Uzywanie tylnego hamulca NA DRODZE, czy wogole jest on nam potrzebny?

Temat na forum 'Technika Jazdy' rozpoczęty przez Arnie, Listopad 1, 2010.

  1. Arnie

    Arnie Szaman

    Dołączył:
    Kwiecień 12, 2008
    Posty:
    5581
    Browary:
    438
    Jezeli uzywacie obu hamulcow na drodze badz moze tylko tylnego piszcze tutaj jakie sa wasze odczucia w tym temacie. Jakie sa zalety uzywania tylnego itp.

    Ja osobiscie na drodze uzywam tylego hamulca tylko podczas deszczu gdyz zblokowanie przedniego kola byloby zbyt drastyczne w skutkach.

    Prosze o wasze komentarze, plusy i zalety uzywania tylengo hamulca NA DRODZE. Wszystkie wypowiedzi poza tematem bada usuwane.
     
  2. hbt666

    hbt666 Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Grudzień 30, 2008
    Posty:
    924
    Browary:
    0
    Miasto:
    SLONCOLANDIA
    Motocykl:
    JEST JEST...
    Osobiscie tyl rzadko.. deszcz lub piach albo inne paskudztwo... ale na drogach-ulicach zawsze staram sie hamowac z duzym zapasem i myslec za innych:akuku:

    Ps. wypowiedzi bez emocji mile widziane he he he
     
  3. Lexwon

    Lexwon Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Maj 3, 2010
    Posty:
    1879
    Browary:
    8
    Miasto:
    Stoke-On-Trent
    Motocykl:
    Bialo-niebieskie
    Tylko na mokrym lub gdy musze hamowac awaryjnie.
     
  4. Michal 13

    Michal 13 Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Kwiecień 30, 2009
    Posty:
    1151
    Browary:
    1
    Miasto:
    N London
    Motocykl:
    Suzuki GSXR 600
    dojezdzajac do swiatel, zeby nie zgubic przodu na np plamie oleju (kolegi brat zginal w ten sposob:(
    dojezdzajac do swiatel zeby moto tak nie nurkowalo przez co nadgarstki,rece mniej w dupe dostaja (tzw arm pump jest mniejszy)no i pasazer ma spokojniejsza podroz- jak ze mna jedzie
    w korku zeby ograniczyc bujanie motoru jezdzac pomiedzy samochodami, przez co jezdzi sie jak na rowerze i w razie W lepiej zablowkowac tyl niz przod jezdzac pomiedzy samochodami
    robiac U turn co pomoga w utrzymaniu rownowagi
    widzac paly a ja za bardzo odkrecalem (moto nie nurkuje tak bardzo przez co nie wyglada ze jechalem szybko, panie wladzo)
    na mokrym jak mi sie nudzi:moto:
    no suchym jak parkuje i mi sie nudzi (stare przyzwyczajnia jeszcze z czasow jak jezdzilem bmx):crazy:
     
  5. wrobel

    wrobel Kat Komarków

    Dołączył:
    Czerwiec 20, 2010
    Posty:
    2376
    Browary:
    28
    Miasto:
    Oxford/Surrey
    Motocykl:
    Coming soon.
    Ja powiem tak, teraz nie uzywam tylnego hebla bo mi wajhe urwalo przy slizgu.:(
    Ale jak jeszcze ja mialem, to wlasnie uzywalem tylko w deszczu, bo przod bardzo czesto mi sie blokowal, czemu towarzyszylo bardzo niemile uczucie:D ale jak jest sucho to tylko przod!
     
