Renault Megane problem. Potrzebna pomoc

Temat na forum 'Inne, Niemotocyklowe' rozpoczęty przez robinson, Wrzesień 23, 2018.

  1. robinson

    robinson Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Marzec 25, 2012
    Posty:
    403
    Browary:
    60
    Miasto:
    Birmingham
    Motocykl:
    Yamaha DragStar XVS 650; Kawasaki ZZR1200
    Witam. Jezeli ktos z forumowiczow mial podobny problem prosze o porade ...

    Renault Megane, benzyna, 1.6 rocznik 2005, skrzynia manualna
    1. Uruchomienie silnika ok, obroty ok – trzyma stabilnie, po okolo pol minuty nastepuje wylaczenie silnika.
    2. Ponowne odpalenie – obrotomierz “plywa”, obroty niestabilne, silnik po chwili gasnie
    3. Ponownie uruchomienie silnika i wprowadzenie go na obroty powyzej 2000 skutkuje w dalszym ciagu nierowna praca silnika i w momencie odpuszczenia gazu silnik gasnie.
    4. Ruszenie samochodu przy powyzszych punktach nie jest mozliwe gdyz nastepuje w momencie puszczenia pedalu sprzegla szarpnieciue jedno , drugie (zabi skok) i silnik gasnie
    5. Ponownie uruchomienie silnika I trzymanie go na obrotach powyzej 2000 okolo 2 – 3 minut powoduje ze silnik juz nie gasnie po odpuszczeniu pedalu gazu ale praca dalej jest niestabilna. Wyczuwalna won benzyny ale nie ma zadnych wyciekow. Mozna juz ruszyc samochodem z lekkimi szarpnieciami na pierwszym biegu. Po przezuceniu na drugi bieg samochod jedzie z pelna moca bez szarpniec. Mozna kontynuowac jazde na kolejnych biegach z pelna moca.
    6. Jazda ok. Nie zauwazono utraty mocy. Silnik juz nie gasnie. Ruszenie z pierwszego biegu nadal z baerdzo lekkimi szarpnieciami.
    Wylaczenie rozgrzanego silnika I uruchomienie ponowne po paru minutach do godziny wszystko ok.

    Wnioski i wykonane czynnosci:
    1. Problem wystepuje przy zimnym, nierozgrzanym silniku
    2. Samochod byl podpiety pod dwa komputery diagnostyczne, ktore nie wykazaly bledow.
    3. Wykluczam ignition coils i crank sensor
    4. Nie ma zadnych wyciekow plynow typu paliwo, olej
    5. Instalacja elektryczna przejrzana.

    ZAstanawiam sie nad przejrzeniem calego ukladu paliwowego ale czy ma to sens w momencie kiedy objaw wystepuje tylko przy zimnym silniku?

    Dziekuje za wszelkie porady
     
  2. piwko78

    piwko78 Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Wrzesień 12, 2014
    Posty:
    1504
    Browary:
    1091
    Miasto:
    pomiędzy Gloucester a Bristol
    Motocykl:
    Honda Transalp 650 /cezeta 477 175
    Filtr paliwa zmieniony ?
     
  3. lucky

    lucky Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Kwiecień 22, 2010
    Posty:
    215
    Browary:
    67
    Miasto:
    Jarrow
    Motocykl:
    jest
    Ktorys z czujnikow temperatury lezy ( przeklamuje ) , komputer pakaze ze wszystko jest cacy ale nie bedzie bo temperatura nie bedzie sie zgadzala z ta rzeczywista. Odpala ci na ''ssaniu'' z bogata mieszanka i wszystko jest cacy, sinik sie nagrzewa ( w benzynie to moment) i mieszanka staje sie zbyt bogata , stad pewnie smrod paliwa. Moze czujnik temperatury zasysanego powietrza a moze... to renault to moze byc wszystko.. Ja bym sukcesywnie odpinal kazdy z czujnikow ( na ile pozwoli ci komputer) i ''wymacal'' gada.

    Z innej beczki - mialem kiedys scenika w benzynie w automacie, piekny czarny, bale polskorki , klimatronik... ...ostatni raz jak trzymalem w reku karte od niego byl chyba moim najszczesliwszym dniem w zyciu :D
     
    #3 lucky, Wrzesień 23, 2018
    Ostatnia edycja: Wrzesień 23, 2018
  4. Rob

    Rob Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2016
    Posty:
    771
    Browary:
    611
    Miasto:
    Bedford
    Motocykl:
    Ktm 1190r
    Doczytujac do punktu 3 obstawilbym silniczek krokowy. Sprawdz czujniki temp. Filtr paliwa raczej nie ma na to wplywu
     
  5. CWK_S_L_A_Y

    CWK_S_L_A_Y Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Maj 21, 2012
    Posty:
    1003
    Browary:
    126
    Miasto:
    Uxbridge
    Motocykl:
    XB12S - Wariat ...
    Zczytywales moze bledy w nim kompem? Niech ktos diagnostyke kompem zrobi to moze nie bedziesz musial kminic ...

    Biorac pod uwage ze to francus ... moze byc nawet zarowka ...
    Kiedys w Citroenie mialem problem na wolnych i z oswietleniem - okazalo sie ze zalozona mam zla zarowke od stopa.
     
  6. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3504
    Browary:
    2812
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    Kumpel w cytrynie mial takie objawy i to byla padnieta sonda lambda. Kontrolka engine menagment nie swiecila sie ale przy diagnistyce ta awarjia byla w raporcie. Po wymianie sondy oxzywiscie problem znikl.
     
  7. robinson

    robinson Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Marzec 25, 2012
    Posty:
    403
    Browary:
    60
    Miasto:
    Birmingham
    Motocykl:
    Yamaha DragStar XVS 650; Kawasaki ZZR1200
    Bardzo dziekuje wszystkim za sugestie i porady. Troche czasu uplynelo od wysmarowania tego posta a brak czasu spowodowale ze nie zajalem sie tematem i po wykonaniu czynnosci opisanych w pierwszym poscie rozgrzewalem silnik i dzida ale koleji. Z racji ze wypada odpisac i poinformowac forumowiczow jak sie sprawy maja zapraszam do poczytania - a najciekawsze zostawilem na koniec...

    1. W momencie pisania wykluczylem cewki, crank sensor gdyz sprawdzilem i wymienilem (crank)
    2. PIWKO 78 - nie mam dostepu do filtra gdyz zlokaliozowany jest ...w baku
    3. LUCKY - czujniki temperatury wymienilem - nie pomoglo
    4. ROB - do silniczka krokowego nie doszedlem a czuniki temeratury wymienione ale bez efektu poprawy.
    5. CWK_S_L_A_Y - podlaczalem pod 3 komputery diagnostyczne i nie wykazal bledow.
    6. KOMARECKI - do sondy lamda nie doszedlem.

    I najciekawsze - PROBLEM USTAPIL - JAKIS TYDZIEN TEMU WSIADLEM ODPALILEM I TAK JAK BY NIGDY NIC. DZIALA NIE GASNIE TRZYMA OBROTY NA ZIMNYM...

    Raz jeszcze dziekuje wszystkim i temat zawieszam do momentu pojawienia sie problemu ponownie.
     
    Pablocarlos, piwko78 i CezaaR lubiąto.

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!