Tylne kolo zablokowane

Temat na forum 'Serwis, Moj garaż' rozpoczęty przez ooskaar, Grudzień 16, 2017.

  1. ooskaar

    ooskaar Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Lipiec 23, 2017
    Posty:
    198
    Browary:
    19
    Miasto:
    Cardiff
    Motocykl:
    Yamaha YZF R125
    witam,

    Moto stało około półtorej tygodnia bez odpalania. Właśnie chciałem się zabrać za umycie i naciąganie łańcucha a tutaj tylne koło jest zablokowane, kręci się jak pcham moto czy krece kołem ale jest bardzo duży opór(wole nie wrzucać na jedynkę i nie próbować ruszać). Ktoś wie o co może chodzić? Tylny hamulec przymarzł, czy coś z łańcuchem nie tak? Łańcuch cały pordzewialy jest teraz (ale nie był), pewnie od soli skoro stał 2 tyg.

    Następny problem: to jak odpalam moto, to na sekundę tak jakby akumulator siadał, wszystko sie wyłącza i później nagle odpala. Problem z Aku? Wstawię filmik za chwile

    Edit. Przekręciłem kluczyk 3 razy i wtedy odpalił normalnie. Jaki może byc powód, świeca?

    Yzf r125
    6000mil
    2013r
     
    #1 ooskaar, Grudzień 16, 2017
    Ostatnia edycja: Grudzień 16, 2017
  2. Tofik

    Tofik Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 12, 2017
    Posty:
    259
    Browary:
    128
    Miasto:
    Manchester
    Motocykl:
    Honda hornet
    Wilgoć rozruszać trzeba
     
    komarecki lubi to.
  3. Michal95

    Michal95 Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 10, 2013
    Posty:
    524
    Browary:
    107
    Miasto:
    Birmingham
    Motocykl:
    YamaSaki
    Podladuj baterie na moje oko, jak po zapaleniu wskazowka leci jeszcze raz to znaczy ze akumulator slaby. A lancuch smaruj minimum raz na tydzien sprajem z silikonem. Np. Motul C2, ja taki uzywam na tor i jest bardzo dobry
     
  4. ooskaar

    ooskaar Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Lipiec 23, 2017
    Posty:
    198
    Browary:
    19
    Miasto:
    Cardiff
    Motocykl:
    Yamaha YZF R125
    Tylne koło ledwo co się krecilo, jak sie okazało, łańcuch byl tak zajebsicie naciągnięty, ze szok... dziwne, żeby naciągnął się od zimna/mrozu? (Bo 2 tygodnie temu łańcuch miał normalny naciąg, ale nie był zbyt dobrze nasmarowany i tak stał, nie ukrywam). Co więcej, zawsze miałem łańcuch na 3 kresce od tylu, a teraz na 5, wiec definitywnie jest coś nie halo, bo to spora różnica. Kolejna rzecz, łańcuch jest jakos dziwnie powiginany na całej długości (wrzuciłem foto), wiec na moto na razie nie wsiadam. Na razie wyczyściłem, nasmarowalem (używam muc off extreme chain lube, ale nie jestem pewny, czy się nadaje na zimę?) poprawilem naciąg, wiec zobaczymy czy się coś poprawi. Byleby dojechać do mechanika chociaż.

    I tak muszę łańcuch i zębatki wymienić, bo łańcuch już jest nierówno ponaciągany i odchodzi trochę od zębatki, wiec warto to w końcu zrobić.

    E4BF452B-D2F0-4540-B6CA-1D15AD159EB7.jpeg
     
  5. STANLEJEK1985

    STANLEJEK1985 Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 14, 2010
    Posty:
    348
    Browary:
    97
    Miasto:
    QUEENBOROUGH
    Motocykl:
    GSF1250, GL1200
    to ze zdjęcia widać ze łańcuch dojechany za pieczony na ogniwach nie ma się nad czym zastanawiać tylko wymieniać dla swego i innych bezpieczeństwa
     
  6. komarecki

    komarecki Kat Komarków

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3268
    Browary:
    2568
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    A moim zdaniem motor dostal soli nie jezdziles to i sie zapiekl. Przypominam ze sol wzmaga korozje , przypominam ze korozja ,,spècznia" material.
    Aku postalo a chlod mu nie sprzyja.
    Ja osobiscie wsiadl bym na motor i zrobil z 10 mil i by mu wszystko przeszlo. Na koniec umyl a lancuch nasmarowal.
    Ale mozesz sie z tym niezgodzic .....wymienic aku , lancuch i pol motoru....twoj cyrk twoje małpy ...:)
     
    piwko78, kato77, Vader and 5 others like this.
  7. kato77

    kato77 Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2011
    Posty:
    449
    Browary:
    286
    Miasto:
    Hertfordshire
    Motocykl:
    Honda CBR XX 1100 Super-Blackbird
    Zrob co Komar mowi, zanim wydasz kilka setek.

