Ślepy korner (zakręt) czyli psychologia jazdy

Temat na forum 'Technika Jazdy' rozpoczęty przez Virus, Styczeń 9, 2017.

  1. Virus

    Virus Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Marzec 5, 2015
    Posty:
    292
    Browary:
    83
    Miasto:
    Hertfordshire
    Motocykl:
    BMW R1200GSA
    Z gatunku: Wymieniamy sie doświadczeniem i wiedzą żeby latać bezpieczniej. ;)

    Klasyczny przykład na fotce i pytanko? Czy ten zakręt dalej sie zamyka, kontynuuje, czy otwiera na prosta?

    Ciekaw jestem jak oceniacie sytuacje, ja swoją wypowiedź wklepię nieco pózniej - niech dyskusja sie rozpocznie :D:D:D:cool::cool::cool:

    LWG
     

    Attached Files:

  2. Buszek

    Buszek Kat Komarków

    Dołączył:
    Kwiecień 24, 2015
    Posty:
    2114
    Browary:
    1304
    Miasto:
    Kirkcaldy
    Motocykl:
    Triumph speed four
    Nie wiem, ale bym nie scinal :D jak dla mnie wyglada na kontynuacje. Widac ze ktos drzewo przytulil z prawej :D
     
  3. moto

    moto Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Kwiecień 20, 2008
    Posty:
    4338
    Browary:
    216
    Miasto:
    London
    Motocykl:
    KTM
    Zakret zaciesnia sie wg mnie, ja wtedy odpuszczam gaz i kontroluje hamulec zeby byc gotowy uzyc go w kazdej chwili gdy zajdzie potrzeba. Zakladam ze zawsze za zakretem moze byc niebezpieczenstwo... Kiedy znow zatcznie zakret otwierac sie i okaze sie ze jest czysto to znow gaz (delikatnie) :)
     
  4. Virus

    Virus Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Marzec 5, 2015
    Posty:
    292
    Browary:
    83
    Miasto:
    Hertfordshire
    Motocykl:
    BMW R1200GSA
    Spoko, spoko....

    Ale mi bardziej chodzi o to JAK właśnie ocenić co będzie dalej, za zakrętem?

    Podpowiem ze jest taka metoda, kombinacja oceny wzrokowej, perspektywicznej i mały dodatek psychologiczny (czyli uwierz w to co widzisz).

    I to sprawdza sie w praktyce bezapelacyjnie.
     
  5. CezaaR

    CezaaR ©zeski ma®yna®z

    Dołączył:
    Sierpień 14, 2016
    Posty:
    4480
    Browary:
    2212
    Miasto:
    Dziupla w Br☆3
    Motocykl:
    Padlnia. Bestia, Zabka
    czasami wzrok zawodzi
    moze nie wzrok a wyobrazni a I muzg
    wchodzac w taki zakret nie zwalniajac
    gdyby teoretycznie stal tam zepsuty puszkowuz I dupa.....
    mialem tak raz kolo Chatham
    I bylo mega goraco
    po tym zaczolem myslec jak kolegi Moto
     
  6. Piotr

    Piotr Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Listopad 4, 2015
    Posty:
    774
    Browary:
    428
    Miasto:
    Surrey
    Motocykl:
    Blade
    IMHO zakret nadal sie zaciesnia.
     
  7. Konrad

    Konrad Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Styczeń 11, 2013
    Posty:
    1606
    Browary:
    1079
    Miasto:
    SW London
    Motocykl:
    zielony i czerwony
    polecam to wideo:

     
    CezaaR lubi to.
  8. Zyzu

    Zyzu Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Kwiecień 24, 2013
    Posty:
    496
    Browary:
    322
    Miasto:
    West Midlands
    Motocykl:
    Zygzak
    Rzut oka na nawigacje i znamy profil zakrętu ;-) Taki TomTom w miare wiarygodnie oddaje trudność winkla ;-)
     
