virago 1984

Temat na forum 'Cruiser/Chopper' rozpoczęty przez evig, Grudzień 10, 2016.

  1. evig

    evig Nabywca Suszarki

    Dołączył:
    Grudzień 10, 2016
    Posty:
    8
    Browary:
    1
    Miasto:
    Stafford
    Motocykl:
    125
    cześć,

    rozważam różne opcje na swój pierwszy większy motor i między innymi mam możliwość kupienia zadbanej, co prawda nie ruszanej od 4 ale działającej yamahy, jednej z pierwszych virago jak sądzę.

    jako, że nie jestem wybitnym ekspertem w temacie silników i mechaniki, jestem ciekaw czy ktoś rozważyłby taki zakup? Wygląda i brzmi bardzo zdrowo, więc pewnie wystarczy podstawowy serwis ale własnie, czy przypadkiem nie wpakuję się w bagno na dłuższą metę? Posiada(ł) ktoś taki wiekowy motocykl? Czy jest szansa podciągnięcia go pod klasyk?

    p.s. Cena nie jest specjalnie okazyjna, ale to nie o to tu za bardzo mi chodzi. :)
     
  2. piwko78

    piwko78 Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Wrzesień 12, 2014
    Posty:
    1505
    Browary:
    1093
    Miasto:
    pomiędzy Gloucester a Bristol
    Motocykl:
    Honda Transalp 650 /cezeta 477 175
    przerabiałem temat kupiłem virago z małym przebiegiem w idealnym stanie wizualnym
    końca napraw niebyło ... sprzedałem po kilku miesiącach
    jakie to virago 535 ?
    jaka cena ?
     
  3. evig

    evig Nabywca Suszarki

    Dołączył:
    Grudzień 10, 2016
    Posty:
    8
    Browary:
    1
    Miasto:
    Stafford
    Motocykl:
    125
    to jest 700,
    właśnie przebieg podejrzanie mały bo kilkanaście tysięcy przez 30 lat, czy to może oznaczać, że ktoś zmieniał jej silnik albo coś kręcił zanim rejestrowali przebiegi? Tylko w tym roku ucząc się zrobiłem kilka tysięcy do pracy i po okolicy w 4 miesiące więc może czegoś tu nie rozumiem
     
  4. bazyl

    bazyl Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 15, 2014
    Posty:
    721
    Browary:
    431
    Miasto:
    sw16
    Motocykl:
    junakm10, Intruder 1400, honda1800, HD roadking,kredens.
    Miałem Virago 750 81r ten model miał jeden poważny defekt. silnik po zgaszeniu zatrzymywał się w tym samym miejscu. więc przy rozruchu zebatka rozrusznika trafiala zawsze w te same miejsce na zebatka koła rozruchowego. powodowało to wyrobieniem tej owej zebatki. ciekawostką było to że do owej zebatki było przynitowane magneto zeby bylo jeszcze ciekawiej na niej też były impulsatory do zapłonu . koszt pamiętam był okrutny. więc na patecie wbijalem jedynkę pchnolem motocykl by silnikiem lekko obrucilo i dopiero na starter. A tak śmigala jeździła aż miło . Jak na pierwszy motocykl polecam prosta konstrukcja, pojeździć pogrzebać odsprzedac dalej jak apetyt urośnie
     
    #4 bazyl, Grudzień 10, 2016
    Ostatnia edycja: Grudzień 10, 2016
  5. piwko78

    piwko78 Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Wrzesień 12, 2014
    Posty:
    1505
    Browary:
    1093
    Miasto:
    pomiędzy Gloucester a Bristol
    Motocykl:
    Honda Transalp 650 /cezeta 477 175
    700 to jest wersja amerykańska największym jej problemem może się okzać dostępność części nie wszystkie od 750 pasują .
    Drobnostka typu membrany w gaźniku może unieruchomić motocykl na długie tygodnie a gaźnik po długim ogresie postoju będzie napewno do regeneracji a membrany do wymiany bo guma sparciała i po kilku tygodniach jazdy zacznie pękać (u mnie tak było) przebieg może być prawdziwy pewnie stała z 15-20 lat w szopie.

    Napisz jeszcze jaka cena może warto jak tania
     
  6. evig

    evig Nabywca Suszarki

    Dołączył:
    Grudzień 10, 2016
    Posty:
    8
    Browary:
    1
    Miasto:
    Stafford
    Motocykl:
    125
    Dzięki Panowie za cenne ciekawostki, tj. zębatka czy gaźnik. O gaźniku facet wspominał, że jakbym się zdecydował to go "zrobi", ale nie wiem co miał na myśli bo nie wiem na czym dokładnie regeneracja polega. Bez zamiaru kupna przytargowałem do 1600f i już zaczynał narzekać.
    Nie napalam się bo kilka innych maszyn mam na oku, ale nie powiem - kusi.
     