  6. spiggi

    spiggi Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Styczeń 21, 2009
    Posty:
    1881
    Browary:
    62
    Miasto:
    lubelskie/coventry
    Motocykl:
    suzuki gsxr 750 k3 ; honda cbr 1000 superstock
    zawsze,wszedzie w kazda pogode, przy ostrym heblowaniu, w zakrecie jesli ide za szybko zamiast zamykac manete. Nigdy nie hamuje na tlustym, przetaczam sie. Dzieki ciaglemu uzywaniu wiem dokladnie kiedy, ile, co sie bedzie dzialo. Latam duzo z pasazerem wiec dwie tarcze to za malo. A przy okazi ''pompowanie'' przy hamowaniu powoduje niepotrzebne naciski na przednie amortyzatory, szczegulnie na nierownej nawierzchni robi z kierowcy wibrator, przy hamowaniu zegnij ramiona w lokciach i scisnij bak kolanami. To samo dotyczy pasazera zamiast pompowac o zbiornik powinien scisnac kierowce w biodrach kolanami. Uzywanie tylnego tylko w razie W nie daje zadnego pojecia o nim i bedzie malo efektywne
     
  7. gabik

    gabik Motorynek Kat

    Dołączył:
    Sierpień 3, 2008
    Posty:
    5596
    Browary:
    563
    Miasto:
    HP13
    Motocykl:
    SV650S, R6, MZ ES175 1961, GS500 , MG Nevada 750, Husky SM610, R1150RT, Ducati 999s, T ST 675
    na r6 nie uzywalem wcale ale zauwazylem ze w cruiserach i skuterach jest niezbedny, po przejazdzce Psycha xl1200 mialem pietra bo tam przedni prawie nie dzialal dopiero z tylnym bylo spoko. co sie tyczy hamowania biegiem r6 ok lepiej bieg niz tylny ham za to w xl szarpie dupskiem. ogolnie scigi nie potrzebuja chyba tylnego jesli kierowcy nie maja suer pojecia jak uzywac tylny na torze ::::D pozdrowienia
     
  8. Lemon

    Lemon Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 17, 2009
    Posty:
    566
    Browary:
    1
    Miasto:
    Southampton/Jaworzno
    Motocykl:
    YAMAHA XVS 1300A MIDNIGHT STAR
    Mnie na kursie instruktor powiedzial abym konczyl manewr hamowania wlasnie tylnim hamulcem, odpuszczajac przod, a ze swiezak jestem i w sumie jako, ze nic wielkiego sie nie dzieje, to sie do tej rady stosuje, i wszystko git jest. :D
     
    Calmwater lubi to.
  9. danielo

    danielo Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Luty 7, 2009
    Posty:
    1101
    Browary:
    0
    Miasto:
    NORTHAMPTON
    Motocykl:
    R6 ,R1 -Junaki
    na drodze czesto, a szcegolnie jak stoje na swiatlach pod gorke i moto mi zjezdza:lol:

    a i zapomnialem jescze na sniegu tylniego uzywam.
     
  10. Ender

    Ender Kat Komarków

    Dołączył:
    Grudzień 16, 2008
    Posty:
    3462
    Browary:
    141
    Miasto:
    Didcot...
    Motocykl:
    VN 900 B7F R.I.P. --> VN 900 B8F ---> VN1700 Classic Tourer + KTM 620 SC :P
    zawsze i wsz?dzie, na cruiserze to przymusowe. 300 kilo nie zatrzymasz jedn? tarcz? z proodu :( w zesz?ym roku w alpach z pasa?erem i za?adowanym moto du?o lepiej mi si? dochamowywa?o na zjazdach ty?em, czego efektem by?y sko?czone klocki po wypadzie (przodu po?owa zosta?a)
     
  11. Martinez

    Martinez Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Marzec 23, 2009
    Posty:
    590
    Browary:
    0
    Miasto:
    M-cr
    Motocykl:
    950 SM, 300 2T
    Ja osobiscie tylko jak ktos napisal jak stoje na swiatlach pod/z gorki i ewentualnie jak manewruje gdzies na parkingu, nie wiem jak inni ale ja wogole nie czuje dzwigni tylniego hamulca (moze zalezy od butow) ale kiedys sprobowalem jak wjezdzalem do garazu wcisnalem tylni i nic zero reakcji a pozniej okazalo sie ze zostal tylko czarny slad na podlodze, czyli kolo zablokowalo a ja wogole tego nie odczulem.
    Pewnie inaczej to wyglada przy jezdzie z plecakiem ale to rzadkosc u mnie :D:D:D

