Yamaha Tenere 700

Temat na forum 'Off-Road/Supermoto/Adventure' rozpoczęty przez Bartosz, Wrzesień 2, 2020.

  1. Rob

    Rob Kat Komarków

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2016
    Posty:
    2473
    Browary:
    2359
    Miasto:
    Bedford
    Motocykl:
    Ktm 1190r
    Ciezko sie wypowiadac na temat sprezyn. 99% z nas jezdzi na standardzie. Malo kto wogole wie co to sag. Malo kto wymienia olej w lagach a co dopiero sprezyny. Wszystko to dlatego ze dla amatora wystarczy. I tak nie przeskoczysz poza to co oferuje zawias standardowy jesli jezdzisz tylko po greenach.
    Oczywiscie zalezy jak szybko. Ale i tak amator predzej powie ze wyjebal sie bo nie umie jezdzic niz zauwazy ze dupa odbija jak pimpong.
    990 miala ten sam problem z przednimi forkami. Sprezyny byly pod 75kg. Wiec predzej na forum ktma doczytasz co poprawia i na jakie wymienic sprezyny.

    Druga sprawa ze kazdy lubi inaczej. Ja lubie miekko. I lubie jak nurkuje na hamowaniu a dzwiga sie przy odkrecaniu. Byle nie dobijalo. Ale sa tacy co wola twarde i wtedy ich opinia na temat sprezyn byla by o dupe rozbic.

    Ja powiem szczerze ze za uja sie nie znam. Ale progresywnej bym nie wkladal. Skoro prosta daje rade tylko jest za miekka...
    progresywna moze byc miekka w poczatkowym zakresie. Ale im dalej tym twardziej. Pytanie czy tego chcesz czy poprostu ogolnej poprawy w calym zakresie.
    W najgorszym wypadku mozna na koniec gestoscia oleju poprawic


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    komarecki i Nomad lubią to.
  2. Rob

    Rob Kat Komarków

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2016
    Posty:
    2473
    Browary:
    2359
    Miasto:
    Bedford
    Motocykl:
    Ktm 1190r
    Ale czy sag dynamiczny nie ustawia sie zaczynajac od statycznego?
    Ciesze sie ze waze mniej niz wiecej Mniej problemow i z sagiem i ze sprezynami


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  3. Bartosz

    Bartosz Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Grudzień 5, 2010
    Posty:
    1558
    Browary:
    872
    Miasto:
    Bognor Rgis
    Motocykl:
    Tenere 700
    Ja też wolę jak zawias pracuje, zamiast bys sztywnym jak deska do prasowania. Zwłaszcza na asfalcie.
    Co do jazdy w terenie, i wykorzystaniu zawiasu, to własnie na angielskich green lane's najszybciej znajdziesz limit, bo poprostu sa łatwe (szybkie) ale z licznymi wypłukaniami, a jeszcze jak masz ich kilka po których non stop musisz jezdzić, to powolny przejazd nie wchodzi w grę :)
    Na zagranicznych TET'ach naprzykład nie znasz trasy więc nie pałujesz, to tam prędzej będziesz w limicie zawieszenia, bo kwestia jest tego typu, ze poprostu trzeba zwolnić i zawias da radę.

    Ja nie jestem jakis szybki czy bóg wie jaki doświadczony, ale mojego sprzetu używam jako dualsporta bardziej niż adventure - czyli wyskok na pół dnia maks, ogień po asfalcie, wjazd w greenlane, ogień i po asfalcie ogień do następnego greena. Albo wyjazd na poligon, po drodze fun na A272, na poligonie tak szybko jak skillsy, opony uniwerslane i kondycja pozwolą i powrót do domu przez A272 znowu.

    Widelec w tenerce (choć dobije pierwszy) nie jest taki zły - tam ponoć wystarczy 5mm spacer żeby poprawić znacząco napięcie wstępne, ale dopóki nie braknie nam skoku zawiasu to zachowanie jest OK. Zresztą na przodzie można ograniczyć doijanie w pewnym stopniu umiejętnie operując gazem (choć znowu - antisquat nie pomaga).
    To tył jest kiepski na potęge, przez swoje zachowanie - jest za miękko, dupa podskakuje, a jak na serii podkręcimy tłumienie odbicia, żeb nie bylo pogo, to na szybkiej skcji nierówności ograniczmy sobie roboczy skok poprzez spowolnienie odbicia.
    Najgorsze jst pogo na asfalcie od tylniego amora.

