Zmiana biegow

Temat na forum 'Technika Jazdy' rozpoczęty przez Mixon, Lipiec 9, 2017.

  1. Mixon

    Mixon Kierowca Kosiarki

    Dołączył:
    Maj 15, 2017
    Posty:
    82
    Browary:
    13
    Miasto:
    Bradford
    Motocykl:
    Yamaha YBR 125
    siemano, przy zmianie biegow slysze lekkie stukniecie. Ogladalem filmiki Cody o zmianie biegow i probuje to robic tak jak gosciu to powiedzial, lekki nacisk na dzwignie, sprzego i odjecie gazu, kopniecie w gore, sprzeglo i gaz, potem stopa w dol. Stukniecie jest w momencie przesuwania dzwigni biegow do gory. Staram sie bieg wrzucac przy 4-5 tysiacach obrotow. Czy to moja technika jazdy, czy moze cos ze sprzetem? Pewnie moja technika, ale juz nie wiem co tu jeszcze zmienic..
     
  2. CezaaR

    CezaaR ©zeski ma®yna®z

    Dołączył:
    Sierpień 14, 2016
    Posty:
    4480
    Browary:
    2212
    Miasto:
    Dziupla w Br☆3
    Motocykl:
    Padlnia. Bestia, Zabka
    Naciagnij linke sprzegla
     
  3. pioszc

    pioszc Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Marzec 3, 2016
    Posty:
    207
    Browary:
    95
    Miasto:
    essex
    Motocykl:
    suzi-k7 /zx1000
    nic nie naciagaj.
    sprzegla nie reguluje sie napieciem linki .
    od tego masz sruby regulujace pod pokrywa (przewaznie )
    linke regulujesz na freeplay przewaznie 2-3 mm. tez zalezne od upodoban . jak poznasz motor to sam do tego dojdziesz ,
    zmiana biegow w motorze - jako ze skrzynie to constant mesh wiec zadnej synchronizacji nie uswiadczysz. zawsze jes jakies stukniecie .
    ogolnie - maly nacisk na dzwignie zmiany biegow i delikatne i szybkie odpuszczenie gazu i biegi same wskakuja.
    trening czyni mistrzem.
     
  4. ooskaar

    ooskaar Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Lipiec 23, 2017
    Posty:
    213
    Browary:
    21
    Miasto:
    Cardiff
    Motocykl:
    Yamaha YZF R125
    Ostatnio miałem dość nieprzyjemna sytuacje, podczas jazdy na 5 biegu i jednostajnym dodawaniu gazu, zacząłem przygotowywać stopę do zmiany biegów i wywierać nacisk, a tu nagle bieg 6 wskoczył w momencie, w którym w ogóle tego nie chciałem w w którym nie powinno się to wydarzyć (około 2 sek za szybko), oczywiście bardzo nieprzyjemny dźwięk stuknięcia ze skrzyni i to jeszcze zmiana bez sprzęgła oraz z dodawaniem gazu (bo się nie spodziewałem, ze bieg wskoczy).. przeżyłem koszmar, ale sytuacja jest naprawdę dziwna. Mogło być tak, ze najechalem na dziure, ale nie sadze. Zależnie od dnia, moc z jaka wywieram nacisk stopą na skrzynie (biegi w gore 1-6) różni się całkowicie. Przez kilka dni mogę mocniej wywierać nacisk i w taki sposob, w jaki moja pamięć mięśniowa pamieta schemat (czyli dla mnie prawidłowy bo taka sytuacja jest często) a nagle trafia się taki dzień, w którym okazuje się, ze tak jak zawsze stopa mogła wywierać dany nacisk bezpiecznie bez niechcianej zmiany biegów, tak jest zupełnie inaczej i wystarczy leciutki nacisk i już bieg wskakuje (głównie przy wyższych biegach, 5 a szczególnie 6), czego bardzo nie lubię i czego się bardzo obawiam, bo nie chciałbym usłyszeć jeszcze raz tego okropnego stukotu.. wydaje mi się, ze jest to zależne od temperatury zewnętrznej, jeśli słonecznie i ciepło, biegi wskakują bardzo lekko(te wyższe) jeśli deszczowo i zimniej, wszystko idzie ciut ciężej, ale to się tez nie zawsze sprawdza.

    Od czasu tego mocnego stukotu ze zmiany z 5 i 6, bieg 6 wskakiwał bardzo lekko i prawie w ogóle nie wywierałem nacisku przed zmiana biegów, bo po prosu już lekki nacisk sprawiłby, ze bieg zmieniłby się samoczynnie. Teraz już pomału powraca do Normy, ale dlaczego tak się dzieje? Co ma na to wpływ?

    Olej z filtrem wymieniany został 1000mil temu.
    Yamaha yzf r125: 3 500mil / 2013r

    Pozdro!
     
  5. krycek

    krycek Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Kwiecień 17, 2014
    Posty:
    1394
    Browary:
    761
    Miasto:
    Londyn TW14
    Motocykl:
    SM
    Zmieniaj ze sprzęgłem - albo naucz się je 'wsuwac' bez sprzęgła. Żadne tam wywieranie nacisku - wsuwasz bieg w odpowiednim momencie, raz a dobrze.
     
    CezaaR lubi to.
  6. Ender

    Ender Kat Komarków

    Dołączył:
    Grudzień 16, 2008
    Posty:
    3462
    Browary:
    141
    Miasto:
    Didcot...
    Motocykl:
    VN 900 B7F R.I.P. --> VN 900 B8F ---> VN1700 Classic Tourer + KTM 620 SC :P
    ale to przecież tak "sportowo" bez sprzęgła się robi...
     
