Yamaha XV1700 Roadstar, cieknacy olej z cylindra i tlumika

Temat na forum 'Silnik, sprzęgło i napęd' rozpoczęty przez Sylwestroo, Marzec 10, 2020.

  1. Sylwestroo

    Sylwestroo Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 9, 2009
    Posty:
    610
    Browary:
    51
    Miasto:
    Krakow/Bournemouth
    Motocykl:
    VTX 1800 beast / GS1200R Rallye
    Witam, znajomy sprowadzil sobie z US Yamahe XV1700 Roadstar. Moto nie odpala za dobrze i nie rowno pracuje. Do tego z tylnego cylindra przy korektorze wydechowym kapie olej, tak samo z tlumika. Sprawdzil bagnet i wyglada na to ze ktos znacznie przelal olej, tzn nalal okolo litr wiecej . Tylny cylinder nie nagrzewa sie tak jak przedni, jest dosc zimny wiec pewnie cisnienia nie trzyma. Wydaje mi sie ze tam beda uszczelniacze do wymiany ale czy pierscienie takze mogly sie poddac? Wiem na odleglos to troche wrozenie z fusow ale czy ktos cos moze doradzic?

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk
     
  2. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    4464
    Browary:
    3964
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    Motor jest z amerykanskiego coparta ? Salvage ?
     
  3. Sylwestroo

    Sylwestroo Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 9, 2009
    Posty:
    610
    Browary:
    51
    Miasto:
    Krakow/Bournemouth
    Motocykl:
    VTX 1800 beast / GS1200R Rallye
    Nie, zakupiony od prywatnego wlasciciela.

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk
     
  4. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    4464
    Browary:
    3964
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    A, sorki , pytalem bo wiele lat temu mialem podobnie z 1150 rt po prostu oni tam maja wywalone furak lezal kupe czasu przewrocony , wydech byl pelen oleju.
    Mozecie zrobic probe cisnienia , nadmuchujesz cylinder sprezonym powietrzem i sparwdzasz w jakim czasie gubi je i w jakim kierunku.
    Ale moze furak jechal w kontenerze do gory nogami czy cos i wystarczylo by go przeplukac z zgromadzonego oleju w glowicy i wydechu i tyle . Ocz o ile nie zrobila mu krzywdy proba uruchomienia z olejem nagromadzonym nad tlokiem do tej pory. Swiece zmiencie i pokreccie go na wykreconej zeby przewietrzyc.

    ...
    Moze furak jechal w pionie na tylnym kole (mnostwo w internecie fajnych fotek jak ludzie upychaka pojazdy do kontenerow tak zeby wlazlo najwiecej) a e tedy to by tlumaczylo czemu to tylny cylinder bo w takiej pozycji on byl by skierowany w do olej stal by w cylindrze i saczyl by sie pierscieniami cala droge.
     
    #4 komarecki, Marzec 11, 2020
    Ostatnia edycja: Marzec 11, 2020
  5. Sylwestroo

    Sylwestroo Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 9, 2009
    Posty:
    610
    Browary:
    51
    Miasto:
    Krakow/Bournemouth
    Motocykl:
    VTX 1800 beast / GS1200R Rallye
    Dzieki Komarecki. Niestety chlop nie sprawdzal oleju przed uruchomieniem i zrobil na kolach okolo 10 mil . Znam takich ludzi ktorzy zalewaja na zime olejem pod korek, potem o tym zapominaja i na wiosne maja wielki problem. Wezme go do swojego garazu sprawdze jak sugerowales.

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk
     
  6. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    4464
    Browary:
    3964
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    Z tym nadmiarem , tak prxy okazji , to typowy problem w motocyklach takich jak ten z sucha miska olejowa ,motocykl stoji olej splywa z zbiornika do bloku ludzie sprawdzaja bagnet mysla ze oleju malo i dolewaja a po zapaleniu pompa powrotni zabiera olej z bloki do zbiornika i okazuje sie ze jest go dyzo za duzo , w tych konstrukcjacj poziom spfawdza sie po rozgzaniu , pompa powrotna zawsze jest wydajniejsza od tloczącej.
    Taka dygresja , ale i tak za wysoki poziom nie powinien skutkowac laniem sie oleju z wydechu juz predzej z odmy. Ciekawe czy air box tez nie jest zalany.
     
