silnik przerywa (bmw r1150r)

Temat na forum 'Instalacja elektryczna' rozpoczęty przez kot, Wrzesień 7, 2019.

  1. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    843
    Browary:
    103
    Miasto:
    Vadstena
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    pacjent to r1150r rockster, 2004

    jak w temacie: przerywanie silnika

    prawie zawsze przy przekraczaniu 5k rpm, na 5. i 6. biegu (na 6. jest to przy prędkości 140km/h). Czasami jednak przekroczy te 5krpm i obroty idą ładnie dalej. Na niższych biegach nie sprawdzałem za bardzo, tylko trochę, parę razy, ale objaw nie wystąpił.

    Przerwa w pracy silnika jest zawsze taka 0,5 sekundowa i wygląda, tak, jakbym wyłączył zapłon, bo wskazówka obrotomierza spada do zera (a przecież silnik napędzany tylnym kołem przy prędkości 140km/h dalej ma te swoje obroty rzędu 5k rpm, które powoli spadają).

    Nie wydaje mi się jednak, by brakowało prądu w całym motocyklu (jak po wyłączeniu stacyjki), bo włączyłem długie i patrzyłem na kontrolkę i ona raczej nie zgasła wtedy. Raczej, bo to tylko chwilę trwa, a jest szarpnięcie, więc mogłem przeoczyć.

    No i raczej nie kable na kierownicy, czy coś, bo objaw obserwuję przy jeździe na wprost i raczej w związku z obrotami.

    Jakieś 500-1000km wcześniej wymieniłem: świece, filtr powietrza, sondę lambda;

    klemy AQ są mocno, stabilnie zamocowane, więc też nie to;
     
  2. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3954
    Browary:
    3407
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    pomysl nad obwodem czujnika obrotu walu znajduje sie pod kolem pasowym do napedu alternatora z przodu . napewno obejzyj jego kostke i wyczysc. generalnie mialem serjie 1100 i 1150 i w obu raz mi padl ten sensor co prawda objawy mialem inne bo byla pełna padlina ale skoro i motor gasnie i nagle traci info o predkosci obrotu walu a zasilanie na zegarach nadal jest to nie jest to taki zly kierunek poszukiwan.
    w 1150 awarjia czujnika nie byla stala objawiala sie chwilowo i tylko po rozgrzaniu silnika.
    moze masz inny czujnik na podmianke?
     
    #2 komarecki, Wrzesień 7, 2019
    Ostatnia edycja: Wrzesień 8, 2019
    Bartosz i CezaaR lubią to.
  3. BARAN

    BARAN Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 4, 2010
    Posty:
    208
    Browary:
    121
    Miasto:
    gloucester/quedgeley
    Motocykl:
    yamaha xv1600 wild star; ural m63; yamaha yh50
    Nieszczelność w układzie dolotowym albo wydechowy
     
    CezaaR lubi to.
  4. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    843
    Browary:
    103
    Miasto:
    Vadstena
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    Baran, nie wiem, co miałaby nieszczelność w dolocie/wylocie do prądu, ale jeśli czegoś nie kumam, to mnie naprowadź.

    Komarecki, czy ten czujnik będzie widoczny po zdjęciu plastikowej osłony paska alternatora, czy muszę zdjąć jeszcze tę dużą, owalną metalową część do której przykręcony jest alternator? w tym drugim przypadku chyba muszę najpierw spuścić olej, czy tak?
     
  5. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3954
    Browary:
    3407
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    sciagasz oslone paska a potem odkrecasz kolo pasowe z walu czujnik jest schowany za kolem .

    mozesz zaczac od przejzenia jego kostki. mozesz tez go wyczyscic bo on dziala w suchym srodowisku nie w oleju jak w japonji wiec okleja sie syfem i opilkami ktore wplywaja na jego prace. no ale jak masz drogi to fajnie na probe podmienic.
    jedno jest pewne awajia w moto jest gdzies w elektryce jak mowisz.
     
