Wybór łańcucha PILNA SPRAWA

Temat na forum 'Silnik, sprzęgło i napęd' rozpoczęty przez 0G0R3K-15, Październik 29, 2013.

  1. 0G0R3K-15

    0G0R3K-15 Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Czerwiec 23, 2010
    Posty:
    40
    Browary:
    0
    Miasto:
    Sunderland
    Motocykl:
    Suzuki Katana 600
    Witajcie wszyscy, mam problem z wyborem odpowiedniego łańcucha a dokładniej jego rozmiarów względem mojego moto.

    Otóż nieco więcej jak kilka miesięcy temu kupiłem zestaw łańcuch + zębatki przód i tył ze strony wemoto.co.uk a oto ten zestaw.
    http://www.wemoto.com/bikes/suzuki/gsx_600_f_k1/01/picture/swift_heavy_duty_chain_and_jt_sprocket_kit/

    Jednakże po przejechaniu nie więcej jak 6 tyś mil łańcuch jest już tak wyrobiony że aż grzechocze jak się rusza i chrobocze jak się jedzie. Zębatki natomiast są w stanie idealnym bez śladu zużycia.

    Problem tkwi w tym że miesięcznie robię ok 1 tyś mil tak więc na stanie napędu zależy mi bardzo i na tym by był niezawodny. Dlatego też znalazłem łańcuch D.I.D na ebay lecz nie wiem jak to jest z tymi wymiarami podanymi w aukcji.

    http://www.ebay.co.uk/itm/Suzuki-GSX600-FW-FY-K1-6-2001-530-50-x-118-DID-VX-X-Ring-Chain-D-I-D-/300718157337?pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item460432ee19#shpCntId

    Martwię się tym że łańcuch ten nie będzie pasował do moich zębatek co spowoduje poważne problemy ze zużyciem a także uszkodzeniem napędu.

    Prosiłbym was o natychmiastową pomoc jeśli znacie się więcej ode mnie gdyż jestem pod tym względem niemal zielony a tym bardziej że te wartości podane nie wiele mi mówią. Oczywiście na wymianie i dbaniu o napęd się znam o tyle dobór jest mi zupełnie obcy.

    Pozdrawiam 0g0r3k ;)
     
  2. Rokeez

    Rokeez Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Sierpień 31, 2013
    Posty:
    64
    Browary:
    0
    Miasto:
    York
    Motocykl:
    Honda CBR 600RR
    KOlego sprawdzałeś sewisówkę ? Tam pisze jaki dokładnie rozmiar do twojego modelu.
     
  3. 0G0R3K-15

    0G0R3K-15 Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Czerwiec 23, 2010
    Posty:
    40
    Browary:
    0
    Miasto:
    Sunderland
    Motocykl:
    Suzuki Katana 600
    Mam księgę Heines Manual and Service Book ale właśnie podany jest tylko model łańcucha a nie wymiary a poza tym mam teraz nie oryginalne zębatki więc chyba będą się różniły nico?
     
  4. Rokeez

    Rokeez Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Sierpień 31, 2013
    Posty:
    64
    Browary:
    0
    Miasto:
    York
    Motocykl:
    Honda CBR 600RR
  5. 0G0R3K-15

    0G0R3K-15 Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Czerwiec 23, 2010
    Posty:
    40
    Browary:
    0
    Miasto:
    Sunderland
    Motocykl:
    Suzuki Katana 600
  6. Rokeez

    Rokeez Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Sierpień 31, 2013
    Posty:
    64
    Browary:
    0
    Miasto:
    York
    Motocykl:
    Honda CBR 600RR
    jak łańcuch jest pod twój model to i zębatki to jak ma nie pasować ?

    Te odgłosy o których pisałeś to mam nadzieje że nie z braku smarowania ?
    Tu masz jeszcze gotowe zestawy RK http://www.rkexcelamerica.com/street_rk_suzuki_kits.html

    Nie musisz kupować konkretnej długości pod model przy zakuwaniu obetną jak będzie trzeba :) ważne to szerokość czyli jak pisze 530 to taki i koniec kropka na stronie producentów pisze który model do czego .Jeśli się myle to proszę poprawić :)
     
  7. 0G0R3K-15

    0G0R3K-15 Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Czerwiec 23, 2010
    Posty:
    40
    Browary:
    0
    Miasto:
    Sunderland
    Motocykl:
    Suzuki Katana 600
    Model łańcucha podany w manualu to RK50MFOZ1 i tyle na jego temat poza tym jest jeszcze 118 links