    Pozdrawiam
     
  12. chomik

    chomik Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Kwiecień 8, 2009
    Posty:
    212
    Browary:
    0
    Miasto:
    Lincoln
    Motocykl:
    motorynka
    A ja mimo, ze jezdze od 15 roku zycia motorynkami, to dopiero na kursie sie dowiedzialem, ze tylni hamulec jest uzywany do stabilizacji motocykla, zaczalem probowac i powiem, ze chyba dziala, bynajmniej na moim poziomie zaawansowania, wiec uzywam tylnego czesto, zwlaszcza, ze jakims cudem nie jestem w stanie zblokowac tylnego kola, chocbym nawet stanal na dzwigni... :D
     
  13. maciej

    maciej Guest

    Tylko w czasie postoju na swiatlach, do stabilizacji na zakretach oraz delikatnie w trakcie hamowania, tak mi przekazano na kursie i do tego sie stosuje. Mialem pare razy sytuacje gdy nacisnalem gwaltownie, tylne kolo sie zablokowalo i zarzucilo mi tyl, na szczescie nie wyladowalem na asfalcie. Na mokrym staram sie naciskac obydwa hamulce.
     
  14. holyluxas

    holyluxas Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Kwiecień 11, 2010
    Posty:
    57
    Browary:
    0
    Miasto:
    London
    Motocykl:
    Triumph 955i
    Zawsze, zawsze i jeszcze raz zawsze - Obu.
    Przy dojezdzie do swiatel najpierw przod, potem mocniej tyl i nie czuc takiego szarpania.
    Gdy ulize s? zat?oczone, to zawsze gdzie? mam t? nog? "pod r?k?" by w razie czego...
    ... od kiedy zablokowa?em przednie ko?o na mokrej nawierzchni i wyl?dowa?em na drugim pasie dojezdzajac do skrzyzowania, nigdy nie uzywam samego przodu.
     
  15. Horus

    Horus Guest

    DWA HEBLE !!!
    Jak jest cieplo, fajna przyczepnosc to tyl sobie odpuszczam..
    Ale w taka pogode jak mamy teraz to; dwa, jak pada tez dwa, jak cos sciezka niepewnie wyglada (zwir/piasek); dwa, jak widze, ze minie braknie na wejsciu w winkiel; dwa, przy awaryjnych sytuacjach; dwa.
    Natomiast tylnego hamulca uzywam zgodnie z jego przeznaczeniem-czyli tylko sie nim wspomagam !!
     
  16. kamyk

    kamyk Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Marzec 8, 2009
    Posty:
    473
    Browary:
    1
    Miasto:
    Northamptonshire
    Motocykl:
    Yaha , CRF450r
    tylniego hamulca uzywam zawsze podczas jazdy z pasazerem(przedni +tylni,moto nie nurkuje tylko przysiada..,wygoda dla mnie i pasazera,)+reguluje tylko tylne zawieszenie do jazdy z pazazerem...
    bo jest wieksza powierzchnia styku tylniej gumy z asfaltem,
    ...zawsze podczas zawracania "na raz" jesli jest miejsce gdyz stabilizuje to motor...,ucza tego nawet na CBT,
    ...sprawdzam takze za pomoca tylniego hamulca jaka jest przyczepnosc w danym momencie(podczas jazdy na wprost:) ) lub rozgrzanie opon,na suchym,choc to moze
    byc nie raz mylace-wiadomo jak rozne sa przyczepnosci nawierzchni,zaleznie od pory dnia i roku-nie mowiac juz o oponie na ktorej sie jezdzi,
    ...uzywam takze jezdzac samemu(jak se przypomne...;)) po to by przyzwyczaic sie do uzywania ,...zawsze to dodatkowe narzedzie do wytracenia predosci
    lub stabilizacji,-(uzyte odpowiednio wraz z innymi...-sprzeglo ,gaz ,przedni hamulec-redukcja biegu...)
    ... a takze przydaje sie na torze(w nie ktorych sytuacjach),ale wole najpierw przyzwyczaic sie--poznac zachowania motoru-- na drodze ,bo z regoly dzieje sie to przy nizszych predkosciach niz na torze...
    ogolnie: przydaje sie i mysle ze nie bez powodu jest na swoim miejscu...
     