  9. apal

    apal Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Luty 23, 2012
    Posty:
    1002
    Browary:
    317
    Miasto:
    Kingston
    Motocykl:
    R6 5SL
    Jezeli nieznam drogi, to z gory zakladam ze zakret sie zaciesnia,
    Kilka razy sie zdziwilem jak mi drogi zaczelo brakowac:eek: i od tamtej pory wyznaje taka zasade;)
    Czasami po lini drzew przy drodze da sie ocenic zakret,
    ale to tylko wtedy jezeli jest mozliwosc `zerkniecia` troche dalej.
    --- Post updated ---
    Zyzu, no wlasnie `w miare`, a co jezeli akurat niepokarze tak `w miare`?
     
    moto lubi to.
  10. Zyzu

    Zyzu Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Kwiecień 24, 2013
    Posty:
    496
    Browary:
    322
    Miasto:
    West Midlands
    Motocykl:
    Zygzak
    "W miare dobrze" to chodziło mi o to że navi nie pokazuje czy za winklem nie ma piachu na drodze albo czy nie zaparkował jakiś bamber powozem.
     
    CezaaR lubi to.
  11. CezaaR

    CezaaR ©zeski ma®yna®z

    Dołączył:
    Sierpień 14, 2016
    Posty:
    4480
    Browary:
    2212
    Miasto:
    Dziupla w Br☆3
    Motocykl:
    Padlnia. Bestia, Zabka

    niby powinno pujsc gladko mozna powiedziec
     
  12. apal

    apal Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Luty 23, 2012
    Posty:
    1002
    Browary:
    317
    Miasto:
    Kingston
    Motocykl:
    R6 5SL
    Nie no tego to zadna navi niepokarze, ale ja pytam co jezeli tomtom oszuka/pomyli sie
    co do ostrosci zakretu?
    Probowalem jezdzic z navi i tylko mnie rozpraszala, a juz napewno zadnej niezaufam co do ostrosci zakretu bo niejedna predzej czy pozniej mnie oklamywala, a to juz grozilo gleba.
    Zgodze sie jedynie ze daje jakis tam zarys, na ktory i tak trzeba brac poprawke.
     
  13. Jacq

    Jacq Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Październik 20, 2013
    Posty:
    316
    Browary:
    215
    Miasto:
    Ealing
    Motocykl:
    Tiger 800
    Prawda jest taka, ze jak nie znasz drogi to zawsze jedziesz z rezerwą.
    Nawet jak widzisz jaki jest profill na navi, ba nawet jak juz jechales tą drogą kiedyś,
    to nie wiesz czy nie ma gdzies na zakrecie plamy oleju, dziury w asfalcie, rozsypanego żwiru...
    Dlatego dużo ostrożności trzeba.
    Zwykle jak chce gdzies ostrzej pojezdzic to najpierw zapoznaje sie z trasą
    przejeżdżając ją w tę i z powrotem. Wtedy nie ma niespodzianek.
     
  14. Bartosz

    Bartosz Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Grudzień 5, 2010
    Posty:
    1378
    Browary:
    633
    Miasto:
    Bognor Rgis
    Motocykl:
    Husqvarna 701
    Na zdjęciu nie da sie ocenić prawidłowo. Tak jak chłopaki filmiki wkeili - trzeba patrzeć na "limit point" i jeśli punkt widoczności za nim sie oddala, to wtedy można odkręcać rolkę :)
    Ja osobiście również jak nie jestem pewny, to szeroko wjezdzam w zakręt, wterdy i lepiej widzę co się dzieje, i w razie zacieśnienia zakrętu mogę mocniej dochamować (bo mniej pochylony) i mocniej złożyć moto, zeby nie wylądować na przeciwległym pasie czy na poboczu. Taka rajdowa technika polegająca na późnym cięciu zacieśniających się zakrętrów.