    Według wszelakich informacji wychodzi że pitch u mnie jest 530 tylko teraz narzuca się pytanie czy kupić ten łańcuch podany na wstępie od razu dodam że szukam czegoś co wytrzyma duuuuuużoooooo mil czy te te tańsze D.I.D 530 x ring też będą tak jak np ten
    http://www.ebay.co.uk/itm/Suzuki-GS...pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item51b056e9b3

    I taka szybka kwestia czy te łańcuchy DID wymagają zakupu podobnego urządzenia???
    http://www.ebay.co.uk/itm/Motorcycl...d=100041&prg=8339&rk=1&rkt=9&sd=350850836915&
     
    #7 0G0R3K-15, Październik 29, 2013
    Ostatnia edycja: Październik 29, 2013
  8. Rokeez

    Rokeez Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Sierpień 31, 2013
    Posty:
    64
    Browary:
    0
    Miasto:
    York
    Motocykl:
    Honda CBR 600RR
    Do twojego modelu to 530 ,118 ogniw http://www.jtsprockets.com/catalogue/model/5704 , najsilniejsze DID-y to modele 50(530)ZVM-X ale czy to się opłaca? DiD dedykowany do Ciebie jak z tabeli co Ci podałem lub RK smarowany (nie czyszczonyony) co 200-300mil wytrzyma długoooo
    Ale niech się wypowiedzą inni jeszcze

    Ten 530VX napewno wytrzyma dłużej (przynajmniej tak twierdzi producent )rozważ jeszcze RK bo różne opinie krążą o tych DID
     
  9. Slawcbr

    Slawcbr Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Maj 11, 2012
    Posty:
    421
    Browary:
    70
    Miasto:
    Walkden/G.Manchester
    Motocykl:
    Honda CBR 125/Honda CBF600sa4,cbf1000a7
    Te łańcuchy, które podałeś powinny pasować do zębatek z poprzedniego kompletu. W opisie wemoto jest napisane, że zębatki są standardowych rozmiarów, więc teoretycznie wszystko jest cacy poza faktem, że nikt nie poleca wymiany łańcucha bez wymiany zębatek. Dla świętego spokoju wymień zębatki i zainstaluj jakąś oliwiarkę do łańcuchów jeżeli robisz taki milage. Zaoszczędzisz teraz kupując lepszy sprzęt+oliwiara. Ten, który kupiłeś z wemoto nie był O/X-ringowy dlatego nie przeżył zbyt długo. Zainwestuj w chain splitting+riveting tool- w końcu musisz najpierw rozkuć stary, a później zakuć nowy.
     
  10. spiggi

    spiggi Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Styczeń 21, 2009
    Posty:
    1881
    Browary:
    61
    Miasto:
    lubelskie/coventry
    Motocykl:
    suzuki gsxr 750 k3 ; honda cbr 1000 superstock
    Wymien zegarki z łańcuchem bo jak nie to zaoszczedzisz £20 a skrucisz żywotność łańcucha. Po założeniu nowego sprawdź jak jest napięty w kilku miejscach bo może być ruznie i będzie nierownomiernie łańcuch rozciągać.
     
  11. 0G0R3K-15

    0G0R3K-15 Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Czerwiec 23, 2010
    Posty:
    40
    Browary:
    0
    Miasto:
    Sunderland
    Motocykl:
    Suzuki Katana 600
    Zamówiłem tego DID o którym pisałem wcześniej. Wymienić łańcuch to ja będę musiał sam z tatą ale to nie problem aż taki. Stary łańcuch jest poza tym na spinkę więc zdjęcie go to latwizna
     
  12. waldas78

    waldas78 Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Październik 1, 2009
    Posty:
    488
    Browary:
    17
    Miasto:
    jeszcze Londyn
    Motocykl:
    suzuki SV 650S
    jak kupowac to tylko dobrej jakosci ten co podales pierwszy nie wyglada najlepiej.
    Jak mowil Extreeme Renthal Zebatki i łancuch lub łancuch TSUBAKI ja na takim smigam z zebatkami renthala i nie widac sladow zuzycia po 5000 mil.a i rozciaganie nie wielkie
    troche wiecej kaski ale warto
     
  13. 0G0R3K-15

    0G0R3K-15 Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Czerwiec 23, 2010
    Posty:
    40
    Browary:
    0
    Miasto:
    Sunderland
    Motocykl:
    Suzuki Katana 600
    Wiesz może i trochę więcej kaski ale trzeba ją najpierw mieć a jak się nie ma budżetu to wtedy bierze się to co w przedziale cenowym jest najlepszym rozwiązaniem.
     