    Wyobraźcie sobie poprzeczna nierówność, taki garb w asfalcie, i prędkość około 70-80MPH... moto chuśta się jak stary kutter rybacki na falach - żenada, takie coś ostatnio miałem w 12 letniej DR600 z wyjebanym amorem ;-)

    Tenera to jest pierwsze moto, w którym jestem zmuszony zmienić sprężyny, bo seria jest nikczemna. Ja naprawde potrafię się przystosować po tylu latach jazdy w terenie, ale to to już jest przegięcie ;-D
     
    #203 Bartosz, Luty 21, 2021
    Ostatnia edycja: Luty 21, 2021
  4. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    4985
    Browary:
    4566
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    No tag ale dobierasz sprezyne do swej masy ustawiasz statyczny i dynamiczny to drobna korekta ( dtatyczny to jakies tam widelki z ktorych nie nalezy wyjsc ) lub inaczej ustawiasz dynamiczny i O ILE miales sprezyny dobrane to sprawdzajac statyvzny raczej bedziesz w jego zakresie.
    TYLKO ze te jaranie sie sagiem maly sens w przypadku motoru ktory czasami uzywasz do jazdy solo ...czasami z pasazerem plus 60kg czasami z bagazami plus 20-30kg a twoj bak paliwa to czasami 4kg a czasami 25 kg zslezy ile zalales......a nie jak w enduraku ze max 8kg
    I moze w tedy warto se darowac te podjarke sagiem i ustaeic tak jak sie czuje comfortowo .
     
    Rob lubi to.
  5. Bartosz

    Bartosz Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Grudzień 5, 2010
    Posty:
    1558
    Browary:
    872
    Miasto:
    Bognor Rgis
    Motocykl:
    Tenere 700
    Ja powiem szczerze- dotychczas jedyny sens jarania się sagiem widziałem w swoim EXC, ale tylko jak pojechałem na pro regulację zaiwasu do specjalisty :) Tego zawiasu nie wykorzystałem potem w 30% :-D Ale mogłem ciut szybciej pojechac, to fakt, i mniej się bałem.
    W reszcie moto poprostu klikałem i to wystarczało.
     
    komarecki lubi to.
  6. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    4985
    Browary:
    4566
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    At7 ma ustawiany wstepne napiecie sprezyn?
    Predkosc dobicia nie zmniejsza skoku .
    Co do ,,pogo" to raczej zbyt szybki oddanie energji ze sprezyny czyli slabe tlumienie na powrocie . Chyba ze inaczej rozumiem ,,pogo"
    --- Post updated ---
    Bo dokladnie co do sagu masz te same mase ty i ciuchy i maly tank....i oczekujesz konkretow od motocykla .
    Co do sprezyn no jednak powinno sie dobrac ....powinno pisze bo ja sam jezdze w exc z niewlasciwymi nadal bo jestem len i sknera mysze sie za to zabrac.
    Co do doprowadzenia zawiasu u fachowca do perfekcji to przyznam ze przejechalem sie huska krycka i mimo ze nie byla ustawiona na moja mase to i tak szczeka mi opadla jaka jest roznica wjezdzajac na ten sam podjazd takim sprzetem a moim stockiem.
     
  7. Bartosz

    Bartosz Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Grudzień 5, 2010
    Posty:
    1558
    Browary:
    872
    Miasto:
    Bognor Rgis
    Motocykl:
    Tenere 700
    Prędkość dobicia a ni odbicia nie zmniejsza skoku, ale...Prędkość odbicia spowalnia powrót sprężyny do pozycji wyjściowej, na ustawionym wysokim tłumieniu możemy się znaleźć w sytuacji, gdzie po każdym, kolejnym szybko po sobie nastepującym uderzeniu sprężyna będzie coraz bardziej skompresowana poprzez fakt, że na początku uderzenia była jeszcze w trakcie powrotu. Ja tam miewałem przy ekstremalych próbach zrozumienia zawiasu :) Naprzykład poligon, lecimy szybko po poprzecznie odsłoniętych korzeniach i przyspieszamy, za chwilę trafiamy na małą, zelżącą kłodę i mamy dobicie jakby miała pół metra średnicy.
    Co do pogo, to dokładnie tak. Czyli z kiepskimi sprężynami siedzisz pomiędzy pogo a dobiciem w skutek zbyt mocno tłumionego powrotu.
     
  8. Rob

    Rob Kat Komarków

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2016
    Posty:
    2473
    Browary:
    2359
    Miasto:
    Bedford
    Motocykl:
    Ktm 1190r
    Mam wrazenie ze efekt pogo jest przy twardej sprezynie badz szybkim odbiciu. Wydaje mi sie ze w twoim przypadku jest za miekka i maly skok wiec dobija przez to masz pingpong. Zmiana na twardsza tego nie zmieni chyba. Co innego skok.
    Czyli wychodzi na to ze upgrade nie warty swieczki


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  9. Bartosz

    Bartosz Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Grudzień 5, 2010
    Posty:
    1558
    Browary:
    872
    Miasto:
    Bognor Rgis
    Motocykl:
    Tenere 700
    Rob, teraz mam dobicie i pogo, bojak podkręcę tłumienie odbicia to nie ma pogo, ale sa większe dobicia :)
    Przy twardszych sprężynach nie będę miał dobić i będę musiał wyśrubowac tłumienie odbicia na maks zeby zrekompensowac twardość sprężyny i szybszy powrót do wyściowej pozycji... nie ma gwarancji, ze pogo nie będzie, ale pozbędę się dobijania, więc upgrade sprężyn ma sens.
    --- Post updated ---
    Nomad, obejrzyj filmik który zamieściłem wwcześniej, obejrzyj ujęcia z drona i onboardy - przy tej małej według mnie prędkości (no OK - średniej) zawias nie daje już rady - ja próbuje jezdzić na tym co mam, ale radość z tego mocno średnia.
     
