Serwis motocykla

Temat na forum 'Serwis, Moj garaż' rozpoczęty przez ooskaar, Listopad 8, 2017.

  1. ooskaar

    ooskaar Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Lipiec 23, 2017
    Posty:
    198
    Browary:
    19
    Miasto:
    Cardiff
    Motocykl:
    Yamaha YZF R125
    Witam,

    Okolo 2 tygodnie temu oddalem motocykl na serwis (gold) i odebralem go w poniedzialek(bylem na wakacjach, wiec dlatego 2 tyg) .
    Robili miedzy innymi valve clearance (bynajmniej mam taka nadzieje) i czy to moze byc powodem do tego, ze motocykl nie chcial odpalic przez pierwszych kilka prob odpalenia, a nastepnie jak juz odpalil i dodalem mocno gazu to gasl? Po okolo 7 minutach sie ustabilizowalo i pojechalem do domu. Mechanik wysluchiwal, czy wlacza sie pompa paliwowa przy przekreceniu stacyjki i mowil, ze kilka razy trzeba przekrecic i wysluchiwac,
    Zastanawialem sie, czy powodem do tego moze byc na przyklad to, ze w ogole motocykl nie byl odpalany przez 2 tygodnie i po prostu "zastal"? skoro by cos robili przy silniku, to raczej by go odpalili i sprawdzili jak pracuje, wiec wydaje mi sie, ze taka sytuacja przy odbiorze motoru nie powinna miec miejsca? Chyba, ze caly serwis zrobili w ten sam dzien, badz nastepny od momentu przekazania im motocykla i po prostu motor stal i czekal.

    Jesli zrobilem serwis, jaki dokument powinienem pokazac mechanikowi aby to potwierdzil, badz wbil pieczatke? nie mam pojecia na jakiej zasadzie to dziala w uk, bo to moj pierwszy serwis, dlatego dopytuje. Czy powinienem miec jakakolwiek "ksiazke serwisowa"? Owej nie posiadam, wiec czy jest mozliwosc kupna takiej ksiazki, jesli tak to gdzie?
     
  2. kato77

    kato77 Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2011
    Posty:
    449
    Browary:
    286
    Miasto:
    Hertfordshire
    Motocykl:
    Honda CBR XX 1100 Super-Blackbird
    Nie komentuje sprawy "odpalania" i porady odnosnie pompy

    Chce jedynie odpowiedziec odnosnie "paperwork" Twojego motocykla, bo wiele zalezy od okolicznosci jego zakupu


    Jesli przywiazujesz wage do tego, to spodziewalbym sie, ze w trakcie kupna bajka dostales informacje / dokumentacje (cokolwiek to bylo), ktora pokazywala co bylo serwisowane, naprawiane, ilu miales poprzednich wlascicieli (stated in your V5), moze rowniez dostales poprzednie przeglady MOT (jesli takowe byly dostepne at the time).

    Nie wiem od kogo kupiles bajka (private czy dealer) ale to podstawa podstaw.
    Rozumiem, ze V5 jest na Ciebie?

    W 21 wieku fajnie jest miec ladne serwisowe ksiazeczki czy innej formy log-booki I regularnie sobie stemplowac wszelkie serwisy. Czy takie Ci sie nalezaly?

    Nie wiem, powiedz czy to jest funkiel nowka motor kupiony z salonu?

    Jesli byl to zakup bardziej prywatny I takich nie dostales a sa to dla Ciebie wazne detale, ktore buduja historie Twojego bajka to przeciez bez cyny bez kwasu (I zadnego ambarasu) mozesz w swoim punkcie serwisowym ladnie poprosic o ….. :
    • fakture za czesci serwisowe zakupione dla Ciebie

    • wyszczegolniona robocizna i co sie na to sklada (to co sobie zyczyles)

      Na przyklad:

      (FI sync, carb sync, service maintenance, overall motorcycle check list carried out according to customer’s request, I tak dalej, I tak dalej …… generalnie co tylko kazales im zrobic).
      Nasz klient, nasz Pan. Nie powinni raczej krecic nosem.