    #5 komarecki, Wrzesień 8, 2019
    Ostatnia edycja: Wrzesień 8, 2019
    Aroon77 lubi to.
  6. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    843
    Browary:
    103
    Miasto:
    Vadstena
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    Rozumiem, że mam odkręcić element nr 1, czy tak?
    Jak zapewne wiesz, on się obraca :)
    Jak go zblokować? Czy mam ustawić wał w jakiejś pozycji (TDC?), czy potem to koło da się źle zamontować, czy może odlew nie pozwala na ustawienie go w innej pozycji, a może to nie ma znaczenia?
    Wybacz, ale jestem zupełnie zielony w temacie BMW, wszystko w tym motocyklu jest trochę dziwne...

    Aha, na forum BMW ktoś napisał, że moje objawy pasują do "walniętego sterownika", ale nie napisał o jaki sterownik chodzi... Bądź tak miły i spróbuj mi to wyjaśnić.

    Czujnik o którym mówisz, to inaczej czujnik halla, czy tak? Na moim zdjęciu za kołem napędu alternatora jest kabel idący w górę, to pewnie od tego czujnika właśnie.
     

    Attached Files:

    • wal01.jpg
      wal01.jpg
      File size:
      112,5 KB
      Wyświetleń:
      29
    • wal02.JPG
      wal02.JPG
      File size:
      881,1 KB
      Wyświetleń:
      29
    • wal03.JPG
      wal03.JPG
      File size:
      805,3 KB
      Wyświetleń:
      29
  7. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3954
    Browary:
    3407
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    -tak odkrecic.elelment nr 1
    -ja uzywalem power gun wiec szlo bez przytrzymania ale mozna zlapac wal np za wieniec rozruchowy po zdjeciu rozrusznika ale jak masz powergun to pujdzie lekko
    -nie da sie zalozyc zle kola ma ustalenie klinem do walu
    - tak to inaczej hall sensor
    - tak kabel do gory idzie zza kola to od niego o ile pamiefam 3 lub 4 piny bo sensory na plytce sa dwa.
    - czujnim ma otwory montazowe sa fasolkow daja mozliwosc zmiany kata ale ja w obu motorach montowalem analogicznie tak samo nowy czujnik i nigdy nie bylo zadnych anomalji choc wiem ze to niw dokonca fachowo
    - sterownik.....pewnie gadka o kompie ecu czh jak zwal.....jam mialem moje bmki to znalem kolesia co brakewal tylko bmw i tylko je naprawial jak padl mi pierwszy raz hall sensor w pierwszym rt1100 to pojechalem do niego pozyczyc wlasnie comp ecu on mi powiedzial ze mu nigdy q karierze nie padl ten element w 1100 czy 1150 i zasugerowal wlasnie sensor hall ....i mial racje .ale mowie u minie objawy byly inne . u ciebie sa chwilowe moze faktycznie zimny lut w kompie reaguje na wibracje pfzy danych obrotach ? moze kostka ? ....no teraz to takie wiadomo grzebanie i podmienianie.
    zawsze najlepiej jak motor zdechnie i tyle w tedy najlatwiej sie naprawia
     
  8. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    843
    Browary:
    103
    Miasto:
    Vadstena
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    Gdyby moto zdechł i nie palił to co prawda musiałbym go przyczepą ściągać z trasy, ale teraz łatwiej byłoby szukać usterki.

    Czujnik położenia wału wygląda u mnie tak jak na foto. Po przedmuchaniu kompresorem, bo było na nim trochę pyłu, ale raczej nic poważnego.
    Czy mam dalej rozkręcać, czy tyle wystarczy? I jak zdiagnozować, czy działa poprawnie? Da się to zrobić czy tylko przez podmianę na inny?
     

