu i zaczne sie grzebac.
    Moze ktos ma czas i ochote mi w tym pomoc? Narzedzia mam, voltomierz tez jest. Potrzebna mi jest wiedza.
     
  8. maniekrr

    maniekrr Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Listopad 8, 2008
    Posty:
    349
    Browary:
    23
    Miasto:
    west midlands wombourne
    Motocykl:
    cbr xx sc59 hrc
    A mowilem kup XJtke!!!!
     
  9. arthemide

    arthemide Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 17, 2011
    Posty:
    993
    Browary:
    0
    Miasto:
    Streatham Common Londyn
    Motocykl:
    CBR 600 RR
    Szukam porady jak rozwiazac problem. Nie chce zmieniac motocykla.
     
  10. Damian-W

    Damian-W Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Lipiec 16, 2012
    Posty:
    1115
    Browary:
    22
    Miasto:
    Wolverhampton
    Motocykl:
    BMW K1600 GTL EXCLUSIVE
    naładuj aku, włącz silnik, podłącz miernik i zobacz jakie jest napięcie...
    Podczas podłączonego miernika, możesz odłączać i sprawdzać poszczególne elementy.
    Ja mam kawe zx6r i do ładowania akumulatora wystarcza, że moto pracuje na wolych obrotach
    a sądze, że tak powinno być w każdym moto.
     
  11. Krzys PL

    Krzys PL Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Grudzień 1, 2011
    Posty:
    423
    Browary:
    53
    Miasto:
    Hemel Hempstead
    Motocykl:
    Suzuki SV650S k5
    Powinnaś mieć 15,5V przy 5000rpm przy włączonych drogowych światłach.
    http://mediafire.com/?p6a14a7wntoa7ba
    masz tutaj link do serwisówki haynesa w dziale 16 masz jak sprawdzić ładowanie i alternator.
     
  12. Ender

    Ender Kat Komarków

    Dołączył:
    Grudzień 16, 2008
    Posty:
    3462
    Browary:
    141
    Miasto:
    Didcot...
    Motocykl:
    VN 900 B7F R.I.P. --> VN 900 B8F ---> VN1700 Classic Tourer + KTM 620 SC :P
    Sprawdź alternator. Mój ładował ok jak był zimny ale po rozgrzaniu jeden z obwodów padał. Ciagnelo sie to przez 3 miechy zanim doszedłem co poszło. 3 razy aku zmienialem.
     
  13. janusz

    janusz Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Kwiecień 3, 2011
    Posty:
    277
    Browary:
    0
    Miasto:
    Birmingham
    Motocykl:
    yamaha virago 1100
    ja proponowalbym nowy regulator wyniesc na zewnarz ,wiele moto tak ma ,to kwestia tylko kabli a miejsca z przodu jest wiele i jest chlodzenie . Zmierzyc potem ile lalduje na wolnych ile na podniesionych obrotach pod obciazeniem( wlaczyc odbiorniki ) Gps i inne dodatki nie maja znaczenia. Aku jesli jest pojemnosc porzadana przez producenta jest ok nie moze byc wieksza Jesli to jest pozytywne nie ma zmartwienia Natomiast jesli cos sie fajczylo o zapachu gumy to najprawdopodobniej podejrzewam ze kable w instalacji pod zbiornikem .Wystarczy rozciac na odcinku wierzchnia izolacje i przegladnac kable sztuka po sztuce , Moze byc tak ze sa zgrzane we wiazce . a skoro dymia to tak jest .Wystarczy wymienic te odcinki uszkodzone i zaizolowac spowrotem No i Masa , kazda mase przejrzec dokladnie. Jesli masa jest slaba lub nie ma prad sie cofa . Efekt jak opisujesz
     
  14. MrK

    MrK Kat Komarków

    Dołączył:
    Czerwiec 26, 2008
    Posty:
    3052
    Browary:
    3
    Miasto:
    UK
    Motocykl:
    RC8, Super Duke R
    Przegrzewa sie. To jest twoj problem. Musisz zapewnic jak najlepsze odprowadzanie ciepla w czasie jazdy - porzadnie dokrecic do subframe'a, najlepiej bez farby, prosto do metalu, zastosowac jakas paste ułatwiajaca wymiane ciepła oraz dopływ powietrza. Jesli to nie pomoze to najprawdopodobniej najlepsza opcja bedzie wymiana na inny, ktory sobie poradzi lepiej niz oryginalny. Tu np. masz wsztko ladnie opisane: http://cbrforum.com/forum/f2-tech-93/regulator-rectifier-r-r-problem-solved-27739/#199676
    Ktos, kto ma podstawowe pojecie o kabelkach i wie jak uzywac multimetera powinien sobie z tym poradzic.
     