  10. Cefa

    Cefa Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 5, 2010
    Posty:
    921
    Browary:
    263
    Miasto:
    Uxbridge
    Motocykl:
    C.E.M.E.C HPN
    Ja mysle ze najlepsza i najtansza opcja to zakupic cartridge to koszt okolo £500 I po sprawie jako tako .
    Bo wymiana tylko sprezyn to bedzie kiszka :)
     
    Rob lubi to.
  11. Bartosz

    Bartosz Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Grudzień 5, 2010
    Posty:
    1558
    Browary:
    872
    Miasto:
    Bognor Rgis
    Motocykl:
    Tenere 700
    Cartridge 500, do tego tył amor 1200... już mamy 1700. I zrobiła się cena KTM'a.
    Zmienię same spreżyny i dam znać, czy byo warto - tyle mogę do niej zainwestować, reszta to tak jak pisałem wyżej bez sensu jest jak dla mnie. To jest Rysiek z klanu... Brudnego Harrego z niego nie zrobię. Przynjmniej garnitur mu założę, temu Ryśkowi i zobaczymy jaki z niego będzie twardziel ;-D
     
    Rob lubi to.
  12. Rob

    Rob Kat Komarków

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2016
    Posty:
    2473
    Browary:
    2359
    Miasto:
    Bedford
    Motocykl:
    Ktm 1190r
    No dokladnie. Sprezyna z tylu ma sens jak sie chce zalozyc nizsza zeby „krasnale” dosiegali nogami do ziemi

    Z przodu sprezyna zrobi robote. Z tylu wydaje mi sie ze sama sprezyna nie poprawi niczego. A wrecz efekt bedzie taki sam albo i gorszy.

    Zgodzilem sie z Cefa swiat sie konczy


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  13. Bartosz

    Bartosz Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Grudzień 5, 2010
    Posty:
    1558
    Browary:
    872
    Miasto:
    Bognor Rgis
    Motocykl:
    Tenere 700
    Ale panowie - seryjna sprężyna jest na 75kg... ja ważę w sprzęcie 94. Ta sprężyna seryjna nie ma prawa działac odpowiednio. To jest podstawa dobrać sprężynę pod swoją mase ponoć.
    Ty Rob nie zrozumiesz, bo jezdzisz KTM'em na zawiasie WP - tam nawet 990 w najniższej wersji prawie nie dobijała :) Serio. Jesteś zepsuty zajebistym zawiasem - kupisz japończyka ADV to się potniesz ;-D
     
  14. krycek

    krycek Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Kwiecień 17, 2014
    Posty:
    1540
    Browary:
    895
    Miasto:
    Londyn TW14
    Motocykl:
    SM
    Oksymoron
     
    Rob lubi to.
  15. Rob

    Rob Kat Komarków

    Dołączył:
    Czerwiec 21, 2016
    Posty:
    2473
    Browary:
    2359
    Miasto:
    Bedford
    Motocykl:
    Ktm 1190r
    No chyba nie kupie T7 przekonuje cena i wygladem. Ale kto by chcial bmw ze znaczkiem M power i silnikiem 1,8? albo toyote land cruiser z zawieszeniem daci duster?
    Jestem lzejszy wiec moze problem bylby mniejszy. Ale mimo wszystko wydaje mi sie ze sprezyna niewiele zmieni. Z technicznego punktu widzenia. Ale zycze ci zebym sie mylil. Jesli bedzie choc troche lepiej to bedzie to warte kazdego pensa.
    Ja yamaha nie jezdzilem nikt nie chce dac


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  16. Bartosz

    Bartosz Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Grudzień 5, 2010
    Posty:
    1558
    Browary:
    872
    Miasto:
    Bognor Rgis
    Motocykl:
    Tenere 700
    Land cruiser z zawieszeniem od dacii to pasuje jak ulał.
    Rewolucji się nie spodziewam, ale żeby choć trochę pomogło, to ja już się dostosuję.
    Właśnie wróciłem z przejażdźki, i to jak to moto jest wyważone do jazdy po asfalcie i jak ten silnik do niego pasuje jest uzależniające, więc trzeba coś z tym zawiasem zrobić w granicy rozsądku finansowego :)
    --- Post updated ---
    Aberracja chromatyczna na zdjęciu urywa dupę, ale moto fajnie wygląda, więc i tak wrzucam :)
     

    Attached Files:

    gruberxr lubi to.

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!