silnik przerywa (bmw r1150r)

Temat na forum 'Instalacja elektryczna' rozpoczęty przez kot, Wrzesień 7, 2019.

  1. Cefa

    Cefa Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 5, 2010
    Posty:
    692
    Browary:
    134
    Miasto:
    Uxbridge
    Motocykl:
    Gelände/Straße 1200 Adventure
    ignition coil tester £10
     
  2. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    854
    Browary:
    103
    Miasto:
    Vadstena
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    Komputer diagnostyczny (do chyba za dużo powiedziane) już zamówiony, nieduży wydatek, ale pewnie i tak nic nie znajdzie.
    Skupię się teraz na obadaniu całej elektryki. Ale to pewnie w weekend niestety.

    Zastanawia mnie jednak, które rzeczy dadzą takie objawy. Będę sprawdzać, ale nie wydaje mi się np.,
    - żeby otworzenie stopki na biegu zerowało obrotomierz
    - Podobnie z cewkami, poza tym mam 4 świece, 2 na cewkofajkach, 2 chyba na zwykłej cewce i fajkach, więc awaria jednej cewki / cewkofajki nie powinna nawet przerwać pracy obu cylindrów
    - a co z czujnikiem halla, załóżmy, że to on (obejrzałem go dzisiaj dokładniej, wszystkie kable wyglądają bardzo świeżo i ładnie), czy jego chwilowa awaria może tak zadziałać?

    Na razie motocykl złożyłem do kupy, odpala, więc trochę nim pojeżdżę, potestuję oraz, tak jak mówisz, ustawię na centralce, na biegu i będę majtać wszystkimi kablami. Obym coś znalazł.
     
  3. Darkbass

    Darkbass Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Lipiec 22, 2018
    Posty:
    338
    Browary:
    279
    Miasto:
    Havant
    Motocykl:
    GSA1200 HDS1200
    Takie tam o hall sensor może pomoże
     

    Attached Files:

  4. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    854
    Browary:
    103
    Miasto:
    Vadstena
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    Mały update:
    Usterka ma (lub wydaje się mieć) związek ze stopniem otwarcia przepustnicy.
    Gdy odkręcę gaz trochę tylko, tak że wskazówka obrotomierza idzie powoli, problem nie występuje i da się przekroczyć 5k rpm,
    Gdy odkręcę gaz bardziej, agresywne przyspieszanie zatrzymuje się przy 5k rpm, silnik gaśnie w sposób opisywany już wcześniej.

    To samo dzieje się na biegu 6., i 5., na 4. wyraźnie czuć, że muszę przyspieszać dużo agresywniej, żeby wystąpił ten efekt.

    Przypuszczalnie na niższych biegach też tak jest ale wymaga to dużo ostrzejszej pracy manetką gazu.
    --- Post updated ---
    kolejny update:
    moto na centralce, odpaliłem, przebiłem biegi do 6. i gwałtownie rozkręciłem go do 5k rpm i więcej. Efekt nie wystąpił.
    Pytanie: jaka jest różnica między takim testem a jazdą? Chyba tylko obciążenie. Czy to może oznaczać niedostateczny przepływ paliwa?
     
  5. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3997
    Browary:
    3452
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    jak otwarcie przepustnicy to tps ale przerwa w tps nie zgasila by motocykla - slepy kierunek moim zdaniem (podkreslam ze to jest mojje wydaje mi sie)
    moim zdaniem to bardziej kwestjia wibracji. moze raczej te kable lub kostki pognite. ja bym go postawil na centralce z biegiem wbitym i powoli ruszal kablami.
    a zobacz jeszcze czy np bocxna stopka nie ma na tyle juz slabej sprezyny ze tylko lekki naparcie na nia w dol nie wywola zgaszenia motocykla.
    ja bym sie nie szedl w kierunku pozycji przepustnicy. ale daj znac co tam znajdziesz .:)
     
  6. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    854
    Browary:
    103
    Miasto:
    Vadstena
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    A co myślisz o paliwie? By wtrysk działał pompa musi zbudować ciśnienie, jeśli pompa nie jest w stanie dać dość dużo paliwa, ciśnienie spada.
    Mogłaby być wina pompy, jak i zwyczajnie zapchanego filtra paliwa.
    Przy wolnym rozpędzaniu pompa dawała radę, przy nagłym rozpędzaniu zapotrzebowanie na paliwo było zbyt duże. A na postoju (przy rozpędzonym silniku i na biegu) nie było obciążenia, więc paliwa potrzeba mniej.
    Co powiesz to takiej hipotezie?