  15. estewes

    estewes Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Grudzień 11, 2011
    Posty:
    204
    Browary:
    0
    Miasto:
    London
    Motocykl:
    Kawasaki kle500.Bmw gs800
    Dokladnie,w hondach to jest problem z przegrzewajacym sie regulatorem.Ja wsadzilem wiekszy,nie pamietam od czego byl(dostalem od kumpla)ale wymiarowo byl prawie dwa razy wiekszy przez co mial wieksze i szerzej rostawione zeberka co dawalo lepsze chlodzenie i problem znikl.Trzeba tylko przerobic kostki.A moze np
    .http://www.ebay.co.uk/itm/200627678428?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649
    ja mam 5 minut roboty i wiem zawsze co dzieje sie z ladowaniem;)
     
  16. arthemide

    arthemide Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 17, 2011
    Posty:
    993
    Browary:
    0
    Miasto:
    Streatham Common Londyn
    Motocykl:
    CBR 600 RR
    Dzis kupilam uzywany hondowski regulator, zeby wogole moc jezdzic.

    Sprawdzalam ladowanie na starym regulatorze - zero
    Na nowym regulatorze jest 14,65. Poniewaz bylo pozno nie chcialam wyc silnikiem przez 5 minut, az spadnie do 1,1k rpm, co jest normalnym stanem jalowych obrotow, sprawdzilam na szybko i tak:
    ladowanie bez obciazen przy:
    2,5k rpm 14,65
    5k rpm 14,65
    Stan lepszy niz zadowalajacy uwzgledniajac fakt, ze stary reg wogole nie ladowal.
    Nie robilam testu ze swiatlami drogowymi ani z kierunkowskazami - nie chcialam halasowac.

    Przy okazji naprawilam kierunkowskazy z tylu - jeden mial kompletnie pourywane kable przy dupie, co wymagalo wymiany calego kierunkowskazu ( szczesliwie mialam drugi :)), a drugi mial urwany kabel przy wtyczce (???) zastanawiam sie jakim cudem.

    Wymienilam zarowke ksenona na druga z przodu. Okazalo sie, ze teraz swieci od razu po przekreceniu kluczyka, gdzie poprzednia trzebabylo wylaczyc i wlaczyc ponownie. Moze to ona byla powodem zwarcia???
    Jutro jade do mechanika, wiec sprawdzi wszystko lepiej ode mnie.

    Ender - a czy Twoj motocykl jechal, kiedy przekraczales 5k rpm? Jechalam na pustej baterii utrzymujac obroty powyzej 5k, wiec prad dochodzil do obiegu. Fakt, mozliwe, ze kabel prowadzacy do regulatora moze nie przekazywac wystarczajaco energii, ale czy wtedy reg by sie palil? No chyba ze zwarciuch zalatwia regulator.

    W listopadzie bylo sprawdzane ladowanie na kazdym kablu wychodzacym z alternatora i nie bylo tam nic niepokojacego. Nie pamietam, czy bylo sprawdzane na rozgrzanym moto. Ale chlopaki pilowali silnik dluzszy czas na 5k rpm.


    mrk - hehehe, dzis poruszajac sie z jednego konca Londynu na drugi komunikacja miejska mialam czas poszperac w necie i wpadlam na fireblade.org, z ktorego tez czasem korzystam. Sa tam tez uzytkownicy cbr fs i czytalam sporo o sposobach radzenia sobie z przegrzewaniem reg rec. CBR forum tez czasem przegladam :) Dzieki za linka. Poczytam sobie watek dokladnie.