    Nie twierdze, ze niedbanie o lancuch i jego stan po kazdym smiganiu - mozna zalatwic czyszczeniem i spray-em ale jesli nie byl wczesniej krytycznie powyciagany (nadal w zakresie) a zebatki sa ok ... wyeliminuj przynajmniej to co sie da, zamiast srac zarem (wpadac w panike mialem na mysli)
    Ten Twoj lancuch wpada lekko w kolor niedzwiedzia brunatnego (nie dziwota, ze sie zapieka) - zajmij sie tym i dbaj o to - motocykl jest jak kobieta, wiecej piescisz, dalej pojedziesz ....

    Akumulator - sam wiesz ile juz doswiadczyl (miernik ... i wtedy zdecydujesz czy nowy czy nie). Moto masz na ulicy czy w garazu? Smigasz kazdego dnia czy od swieta? .... i tak dalej, i tak dalej .....
     
  8. ooskaar

    ooskaar Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Lipiec 23, 2017
    Posty:
    198
    Browary:
    19
    Miasto:
    Cardiff
    Motocykl:
    Yamaha YZF R125
    dobrze wiedziec o tej soli, nie bylem nawet swiadomy, dlatego tez mnie to tak zadziwilo. Warto spróbować, byleby się nie okazało, ze po kilku mil łancuch znowu się tak naciągnal samoczynie, ze juz kolo blokuje, no ale raczej nie powinien.

    Moto stalo po kilku ulewach, wiec na lancuchu zbyt duzo smarowania nie zostalo, wyczyscilem, nasmarowalem, poprawilem naciag i sprobuje sie przejechac.

    co do zebatek, tragedii nie ma, ale juz warto byloby wymienic, bo jest nierowno powyciagany i to w sporych roznicach, co sie dziwic, skoro moto z 2013 a lancuch pewnie ciagle ten sam.

    moto stoi na noc zawsze przykryte coverem na zewnatrz, jak do roboty jezdze tez przykrywam, Ogolnie to tak: jeszcze 3 tygodnie temu jezdzilem codziennie, pozniej spadl snieg i teraz w drodze do roboty praktycznie codziennie oblodzenie, wiec moto stoi i na razie czekam az sie troche ociepli, zeby chociaz lodu z rana nie bylo.
     
  9. krycek

    krycek Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Kwiecień 17, 2014
    Posty:
    1223
    Browary:
    588
    Miasto:
    Londyn TW14
    Motocykl:
    SM
    Oskar ja tylko mam nadzieje ze ty nie regulujesz tego lancucha jak on jest tak zapieczony w zygzak...
     
  10. Konrad

    Konrad Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Styczeń 11, 2013
    Posty:
    1233
    Browary:
    454
    Miasto:
    SW London
    Motocykl:
    Zielony
    Zerknij sobie na ten filmik, zanim wywalisz furmankę siana na te wszystkie "zużyte" części:

     
    martini1404 i ooskaar lubią to.
  11. Piotr

    Piotr Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Listopad 4, 2015
    Posty:
    521
    Browary:
    198
    Miasto:
    Surrey
    Motocykl:
    Honda Fireblade i Kawasaki ZZR1400
    Przy obecnych temperaturach i wilgoci to nic dziwnego. Wyczysc lancuch, nasmaruj, podobnie wyczysc tarcze hamulcowe oraz zaciski (o ile potrafisz) i wszystko wroci do normy. A z wymiana lanucha i zebatek poczekaj do marca ;)
     
    ooskaar lubi to.
  12. ooskaar

    ooskaar Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Lipiec 23, 2017
    Posty:
    198
    Browary:
    19
    Miasto:
    Cardiff
    Motocykl:
    Yamaha YZF R125
    Niestety nie Miałem wyjscia. Łańcuch się tak napiął od soli (tak jak wspominał komarecki), ze nie miałem w ogóle możliwości kręcić kołem

    Super dzięki!