    Attached Files:

    • hall.JPG
      hall.JPG
      File size:
      591,2 KB
      Wyświetleń:
      23
  9. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3954
    Browary:
    3407
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    niewiem w 1100 padl mi na amen i tyle wymienilem moto ozylo. w 1150 motor gasl czasami ni z tad ni z owad po czym ozywal po czasi...wymienilem i ok wiesz wystatczy male zwarcie w cewce miedzy zwojowe co zmienia jej impedancje i juz to bedzie wariowac a ty tego byle miernikiem nie wylapiesz.
    zobacz jeszcze kostke . jak masz taki sensor to podmien.
    ja nie mowie ze to napewno to ale awarjia tego sensora wywolala by takie symptomy no i moze byc on tak walniety ze raz dziala raz nie bo u mnie tak bylo .
     
  10. BARAN

    BARAN Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 4, 2010
    Posty:
    208
    Browary:
    121
    Miasto:
    gloucester/quedgeley
    Motocykl:
    yamaha xv1600 wild star; ural m63; yamaha yh50
    Nie wydaje mi się jednak, by brakowało prądu w całym motocyklu (jak po wyłączeniu stacyjki), bo włączyłem długie i patrzyłem na kontrolkę i ona raczej nie zgasła wtedy. Raczej, bo to tylko chwilę trwa, a jest szarpnięcie, więc mogłem przeoczyć- Tak napisałeś- to po prostu może nie być problem z elektryką.
     
  11. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    843
    Browary:
    103
    Miasto:
    Vadstena
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    Trudna sprawa z tym czujnikiem. Niestety nie mam innego na podmianę. Rozumiem, że to nie jest uniwersalna część, tylko raczej musi być z bardzo podobnego bmw, najlepiej serii r1150.
    Na razie zamierzam zainwestować w komputer diagnostyczny (w sumie są to śmieszne pieniądze), może kody błędów coś mi powiedzą.
     
  12. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3954
    Browary:
    3407
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    z 1100 chyba jest ten sam.
    autodiagnostyka w moich przypadkach, a byly to calkowite utzrymujace sie awarji tego czojnika , byla slepa na to. ja osobiscie moge postawic 5funtow (a co mi szkodzi) ze to co sie dzieje nie bedzie w zaden sposob widoczne w diagnostyce. ale .....sledze temat jak kazdy inny temat bo czlowiel uczy sie cale swoje zycie.
    przerwie pracy silnika towarzyszy nagly spadek odczytu na obrotomierzu do zera mimo ze silnik jest rozbiegniety....
    --- Post updated ---
    a probowles n pracujacym silniku poszarpac instalacja poruszac bezpiecznikami i takie tam wiadomo podstawowe szukanie chochlikow?
     
  13. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    843
    Browary:
    103
    Miasto:
    Vadstena
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    W zasadzie nie próbowałem. Rzecz dzieje się w związku z obrotami, przy jeździe na wprost, po równej drodze. Ale rzeczywiście mogę spróbować, co mi szkodzi.

    Największa zagwozdka, że dzieje się to nie zawsze, ale powiedzmy 7/10 razy, a kilka razy zdarzyło się przy wyższych obrotach, rzędu 6,5k rpm.

    I też nie spodziewam się by komputer dał mi odpowiedź, co jest grane. To tak z doświadczenia :(
     
  14. Darkbass

    Darkbass Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Lipiec 22, 2018
    Posty:
    330
    Browary:
    259
    Miasto:
    Havant
    Motocykl:
    GSA1200 HDS1200
    Czy to nie ty pisałeś o innym elektrycznym problemie w tym Moto? Coś z ECU? Może sprawdź i wyczyść wszystkie kostki,może ten prostowany pin w ECU nie do końca działa jak powinnien,
    --- Post updated ---
    Ps miałem podobną historię w innym Moto ale to była wina wtrysku...
     
  15. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    843
    Browary:
    103
    Miasto:
    Vadstena
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    Problem miałem z ładowaniem (wymieniłem regulator) oraz ABSem (zagięty pin w gnieździe);
    To że teraz jest wina ECU to tylko robocza hipoteza, żadnych innych podstaw do rozważania błędu w ECU nie mam.
     