    CezaaR lubi to.
  7. ooskaar

    ooskaar Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Lipiec 23, 2017
    Posty:
    213
    Browary:
    21
    Miasto:
    Cardiff
    Motocykl:
    Yamaha YZF R125
    Ale ja nigdzie nie napisałem, ze miałem zamiar zmienić bieg bez sprzęgła. Zawsze używam sprzęgła. Ta 6 mi wskoczyła, ponieważ się nie spodziewałem i stało się to za szybko, przed tym jak miałem zamiar wcisnąć sprzęgło, zamknąć przepustnice i bieg by wskoczył


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  8. krycek

    krycek Szalony Wulkanizator

    Dołączył:
    Kwiecień 17, 2014
    Posty:
    1394
    Browary:
    761
    Miasto:
    Londyn TW14
    Motocykl:
    SM
    Nie napieraj w takim razie na dźwignie biegów jeśli nie chcesz zmieniać biegów - bo biegi da się wrzucać przynajmniej w górę dosyć prosto bez sprzęgła. Także najpierw sprzęgło a potem ruch stopa - i po dramacie ;)
     
  9. pioszc

    pioszc Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Marzec 3, 2016
    Posty:
    207
    Browary:
    95
    Miasto:
    essex
    Motocykl:
    suzi-k7 /zx1000
    niestety moja edukacja na 125 skonczyla sie 30 lat temu na wsk . ale skoro juz 6 biegow tam upchneli wiec skrzynia pewnie niewiele sie rozni od motocyklowych ;).
    jako ze constant mesch czyli zadnej synchronizacji , wiec wali przy zmianach.
    nie wiem jakie masz doswiadczenie ale trening czyni mistrzem.
    bez sprzegla - maly napor na dzwignie zmiany biegow szybkie odpuszczenie gazu i musi sam wskoczyc.
    biadolisz na skrzynie to pojezdzij kawasaki -tragedia .
    fakt faktem wyczuwa sie roznice w zmianie biegow przy starym oleju.ale nie po 1000 mil chyba ze rzepakowym zalales.
     
  10. CezaaR

    CezaaR ©zeski ma®yna®z

    Dołączył:
    Sierpień 14, 2016
    Posty:
    4480
    Browary:
    2212
    Miasto:
    Dziupla w Br☆3
    Motocykl:
    Padlnia. Bestia, Zabka
    A czy w twojej maszynie wymana oleju jest wymagana co 1000mil?
     
  11. bazyl

    bazyl Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Czerwiec 15, 2014
    Posty:
    747
    Browary:
    448
    Miasto:
    sw19
    Motocykl:
    junakm10, Intruder 1400, honda1800, HD roadking,kredens.
    Tak jak krycek napisał. wszystkie sprzęty po roku 80 maja pół sprzęgła nie potrzeba używać dźwigni. ale za to trzeba nauczyć się zegrac obroty ze zmianą biegu . z byt wysokie będzie słychać zgrzytanie . Szczególnie używają tego rodzaju zmiany biegów użytkownicy sportowych pojazdów na prostej drodze by poszpanowac prędkością:rolleyes: . z doświadczenia wiem że redukcję też można przeprowadzić no ale to też wymaga zgrania obrotów ze zmianą i nie wszystkie biegi.
    nadmienię że Jawa i Cz mają pełne rosprzeglenie przy zmianie biegów i to dotyczy sie nawet jedynki. przydatne było jak się zerwała linka.:cool::cool::cool:
     
  12. pioszc

    pioszc Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Marzec 3, 2016
    Posty:
    207
    Browary:
    95
    Miasto:
    essex
    Motocykl:
    suzi-k7 /zx1000
    nie , tylko czytam co jest napisane .:p
    troszke mnie dziwi zaskoczenie autora tematu ze mu stuka .to tak ma i pewnie inaczej nie bedzie.
    trzeba sie przyzwyczaic .
    proponuje usiasc na cos mocniejszego z przed paru lat i wbic pierwszy bieg na postoju i poczuc udezenie szarpiace calym motocyklem.
    pewnie da do myslenia.
     
    #12 pioszc, Sierpień 29, 2017
    Ostatnia edycja: Sierpień 29, 2017
    CezaaR lubi to.
  13. ooskaar

    ooskaar Beztroski Posiadacz

    Dołączył:
    Lipiec 23, 2017
    Posty:
    213
    Browary:
    21
    Miasto:
    Cardiff
    Motocykl:
    Yamaha YZF R125
    Tak chyba będę musiał właśnie robić, po prostu nie wywierać nacisku tylko od razu zmienić bieg i po temacie, wydaje się bezpieczniej.

    Wymagana wymiana co 1800mi


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

Poleć forum

  • O nas

    PolishBikers.com jest internetowym forum skupiającym Polskich Motocyklistów w Wielkiej Brytanii. Istniejemy od 2008 roku i dbamy o to aby nasza strona była przydatnym narzędziem dla motocyklistów do komunikacji, organizowania wyjazdów/zlotów, dzielenia się wiedza na temat zagadnień motocyklowych oraz miejscem do szukania cennych i zarazem przydatnych informacji.
  • Kontakt z Nami

  • Postaw nam browara!

    Administracja ciężko pracuje nad utrzymaniem strony w jak najlepszej formie. Jeżeli doceniasz to co tutaj robimy dla was,możesz postawić nam browara! Dziękujemy i bardzo doceniamy wszystkie dotacje!