    Stopka chodzi ładnie, sprężyście i gasi dopiero gdzieś w połowie drogi.

    Kablami trochę ruszałem, ale jeszcze i ten temat pomęczę.
     
  7. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3997
    Browary:
    3452
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    wiesz teoretycznie we wtrysku pompa zawsze daje tyle samo czyli tyle ile trzeba do maxymalnego poboru a zawor zwrotny upuszcza nadmiar przy malym poborze.....mozna zalozyc ze uklad malo daje ze filtr paliwa (wiesz ze bmw ma filtr w baku na lini wysokiego cisnienia nie jak wiekszosc jsponnji tylko koszyk przed pompă)wymienic filtr zawsze nie zaszkodzi ....no wiesz moze .....ale ja sie trzymam tego ze obrotomierz gwaltownie gasnie a to mi nie pasuje do paliwa.....ja staram sie zawsze laczyc ze soba wszystkie anomalji do awarji a obrotomierz wskazuje na elektryke ewidentnie o ile jest jak mowisz. ta MI SIE WYDAJE .ale moze sie myle.
     
  8. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    854
    Browary:
    103
    Miasto:
    Vadstena
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    też mi się nie wydaje, przyznam :(
    --- Post updated ---
    Już się w tym pogubiłem...

    Wcześniej testowałem przy moim sposobie jazdy, powiedzmy: spokojnym, dzisiaj zacząłem odkręcać manetkę w przeróżny sposób i na różnych biegach. Co się okazało:

    przy spokojnej jeździe odkręcam manetkę na full-open (albo ew. prawie) i po sekundzie przyspieszania nagle gaśnie w typowy sposób; Przy takim traktowaniu problem występuje również przy dużo niższych obrotach.

    trochę to zmienia obraz rzeczy.
    TPS? Fajkocewki?

    Czy jazda z ładowaniem 13-17V mogła coś uszkodzić poza samym AQ (który akurat jest dobry)? Bo obie sprawy wyszły razem, problem ładowania znalazłem przy okazji badania, dlaczego mi przygasał w trasie.
     
  9. Wojtas gsa

    Wojtas gsa Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Maj 18, 2017
    Posty:
    87
    Browary:
    110
    Miasto:
    Swindon
    Motocykl:
    r1200 bmw gsa
    Małem podobny problem swego czasu w gs 1200 mianowicie na wolnych obrotach chodził w miarę dobrze trochę obroty falowały.Podczas spokojnej jazdy było wszystko w porządku problem się pojawiał gdy gwałtownie odkręciłem manetkę gazu np.podczas wyprzedzania.Motór gubił zapłon i szarpał łapiąc go z powrotem.Winowajcą okazała się fajko cewka nie sprawdzałem która po prostu wymieniłem obydwie.Proponował bym dorwać kogoś kto ma takie same fajko cewki i zamienić do przetestowania jeśli będzie gitara to póżniej wyeliminować tą wadliwą cewke aby nie pchać się w koszty.
     
  10. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3997
    Browary:
    3452
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    no ale ze jak ze padly cefkofajki na oby cylindrach wszyskie cztery na raz? bo ja rozumiem ze u kolegi motor kompletnie gasnie na moment a nie traci moc bo pracuje tylko na jednym cylindrze ? to alobo tak albo tak bo jak gasnie kompletnie to w awarjie wszystkich cefkofajek szczerze watpie.... chyb ze nie gasnie ....
     
  11. Wojtas gsa

    Wojtas gsa Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Maj 18, 2017
    Posty:
    87
    Browary:
    110
    Miasto:
    Swindon
    Motocykl:
    r1200 bmw gsa
    Nie wiem Komar odpisałem bo kolega w ostatnim poście wymienił objawy,które ja miałem. Wymiana fajek pomogła.Pewnie przyczyna będzie bardzo błaha aż sam jestem ciekawy.
     