  7. Sylwestroo

    Sylwestroo Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 9, 2009
    Posty:
    610
    Browary:
    51
    Miasto:
    Krakow/Bournemouth
    Motocykl:
    VTX 1800 beast / GS1200R Rallye
    Zauwazylem ze ludzie jezdza albo bez oleju albo z przelanym. Jakis czas temu kumpel wpadl z vtx1300 mowiac ze mu cos stuka w silniku i chyba beda zawory do remontu. Pierwsze co sprawdzilem to olej, musialem mu dolac litr :).
    Z tym filtrem to racja tam tez bedzie trzeba zagladnac
     
    CezaaR lubi to.
  8. Sylwestroo

    Sylwestroo Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 9, 2009
    Posty:
    610
    Browary:
    51
    Miasto:
    Krakow/Bournemouth
    Motocykl:
    VTX 1800 beast / GS1200R Rallye
    Moto juz u mnie. Swiece wyciagniete z tylnego cylindra z czarnym nagarem. W puszcze filtra suchutko i to bardzo dziwne. Oleju w sumie az tak duzo nie bylo, wyciagnalem okolo 150ml i teraz jest tak jak byc powinno. Jak widac na zdjeciach olej ucieka spod kolektora, silnik od spodu takze mokry. Musze troche bardziej go porozbierac[​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk
     
  9. Sylwestroo

    Sylwestroo Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Styczeń 9, 2009
    Posty:
    610
    Browary:
    51
    Miasto:
    Krakow/Bournemouth
    Motocykl:
    VTX 1800 beast / GS1200R Rallye
    Swiece z przedniego cylindra[​IMG]

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk
     
  10. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    4464
    Browary:
    3964
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    No tlusto na tyle tylko pytanie czy to sie stalo okazjonalnie czy faktycznie idzie z uszczelniacza czy pierscieni....troche duzo zeby sie lalo wydechem . Mozliwe ze wkreciesz nowe swiece fura pochodzi podymi z zaolejonego wydechu i sie unormuje.
    Wiem ze to bzmi troche badziewnie ta moja teorjia ale widzialem filmiki gdzie kolesie pakuja tak kontemery z usa ze ciezkie pickupy stoja przednim zdezakiem na glebie a tylem paki dotykaja sufitu podparte belkami zeby dalo sie czyms nastepnym pod niego wjechac i wiecej upchac to podejzewam za dla takich magikow postawic motor np do pionu to male piwo przed sniadaniem . No u mnie w rt bylo tak ze furak palil slicznie a im wiecej sie rozgzewal tym sttaszniej dymil ....dolna puszka wydechu pelna oleju , wylane wyplukane fura ganiala nastepne 100k bez problemu.
    No ale sam jestem ciekaw do czego tam dojdziesz. Powodzenia.
     
    Sylwestroo lubi to.
  11. BARAN

    BARAN Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 4, 2010
    Posty:
    246
    Browary:
    151
    Miasto:
    gloucester/quedgeley
    Motocykl:
    yamaha xv1600 wild star; ural m63; yamaha yh50
    Miałem ten motor, silniki są długowieczne gdy nie uzywasz motoru na krótki dystans inaczej zbiera się nagar i zapieka zawory, sprawdź ciśnienie w cylindrach.
     
    Sylwestroo lubi to.
  12. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    4464
    Browary:
    3964
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    A jak sie laczy ze soba kwestjia zapieczonych zaworow z olejem w kolektorze wydechowym ?
     
  13. BARAN

    BARAN Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 4, 2010
    Posty:
    246
    Browary:
    151
    Miasto:
    gloucester/quedgeley
    Motocykl:
    yamaha xv1600 wild star; ural m63; yamaha yh50
    Cieknie z glowicy w dół. Różne sprężenie może wpływać na nie równe odprowadzanie oleju z głowic.
    --- Post updated ---
    Podwieszone zawory to główny problem w tych motorach . Amerykanie używają sea foam żeby usunąć nagar, poniekąd pomaga. Bardzo pomocne jest forum rosdstar clinic.
     
  14. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    4464
    Browary:
    3964
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    Czekaja baran .....co zapieczony zawor ma do oleju ktory przecieknie przez uszczelniacz zaworowy i jego prowadnice? I co ma sprezanie w komorze cylindra do odprowadzania oleju z glowicy ? Olej plynie se swobodnie z glowicy oslonami napedu rozzadu i nawet sie w zyciu ze sprezaniem nie widzi na oczy .to sa dwa osobne srodowiska.
     
    #14 komarecki, Marzec 12, 2020
    Ostatnia edycja: Marzec 12, 2020
  15. BARAN

    BARAN Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 4, 2010
    Posty:
    246
    Browary:
    151
    Miasto:
    gloucester/quedgeley
    Motocykl:
    yamaha xv1600 wild star; ural m63; yamaha yh50
    No właśnie cieknie przez prowadnice w dół. Trzonki zaworow mają zawsze luz i jak nie ma sprxezania/zawory nie domkniete to w takim silniku chłodzonym powietrzem będzie tak ciekło. Jeżeli nie pali na jeden gar to w glowicy na tym garem będziesz miał więcej oleju względem druguego sprawnego.
     
  16. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    4464
    Browary:
    3964
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    Czekaj po pierwsze na topie prowadnicy jest uszczelniacz.
    Czemu brak sprezania w komorze cylindra ma nagle wywolac przeplyw oleju przez prowadnice ? Co brak sprezania nagle zwiekszyl luz na prowadnicy zaworu ? Sorki baran ale ni w zab sie nie zgadzam z twoja teorjia ale spoko kazdy ma swoje teorjie.
     