      Jest wiele dzisiaj na rynku rodzajow kupna / sprzedazy pojazdow. Niektore bazuja na przyslowiowej “kupilem za flache”, niektore to jedynie zamiany pojazdow I kluczykow oraz przepisanie papierow (dwoch gosci sie dogadalo), czy zakupy nowych modeli (zazwyczaj ida w parze z tonami papierow, manual-e, log-booki, insurance package, extended warranty, co tylko chcesz) …. ktorych jak widac Tobie brakuje.


      Jesli jednak kupiles od “Mariana” w kominiarce, nie do konca liczylbym na calosc wymaganej “paperwork”, czasem to tylko kluczyki, jeden MOT I certyfikat V5 na Mariana …… gdzie na dokladke - juz podczas sprzedazy, Marian wypelnia inne rubryczki w dokumencie V5 bo sie okazuje, ze jest trejderem a nie “private seller”. Ale tak bywa I nie ma w tym nic zlego – jesli masz leb na karku, wiesz co kupujesz lub masz zyczliwego doradce, ktory Cie pokieruje.

    • Tak sobie mysle, jakbys poszperal w sieci I popytal w srodowisku (inni dopowiedza) … moze da sie zdobyc takie universalne “czyste” (niekoniecznie pod Twoj motocykl) druki ksiazek serwisowych, ktore dla wlasnej przyjemnosci bedziesz sobie regularnie podbijal podczas robienia serwisow. Moze warto sprawdzic.


    • OPOWIEDZ WIECEJ TO I KOLEDZY DOPOWIEDZA WIECEJ

      Pozdrawiam Ooskaar
     
    ooskaar lubi to.
  3. ooskaar

    ooskaar Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Lipiec 23, 2017
    Posty:
    198
    Browary:
    19
    Miasto:
    Cardiff
    Motocykl:
    Yamaha YZF R125
    Dzięki za szeroka odpowiedz i pomoc!

    Bajk został kupiony od dealera. Dostałem od niego v5(jest na mnie), 2 paragony od Fairings, które zostały wymienione, hpi check, oraz 2 faktury sprzedaży(pomiędzy mną a dealerem, oraz między poprzednim właścicielem a dealerem). Rocznik bajka to 2013, wiec pierwsze MOT bylo wykonane przed dealera, dzień przed dostarczeniem bajka do(około 3 miesiące temu), od którego kupiłem bajka. Nie dostalem dokumentacji odnośnie MOT.

    Niestety, żadnych książek serwisowych również nie dostałem, podejrzewam, ze bajk nie był nigdy serwisowany, ponieważ jak go kupiłem to miał 1900mil na liczniku, wiec prawdopobnie wykonałem pierwszy serwis.
    Zapytam się czy będzie możliwość kupna bądź uzyskania takich książek w serwisie, jeśli nie to posprzeram w internecie i może po prostu wydrukuje odpowiednie druki, aczkolwiek książka wyglądałaby bardziej wiarygodnie, niż poszczególne kartki
     
  4. Adriansuzuki

    Adriansuzuki Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Sierpień 29, 2016
    Posty:
    175
    Browary:
    92
    Miasto:
    Birmingham
    Motocykl:
    Kawasaki Vulcan S 2017 ABS
    Czy dostaleś pendrive z dokumentami. Kawasaki na przyklad trzymaja historie przeglądów na penie w pdfie
     
  5. ooskaar

    ooskaar Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Lipiec 23, 2017
    Posty:
    198
    Browary:
    19
    Miasto:
    Cardiff
    Motocykl:
    Yamaha YZF R125
    Nie, dostałem tylko „namacalne” dokumenty, tak jak wyżej wspomniane
     
  6. krycek

    krycek Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Kwiecień 17, 2014
    Posty:
    1225
    Browary:
    589
    Miasto:
    Londyn TW14
    Motocykl:
    SM
    A teraz dostales jakis papier po tym serwisie? Jakiś dowód ze wogole coś było robione ?
     
  7. ooskaar

    ooskaar Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Lipiec 23, 2017
    Posty:
    198
    Browary:
    19
    Miasto:
    Cardiff
    Motocykl:
    Yamaha YZF R125
    Właśnie w Serwisie podali mi numer i będę dzwonić do yamahy żeby uzyskać książkę serwisowa właśnie z tym co było Kiedyś robione, po czym udam się do serwisu i przybija również to co oni zrobili, wiec jest okej. Mam nadzieje, ze uda się taka książkę uzyskać
     

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!