  12. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3997
    Browary:
    3452
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    ja tez no zeby ta szwecja byla blizej george green to az bym podjechal w gosci....zawsze mnie wkrecajă te sagi warsztatowe tutaj i gryze paznokcie. w oczekiwaniu na szczesliwy final....szkoda ze tak zadko ludzie konczą. tematy.
     
  13. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    854
    Browary:
    103
    Miasto:
    Vadstena
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    świece są 4 ale fajkocewki tylko dwie, pozostałe 2 świece są jakieś pomocnicze (to nawet inny typ świecy jest) i one są na zwykłych fajkach, cewkę może mają wspólną gdzieś, nie wiem gdzie

    też już słyszałem, że niby od jednej fajkocewki takie problemy przy odkręcaniu, ale to by było, cholera, dziwne...
    fajkocewki obie działają poprawnie na niskich obrotach, silnik chodzi wyraźnie gorzej po odłączeniu jednej z nich (choć chyba nadal chodzi na oba cylindry, bo przecież jest jeszcze ta dodatkowa świeca...), ale przecież nie gaśnie.

    problem jednak nie jest z obrotami samymi, a z gwałtownym odkręcaniem manetki, bo wolno odkręcając mogę dojść w górny zakres obrotów.

    nie mam pojęcia jak działa taki tester fajko-cewki, był tu zalinkowany wcześniej, ale w warunkach postojowych moto chodzi dobrze, więc tester chyba nic nie wykaże, prawda?

    może zwyczajnie kupię sobie fajkocewkę i wstawię w jeden gar, nie pomoże, to przełożę do drugiego, jak nie pomoże, to sprzedam i kupię litr wódki :confused:
    --- Post updated ---
    Zamówiłem 2 fajkocewki. Jak to nie to, to mam 60 dni na oddanie towaru, może się uda. A tak czy siak, coś się wyjaśni. Temat zawieszam na parę dni. Odezwę się, jak przetestuję bike'a na nowych cewkach.
     
  14. gabik

    gabik Motorynek Kat

    Dołączył:
    Sierpień 3, 2008
    Posty:
    5558
    Browary:
    536
    Miasto:
    HP13
    Motocykl:
    SV650S, R6, MZ ES175 1961, GS500 , MG Nevada 750, Husky SM610, R1150RT, Ducati 999s, T ST 675
    Mialem 1150 i fajkocewka byla przyczyna takiego zachowania... ale nie konicznie tak musi byc u ciebie


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  15. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    854
    Browary:
    103
    Miasto:
    Vadstena
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    Hehe, mam nadzieję, że to to, bo dzisiaj powinny wreszcie dojść kurierem 2 fajkocewki.
     
  16. gabik

    gabik Motorynek Kat

    Dołączył:
    Sierpień 3, 2008
    Posty:
    5558
    Browary:
    536
    Miasto:
    HP13
    Motocykl:
    SV650S, R6, MZ ES175 1961, GS500 , MG Nevada 750, Husky SM610, R1150RT, Ducati 999s, T ST 675
    Zrob reset tps na koncu


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  17. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    854
    Browary:
    103
    Miasto:
    Vadstena
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    Dobra, cewki przyszły i lipa straszna, bo problem pozostał :(
    a jak zresetować tps?
    --- Post updated ---
    znalazłem takie coś:
    BMW TPS Reset TPS reset routine:
    1) Disconnect battery for about 30 seconds then reconnect (causes ECU to lose it's memory of Throttle Position Sensor).
    2) Turn ignition to on but DO NOT start the engine.
    3) Slowly wind the throttle fully open to fully shut, repeat this three times.
    4) Turn off ignition. (ECU now stores TPS position data in memory).
    5) Wait 5 seconds.
    6) Turn on ignition again and start bike. Before doing this, I would check that the wiring to the TPS itself hasn't been kicked or disturbed, its the electrical unit on the air intake in front of your Left foot.

    spróbuję takie coś przeprowadzić u siebie.
    a tak teoretycznie... hmm... czy np. TPS mogło się zepsuć od za wysokiego napięcia w układzie? w zasadzie wydaje mi się, że owszem :( Tylko jak to sprawdzić? Przekładka TPS to już nie taka prosta sprawa, nawet gdybym miał skąd wziąć bo jest jeszcze "strejenie"
    przypominam, że problem zaczął się w raz z walniętym regulatorem napięcia, ładowanie było grubo powyżej normy.
     