    W sumie tez racja. Na zimę nie ma sensu nawet wymieniać, przy takich warunkach. Dobrze wiedzieć:)
    --- Post updated ---
    A wiec tak,

    Moto stoi lekko ponad miesiąc i dzisiaj myslalem, ze łańcuch nasmaruje i jeszcze zdoła dojechac do mechanika, ale jak sie okazało, raczej nie ma takiej oocji.
    Nie przerazcie sie po fotkach Hah. Aktualnie łańcuch nadaje się na śmietnik i w sumie nie mam jak dojechać do mechanika żeby go wymienić a łańcuch i zębatki już zamówione. Znacie kogoś z przyczepka w walli może, kto byłby w stanie podratować?

    93AC8AA7-5703-416E-8B94-95E2CA564D48.jpeg 1333CA4E-C62A-4EC8-B08E-FCAE83189176.jpeg F5EED21E-14E4-434A-B9AD-CEC2CF57E0E4.jpeg D50CFEA9-8276-435F-A2E8-38D070FEFA08.jpeg 6EA57EC9-3B06-4BC8-B351-97F6170D2751.jpeg

    Pozdro!
     
    komarecki lubi to.
  13. komarecki

    komarecki Kat Komarków

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    3268
    Browary:
    2568
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 rmz250 cat.orgia 69 ;-) 0
    :D Cos mi mowi ze gorszego lancucha juz w swym zyciu nie zobacze.
     
    Rob, piasek, piwko78 and 2 others like this.
  14. ooskaar

    ooskaar Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Lipiec 23, 2017
    Posty:
    198
    Browary:
    19
    Miasto:
    Cardiff
    Motocykl:
    Yamaha YZF R125
    To jest raczej pewne Hahah
    Wydaje mi sie, ze to tez wina smaru do łańcucha. Mam extreme Lube i chyba nie jest on dobry wyborem na zimę


    4F78840B-B62F-48C0-B18B-AFD2FA6B3E5F.png
     
  15. krycek

    krycek Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Kwiecień 17, 2014
    Posty:
    1223
    Browary:
    588
    Miasto:
    Londyn TW14
    Motocykl:
    SM
    Morderca!

    Smaru ? Jakiego smaru ?? ;)
     
  16. CezaaR

    CezaaR Trolli pogromca
    Członek Załogi

    Dołączył:
    Sierpień 14, 2016
    Posty:
    3241
    Browary:
    1236
    Miasto:
    Dziupla w Br☆3
    Motocykl:
    Padlnia
    Udalo ci sie go zakonserwowac n.a. amen:)

    Nastepne moto zakup n.a. pasku
     
  17. Slawcbr

    Slawcbr Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 11, 2012
    Posty:
    425
    Browary:
    81
    Miasto:
    Walkden/G.Manchester
    Motocykl:
    Honda CBR 125/Honda CBF600sa4,cbf1000a7
    Ooskaar, też kiedyś doprowadziłem łańcuch od mojego bzyka do takiego stanu. Plus taki, że po tym osiągnąłem 1 dan w wymianie łańcuchów:).
     
  18. Konrad

    Konrad Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Styczeń 11, 2013
    Posty:
    1233
    Browary:
    454
    Miasto:
    SW London
    Motocykl:
    Zielony
    szacun za odwagę podzielenia się takim kwiatkiem na forum publicznym

    ale powinno to wylądować w dziale humor
    razem z tym tekstem o smarze :D:D
     
  19. Slawcbr

    Slawcbr Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 11, 2012
    Posty:
    425
    Browary:
    81
    Miasto:
    Walkden/G.Manchester
    Motocykl:
    Honda CBR 125/Honda CBF600sa4,cbf1000a7
  20. ooskaar

    ooskaar Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Lipiec 23, 2017
    Posty:
    198
    Browary:
    19
    Miasto:
    Cardiff
    Motocykl:
    Yamaha YZF R125
    Hah, no niestety, cuda się zdarzają.
    Moto stało ponad miesiąc nie ruszane, większości na mrozie, łańcuch zapewne od soli, co się dziwić..

    Dobra nazwijmy „po angielskiemu”, chain Lube, skoro po polsku smar nie podpasowal, czepiacie się słówek. :D
    Miałem na myśli, ze jak łańcuch smarowalem przed tym jak moto stało na zewnątrz (przykryte i nie jezdzone), dzisiaj zajrzałem i łańcuch totalnie suchy, to jednak coś musi być nie tak z tym extreme lube, bo wydaje mi się, ze taka akcja nie powinna się wydarzyć.

    Slawcbr: dzięki, już 2 dni temu zamówiłem łańcuch i zębatki z DID, teraz tylko zawieźć
    Jakoś moto do mechanika, 15 min ode mnie
     

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!