  14. C1REX

    C1REX Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Lipiec 22, 2011
    Posty:
    595
    Browary:
    0
    Miasto:
    Londyn - N11 - Arnos Grove
    Motocykl:
    Honda NC700S
    Jak chcesz by łańcuch wytrzymał długo, to dokup auto-oiler. Osobiście polecam scott-oiler albo Tutoro Auto.
    Kurierzy robią nawet 80 000 na łańcuchu.

    Pamiętaj też, by nie naciągać za mocno, bo to znacznie skraca żywotność łańcucha i może poważnie uszkodzić moto.
    Do tego żeby tylne koło było równo ustawione.

    Ja mam zrobione 14500 mil i łańcuch naciągałem raz.
     
  15. kondra1005

    kondra1005 Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Sierpień 30, 2016
    Posty:
    35
    Browary:
    1
    Miasto:
    Nottingham
    Motocykl:
    Suzuki Intruder VL 125
  16. piasek

    piasek Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Maj 31, 2011
    Posty:
    1545
    Browary:
    510
    Miasto:
    Addlestone
    Motocykl:
    Yamaha Tenere XT660Z
  17. bazyl

    bazyl Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 15, 2014
    Posty:
    696
    Browary:
    403
    Miasto:
    sw16
    Motocykl:
    junakm10, Intruder 1400, honda1800, HD roadking,kredens.
    faktycznie potrzeba całego tematu by znaleźc puszkę ze sprejem do napędu hydroodlotowego , Tak patrze na ten łańcuch do którego nie podałeś linka:D:D:D:D:D:D , To przecież super hiper napęd wiec potrzeba technologi NASA by go nasmarować :cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool::cool: pamiętaj byle regularnie i nie za dużo żeby przy okazji i tylnego kola nie upaćkać
     
  18. kondra1005

    kondra1005 Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Sierpień 30, 2016
    Posty:
    35
    Browary:
    1
    Miasto:
    Nottingham
    Motocykl:
    Suzuki Intruder VL 125
    :) :) niby tak ale gdy widze w opiniach ze w zaleznosci od tego czy jest to o ring zwykly czy jeszcze jakis model x to smarowanie jest dla kazdego modelu inne . Do oring ponoc potrzeba czegos mniej gestego .
    Ten łancuch z linka ktory podalem to oring czy zwykly ? W opisie widnieje non o ring , wiec chyba zwykly ?
     
  19. piasek

    piasek Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Maj 31, 2011
    Posty:
    1545
    Browary:
    510
    Miasto:
    Addlestone
    Motocykl:
    Yamaha Tenere XT660Z
    Kup pierwszy lepszy chain lube, dostaniesz go nawet w halfords i tak jak bazyl pisał, regularnie czyscic i smarowac i bedzie ok.

    I tak zaraz pan Komarecki sie odezwie i wszystkich pozamiata, wstawi zdjecie licznika z nabitym 300k na jednym napedzie,a okaze sie ze smarowal Kujawskim z drugiego tloczenia
     
    just_me, CezaaR, kondra1005 and 2 others like this.
  20. Jacq

    Jacq Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Październik 20, 2013
    Posty:
    109
    Browary:
    31
    Miasto:
    London E16
    Motocykl:
    Tiger 800
    Jak wyzej..
    Czym posmarujesz to bedzie dobrze. Byle bys to robil regularnie i nie jezdzil na "suchym" lancuchu.
    Kup cos w sprayu do lancucha motocyklowego i bedzie git.
    Potem bedziesz sie zastanawial czy wolisz taki czy inny smar na podstawie doswiadczenia.
    Jeden mniej chlapie, drugi bardziej, jeden jest bialy inny nie, jeden jest bardziej "suchy" drugi mniej.
    Ja uzywam SDoC 100 White i mi pasuje. Nie lubie Castrola dla przykładu.
    Ale każdy z nich robi robote.
     
    kondra1005 lubi to.

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!