  18. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3997
    Browary:
    3452
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    moim zdaniem to nie tps .
    zmierz mu miernikiem czy ma ciaglosc pracy na calym ruchu manetką....ale to nie to.
    zmieniles mu ten filtr paliwa?
    opisz jeszcze jak wyglada to samo gasniecie?
    obrotomierz opada ? motor traci moc ? czy kompletnie gasnie ? na jak dłogo ? co przywraca mu dzialanie? odpuszczenie manetki czy tylko czas? dzieje sie to za kazdym razem mijania tych obrotow ? czy raz na jakis czas?
     
  19. kot

    kot Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2011
    Posty:
    854
    Browary:
    103
    Miasto:
    Vadstena
    Motocykl:
    Yamaha PW 50
    Nie będę ściemniał, sprawę filtra paliwa trochę olałem, zostawiłem na później, bo tak się zafiksowałem na te cewki :confused: Zaraz zamówię filtr paliwa (muszę wyczaić jaki, bo w googlach widzę, że są 2 różne). Jestem też umówiony z kumplem na pomiar ciśnienia paliwa, więc jeszcze taka dana dojdzie.

    O wcześniejszym opisie objawów zapomnijcie, bo trochę tam namieszałem, w miarę testów okazało się bowiem trochę inaczej.

    Więc jeszcze raz:
    kiedy: przy mocniejszym odkręceniu manetki, zwykle dopiero po chwili; obroty rosną i nagle gaśnie; na wyższych biegach i przy wyższych prędkościach łatwiej wywołać ten efekt, mniej agresywnie muszę kręcić manetką, przy wolniejszej jeździe żeby efekt wystąpił muszę naprawdę mocno odkręcić manetkę, a full lub prawie

    jak wygląda gaśnięcie: wskazówka obrotomierza od razu spada do zera, jakby napięcia nie było, motocykl gwałtownie zwalnia, teraz to tylne koło napędza silnik, a nie odwrotnie; napięcie na motocyklu jest nadal; trwa to ledwie chwilę, 0,5-1 sec, potem wszystko wraca do normy, ale naprawdę trudno mi powiedzieć, czy samo, czy jednak przymykam manetkę (sprawdzę to jeszcze);

    czy zawsze:
    1) tak, przy moim stylu jazdy (czyt.: spokojnym) wypada zawsze na 6. biegu przy 5kprm (czyli 140kmh); po prostu jadę spokojnie 100-120kmh, dojeżdżam do jakiegoś auta, odkręcam wychodząc na wyprzedzanie i nagle silnik przerywa; podobny efekt na 5. biegu tylko ciut agresywniej muszę jechać, wtedy jest to gdzieś przy 120kmh i chyba też przy 5krpm;
    2) z lekko odkręconą manetką spokojnie przekraczam 160kmh i mogę się dalej rozpędzać; efekt NIE występuje
    3) gdy próbuję jechać jak nastolatek skuterem (manetka w trybie zero-jeden) efekt osiągam na niższych biegach przy prędkościach pewnie rzędu 70kmh, może mniej;
    4) z podniesionym tylnym kołem i odpalonym moto próbowałem zmieniać biegi i kręcić manetką - efekt nie wystąpił, ale też robiłem to tylko przez chwilę, mimo asekuracji nie czułem się pewnie przy takim teście ;)

    tak, zawsze: pkt 1, 2, 3 występują zawsze gdy w odpowiedni sposób kręcę manetką
     
  20. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3997
    Browary:
    3452
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    moze faktycznie cisnienie paliwa?n

    ale to masz dwa punkty w tedy (pomijajac filtr oczywiscie)
    1. poma
    2. regulator cisnienia
    no tylko ten obrotomierz cholerny wskazuje na prady...:confused:
     

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!