  17. mlodyy78

    mlodyy78 Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Październik 1, 2008
    Posty:
    210
    Browary:
    4
    Miasto:
    Hampshire / Dolny Śląsk
    Motocykl:
    xv1900 Stratoliner, poszła do ludzi, obecnie brak tak moto jak i czasu.
    Je?d??c loch? nie wyobra?am sobie nie u?ywania tylnego hamulca, szczególnie podczas naprawd? wolnych manewrów. Tak jak pisali przedmówcy, stabilizuje to motocykl. Wida? to dok?adnie na tym filmiku. Wszyscy je?d?? na nim na pó? sprz?gle z nog? na hamulcu. Przedni hamulec jest wtedy zb?dny i na mokrym raczej si? nie wypierdzielisz, bo nie zblokujesz przedniego ko?a. Wiem z do?wiadczenia. Na przodzie mam dwie tarcze jak brzytwy :)

    [video=youtube;jDfyDRXapKg]http://www.youtube.com/watch?v=jDfyDRXapKg[/video]

    Przy szybkiej je?dzie tylko delikatnie na ty?, bo ?atwo zblokowa?. Kiedy? odwali?em niez?e rodeo na jakie? 60 metrów hamuj?c awaryjnie z bardzo du?ej pr?dko?ci w deszczu :wtf:. Przyznaje, ?e spanikowa?em wtedy i docisn??em za mocno,ale obesz?o si? bez gleby. Jak ju? zblokujesz i zorientujesz si?, ?e zblokowa?e?, to nie odpuszczaj do momentu a? nie przestanie nosi? dupy z lewej na praw?, bo mo?e by? kiepsko.

    Z pasa?erem, zale?nie od wagi , ale z regu?y po prostu odpuszczam manetk? gazu wcze?niej ( je?d?? du?? V-ka , sama si? hamuje ...hehee) i mam oczy wsz?dzie. Staram si? by? delikatny i rozwa?ny.
     
    #17 mlodyy78, Listopad 10, 2010
    Ostatnia edycja: Listopad 10, 2010
  18. adamslim1988

    adamslim1988 Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 11, 2010
    Posty:
    767
    Browary:
    0
    Miasto:
    dagenham-BDG
    Motocykl:
    fzs1000
    ja bardzo czesto uzywam obu hebli :)czuje sie wtedy spelniony i bezpieczniejszy :]
     
  19. Sebastian

    Sebastian Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Sierpień 19, 2010
    Posty:
    1266
    Browary:
    298
    Miasto:
    Gosport - Portsmouth/Kraków
    Motocykl:
    aRsIKS, AT DTC.
    Ja generalnie to jak pada i przy do wyhamowywaniu i na nawracaniu czy co? takiego jak jade powoli bo ju? kur.. zaraz w pierwszy tydzie? jak kupi?em moto nawraca?em na drodze tak z g?upia bo kumpel poleci? ?e fajna droga jest pod tymi i tymi fabrykami wi?c jak wraca?em z tyry w 23 to chcia?em look'n?? i przyhamowa?em za mocno przednim na skr?conej i jak ze si? wyje... nó?k? urwa?em obciach jak ch... auta stoj? ludzie biegn? z cars a ja: ok am fajn tenks for stopink itd. Si? wkur.... i crash bang'sa przytyra?em ale zawsze teraz tylny jak parkuj? do garage albo pod robot? itd wesz?o mi to w krew.
     
  20. maly

    maly Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 25, 2009
    Posty:
    167
    Browary:
    0
    Miasto:
    London
    Motocykl:
    DR Big
    80/20...20 przedniego, 80 tylniego :]
     

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!