    A wiecie, co mawiali swego czasu włoscy kierowcy rajdówi? - W każdy zakręt można wjechać z dowolną prędkością... potem trzeba tylko wykombinowac jak z niego wyjechac :)
     
    Jezman, CezaaR i Virus lubiąto.
  15. Virus

    Virus Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Marzec 5, 2015
    Posty:
    292
    Browary:
    83
    Miasto:
    Hertfordshire
    Motocykl:
    BMW R1200GSA
    Jasna sprawa, każdy z Was ma racje.... ale tu nie chodzi tez o to zeby zapierdalac jak diabeł po winklach tylko w miarę możliwości odczytać co jest dalej, za zakrętem....

    A wiec podzielę sie tym czego sam sie nadal uczę ... najbardziej niezawodna metoda jaka poznałem.

    Patrzcie na punkt horyzontalny gdzie obie krawędzie jezdni zbiegają sie w "szczyt" i obserwujcie go

    - jezeli ten szczyt zakrętu utrzymuje sie w stałej odległości od nas, oznacza to kontynuacje tego zakrętu,
    - jezeli ten szczyt zbliża sie w nasza stronę, oznacza to ze zakręt zamyka sie, robi sie jeszcze bardziej ciasny,
    - jezeli natomiast ów szczyt oddala sie w miarę kiedy my teoretycznie zbliżamy sie do niego, oznacza to ze zakręt otwiera sie na prosta

    Wiem, brzmi to troche czary-mary ale naprawdę działa.

    A kwestie prędkości to już każdy sam wie na ile go stać ;)

    LWG !!!
    --- Post updated ---

    Dokładnie jak piszesz ;)
     

    Attached Files:

    Tracker lubi to.
  16. Bartosz

    Bartosz Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Grudzień 5, 2010
    Posty:
    1378
    Browary:
    633
    Miasto:
    Bognor Rgis
    Motocykl:
    Husqvarna 701
    Czyli limit point, tak jak napisałem i jak chłopaki w filmikach wkleili. Piękniej to tylko po Polsku napisałeś, co bardzo mnie się spodobało :)
     
  17. moto

    moto Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Kwiecień 20, 2008
    Posty:
    4338
    Browary:
    216
    Miasto:
    London
    Motocykl:
    KTM
    Tylko tego nie dalo sie ocenic po 1 fotce... co innego gdybysmy mieli 2 lub wiecej. Niemniej jednak cenne uwagi, dzieki!

    To sa moje ulubione drogi na sm, kupe lat latem po nich co niedziele i wlasnie ta niepewnasc co moze byc za zakretem daj mi najwiecej adrenaliny i frajdy z jazdy :D

    Tak jak pisal Bartosz, pomaga wiezdzajac szeroko (na zlym pasie) jadac po luku w lewo oraz ciasno de lewego kraweznika jadac w prawo. Nie tylko my widzimy dalej i wczesniej mozemy reagowac na sytuacje ale rowniz nadjezdzajacy z przeciwka widzi nas wczesniej i moze reagowac wczesniej.
     
  18. Anderios13

    Anderios13 Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Styczeń 8, 2017
    Posty:
    36
    Browary:
    14
    Miasto:
    Nottingham
    Motocykl:
    BMW R1200GSA LC
    No i fotka zrobiona z pobocza. Ja bym powiedział ze się zacieśnia schodząc w dół. Navi tez bym podglądał.
     
  19. Lowek83

    Lowek83 Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Kwiecień 4, 2015
    Posty:
    820
    Browary:
    383
    Miasto:
    Hatfield
    Motocykl:
    FZ6 S2
    Po kilku "wpadkach" nauczyłem się brać każdy, którego nie potrafię z góry określić jako zacieśniający, a z tej fotki ja nie potrafię ocenić jaki to zakręt. Może na żywo było by widać więcej po linii drzew np.
     
    Wasal lubi to.
  20. Alex600

    Alex600 Kat Komarków

    Dołączył:
    Listopad 30, 2010
    Posty:
    2802
    Browary:
    373
    Miasto:
    milton keynes
    Motocykl:
    KTM 450 EXC
    ja bym pewnie sie wpierdalal na to strome pobocze i olal zakret :) takie zboczenie lekkie hehe
     
    just_me, moto, Tracker and 3 others like this.

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!