  16. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3954
    Browary:
    3407
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    ta kocha do kompa jest ogromna..
    a przed robieniem ladowania i awarjia abs.u mial te przypadlosc?
    mlody motor nie jest kostki sniedzieja kable zielenieją .....
    btw tam jest jeden komp abs drogi od engine menagment oba rozpinales?
     
  17. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    843
    Browary:
    103
    Miasto:
    Vadstena
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    tak, problem z przerywaniem pracy silnika był najpierw --> dlatego zrobiłem oględziny i zatrzymałem się na złym ładowaniu. wymieniłem regulator i stąd odpowietrzanie pompy ABSu

    miałem nadzieję, że silnik zaczął źle działać przez ładowanie, które rosło wraz z obrotami i przy 5k rpm było już zwyczajnie dużo za duże i, tak sobie to tłumaczyłem, komputer odcinał, żeby się nie spalić (przypominam, że przerwa w pracy silnika wygląda na odcięcie zasilania)
    jakkolwiek by to głupio nie brzmiało ;)

    no i po odpaleniu z już dobrym ładowaniem myślałem, że będzie OK, ale problem przerywania jednak pozostał.
    --- Post updated ---
    odepnę wtyczkę od komputera i zobaczę jak tam wygląda, a nóż widelec zaśniedziało coś...
    --- Post updated ---
    tego zdania zwyczajnie nie rozumiem.

    Poczytałem o czujniku halla i wydaje się, że może dawać 2 objawy: silnik nie pali albo gaśnie i nie pali po nagrzaniu, a po ostygnięciu zaczyna działać.
    Czy myślisz, że czujnik halla mógłby powodować przerywanie takie jak u mnie?
    --- Post updated ---
    i jeszcze:
    jak to jest z podmianą ECU w bmw? mogę po prostu włożyć inne i podłączyć i będzie działać? i jak dobrać ECU na podmianę? na pudełku ECU jest sporo różnych oznaczeń...
    Na allegro jest ECU z identycznym kodem jak ten mój (chodzi mi cyfry dużą czcionką)
    https://allegro.pl/oferta/modul-zaplonowy-komputer-bmw-r1150rt-7841293908
    ale piszą tam, ze komp jest od r1150rt.
    no i wiem, że były różne wersje, u mnie są 4 świece, a były też 2. może komp się wtedy różnił.
    --- Post updated ---
    Honda mi się tak nie psuje :/
     
    komarecki lubi to.
  18. Cefa

    Cefa Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 5, 2010
    Posty:
    690
    Browary:
    133
    Miasto:
    Uxbridge
    Motocykl:
    Gelände/Straße 1200 Adventure
    sonda byla nowa ? sprawdz stope boczna wylacznik + fajki czesto maja przebicie
    --- Post updated ---
     
    komarecki lubi to.
  19. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    843
    Browary:
    103
    Miasto:
    Vadstena
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    sonda była używana, z allegro,
    stopkę sprawdzę, a jak sprawdzić fajko-cewki?
     
  20. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3954
    Browary:
    3407
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    w sumie to mialem tak ze byly prawie identyczne objawy tzn motor gasl przy pewnym zakresie obrotow tylko co towarzyszylo temu obcinanie obrotonierza i to faktycznie byl ukruszony kabel od czujnika bicznej stopki. po ptostu wibracje przy danych tylko obrotach wywolywaly przerwe. taka sytuacja jedna na milion no i to bylo w hondzie.
    tak cxy siak dobra metoda postawic moto na chodzie i powoli tarmosic instalacje elektryczna w roznych miejscach patrzac czy wywwola to zgaszenie motocykla.
    .
    --- Post updated ---
    komp moze byc od rt ale musi byc od pozniejszej serji twin spark ....ale ja bym go nie zmienial.
    a te sprawdzanie instalacji na pracujachm silniku to ocz motor na centralce i wbity bieg kolo soe toczy bo jesli czujnik stopki bocznej czasami niekontaktuje lub jego kabel to prz szarpaniu gdy motor jes na neutralu nic nie da ...wiadomo :)
     

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!