  7. piwko78

    piwko78 Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Wrzesień 12, 2014
    Posty:
    1505
    Browary:
    1093
    Miasto:
    pomiędzy Gloucester a Bristol
    Motocykl:
    Honda Transalp 650 /cezeta 477 175
    Więcej niż 1000 bym nie dał ;) za 1600 jest już w czym wybierać jeżeli nie musi to być cruiser to fajnego naked bika można już kupić tym bardziej teraz w okresie światecznym . Ja kupiłem tu dwa motocykle które stały większość swojego życia i z oby dwoma miałem sporo problemów
     
  8. Sly

    Sly Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 3, 2011
    Posty:
    634
    Browary:
    385
    Miasto:
    Doncaster
    Motocykl:
    Honda dominator, zx6r J, WSK
    To może odrazu mu powiedz że o to 1 z przodu ceny to za dużo
     
    CezaaR lubi to.
  9. evig

    evig Nabywca Suszarki

    Dołączył:
    Grudzień 10, 2016
    Posty:
    8
    Browary:
    1
    Miasto:
    Stafford
    Motocykl:
    125
    Tak też mi ebay i intuicja podpowiada, że ktoś tu próbuje zrobić interes.
    Celuję w cruisery albo adventure bo chciałem trochę pozwiedzać, ale stara virago to po prostu fajna ciekawostka dla mnie. Dzięki za opinie!
     
  10. twistyddd

    twistyddd Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Wrzesień 25, 2016
    Posty:
    48
    Browary:
    1
    Miasto:
    Dungannon
    Motocykl:
    SV650S Naked '99 ; Virago XV 700 '85
    Virago to ciekawy i dosyc prosty motocykl, ktory idealnie sie nada na poczatek ale i nie tylko.
    Jezeli to 700 do 85 roku to od razu mowie Ci zebys sie liczyl z problemem zgrzytania i niezazebiania za kazdym razem przy odpalaniu. Od 86 roku byl juz elektromagnes.
    Druga rzecz - gazniki. w tych rocznikach zapewne beda to Hitachi HSC 40, stare podcisnieniowe ale i jak ktorys z kolegow napisal nieco problemowe.Szczegolnie ze wzgledu na synchronizacje gdyz maja juz pewnie swoje lata i prowadnice, rolki sruby itd sie pewnie powyrabialy i powstaja luzy i inne niespodzianki, chociaz nie musi tak byc.
    Ogolnie rzecz biorac ten motocykl to super klasyk i daj naprawde sporo przyjemnosci z jazdy. Jezeli lubisz choppery to osobiscie polecam.
    Nawet jesli troche w nim jest do roboty to wydasz pare funtow ale zrobisz i bedziesz mial.
     
  11. ChaoticBiker

    ChaoticBiker Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Luty 10, 2014
    Posty:
    160
    Browary:
    67
    Miasto:
    Edinburgh
    Motocykl:
    Honda CB1100, do tego jednorozec, pszczólka, klex, wieprz i inne
    jako ze nie jeden stary motocykl sie przerabialo, to powiem tak..

    Niski przebieg i lata stania dzialaja tu na niekorzysc - motocykl moze i wyglada idealnie,
    ale wszystkie elementy gumowe pojda sie ebac jak tylko zaczniesz wiecej nia jezdzic.
    Na dzien dobry wiadomo, opony i wszystkie plyny (olej, hamulcowy) do wymiany. Jesli gazniki cos nie teges, to membrany w nich beda do wymiany prawie na bank. Jesli nie od razu, to prawdopodobnie stanie gdzies w trasie i trza bedzie holowac.
    Potem zawieszenie - uszczelniacze przedniego zawieszenia puszcza bardzo szybko. Jest tez pewna szansa, ze za jakis czas (albo nawet przy pierwszej trasie) dolacza do nich tyle amorki, ktore tez sie rozleja.

    Silnik w moturu nie do zaebania i jesli sie tam zaleje swiezego oleju i nie bedzie krecic pod czerwone pole to pojezdzi.

    Generalnie nie przerazac sie prosze, to wszystko powyzej jest jak najbardziej do zrobienia i najlepiej juz zaczac rozgladac sie za czesciami, a to generalnie dobry sprzet by robic wszystko samemu no i czesci gumowe sie tam spokojnie mozna powymieniac w miare, jak beda padac (amorki tyl, jesli padnie choc jeden, to najlepiej wymienic w calosci obydwa).
    No i wazne, czy motur stal w garazu, czy pod plandeka na dworze.

    I to co wczesniej napisali - wiekszosc napraw, mimo ze wzglednie prosta, to poszukiwanie/oczekiwanie na czesci odstawi ci moto na tygodnie...
    Oraz co to znaczy "zadbana". Ze ladnie umyta? Czy faktycznie historia serwisowa, klocki hamulcowe sa, tarcze nie wyzarte.
    Na pewno bedzie to motur bardziej do robienia niz jezdzenia (tak to juz jest ze sztukami starymi z niskim przebiegiem).
     
  12. DeauvilleGlasgow

    DeauvilleGlasgow Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Styczeń 2, 2017
    Posty:
    16
    Browary:
    2
    Miasto:
    Tarnobrzeg / Glasgow
    Motocykl:
    Honda nt650v deauville
    ja miałem honde cd125 benly z 1985r. latała za miło było. troche popoprawiałem ale nic specjalnego. jak znajde to wrzuce fotke. na budziku miala okolo 9000.
     
  13. matthew

    matthew Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Luty 15, 2009
    Posty:
    1687
    Browary:
    89
    Miasto:
    Bristol
    Motocykl:
    Honda X-11
    Polecam Honda Magna, jesli poszukujesz babcinke
     
  14. DeauvilleGlasgow

    DeauvilleGlasgow Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Styczeń 2, 2017
    Posty:
    16
    Browary:
    2
    Miasto:
    Tarnobrzeg / Glasgow
    Motocykl:
    Honda nt650v deauville

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!