    Tylko dziwi mnie, ze reg przegrzewa sie przy temeraturach, ktore mamy obecnie. Mysle, ze to nie jest problem odprowadzania ciepla, ale moge sie mylic. Dlatego...

    ...Janusz - dobry pomysl przelozyc reg na przod gdzie jest dobry przewiew. Sprawdzanie kabli zostawie mechanikom. Mozliwe, ze sam kabel masy dla reg nie przewodzi tak jak powinien.
    Jak mi tak dymilo, prosilam o sprawdzenie kabli pod zbiornikiem - fakt, ze nie bylo to zrobione dokladnie, bo na wylaczonym silniku, szukalismy raczej sladow stopienia lub przypalenia, lub kabli dotykajacych silnika. Nic nie znalezlismy.

    esteves - wlasnie czytalam o zamianie reg na wiekszy na forum fireblade.org (!) Jezeli nie bedzie zadnych zwarc w okablowaniu pomysle nad wymiana na wiekszy, przelozeniem reg na przod, dodaniem extra radiatora i wszystkich cudach, moze pomoze :)

    Krzys - dziekuje, manual zawsze sie przydaje :). mam na dysku manual i jak czegos nie wiem, czesto do niego zagladam :)

    Generalnie dziekuje za wszystkie podpowiedzi, wszystkie sa mi cenne, szczegolnie kiedy nie mam mechanika pod reka :)
     
  17. janusz

    janusz Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Kwiecień 3, 2011
    Posty:
    277
    Browary:
    0
    Miasto:
    Birmingham
    Motocykl:
    yamaha virago 1100
    zatem szerokosci :)
     
  18. Damian-W

    Damian-W Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Lipiec 16, 2012
    Posty:
    1115
    Browary:
    22
    Miasto:
    Wolverhampton
    Motocykl:
    BMW K1600 GTL EXCLUSIVE
    A miałem Ci zaproponować zakup regulatora od kawy zx6r.
    Jeszcze dokładnie nie sprawdziłem ale ma prawdopodobnie te same parametry, kwestia przerobienia wtyczki.
    Są też japońskie zamienniki do cebry, więc kolejny proponuje założyć inny ;)
     
  19. arthemide

    arthemide Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 17, 2011
    Posty:
    993
    Browary:
    0
    Miasto:
    Streatham Common Londyn
    Motocykl:
    CBR 600 RR
    Daniel - poniewaz naprawde malo sie na tym znam, gdybys byl 100% pewny, ze reg rec z kawy bedzie zapewnial potrzeby mojej cebry, daj mi znac. Wtyczki juz ktos mi przerobi, ewentualnie w chwili desperacji sama sie za to wezme.

    Wczoraj mnie kumpel uswiadomil, ze skoro w lipcu i w listopadzie bajka prowadzilam do warsztatu zeby naprawic problem regulatora, to powinnam pojechac tam z reklamacja. Tak tez uczynilam dzis, niestety chlopaki nie mieli dzis czasu. Mam jutro sie do nich zglosic. W sumie racja, dlaczego mam placic kolejny raz za nie zrobiona robote? W listopadzie zaplacilam 360F za wymiane baterii i czas jaki zajelo chlopakom znalezienie co sie stalo. Niestety nie udalo sie im wykluczyc powodu "padaniecia" regulatora. Baterie pewnie tez niepotrzebnie wymienialam...Bajk chodzil 4 miechy i historia sie powtorzyla.

    Mimo, ze mam pracujacy regulator, to energia i tak gdzies ucieka.
    Jezeli na 5k rpm powinnam miec ladowanie na baterie 15,5 V a voltomierz pokazuje mi 14,38 - 14,68, to najwyrazniej cos jest nie tak.

    Jutro poinformuje Was, co dalej...
     
  20. MrK

    MrK Kat Komarków

    Dołączył:
    Czerwiec 26, 2008
    Posty:
    3052
    Browary:
    3
    Miasto:
    UK
    Motocykl:
    RC8, Super Duke R
    A skad wzielas te 15.5V? Moim zdaniem to co pokazuje woltomierz jest jak najbardziej prawidlowe, napiecie w zadnym zakresie obrotow nie powinno przekraczac 15V...
     

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!