    Vader lubi to.
  17. Vader

    Vader Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Styczeń 19, 2009
    Posty:
    1179
    Browary:
    886
    Miasto:
    Adres zmieniam częściej niż gacie
    Motocykl:
    Między innymi Komar:-)
    Teorija ciut naciągana choć w pewnych warunkach wykonalna. Ja sie jednak bardziej skłaniam ku tej ze jak go targali z usa to albo leżał albo stał do góry kołem, raz w powypadkowym moto widzialem taki efekt spowodowany przez pękniętą głowice. Ja bym mu zalał czystej benzyny do gara zeby olej wypłukać potem na spokojnie sprawdzic cisnienie w obu cylindrach i jak jest w porządku to jeździć i obserwować czy sie znów cos nie pojawi.

    Tak sobie na koniec przypomniałem ze w mojej VT500E jak przestał palić tylny cylinder (zalana deszczem cewka i sporo km do najblizszego zjazdu z autobhana) to jakims sposobem puściła mi benzynę do oleju i tą rzadką jak siki gekona zupe wywaliło mi właśnie tylnym wydechem, a wygladalo to prawie tak jak na zdjęciu.
    Mówiłeś ze oleju było za dużo. Moze warto sprawdzic czy to aby na pewno tylko olej. U mnie ta mikstura ostatecznie zrobiła calkiem ładne ka-bum co utrudniło sekcje zwłok i znalezienie konkretnej przyczyny(fala ciśnienia wywaliła wszystkie ussczelki i uszczelniacze. Konkretnie jebło)
     
  18. BARAN

    BARAN Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 4, 2010
    Posty:
    246
    Browary:
    151
    Miasto:
    gloucester/quedgeley
    Motocykl:
    yamaha xv1600 wild star; ural m63; yamaha yh50
    Sranie w banie z tym transportem motoru do góry nogami. Jeden cycek w oleju drugi zafajdany przepalony na tłusto. Musiał tak jeździć a nie moczyć się oleju.
     
  19. komarecki

    komarecki Pogromca Puszek

    Dołączył:
    Grudzień 2, 2014
    Posty:
    4464
    Browary:
    3964
    Miasto:
    george green
    Motocykl:
    nt700 exc 300 ktm 690 rally raid
    Baran jak by on tak jezdzil to by ten olej palil a nie ze mu zywy olej plynie z rory.
    Nadal nie wiem gdzie ten nagar mu sie odlozyl i zapiekl zawor , przy zapieczonym zaworze cylinder nadal bedzie chodzil slabo bo slabo ale spalanie tam bedzie co z reszta widac po swiecy popatrz na nia uwaznie gorna elektroda jest popielata czyli cylinder nadal pali , a jak pewnie wiesz ze swym doswiadczenie to co sie dzieje z zworem ktory sie nie domyka w komorze w ktorej nadal zachodzi spalanie ? Grzeje sie i to duzo bardziej bo raz ze grzybek nie moze oddac ciepla na gniazdo a dwa ze caly plomien wybuchu okala trzonek a jak sie zawor grzeje to tym bardziej zaciska sie trzonek w prowadnicy ....no i olej wypala w kolektorze.
    Nie bede uzywal argumentow typu sranie w banie ale powiem raz jeszcze grzecznie ze moim zdaniem to nie to.
    --- Post updated ---
    Dalej nie wiem jak rozne sprezanie wplywa na nierowne ODPROWADZANIE oleju z głowicy ? Odprowadzanie ?
     
    #19 komarecki, Marzec 13, 2020
    Ostatnia edycja: Marzec 13, 2020
  20. BARAN

    BARAN Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 4, 2010
    Posty:
    246
    Browary:
    151
    Miasto:
    gloucester/quedgeley
    Motocykl:
    yamaha xv1600 wild star; ural m63; yamaha yh50
    Będzie chodził do czasu aż się wyrobi w prowadznicy tak że będzie się lało do cylindra. Z podwieszony zaworem nie ma sprężenia więc cylinder nie pali wytwarza tylko podcisnienie.

    Może to trwać krócej lub dłużej lub zapiec na amen czasami proste płukanie wystarczy jeżeli nie to obróbka głowicy.
    Pompa podaje olej jedna rura potem się rozgałezia na na dwie glowice. Jasne jest że na zdrowym szczelnym układzie zdrowe smarowanie. Natomiast tam gdzie jest nieszczelnosc olej będzie sie starał przepchać przez ta nieszczelnosc. Zbiornik z olejem jest za tylnym cylindrem więcdziwne żeby olej się wlał jakimś cudem tylko do jednego garnka, sory za porównanie srania do butelki :)
     

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!